Az időmérő talán legnagyobb kérdése az, hogy vajon mennyire lesz versenyképes az Aston Martinnal Alonso.
Tegnap írtunk erről egy összegzőt, a pénteki adatokból azért inkább az volt kiolvasható, hogy a Red Bull és a Ferrari tartalékolt, így a reálisabb az, hogy Alonso nem feltétlenül a pole-ért lesz majd harcban, ha mindenki felteker mindent. Ugyanakkor ha a nagyágyúk hibáznak vagy nem rakják össze a tökéletes kört, benne lehet a pakliban a spanyol bravúra...
Itt a végeredmény, ezzel búcsúzunk: hozzuk az összefoglalót és a friss híreket, információkat a helyszínről!
Tehát Red Bull 1-2, Ferrari 3-4, de nincs nagy különbség, minimális apróságok döntöttek most a felek között, és Leclerc nem is jöhetett másodjára.
Alonso azért befért a két Mercedes elé, akik a végére azért bő hat tizedet kaptak.
Verstappen javít és megnyeri az időmérő!
Perez is javít, másfél tizedet kap, ő a második!
Leclerc marad a harmadik, a javító Sainz a negyedik, Alonso az ötödik, majd jön Russell és Hamilton.
Mi van Leclerc-rel? Egy tizedre van Verstappentől, támadhatna a pole-ért, de kiszállt az autóból... hihetetlen, hogy így zárul az időmérője.
Na jó, meg elvileg Sainz, aki javíthat, ha nem hibázik, de az ő kezében ezen a hétvégén eddig nem látszott a pole.
Leclerc kiszáll, valami gond van a Ferrarival, nem fog javítani!
Verstappen az élen, ő és a harmadik Perez is jön, de Alonso és a két Mercedes sem jön már, így Verstappenre csak Perez veszélyes már!
Hoppá! Russell nem bír Alonsóval - és Hamilton sem! Hamilton csak a hetedik, fél másodpercet kap, Russell az ötödik a hibázó Sainz előtt.
Alonso 1:30,3, nem volt tiszta kör, két kisebb hibát is vétett a spanyol: negyedik, megelőzi Sainzot, most jönnek a Mercedesek!
Alonso is most kezdi az egyetlen mért körét.
Sainz hibázott egyet, azért kapott ennyit.
Azt viszont emeljük ki, hogy Leclerc volt a leggyorsabb abban a középső szektorban, ahol a teszttől egészen máig Verstappen uralkodott.
Most jönnek csak a Mercedesek, nekik egy lövésük lesz.
Verstappen 1:29,8 vége!
Leclerc 1:30,0, Perez két tizedet kap, Sainz már négyet. Amit várhattunk.
Verstappen eddig az első szektorban volt lassabb, most gyorsabb mindenkinél eddig...
Először a Red Bullok jönnek, aztán a Ferrarik.
Elindult a Q3, most jön a lényeg!
A Mercedesnek azért annyira nem kell aggódnia egyelőre, mint amennyire tegnap mutatta a csapat. Nem ők a leggyorsabbak, lehet, hogy harmadik erő, az is lehet, hogy Alonsóval kell csatázni, de a hátrány nem az a tartomány, amit Hamilton emlegetett.
A két Mercedes beállítása eltér, Hamilton gyorsabb az egyenesekben Russellnél, de utóbbinál nagyobb a leszorítóerő.
Tehát a két Red Bull hátrébb csúszott, mert nem jöttek második kört a javuló pályán, így a Q2 vége:
Stroll utolsóként megcsinálja, és tizedikként bejut a Q3-ba!
Kiesett Albon, Tsunoda, Zhou, Bottas és Norris, bent van végül Ocon, és nyolcadikként a visszatérő Hülkenberg is!
Leclerc megmutatja: két tizedet ad Verstappennek, már ő vezet!
Alonso második a két Red Bull között!
Kockás zászló, rengeteget javult a pálya, úgyhogy mindenki nagyot javít: Hülkenberg harmadik, Ocon ötödik Hamilton mögött!
Elindult Stroll, még felérhet. A két Red Bull és Albon maradt a bokszban, két percen belül vagyunk, így eldőlt, hogy a brit-thai a 15.
Strollnak itt a vége! Betolják a bokszba... innentől nagyon kapkodni kell, ha akarnak még egy kört.
Albon lecsúszik, pályaelhagyás, elveszi. Lehet még egy utolsó lövése?
Még öt perc a Q2-ből!
Hülkenberg, Bottas és meglepetésre Norris áll még továbbjutásra, Zhou, Stroll, Tsunoda, Ocon és Albon nem. Ebből most Norris a meglepő, illetve Stroll kiesése, de ő már az első kanyarban hibázott egyet. Alonsónál látni, hogy van tempó az Astonban, de ez már közelebb állhat a valósághoz: fél másodperc a Red Bulltól.
Sainz és Leclerc hatodik-hetedik egy másodperces hátránnyal. Ez ezen a ponton már aggasztó a Ferrari számára.
Bent vannak a Red Bullok: Verstappen 1:30,5, Perez 1:30,7, Hamilton így már csak a harmadik 1:30,9-cel.
Még a Ferrarikat várjuk.
Russell egy századdal megelőzi Alonsót, Hamilton pedig Russellnek is ad két tizedet.
A Q2 első köreit futják a versenyzők, Stroll ás Ocon 1:32,3-mal, Hülkenberg 1:31,9-cel, Alonso 1:31,0-val kezd. Wow.
A mezőny szorossága miatt a Q2-ben már valószínűleg kevesebb lesz a rejtegetés, mert egyszerűen nem fér bele. Két-három eldobott tized bajt hozhat bárkire.
Hülkenbergre pedig nincsenek szavak. Hatodik hely a Q1-ben úgy, hogy csapattársa, Magnussen kiesett!
Nem Sargeant lett a legutolsó az újoncok közül, De Vriest és Piastrit is megelőzte... elsőre nem rossz a Williams!
A Q1 végeredménye:
Hihetetlen, 1,1 másodperc a különbség az első és az utolsó között, mikor volt utoljára ilyen szoros a mezőny?
Elképesztő! Albon a 9. a Williamsszel, Sargeant pedig úgy esik ki, hogy ezredre azonos kört autózik Norrisszal, csak a brit előbb futotta meg ezt.
Kiesők: Sargeant, Gasly, Magnussen, Piastri és De Vries!
Hamilton már csak a tizenkettedik, nem hibázhat!
Stroll az ötödik, megelőzi Verstappent.
Albon a hatodik, jelentősen javul a pálya, megelőzi Perezt és Hamiltont is.
Jönnek az utolsó körök, másfél perc maradt a Q1-ből.
Egyelőre Russell ideje meglepő, de a Ferrari 1-3-at sem vártuk...
Még öt perc van hátra a Q1-ből, a top hetet fél másodperc választja el egymástól!
Nézzünk a mezőny végére: a két McLaren, Sargeant, Hülkenberg és Stroll áll kiesésre, utóbbitól elvették az egyébként jó köridejét a pályahatárok megsértése miatt.
Gasly, DeVries, Albon és Magnussen lehet még bajban, de nagyon-nagyon sűrű a mezőny.
Sainz 1:31,0 és Russell is ezt futja meg, Perez csak a hatodik, Hamilton csak a hetedik. Kicsik a különbségek, és ezek a körök még lassabbak a tegnapi estieknél.
Elsőre:
Leclerc 1:31,0
Alonso 1:31,1
Verstappen 1:31,2
Most azért már sietősebb a mezőnynek:
A monacói már jön is a pályára, folytatódjon tehát a munka - ami igazából még el sem kezdődött...
Egy percen belül jön a zöld jelzés és újraindul az időmérő. Leclerc autóján cseréli az alkatrészt a Ferrari.
Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a bajt, az egyes kanyarban a jobb első kerék mellől szakadt le egy alkatrész Leclerc autójáról, ennyit tudni.
Mészáros Sándor kollégánk jelenti a helyszínről, hogy az FIA közölte: több ponton is vannak törmelékek a pályán, ezért áll a gyakorlás.
Hopp, piros zászló, ugyanis a Ferrari darabja az ideális íven landolt, és ott is maradt...
Leclerc autójáról le is szakadt valami a hibánál, amit jelent is a csapatnak.
Wow, megjöttek a Ferrarik, Leclerc pedig rögtön az első kanyar féktávján kockásra végezte az egyik első gumiját. Nem jó kezdet a Scuderiának...
Az AlphaTaurik jönnek először, a többiek maradnak a garázsban. Nos igen, a Taurik eddig alulteljesítenek, sokan várnak tőlük nagy fejlődést a tavalyi kilencedik hely után, de a szabadedzéseken egyelőre továbbra is kilencedikek, sőt a Williams is csipkedi őket...
Elindult a szezon első F1-es időmérője!
Az utolsó pacsik az autóba szállás előtt:
Öt perc!
Tsunoda így gyakorolt:
Az első időmérő előtt rögzítsük a pályahatárokat is: ezen az aszfaltcsíkon a négyes kanyar a legérzékenyebb erre, ott rendszeresen centiznek a pilóták, de a kör utolsó kanyarjában is lehet időt nyerni, ha valaki az utolsó centit is kihasználja a külső íven.
Még 12 perc a rajtig, mindenki elfoglalta a helyét, zajlanak a bemelegítések, a feszültség pedig egyre csak nő a paddockban...
Tegnap mondjuk Sanyi kollégánk ezt fotózta az Aston-szerelők teniszlabdás melegítéséről, akkor még nem volt ilyen várakozás.
A nap már lement, most már "igaziak" a körülmények, amik teljesen mások a mai harmadik szabadedzéshez képest. De a tendenciákon a tegnap este sem változtatott...
A Mercedesnél Lewis Hamilton tegnap este már arról beszélt, hogy kukázni kell az autó teljes koncepcióját, és bár egy időmérő nem a világ, de ha most nem sikerül a tegnapinál közelebb kerülniük, akkor valóban az lehet a fő terv náluk, hogy minél előbb előkapni egy B autót.
Ha már az Aston remeklése: Dan Fallows, a csapat technikai igazgatója beszélt az autóról és a fejlesztésekről. Itt: https://formula.hu/f1/2023/03/04/meg-tobb-lehet-az-astonban-a-szakember-szerint
Ezért a képért elnézést kérünk, elhatárolódunk saját magunktól.
Menjünk egy kört sisakkamerán keresztül a hétvégi eddigi sztárjával, Alonsóval:
No let up from Fernando #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/sMHAEoUvOL
— Formula 1 (@F1) March 4, 2023
Érdekesség, hogy a hétvége eddig alakulása alapján a Red Bullnak és főleg Verstappennek a pálya közepe, a második szektor fekszik leginkább, ott folyamatoan a leggyorsabb tud lenni a holland. Az RB19 egyébként a lassú kanyarokban és különösen az azokból való kigyorsításoknál jár a mezőny előtt, egyelőre ez tűnik az autó legnagyobb fegyverének amellett, hogy (részben persze ennek köszönhetően) az egyenesekben is remekel.
Helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor jelenti a bahreini paddockból, hogy a sokat kritizált autóbemutató után a Red Bull ide is hozott extrémsportolókat...
A mai harmadik szabadedzésen tegnap estéhez hasonlóan ismét Fernando Alonso volt a leggyorsabb, öt ezredmásodperccel előzte meg Max Verstappent, akit Sergio Perez és Lewis Hamilton követett, a Ferrarik ezúttal sem mutattak túl sok mindent. A szabadedzés beszámolója itt: https://formula.hu/f1/2023/03/04/megint-alonso-az-elen-a-red-bullok-elott
16:00-kor kezdődik a móka, a lebonyolítás pedig egyelőre nem változott a megszokottakhoz képest, de éppen mai hír, hogy Imolában módosulhat a menetrend. Ide kattintva elolvashatjátok, hogy hogyan: https://formula.hu/parc-ferme/34927
Sziasztok, köszöntünk mindenkit a szezon első F1-es időmérő edzésének élő szöveges közvetítésében!