DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
21:39

Piastri öt helyet javított az első körökben a lágyon, Norris azonban hármat is visszaesett – De Vriesszel ütközött, az esetet vizsgálják is. Verstappen a nyolcadik Bottas megelőzésével.

Élő közvetítésünket zárjuk: a legfontosabb nyilatkozatokat rövidesen olvashatjátok még ma éjjel!

Negyedszer kettős győzelem a Red Bullnál, negyedszer harmadik Alonso, a Mercedes a Ferrari előtt, pontszerző még a két Alpine és Magnussen – a végeredmény:

Kockás zászló, folytatódik a sorminta, Perez bakui sikere után újabb Verstappen-győzelem, a harmadik idén, a kilencedik rajthelyről.

Egy igazán fanatikus rajongó (haja) a lelátóról:

A 11-es kanyarban megvan a hatodik hely Hamiltonnak, ez tisztességes mentés a 13. rajthelyről – a Ferrari produkciója pedig csalódás a bakui remeklés után.

Hamilton számára Leclerc elérhető célpont az utolsó négy körben, 16 körös közepeseken megy 36 körös keményekkel szemben.

Késői előzések a futamon: az imént még hatodik Gasly szenved a közel 40 körös keményen, előbb Leclerc, majd Hamilton előzte meg.

Így válaszol Verstappen Pereznek: 1:30,372 az új leggyorsabb kör, a csapattársat 2,5 másodpercre szakította le.

Eközben Alonso harmadik helye gyakorlatilag borítékolt – öt versenyen a negyedik dobogó. Nagy kontrasztban vele Stroll csupán a 13. helyen.

Verstappen 1,7 másodperces előnyt épített ki, Perez nagyobb differenciára számított, ezért abban bízik, hogy a holland szenved a gumikkal.

Perez igyekezett védeni a pozíciót, de a célegyenes végén, a 48. kör kezdetén Verstappen bevetődött. A mexikói próbálta tartani pozícióját a belső íven, közel volt egymáshoz a két autó, de Verstappennek megvan az első hely.

A 45. körben áll ki Verstappen – 3,1 másodperces a kiállás, végül Perez mögé tért vissza 1,5 másodperccel. A gumielőny miatt azonban nagyon könnyű előzés várható.

Stroll is kiállt közepesekért – a 15. helyre tért vissza, érdekes lesz látni a kiállását a friss gumikon. Így 13 körrel a vége előtt már csak Verstappen köröz, 18,4 másodperces előnye alapján pedig vissza fog térni az első helyre.

Most viszont Verstappen rákapcsolt, már 17,5 másodperc az előnye, azaz a kiállás esetén az élre térhet vissza.

Hamilton bokszba állt a hatodik helyről, ezzel visszaesett a 13. helyig, ami rajtpozíciója volt. Az első Verstappen, a hatodik Ocon és a nyolcadik Stroll, akik még nem álltak ki.

Az autó viselkedésére panaszkodó Leclerc szenved, Magnussen elvette tőle a tizedik pozíciót – előrébb pedig Russell előzi Sainzot.

A következő körben Perezé a legjobb idő, 1:31,192, ezzel két tizedet farag le a különbségből – azaz összességében a differencia szinte változatlan.

1:31,225-tel Verstappené a futam eddigi leggyorsabb köre – Perez a 20 körrel frissebb keményeken csak egy tizeddel marad el tőle.

Hatodik-hetedik helyen a két Mercedes – Russell úgy van már Hamilton előtt, hogy teljesítette kiállását, a csapattárs azonban még nem.

Verstappen előnye Perez előtt 15-16 másodperc között állandósult – egy kiállás hozzávetőlegesen 17 másodperc veszteséget jelent.

A 30. körben, féltávnál még mindig a pályán Verstappen, Ocon – nemrég a harmadik helyen haladt, de Alonso és Sainz megelőzte –, Hamilton, Hülkenberg, Tsunoda, Stroll és Zhou.

Alonso egészen a 25. körig húzta kiállását. Ezzel Sainz mögé tért vissza a pályán, de a frissebb abroncsokon könnyen megelőzte a honfitársat.

Sainz 5 másodperces büntetést kap, az elfékezés során átlépte a bokszutcai sebességhatárt. Hiába előzte meg a pályán Hamiltont és Hülkenberget, ez nagy érvágás neki a dobogós csatában.

Albon is kiállt a bokszba, Alonso az egyetlen, aki közepesen még megy (egyben az egyetlen a mezőnyből, aki most nem keményen van). Az Aston Martin továbbra is jeleskedik a gumikezelésben.

A felváltások nem simák – most ezt jelenti Verstappen. A probléma nem újdonság a Red Bullnál idén.

Verstappen 1,3 másodpercre utolérte Perezt, akit a 20. kör végén kihívtak a bokszba. Verstappen, Alonso és Ocon így az első három sorrendje, Perez a negyedik helyen folytatja.

Sainz is kiáll, hatalmas füstfelhővel fékezte-e gumijait a bejárati vonalnál. A közepesen rajtolók közül már csak Perez, Alonso és Albon megy.

A 17. kör végén Russell és Leclerc is kiáll. Eközben Perez közepese sem tökéletes már, a jobb első kezd elfogyni a mexikói jelentése szerint.

A beragadt Hamilton abszolválta futama első előzését: Albont lépte át, így most (az előle kiálló versenyzők miatt is helyeket nyerve) a kilencedik, Hülkenberg mögött.

Ezzel egyidejűleg jönnek a kiállások a mezőny első feléből, Magnussen után Gasly jött ki a kemény keverékért.

Egymást követő körökben Sainz és Alonso is megvolt Verstappennek a DRS-sel. A 15. körben második helyen a bajnoki éllovas, 4 másodpercen belül Perezhez képest.

Verstappen már Sainz és Alonso csoportjában, a Ferrari hátsó szárnyán. A holland felzárkózásával kontrasztos, hogy Leclerc beragadt a nyolcadik helyre, Magnussen mögé.

Gasly kanyarokon belül két pozíciót is veszített – Verstappen DRS-sel előzte meg, majd a kizökkentett franciát Russell is lelépte.

Verstappen most Russell előtt, a 17-es kanyarban, a hosszú egyenes végén fékezte ki a britet. A holland már csak 4,8 másodpercre Pereztől.

Az élmezőnnyel nem nagyon foglalkoztunk: Perez 1,7 másodperccel vezet Alonso előtt, a spanyolhoz képest DRS-távolságon belül Sainz. Verstappen sorra futja a leggyorsabb köröket, már Russell megelőzésére készül.

De Vries gyakorlatilag megtorpedózta Norrist az első kanyarban: a brit az 5. kör végén teljesítette is kiállását. Piastri szintén kijött kemény gumiért, a lágy nagyon rövid távon bírta.

A helyi hős, Logan Sargeant versenye rosszul indult: szárnysérülés miatt járt a bokszban, több mint egy perc hátrányban tért vissza – kontextusban: az első Perez és 19. De Vries között még csak 16 másodperc a differencia.

Nyitható a DRS a 3. körtől, nagy csata a hatodik helyért: Magnussen és Leclerc között oda-vissza előzést láttunk, majd nevető harmadikként Verstappen lépte át mindkettőt!

Leclerc Magnussent, Verstappen Ocont lépte át az első hosszú egyenes végén.

Perez, Alonso és Sainz tartja az első három pozíciót, Magnussen két helyet veszített a rajt után, Bottas is javított kettőt, így Verstappen már csak tizedik.

Felvezető kör! Az első hét versenyző közepesen indul, Ocon és Verstappen viszont keményen – a mezőny második felében még öten választottak keményet, ketten (a két McLaren) lágyat.

A Pirelli előrejelzése szerint az egy kiállás a leggyorsabb stratégia, de a két kiállás is a pakliban van, két kombinációval.

A versenyhétvége előtt még a levegőben volt a vasárnapi futam alatti eső lehetősége. Némi esély a záporra továbbra is van, de jelenleg forróság uralkodik Miamiban.

Egy örömteli exkluzív információ a helyszínen levő Mészáros Sándortól: egy magyar orvos, Dr. Hetzman László teljesít szolgálatot az FIA orvosi autójában a Miami Nagydíjon.

A rajtrács első sorában Perez és Alonso, mögöttük Sainz és Magnussen, majd Gasly és Russell – Leclerc csak a hetedik, Verstappen kilencedik, Hamilton 13. helyen a szokatlan rajtsorrendben.

Jó estét az olvasóknak! Újabb késői időpont tesz minket próbára, magyar idő szerint fél 10 a Miami Nagydíj rajtja. Ahogy tavaly, a verseny ismét tele van celebekkel, az Alpine-nál például a Jonas Brothers jár.