DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
22:30

Az esőnek egyébként továbbra sincs több jele az időjárás előrejelzésben leírtaktól. A levegő hőmérséklete 26 fok, míg az aszfaltté 48. 

Íme a Q3 eredménye! Verstappen rajtolhat tehát az élről a holnapi Mexikóvárosi Nagydíjon, ami magyar idő szerint 21:00-tól rajtol. Ne felejtsék ma éjjel óraátállítás, mára pedig köszönjük a figyelmüket! 

Russell utolsó körét törölték végül, de így is második, mivel nagyot hibázott és rengeteg időt veszített a stadion szakasznál. 

A kör második felében valami nagyon nem működött Hamiltonnál és Russellnél, akik a harmadik és a második pozíciókat szerzik meg, Max Verstappen pedig a pole-pozíciót 1:17.775-ös idővel! 

Verstappen az élen, de jönnek a Mercedesek!

Perez harmadik, Sainz negyedik, Leclerc pedig az ötödik, miközben Verstappen viszont lila szektorral nyitott. 

Perez, Sainz és Leclerc idejét tudjuk meg először, de a Ferrarik nagyon gyengéknek tűnnek. 

Hamilton vezethetőségi problémákra panaszkodott nemrégiben. 

Egy lövése lesz még mindenkinek és nagyon izgalmas csatára van kilátás. 

Alonso javítani tud, így a heteduik, hátrébb tolva Norrist, Ocont és Hamiltont, aki idő nélkül áll. 

Sainz is hibázott ez kiderült a lassításból. Hat perc még vissza, és így állunk jelenleg: 

A Mercedesek nem verik meg a hollandot, de közel voltak, Hamiltonnak viszont elvették a körét. 

A Ferrarik sokat kapnak, Verstappennek viszont van válasza: 1:17.947. 

Fantasztikus idő! Sergio Perez a hétvégé eddigi legjobbjával kerül az élre - 1:18.153

Perez nyitja a sort, természetesen hatalmas hangzavarban. A mexikói abszolút legjobb első szektorral kezdett. 

Zöld a lámpa, lássuk ki szerzi meg a pole-t Mexikóban! 

Az egyértelműen látszik, hogy a Mercedesnek fekszenek a körülmények, ahogyan arra sokan számítottak már a hétvégét megelőzően. 

Pokolian szoros volt az előző szakasz, szóval a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull pilótái egyaránt esélyesnek tűnnek. Habár a világbajnoki cím már mindkét fronton eldőlt, ettől függetlenül még vannak eldöntetlen kérdések a tabellákon, szóval továbbra is van tétje a dolognak holnap és nem mindegy honnan indulnak a versenyzők. 

Íme a Q2 eredménye: 

Leclerc dobott egy lila középső szektort, de elrontotta az elsőt, így nem javít és nem fejezi be a körét. Mindez nem veszélyeztette a továbbjutását, így nem kell aggódnia. Rajta kívül Hamilton, Sainz, Russell, Verstappen, Perez, Bottas, Ocon, Norris és Alonso küzdhet még tovább. A kiesők a 11. helytől lefelé: Ricciardo, Zhou, Tsunoda, Gasly, Magnussen. 

Sainz is javít a második, Verstappen szintén és a negyediknek jön fel, az idő pedig letelt eközben. Jön a tűzijáték a végére. 

Belül az utolsó percben itt a középső szakaszban, Perezen kívül pedig mindenki próbálkozik még. 

Őrjöng a közönség, mivel Perez a harmadik helyig lép előre. 63 ezredes lemaradással aligha kell aggódnia a továbbjutás miatt. 

Egy másik mexikói hős is a helyszínen. Esteban Gutierrezt is régen láttuk.

Russell közben a fékek hőmérsékletére panaszkodott a rádión, bár a tempóján egyelőre nem vehető észre a probléma. Időközben érkezik egy újabb körre Sergio Perez, aki bajban lesz, ha nem tud javulni. 1,138 másodperc a lemaradása Hamiltonhoz mérten. 

Hat perccel a második szakasz zárása előtt Tsunoda, Perez, Zhou, Gasly és Magnussen állnak kieső helyen. 

A Ferrari versenyzői nem kezdenek jól. Leclerc az ötödik, Sainz pedig a nyolcadik helyen nyit a Q2-ben. 

Újabb meglepetések! Bottas ismét a harmadik 228 ezred lemaradással, miközben a két McLaren is 5-7 tizedes hátrányban mindössze. 

Megjöttek az első 1:18-as körök. Elsőre a két Mercedes rakta össze ezeket az időmérőn, de Max Verstappen is képes volt rá, igaz megelőzni nem tudta Hamiltont és Russellt. 

Lewis Hamilton és George Russell gurulnak ki elsőként a pályára. A Mercedesek továbbra is erősnek tűnnek, de vajon okoznak-e meglepetést? 

Íme a Q1 eredménye. 

Jön a Q2, a tét a legjobb 10 közé jutás.

Schumacher, Vettel, Stroll, Albon és Latifi búcsúzik tehát az első szakasz végén. 

Hamilton 1:19.169-es idővel nyeri a Q1-et a végén, Schumacher pedig hiába volt továbbjutó helyen, végül kiesik. A körülötte lévők közül Guanyu Zhou bizonyult gyorsabbnak nála, Vettelel viszont azonos időt futott. 

Schumacher a 2-es kanyarban vágta le, így végül ezért vették el a kört. 

Kettő perc még vissza és Stroll, Schumacher, Albon, Vettel, Lafiti a kieső helyeken. 

És elveszik Schumacher körét! Vélhetően valahol kiszélesíthette a pályát. 

Mick Schumacher megy egy meglepően időt, amivel pont Perez elé kerül. A Red Bull pilótája a hetedik helyre került végül. 

Bő négy perc maradt vissza, Perez pedig csak a tizedik, szóval mennie kell. 

Mindenki megfutott legalább egy értékelhető kört. Szűk hét perccel a Q1 vége előtt Schumacher, Albon, Vettel, Magnussen és Latifi állnak kiesésre. 

Jók voltak az Alfa Romeók tegnap, és úgy látszik, továbbra is kitart a formájuk. Valtteri Bottas a harmadik helyre ugrik fel. 

A tapadás hiányára panaszkodik Max Verstappen, aki elég sokat csúszkál, első próbálkozásra viszont az élre ugrik és majdnem három tizedet adott Leclercnek. Hamilton a harmadik, Sainz a negyedik, Russell pedig az ötödik helyen van jelenleg. Minössze Bottas, Ocon, Zhou és Alonso nem rendelkezik még idővel. 

Javul a helyzet: Leclerc 1:19.505-el az élen. 

1:20.408 az új legjobb, de ez elsőre nem egy nagy kör. A második helyre ugró Tsunodát is csak egy tizeddel veri. 

Albon került az élre 1:20.859-es idővel, de hamarosan jön Sergio Perez vélhetően jóval erősebb körrel. 

Kevin Magnussen, aki a belsőégésű motor cseréje miatt büntetéssel számolhat a második helyre ugrik, közben Schumacher is javít 1:21.024-re. Vettel, Stroll, Albon az első öt eddig, de még nagyon az elejln vagyunk. 

Mick Schumacher futja meg a kvalifikáció első gyorskörét. Ideje 1:32.819

Közérdekű közlemény: Lance Stroll ma ünnepeli 24. születésnapját.

Zöldre váltott a bokszutca lámpája, kezdődik tehát az időmérő edzés Mexikóban.

Tényleg nem lehet panasz a mexikói rajongókra. :)

Martin Brundle elemzése az időmérő előtt: „A Mercedesnek új első szárnya van, ami egy kicsit segít, de mindig is jobban mentek a nagy leszorítóerős beállításokkal. A kör nagy részében képesek abban a zónában vezetni az autót, ahol a legjobban működik. A pilóták azt mondják, hogy nem érzik különösebben jónak, de az óra mást mutat” – mondta el a Sky Sports adásában.

Többen hoztak különleges sisakfestést, közülük pedig Sebastian Vettel megoldása talán a legfeltűnőbb. A négyszeres világbajnok hosszú idő után ismét a Red Bull dizájnját alkalmazza az energiaitalosok nemrégiben elhunyt alapítójának Dietrich Mateschitznek a tiszteletére.

A helyi szurkolók egyértelműen Sergio Pereznek szorítanak, akinek komoly esélye lehet a futamgyőzelemre ezen a hétvégén. A mexikói pilóta az elmúlt egy hétben már többször is hangoztatta, mennyire szeretne honfitársai előtt győzni. A rajongókon mindenesetre biztosan nem múlik semmi, teltház és fantasztikus hangulat van a helyszínen, ahogyan azt már az elmúlt néhány évben megszokhattuk.

Szót kell ejteni az időjárásról is. Egyelőre napsütéses az idő, de 60% esélyt mondanak az esőre a kvalifikáció ideje alatt. A háttérben már érkezik egy nagyobb felhőréteg, a kérdés, hogy ebből lesz-e csapadék? 

A gumibeszállító tegnap az előző hétvégéhez hasonlóan ismét tesztet tartott a második szabadedzésen, ahol a csapatok a 2023-as gumik prototípusait próbálhatták ki. Az adatgyűjtés és a megfelelő beállítások keresgélését illetően ez újfent megnehezítette a mezőny dolgát, ezért az FP3 fontosabbnak bizonyult a szokásosnál.

Szintén fontos lehet még a gumikezelés. Az FP3 alatt egyértelműen látszott, hogy a többségnek két melegítőkörre volt szüksége a lágyakon. A Pirelli a 2-es a 3-as és a 4-es számú keverékeket hozta el erre a hétvége, tehát a kínálat közepéről választottak.

Ami biztosan nem jó hír a Mercedesnek, hogy a fékeken elég sokat dolgoztak Hamilton autóján néhány perccel ezelőtt.

Az első szabadedzésen Carlos Sainz, míg a második és a harmadik gyakorláson George Russell volt a leggyorsabb. Az utolsó edzésen ráadásul Lewis Hamilton lett a második, szóval a Mercedesek jó eséllyel szállhatnak harcba a pole-pozícióért.

A 4,3 kilométeres aszfaltcsík idén is nagy kihívás elé állította eddig a csapatokat, mivel a 2285 méteres tengerszint feletti magasságnak köszönhetően jóval ritkább a levegő, ami többek között a motorok és a fékek hűtését is megnehezíti. Némileg emiatt előnyben lehetnek azok az autók, melyeknek nagyobb a légellenállása.

Köszöntjük kedves olvasóinkat! Hamarosan kezdetét veszi a Mexikóvárosi Nagydíj időmérő edzése az Autódromo Hermanos Rodríguez versenypályán.