Russell is 1,1 másodpercet kap a lágy gumikon. A két Alpine tűnik most második erőnek az első szűk egy órában, ami azért jelzi, hogy van még tartalék a többiekben.
Ezzel köszönjük a figyelmet, jövünk a friss hírekkel, információkkal, 17:00-tól pedig majd a második szabadedzéssel!
Alonso a végén még javított kicsit, de nem sokat, így zárult az FP1.
Gasly és Sargeant összeütközik - szerencsére csak érintés, nincs baj, de furcsa eset volt az edzés utolsó percében.
Percek kérdése, és esni fog az eső - ez a második szabadedzés előtt minimum eláztatja egyszer a pályát.
Alonso is 1,1 másodpercet kap, szinte full egálban a két Ferrari, ő és Russell - Hamilton 1,2 másodperces hátránya is elég közeli hozzájuk képest. Csak miért ennyivel lassabb mindenki Verstappennél?
Egyébként Ocon, Gasly és De Vries a 3-5. helyezett, és szinte utolérték a második Perezt. Csak Verstappen nyolc tizeddel előrébb jár.
Jönnek a sötét felhők a pálya köré, lehet még ebből zápor...
A két Aston 16-18., a két Mercedes pedig 19-20. eddig.
Leclerc pár századdal megelőzi Sainzot a régi autóval, de Nyck de Vries mindkettejük elé befér a megújuló AlphaTaurival, jelenleg ő a harmadik.
Sainz jön egy mért kört, 1,1 másodperc a hátránya. Nagyon nehéz vezetni az új Ferrarit is, ideges, bizonytalan volt az autó a kör végén, és látványosan delfinezett az utolsó kanyarban. Elsőre nem túl biztató...
Zhou és Bottas 1,3 másodperces hátrányban a 3-4. helyen jelenleg.
A Mercedesek, a Ferrarik és az Astonok sem produkáltak még igazán komolyan vehető kört, de érdekes, hogy Russell húsz megtett fordulóval a legszorgalmasabb eddig. Gyűlnek az adatok...
A Red Bullok már lágy gumikon vannak, Verstappen 1:14,6-tal vezet, Perez eddig 1:15,3-ra volt képes. Úgy tűnik, hogy a tesztprogramban jelentősen a többiek előtt járnak, mert mindenki más csak próbálgat ezt-azt.
Mindkét Red Bull új belsőégésű motort, turbót és MGU-H-t kapott erre a hétvégére, de büntetés természetesen nem jár ezért, még az előírt darabszámon belül vannak.
Alonso kilenc tizedet kap, Gasly pedig bejön a második helyre a két Red Bull közé az Alpine-nal. Korán van még...
A McLaren is pattog az utolsó kanyar bejáratánál - visszatér a jelenség a régi-új kanyarban?
Verstappen is pattogásra panaszkodik: ő is az utolsó kanyart és a tízes kanyar féktávját jelenti, utóbbiban hibázik, ahogy előtte Perez is.
Sainz 1,1 másodperces hátrányban harmadik az új Ferrarival.
Eltelt 16 perc, de a két Red Bullon kívül igazán említésre méltó kört még nem láttunk.
"Pattogni kezdek, amikor az utolsó kanyarhoz érek" - Perez panaszkodik az autóra a rádióban.
A két Red Bull felrakta a közepes gumikat, Verstappen 1:15,9-nél jár már, Perez fél másodperccel mögötte.
Egyelőre főleg a tesztgumikat lájuk, az Astonra felkerültek a jellegzetes "rácsok" is, hogy az újításokat tudják monitorozni.
Egyelőre Verstappen-Perez az első két helyen, fél tizeden belül vannak egymáshoz képest.
A csapatok ezen és a második szabadedzésen egyébként kipróbálhatják a Silverstone-tól érkező új, megerősített gumikat is.
Közben elkezdődött az edzés, jönnek is az autók!
Fontos információ, hogy ezen az edzésen csak Carlos Sainz kapja meg az újításokat a Ferrarinál, Charles Leclerc a régi autóval köröz majd.
Ez...
A hétvége egyik slágere jelenleg mindenképpen a megújuló Ferrari és főleg annak oldaldoboza:
A hétvége egyik slágere jelenleg mindenképpen a megújuló Ferrari és főleg annak oldaldoboza:
Sergio Perez nagyon fogadkozott tegnap, hogy ezen a hétvégén megmutatja, és kulcsfontosságú számára, hogy már az első edzéstől meglegyen a tempó, meglegyen az önbizalom, így rá is érdemes lesz figyelni.
Az edzés egyik érdekessége a debütáló utolsó előti kanyar lesz: vajon mennyire fogják átnyomni a pilóták azt és a célegyenesre ráfordító kanyart, illetve hogyan segíti ez majd az előzést a célegyenesben?
Az őrületes Alonso-fieszta már tart...
Wait for it…
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) June 2, 2023
Incredible. #SpanishGP #IAM pic.twitter.com/vo5v15ban2
Apropó fejlesztések: ebben a cikkben összeszedtük, hogy melyik istálló milyen újításokat hozott erre a hétvégére, érdemes belenézni.
Az időjárásra nem lehet panasz, jó idő van Barcelonában, mondhatjuk, hogy ez az egy óra éppen ideális lehet minden új fejlesztés kipróbálására és az adatgyűjtésre, a tényleges hétvégi munka valószínűleg inkább a második gyakorláson következik majd.
Köszöntünk mindent, negyedórán belül elkezdődik az F1-es Spanyol Nagydíj első szabadedzése!