DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
05:57

Na, az Alfa Romeók azért még kikukucskálnak az utolsó percekre, de annyira esik az eső, aligha mennek rá gyorskörökre és javításra.

Hopp, korai volt még a búcsú: Schumacher törte össze a Haast egy próbarajt után!

Mostanra meg is köszönjük a figyelmet - aki teheti, még szunyókáljon kicsit, aztán 8 órától jövünk a második, a tervezett (de az eső miatt alighanem meghiúsuló) gumiteszt miatt 90 perces edzéssel!

Ez pedig azt is jelenti, hogy Alonso zárta az élen az FP1-et - a rend kedvéért a végeredmény:

Kijöttek még néhányan a pályára, például a Ferrarik is, de lepörögtek az utolsó másodpercek, nincs már változás az eredménylistán.

Zhou jelenti is, hogy óriási állóvizek vannak a pályán, rosszabb a helyzet, mint volt korábban.

Öt perc még hátra az edzésből, az összes versenyző a bokszban.

Így állunk most, és látva az esőt és a képeket, jó eséllyel ez már a végeredmény is lesz majd:

Az eső amúgy kicsit megint ráerősített, így Leclerc újra a kék oldalfalú full esős gumikon a pályán - eddig a pillanatig, utolsóként ugyanis ő is visszatért a bokszba. Bő tíz perc még hátra az FP1-ből.

Leclerc alatt bicsaklott meg kicsit a Ferrari, a monacói is belekóstolt egy pillanatra a suzukai sóderbe.

Hamilton is teljesíti az első mért körét, így az edzés nagyjából háromnegyedénél immár mindenki feliratkozott az eredményjelzőre.

Válaszolnak a Ferrarik: Sainz 1:42,563-as körrel vezet ismét. De mire posztolhattuk volna ezt, már Alonso az élen 1:42,248-as idővel.

Nem sokáig vezetett Verstappen: Ocon az új éllovas az Alpine-nal. 1:43,022 az új legjobb idő.

Többen most már intermediate gumikon, Verstappen rögtön első próbálkozásra az élre is ugrik velük, bő három másodpercet kiosztva Sainznak.

És megvan az első komolyabb hiba: Latifi látogatta meg a sóderágyat a Spoon-kanyarban, miután blokkoltak a kerekei, de ki tudott onnan kecmeregni a kanadai.

Bő fél óra elteltével pályán a második vb-címére hajtó Verstappen, követi a példáját Perez is a másik Red Bull-lal.

Mutatunk is egy félidei állást:

Sainz menet közben amúgy már az élen, három tizeddel Leclerc előtt. Közeledve az edzés feléhez, és épp a mezőny felének van mért ideje, míg a Red Bullok, Russell és Ocon egyáltalán nem járt még a pályán.

Sainz furcsa zajt hall a motorja felől, érzése szerint a turbóval lehet valami - jelenti a csapatrádión a spanyol.

Négy pilótának van mért köre húsz perc elteltével, közülük Leclerc-é a legjobb 1:48,104-es idővel.

Stroll és Leclerc is azt jelenti rádión, hogy nem annyira vészesek a körülmények, a ferraris konkrétan úgy véli, hogy akár az intermediate abroncsokat is fel lehetne tenni. Merthogy azt nem mondtuk: mindenki a kék oldalfalú esőgumikon.

Most már azért kezd beindulni az élet: Leclerc, Sainz és Vettel is kidugta az orrát a garázsból, Schumacher pedig pedig 1:52,537-tel megfutja az edzés első mért körét is.

Hát ilyet is csak Japánban látunk - és ami nem derül ki a képből: távirányítóval bizony mozgathatók azok a kerekek!

Nicholas Latifi és Mick Schumacher jött ki egy körre a pályára - a kanadainak szinte biztosan, de lehet, hogy a németnek is az idei az utolsó suzukai hétvégéje az F1-ben.

Magnussen egy fokkal szorgalmasabb volt, de ő is visszatért a bokszba két kör után, úgyhogy újra elcsendesült a pálya Suzukában.

"Van néhány vízátfolyás az első szektor után" - jelenti Tsunoda, aki egyből vissza is tér a bokszba.

Kevin Magnussen és a helyi hős, Yuki Tsunoda menti meg az első perceket: a dán és a japán az első kettő, aki kihajt a pályára a Haasszal, illetve az AlphaTaurival.

Az előrejelzések szerint egyébként ma végig esni fog az eső, szombaton viszont napsütés vár a mezőnyre. A vasárnapi időjárás lehet a kérdéses, de ott is van esély arra, hogy legalább részben vizes pályán zajlik majd a futam.

Zöldre váltott a bokszvégi lámpa, de nem meglepő módon egyelőre senki nem hagyta el a garázsokat.

A szurkolók, ahogy azt Japánban megszokhattuk, a körülmények ellenére is lelkesek.

Hogy mit jelent az az "eléggé"? Úgy 20 perccel ezelőtt ilyen volt a helyzet, és most sem sokkal jobb - de egyelőre nincs arra utaló jel, hogy csúsztatnák a kezdést.

Jó reggelt, vagyis inkább még csak hajnalt Olvasóinknak! Kevesebb mint tíz perc múlva kezdődik a Japán Nagydíj első szabadedzése - legalábbis remélhetőleg, ugyanis eléggé esik az eső a három év után visszatérő Suzukában.