A köridőt pályahatárok miatt elvették, így mégis Leclerc vezet (1:06,762) Perez és Norris előtt.
A Q3 eredménye, a sprintfutam rajtsorrendje:
A három élmenő mögött Perez, Russell pedig a baleset ellenére megőrizte az ötödik helyet, mivel sem az Alpine-ok, sem a Haasok nem teljesítettek jobb köridőt nála.
Verstappen visszavág, 29 ezreddel Leclerc előtt megszerezte a pole-pozíciót!
Leintették Q3-at, Verstappen megelőzte Verstappent, Sainz is bejött a holland elé, a második helyre!
Indul az utolsó percekre a sprintkvalifikáció (bocsánat, ezt a név már foglalt), a Mercedesek kivételével nyolc autó a pályán.
A brit megütheti a bokáját, a stewardok vizsgálni fogják, ugyanis a baleset után engedélykérés nélkül átsétált a pályán.
Russell balesete előtt másodperccel Alonso befejezte első mért körét, így felkúszott a hetedik helyre. Az újraindítás után mindössze két és fél perc marad majd, mindenkinek sietnie kell, hogy még egy kört megtegyenek.
Russell, aki elsőként hagyta el a bokszot, ismét kicsúszott, az utolsó kanyarban az autó farával állt a falba. Másodszor is piros zászló!
Kezdődik az utolsó hajrá! Másfél perc már le is telt, de a többség még mindig a bokszban.
Helyette a britnek valószínűleg csak a tizedik hely jut. A baleset pillanatában nyolcadik helyen állt, de Alonso és Schumacher még nem teljesített mért kört.
Romain Grosjean posztolt a közösségi médiában: az ex-F1-es francia arra számított, hogy Hamiltoné lesz a pole-pozíció…
Öt perc múlva indítják újra a kvalifikációt az utolsó 5 percre. 5 és fél perc marad, azaz még egy utolsó gyorskört látunk mindenkitől.
A baleset a hetes kanyarban történt, Hamilton jól van, már ki is szállt az autóból.
Baleset az edzés felénél, Hamilton kicsúszott és gumifalnak ütközött. Az edzést piros zászlóval leállították!
Mögöttük Sainz, Perez és Russell, Hamilton pedig egy lassú körrel csak nyolcadik Ocon és Magnussen mögött.
Az első nekifutás Verstappené 1:05,092-vel, egyetlen tizeddel Leclerc előtt.
Kezdődik a Q3, közben pedig egy érdekes közlemény a versenyirányítástól: Perez a 8-as kanyarban elhagyta a pályát a Q2-ben, ezt utólag fogják vizsgálni. Egy rajtbüntetés is benne van a pakliban.
A Q3-ba jutottak sorrendje: Leclerc, Verstappen, Hamilton, Sainz, Russell, Perez, Magnussen, Ocon, Alonso és Schumacher.
A végén nem történt változás: kiesett Gasly, Albon, Bottas, Tsunoda és Norris.
Rövid időre Albon vette át a tizedik helyet Bottastól, majd Gasly taszította ki. Aztán Perez jött fel a hatodik helyre, így a francia is kieső pozícióban.
Norrisnak, hiába volt jó a Q1-ben, gyorsköre csak a 13. helyre volt elég, ráadásul elvették pályaelhagyás miatt. A brit fékproblémát jelent.
Leclerc javít, az első helyen 1:05,287-tel. Mögötte Hamilton, Verstappen, Sainz és Russell, akik hamarosan ismét jönnek.
Egy érdekes újítás, a továbbjutó időt jósolja meg a számítógép: 1:06,2. Ez alapján a két Haas már hátradőlhetne.
Perez csupán 11. helyen áll, mivel egy körét elvették, a sor végén Norris 20 másodperces lemaradással, neki még nem volt igazi mért köre. A nagyok egyelőre bokszban, négy perc maradt, közeledik a végső roham.
A két Haas köre jól sikerült, Schumacher és Magnussen hetedik-nyolcadik Alonso mögött.
Tsunoda körét elvették, a két Haas adós gyorskörrel, Bottas és Alonso pedig még a garázsban.
Időközben kezdetét vette a Q2, az első gyorskörök alapján Hamilton vezet Verstappen és Russell előtt, a brit köre 01:05,538. Erős kezdés a Mercedestől.
Egy kis emlékeztető a sprinthétvégék statisztikai értékeléséről az F1-es számadatok gurujától: aki a mai időmérőt nyeri, az lesz hivatalosan az Osztrák Nagydíj pole-pozíciósa, függetlenül attól, hogy a vasárnapi futamot (a sprint alapján) hányadik helyről kezdi meg. Kivéve, ha a mai időmérő nyertese büntetést kap.
Don't forget that whomever is quickest in Q3 today is credited with pole position even if they start last on Sunday. Unless they get a penalty, in which case the 2nd-placed person is on pole, even if they start the Grand Prix from last. It's simple! #AustrianGP
— Sean Kelly (@virtualstatman) July 8, 2022
Vettel is a fehér vonalon kívül volt, így elvették a 17. helyet érő kört, a négyszeres világbajnoknak az utolsó pozícióból kell rajtolnia holnap.
Az utolsó helyen álló Vettel sem tudott javítani, de legalább nyert néhány pozíciót a rajtrácson. Ricciardo, Stroll, Zhou és Latifi esik végül ki. Az első öt pozícióban Leclerc, Sainz, Verstappen, Alonso és Hamilton zárta a Q1-et.
Albon felugrott a 11. helyre, ő megmenekülhet a kieséstől. Zhou nem javított, ahogyan az edzésen is küszködő Ricciardo sem.
Három perccel a vége előtt Zhou, Vettel, Latifi, Stroll és Albon a kiesőzónában.
Max Verstappen első megtartott mért körével rögtön az élre ugrott, de a két Ferrari kontrázott és megelőzték őt. Leclerc vezet, a mérce pillanatnyilag 1:05,419.
Mercedes az első helyen: Hamilton ugrott most az élre, 1:06,079 a köridő. Verstappen és Latifi nem rendelkezik már csak mért eredménnyel, hét perc maradt hátra.
1:06,097-tel Verstappen vezet, de csak egy pillanatra: elvették a kört, így a 46 ezreddel lassabb Perez az első helyen, mögötte pillanatnyilag Alonso.
Négy Ferrari-motoros autó, a két F1-75 és a két Haas az első négy helyen. De fog ez még változni, Verstappen épp most kezdte gyorskörét, és az edzésen jól muzsikáló Mercedesek is adósak még sajátjukkal.
Rövid időre Alonso, majd Magnussen és Schumacher vette át a vezetést, de most már újra Leclerc az élen, 1:06,200-zal, ami már a hétvége legjobbja.
Tsunoda helyett Leclerc-é volt az első mért kör, de már Sainz vezet, a spanyol 1:06,363-at rakott össze, ezzel csak századokra marad el Verstappen edzéskörétől.
Az első szabadedzésen 20 perc után megálló, értékes időt veszítő Lando Norris is kint a pályán. A brit McLarenjében gyorsan motort cserélt a csapat, egy korábbi erőforrásra váltottak vissza.
Kezdődik a 18 perces Q1, Tsunoda gurult ki elsőként a bokszból, tőle várhatjuk az első mért időt.
A sprintformátum és az áthelyezett időmérő egyik célja, hogy egy tétre menő eseménnyel péntekre is sok helyszíni nézőt csalogassanak ki a pályára. Ezt a képet nézve a terv működött. Azon sem kell nagyon gondolkodni, ki miatt jöttek ki a Red Bull Ringre.
Pénteken ülésezett az F1 Bizottság az FIA-elnök Mohammed ben Sulayem részvételével, és több fontos kérdésben megállapodtak. A legfontosabb, hogy 3 %-kal megemelték a költségsapkát az infláció miatt, a delfinezésre vonatkozó technikai direktíva élesítését viszont a Francia Nagydíjról a belga versenyre halasztották.
Valtteri Bottas teljes motorcsere miatt utolsó helyes rajtbüntetést kapott, a szokásostól eltérően mégsem kell neki lemondania az időmérőről: hátrasorolása csak vasárnap lesz érvényben, a sprintfutamon a ma elért pozícióból indulhat, és értékes pontokat szerezhet.
A sprintformátumnak megfelelően egyetlen szabadedzést tartottak az Osztrák Nagydíj időmérője előtt. A 60 perces tréningből kiindulva Max Verstappen nevezhető favoritnak – aki közepes és lágy gumin is leggyorsabb volt –, negyed másodperccel maradt le tőle Charles Leclerc a Ferrarival, négy tizeddel pedig George Russell a Mercedesszel.