Leclerc nem erre panaszkodik, hanem arra, hogy rengeteg levegő jön be az autóba a lábánál - a csapat nézi, hogy mi lehet a gond, de nem látnak semmit egyelőre.
Kockás zászló! Itt az edzés vége, Leclerc-Verstappen-Sainz az első három, a Mercedesek szenvednek, lesz min gondolkodni este - innen folytatjuk, hozzuk az interjúkat, híreket, információkat Melbourne-ből.
Ugyan a Mercedesnél említjük mindig a delfinezést, de ne hallgassuk el, hogy a Ferrari is iszonyatosan pattog. Sainz és Leclerc is végigbólintgatja a hosszú padlógázas részt - ez már túl van az egészséges szinten...
Leclerc-nek azt jelenti a mérnöke, hogy minden autó szemcsésedéssel küzd a közepes gumikeveréken.
Egy sportbíró besprintelt az alkatrészért, talán nem is törte össze visszafelé, folytatódik a gyakorlás. Még nyolc perc.
Egyszerűen a kerékvető rázta le az alkatrészt az Astonról.
Piros zászló! Baleset nincs, de törmelék van a pályán, a 12-es kanyar kijáratánál lerepült Lance Stroll autójáról egy kerékszárny. Csak úgy.
Úgy fest, hogy most már versenyszimulációkat teljesítenek a csapatok - még bő tíz perc.
Negyedóra van hátra, kicsit összegezzünk: a Ferrarik továbbra is nagyon erősek, Verstappen feszegeti a Red Bullt, de a kanyarokban lassabbak valamivel, mint a Ferrari, hiába gyorsabbak sokkal az egyenesben. Az Alpine-ok nagyon jónak tűnnek és most Alonsóék számítanak harmadik erőnek, de a McLaren is egyértelműen javult, jelenleg mindkét pilóta ott van a top tízben. Nos, a Mercedesek nincsenek...
Verstappen erőlteti, de megint belehibázik egy kicsit, így második, két és fél tizedre Leclerc-től.
Verstappen a határokat feszegeti, századokra volt Leclerc-től, de az utolsó kanyart elrontotta, így nem tudott javítani.
Perez közben az ötödik, Ocont nem tudja megelőzi, Vestappentől szűk három tizedet kap.
A Mercedesek jelenleg tízen kívül, nagyon rosszul fest számukra ez a hétvége...
Leclerc és Verstappen is javít: a monacói 1:19 alá jött be a Ferrarival, három tizedet ad Sainznak, Verstappen pedig a harmadik helyre jön fel, négy tizedet kap Leclerc-től.
Amit emeljünk még ki: az első két hétvége egyik rocksztárja, Kevin Magnussen a 16. helyen áll.
Perez közben a 7. hét tizedre, a Mercedesek pedig a 9-12. pozícióban...
Verstappen csak a negyedik helyre hozza be a Red Bullt a lágy gumikon, bő négy tizedet kapott Sainztól a világbajnok.
Az állás féltávnál:
Nem, Sainz is javít, már megint ő vezet...
Alonso egy pillanatra átvette a vezetést, majd Leclerc letolta onnan - a két Ferrari és az Alpine egy tizeden belül az első három helyen!
A negyedik helyezett Bottas elfékezi az első kanyart, ez a kör bukta.
Norris feljön a harmadik helyre, öt tizedre van Sainztól, háromra Leclerc-től, most már érkeznek a lágygumis körök.
Sainz vissza is vág, a lágyakkal további két tizedet ad Leclerc-nek - el vannak egymással az élen, a többiek egyelőre nem jelentenek rájuk veszélyt. Persze a Red Bulltól nem láttunk még tiszta kört.
Leclerc felteszi a lágy gumit és átveszi a vezetést, de csak két tizedet ad Sainznak - mindenesetre 1:19,7-tel övé a hétvége eddigi legjobb körideje.
Sainznak nincs szerencséje, most Tsunoda tartotta fel csúnyán.
Mick Schumacher ismét hibázik, de most megússza baleset nélkül.
Verstappen elsőre Hamilton szintjét hozza és a hetedik helyre jön, majd panaszkodik a rádióban - nehezen tudja befordítani a Red Bullt a gyors kanyarokba, lesz még munka a beállításokkal. A Red Bull amúgy is kisebb leszorítóerővel megy, az egyenesekben sokkal gyorsabb a Ferrarinál, a közepes és lassú kanyarokban viszont hátrányban van.
Hamilton küszködik a Mercedesszel, hibázott is, de Russell is elsokallt már egyszer.
Javulnak a Ferrarik, Sainz már benézett 1:20 alá, ő az első, Leclerc a második.
Eddig egyébként a közepes keverékű gumikat erőlteti a mezőny, a legtöbb pilóta azon futotta a körét, néhányan választották csak a keményet az első bő tíz percben.
Megérkezett Max Verstappen, de hibázik a körén, jöhet még egy próbálkozás.
Vettel autóján egyébként még mindig dolgozik az Aston, a német egyelőre nem tudott kijönni a pályára. Sem autóval, sem robogóval.
Hopp, közben Bottas 1:20,4-gyel átveszi a vezetést a szintén javító Leclerc előtt!
Az említett Sainz-féle feltartás, Stroll volt az:
Hamilton két ismerkedős kör után az ötödik helyre jön fel, nincs messze a Ferrarikról, de egyelőre szoros az eleje.
Ricciardo befér a két Ferrari közé, a McLaren tényleg biztató pénteket teljesít eddig.
Megjön a két Ferrari, Leclerc az élen, Sainzot feltartotta egy Aston Martin, így két tizedmásodperc hátránnyal a spanyol a második.
Öt perc után már tíz pilótának van mért ideje, a két McLarené az első két hely.
Norris azért csúszkál több kanyarban is, ugyan az új aszfalt elvileg jobban tapad, de még ismerkednek a helyzettel a pilóták.
Lando Norris már a pályán - a McLaren váratlanul jól szerepelt "délelőtt", kíváncsian várjuk, hogy valóban ott vannak-e a középmezőny elején.
Zöld jelzés!
Száraz körülmények között egyébként nincs rossz időt: 22 Celsius-fokos a levegő, 30 körüli az aszfalt, gyakorláshoz tökéletes.
Kérdés, hogy mi lesz Sebastian Vettel Aston Martinjával, ami füstöt eregetve állt meg az első edzésen - a csapatnál dolgoznak az autón.
A Williamsnél is aggódnak...
Where’s the sun gone? pic.twitter.com/ra0TVfVxh5
— Williams Racing (@WilliamsRacing) April 8, 2022
Ami kicsit megkavarhatja még a dolgokat, az egy esetleges eső: jelen pillanatban 40% esély van rá, hogy a gyakorlás során valamikor elkapja a pályát egy zápor.
Voltak az érdekes jelenetek, Sebastian Vettel például engedély nélkül motorozott be a pályára: https://formula.hu/parc-ferme/32000
A gyakorlás perceken belül kezdetét veszi, addig is érdemes összegezni, hogy mi is történt a magyar idő szerint hajnali első edzésen - a két Ferrari vitte a prímet, Carlos Sainz egy lépéssel a többiek előtt járt. Az összefoglaló itt olvasható!
Köszöntjük kedves olvasóinkat az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésének élő szöveges közvetítésében!