Megérkeztek a Ferrarik, de csak a második és harmadik helyre: Sainz 66 ezredre, Leclerc négy tizedre Pereztől.
Ezzel ért tehát vége a harmadik szabadedzés, 16 órától jövünk az időmérővel!
Pfú, nagyon billegett Hamilton autója a levegőben, ahogy igyekeztek kiemelni a baleset helyszínéről...
Itt a teljes végeredmény:
Ahogy az várható volt, nem indítják már újra az edzést. Így Verstappené az elsőség ezúttal is.
Az autó hátulja indult el, és nem tudott már korrigálni a hétszeres világbajnok.
Hamilton a falban a Mirabeau-nál - piros zászló!
Mint mindig, a monacói sportbírók most is gyorsan dolgoztak, így máris jött a zöld jelzés: maradt bő hat perce a csapatoknak.
De aztán néhány kanyar múlva megállt alatta a Haas az alagút előtt nem sokkal: virtuális biztonsági autós fázis.
Magnussen nézte meg, mi újság az első kanyar bukóterében. De aztán úgy döntött, inkább visszatolat a pályára, ami némi ipszilonozás után sikerült is a dánnak, így ezt is megúsztuk szimpla sárga zászlóval.
Közben változik a sorrend a Red Bullok mögött: Stroll a harmadik, Sainz a negyedik, Gasly az ötödik, Leclerc a hatodik, és Hamilton, Hülkenberg, Alonso és Zhou még a tízben. Negyed óra még az edzésből.
Az iménti Russell-falpuszi vizuálisan:
Clonk
— Formula 1 (@F1) May 27, 2023
Russell reports a hefty hit approaching Rascasse before returning to the pits #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/Iprx9RlDap
Az összes szektort Verstappen uralja jelenleg - aki közben már 1:12,776-os idővel vezet.
FASTEST SECTORS
— Formula 1 (@F1) May 27, 2023
Verstappen is red hot at the moment#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/mWIDI9Bd5q
Russell puszilta meg a falat baloldalon a Rascasse bejáratánál. Be is jött utána egyből a bokszba a Mercedes-pilóta.
Leclerc nagyon küzd a Ferrarival, a monacói a rádión jelezte, hogy nem tudja irányítani az autót, ezért változtatást kért a csapatától.
Így állunk fél óra elteltével:
Megy az adok-kapok a két Red Bull között, Verstappen pedig már benézett az 1:12-es tartományba is. A Ferrarik mögöttük a 3-4. helyen.
Persze mire ezt leírtuk, már újra Verstappen vezet - igaz, csak négy ezreddel Perez előtt.
Azért reagáltak Verstappen idejére: előbb Alonso, majd Perez ugrott a holland elé és ezzel az élre.
Végre Verstappen is a pályán - és helyből le is rendezte a mezőnyt: több mint fél másodperces különbséggel vette át az első helyet a csapattárstól a címvédő.
Kezd beindulni az élet: előbb Stroll állt az élre, majd Perez vette vissza a vezetést. De még mindig csak 1:14,3-nál jár a stopper.
Lando Norris az élre áll. Soha jobb alkalom, hogy képet mutassunk a speciális festésű McLarenről!
Lando leaves the garage.
— McLaren (@McLarenF1) May 27, 2023
His FP3 session begins. Oscar will head out soon. #MonacoGP pic.twitter.com/mNEDNYTxto
A két Ferrari közé gyorsan beékelődött Stroll és Bottas. Verstappen és a Mercedesek még adósak egy mért körrel.
Megvannak az első mért idők is tíz perc elteltével: Perez 1:15,641-es idővel vezet.
Pályán most már a két Alpine és Sergio Perez is. Esteban Oconnak akadt is némi gondja: az alagútban állt meg alatta az autó, de néhány másodperc után mégis újra el tudott indulni, szóval megúsztuk egy rövid sárga fázissal.
Elkezdődött közben az egyórás FP3, de egyelőre csak a két Aston Martin és a két AlphaTauri gurult pályára az első percekben.
FP3 is go! pic.twitter.com/ob3loXxKCf
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) May 27, 2023
A szabadedzés előtt futották az F3 sprintversenyét Monacóban: Pepe Marti szerezte a győzelmet a visszatérő futamon – utoljára 2012-ben volt GP3-as verseny a pályán.
A monacói harmadik szabadedzéstől egy új grafikai elem kerül az F1-es közvetítésbe a FOM tájékoztatása szerint. A „Közel a falhoz” infografika különleges kamerák és számítások alapján azt jelzi ki, mekkora a távolság a fal és az autók legközelebbi alkatrésze között. Az innováció célja, hogy megmutassa, mennyire pontosnak kell lennie egy versenyzőnek Monacóban és az utcai pályákon, hogy baleset nélkül megússza.
A pénteki időeredmények alapján Max Verstappen és Charles Leclerc között 65 ezredmásodperc a különbség. Két csapat lehet esélyes a pole-ra, az Aston Martin egy kis lépés hátrányban, az átépített Mercedes lemaradva, a középmezőny szoros – ezt ebben a cikkben elemeztük.