Három körön át figyelhettük a háza csatát, végül Alonso sikerrel járt az 1-es kanyarban.
Élő közvetítésünk búcsúzik – de rövidesen érkeznek a hírek a pilótáktól, csapatoktól!
Így a végére még egy híradás a stewardoktól: Sainz, Perez és Magnussen vizsgálat alatt, mert a végén nem lassítottak eléggé a sárga zászló közben.
A futam végeredménye:
Sainz a dobogón, a pole-pozíciós Perez csak negyedik – más lehetett volna a verseny, ha nem jön számára olyan rosszkor a biztonsági autót. A csendes ötödik Russell mögött Ocon és Norris hatalmas harcban meccselte le a hatodik helyet, egy tized volt csak a különbség.
A célegyenesben nyílik a DRS, a különbség 0,549 másodperc, de Verstappen nyeri a Szaúd-arábiai Nagydíjat!
Az utolsó kör kezdetén Leclerc fél másodpercre Verstappentől! Lesz lehetőség?
Az utolsó két helyen levő Stroll és Albon ütköztek össze, ezért volt a sárga zászló.
Az utolsó körben Leclerc-é a leggyorsabb kör, de rövid időre sárga zászló volt az 1-es kanyarban, ezért ezúttal nem próbálkozhatott.
A 47. körben Verstappen átvette és meg is tartotta a vezetést, most Leclerc az üldöző.
Verstappen, aki arra játszott, hogy a DRS-vonalnál hátrébb legyen, elfékezte abroncsait, de a következő körben máris új támadást indít.
Hatalmas csata az élen, kétszer váltottak pozíciót, továbbra is Leclerc vezet!
Magnussen és Hamilton a 11-12. helyre tértek vissza, de friss abroncson jó pár előzés vár rájuk, fél-egy másodperccel gyorsabbak a körülöttük levőknél.
Az élen Leclerc és Verstappen egy másodpercen belül, támadási közelségben a holland.
Szabad az út az utolsó 10 körre, Hamilton gyorsan teljesítette kiállását – az utolsó versenyző, aki bokszban járt. A brit viszont a bokszbezárásos mizéria miatt csak Magnussen mögé tért vissza.
Alonso is a bokszbejáratnál állt le végleg, ezért bezárt a bokszutca a VSC-fázis alatt. Hamilton nem tudott kiállni a kerékcserére.
Bottas a bokszban is marad, technikai hiba miatt vége a versenyének. Perceken belül három kiesés!
Virtuális biztonsági autót is elrendelnek, többen jönnek a bokszba, köztük Bottas és Magnussen.
Újabb autó állt le a pályán! Daniel Ricciardo autója a legrosszabb helyen állt le, a bokszbejárat előtt, ameddig már nem tudott elgurulni.
Közvetlenül az előzés után Alonso autója lelassult. Nincs motorerő, jelentette a spanyol, aki sorban veszti a pozíciókat.
A dán azért lassabb, mint az üldözők: DRS segítségével Alonso átvette tőle a hetedik helyet. Magnussen azonban tapadt az Alpine-ra és visszaelőzte őt!
Hamilton már több mint 30 kört teljesített a kemény gumikeveréken. A hétszeres bajnok a senki földjén a hatodik helyen, 6 másodperccel Russell mögött, 4-gyel Magnussen előtt, aki szintén bírja a kemény abroncsokon.
Hol Verstappené, hol Leclerc-é a leggyorsabb kör, most épp a monacóié 1:32,711-gyel. 1,6 másodperc a különbség a két autó közt.
Zhou büntetést kapott azért, mert nem töltötte le büntetését: a kerékcseréje után nem állt még 5 másodpercig, ezért bokszutca-áthajtásra ítélték a stewardok. A kínai így vissza is esett az utolsó helyre.
„Leclerc átlépte a fehér vonalat a bokszbejáraton” – jelentette Verstappen, aki szerint ellenfele szabálytalanságot követett el.
Most már az üldöző Verstappené a legjobb kör, 1:33,301, de csak tizedekkel.
Egy körrel később Hamilton sikerrel jár. A hatodik helyen áll, azaz az első négyest már a két Mercedes követi.
Hamilton Magnussen pozíciójára pályázik, de az idei Haas nem könnyű ellenfél: előzést és visszaelőzést láthattunk.
1:34,075, majd 1:33,459 – Leclerc-é kétszer is az eddigi leggyorsabb kör. Egy, majd két tizedet adott Verstappennek, lassan növeli előnyét.
Perez az iménti történések miatt – már az újraindítás után – visszaengedte maga elé Sainzt, így ismét két Ferrari az első háromban.
Újraindítás a 21. körben, Leclerc kiválóan időzített, megtartotta a vezetést.
Sainz és Perez egyszerre érkeztek meg a SC-vonalhoz a bokszban és a pályán, a spanyol szerint neki járt volna a pozíció. A versenyirányítás is vizsgálja az esetet. A visszajátszás szerint Sainz érte el előbb a vonalat.
Leclerc vezet Verstappen előtt, a szörnyen peches Perez a harmadik helyre esett vissza. Sainz és Russell követi őket, majd Magnussen és Hamilton párosa, akik nem álltak ki – mivel ők keményen rajtoltak.
A tegnapi eset után Latifi ma is falnak csapta a Williamst! Biztonsági autó, ami Pereznek jön rosszul, miután a két Ferrari és Verstappen is kiállt.
A 15. kör végén Perez az élmezőnyből elsőként a bokszban, keményet kapott. Úgy néz ki, a Ferrari beugrasztotta a Red Bullt, hiszen Leclerc-nek az imént elévágást emlegettek és a bokszban is készülődtek, de monacói végül nem állt ki.
Hamilton Gaslyt megelőzve átvette a már pontot érő 10. helyet, Bottas pedig Ocont megelőzte, így (legalábbis egy darabig) nem látunk több Alpine-kakaskodást.
Büntetés Zhounak. A rajtincidens után a kínai öt helyet javítva máris felkapaszkodott a 13. helyig, de Albonnal csatázva előnyt szerzett az 1-es kanyar levágásával, ami 5 másodperc időbüntetést ér.
Az Alpine-ok korábbi csatája Alonso szemszögéből. Miután Bottast kicsit lerázták, Ocon megint megtámadta a spanyolt és újra elrontotta az 1-es kanyart…
Hamilton első előzése a futamon: a 12. pozíciót átvette Sainztól. Korábban Zhou bakija miatt nyert egy helyet, Ricciardo pedig kiállt előle kerékcserére.
Ocon visszatámadt és az 1-es kanyart átvágva előzte meg Alonsót. Egy kör után visszaengedte a csapattársat, de ezzel csaknem Bottasszal szemben is bukott egy helyet, aki utolérte őket.
Egy körrel később Ocon szintén védekezik az egyenes végén. Ez a csatározás az Alpine-nak tesz rosszat – Russell könnyebben le tudja szakítani őket.
A hatodiknak visszaeső Ocont Alonso is utolérte, a francia azonban nagyon vehemensen zárta az ajtót a célegyenesben, nagy ütközés is lehetett volna belőle.
Az 5. kör kezdetén Perez, Leclerc, Verstappen, Sainz és Russell az első öt helyen – a brit megelőzte Ocont.
A rajtról már meg is érkezett az első fotó:
Zhou esett vissza rengeteg pozíciót a 12. rajthelyről, lassan indult el, majd az 1-es kanyarban fokozatban ragadt. Ugyanaz a hiba, mint Bahreinben, jelentette a csapatrádióban.
Relatív nyugodt volt az első kör, Gasly viszont két helyet is bukott, előbb Magnussen, majd Norris előzte az egyedüli AlphaTaurit.
A rajt után Perez vezet, Verstappen átvett egy helyet, már harmadik!
Szinte mindenki közepes keveréken rajtol: Magnussen, Hamilton és Hülkenberg egyedül keményen.
Az egyik legnehezebb napja Kevin Magnussennek lesz, akinek a tegnapi időmérőt nagyon megsínylették nyakizmai. Még mindig csak 3 hét telt el azóta, hogy a dán megtudta, visszatér az F1-be, nem volt ideje az extra nyakedzésekre, ami elengedhetetlen a királykategóriában.
Egy számunkra fontos jubileumról is meg kell emlékezni. Dzsiddában tartózkodik a Formula.hu újságírója, Mészáros Sándor, aki pontosan 100. nagydíján vesz részt Szaúd-Arábiában, ahonnan elsőkézből szolgáltatja az infókat a szerkesztőségnek.
Tsunoda mellett a másik hiányzó Schumacher időmérős balesete után. A német nem sérült meg ijesztő Q2-es bukásában, amelyről azóta kiderült, hogy 33G erejű volt, a csapat azonban úgy döntött, nem építi újjá az autót, mert azzal az Ausztrál Nagydíjra túl kevés pótalkatrészük maradt volna.
Schumacher ma feltűnt a paddockban, ahol elmondta, teljesen készen állna a versenyzésre, de az alkatrészek menedzselése az elsődleges.
A rajtsorrend Perez és Leclerc, Sainz és Verstappen, Ocon és Russell az első három sorban. Ricciardót három hellyel hátrasorolták feltartás miatt. A teljes rajtsorrend itt található.
Carlos Sainznak ugyancsak problémái voltak, fél órán át nagy volt a nyüzsgés az 55-ös Ferrari körül, de a gondot elhárították, így a spanyol felállhat a harmadik rajtkockába.
Rövidesen rajtol a második Szaúd-arábiai Nagydíj! Úgy néz ki, csupán 18 autóval, mivel Yuki Tsunoda – aki időmérős problémája miatt csak az utolsó rajtkockában sorakozhatott volna fel – már kivezető körén megállt a pályán, majd kiszállt az autóból, az AlphaTauri pedig azóta megerősítette, nem is rajtol el. Kár a Bahreinben jól szereplő japánért!