DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
16:30

Az utóbbi percekben gyorsulnak a csapatok, jönnek a jó részidők, lehet még tűzijáték az utolsó fél órában.

Itt a vége a tesztnapnak, a piros zászló "fogságában" - mindjárt jövünk az összefoglalóval, eredményekkel, körszámokkal, érdekességekkel és természetesen a főszereplők nyilatkozataival! Holnap reggel pedig folytatjuk a második nappal - addig is köszönjük a figyelmet!

Perez lassan ment már a VSC alatt, de így is megforgott. Piros zászló - de még előtte Sainz ment egy második időt, megelőzte Leclerc-t.

Virtuális biztonsági autó, Perez autója a kavicságyban!

Többen is elfékezgetik a kanyarbejáratokat, lehűlt a levegő, lehűltek a gumik, nem ideálisak már a körülmények. Még negyedóra.

Ezt majd jövő héten...

 

A legszorgalmasabb egyébként eddig Sergio Perez, aki ma már 131 teljesített körnél tart.

Változás az élen: Pierre Gasly átveszi a vezetést, öt tizedet ad Leclerc-nek!

Hopsz, közben Ferrari 1-2, Sainz a második!

Már kevesebb mint egy óra van csak hátra, Gasly felugrott a második helyre, így állunk most:

A frissen bejelentett Kevin Magnussen és az üléspróba:

Gasly a negyedik helyre jött fel, bár Franz Tost kijelentette, hogy nem tekerik fel a motort. 

A Pirelli szerint szinte alig kopnak az abroncsok ezen a napon, de azt várják, hogy holnap és szombaton azért jobban megdolgozzák őket a csapatok. 

Közben Albon átlépte a 100 körös álomhatárt a Williamsszel - eddig tökéletesen elégedettek lehetnek a napjukka, hiszen továbbra is a második helyen áll a brit-thai versenyző. 

Kezd hűlni a levegő, nehéz gumit melegíteni, pedig korábban éppen a túlmelegedés jelentett problémát.

A helyszíni jelentések szerint ugyan mindenki a Mercedes oldaldobozaival van elfoglalva, de annál is érdekesebb a padlólemez, ami szintén új - és meglehetősen egyszerűnek tűnik. 

Fittipaldi ugyan mozgásba lendült a Haasszal, de nem túl aktív délután, a csapatnál még nincs minden tökéletes állapotban - egyébként Lando Norris sem teljesített túl sok kört ebéd óta.

Seb felügyelő is megvizsgálta a Mercedest... :D

Bottas erősen kezdi az új órát és felugrik a harmadik helyre az Alfával, egy másodpercen belülre kerül Leclerc-hez képest.

Norris végre újra pályán a McLarennel, és fel is jött nyolcadiknak. Íme, az állás két órával a tesztnap zárása előtt:

1. Leclerc, Ferrari, 1m34.531s, C3 - 64 kör

2. Albon, Williams, 1m35.070s, C4 - 81

3. Vettel, Aston Martin, 1m35.706s, C3 - 39

4. Gasly, AlphaTauri, 1m35.819s, C3 - 62

5. Perez, Red Bull, 1m35.977s, C2 - 118

6. Sainz, Ferrari - 1m36.076s, C2 - 20

7. Bottas, Alfa Romeo, 1m36.279s, C3 - 30

8. Norris, McLaren, 1m36.360s, C2 - 33

9. Hamilton, Mercedes, 1m36.365s, C3 - 62

10. Russell, Mercedes, 1m36.553s, C3 - 21

11. Ocon, Alpine, 1m36.768s, C2 - 42

12. Zhou, Alfa Romeo, 1m37.164s, C3 - 54

13. Stroll, Aston Martin, 1m37.861, C2 - 17

14. Alonso, Alpine, 1m39.437s, C2 - 13

15. Fittipaldi, Haas, 1m41.574s, C2 - 17

Russell is feljebb kapaszkodott: a nyolcadik helyen áll, közvetlenül délelőtt köröző csapattársa, Hamilton mögött.

1:35,819: ez az a köridő, amellyel Gasly felhozta a negyedik helyre az AlphaTaurit. Szűk 1,3 másodpercre van ezzel Leclerc-től. Albon és Vettel közöttük.

Egy kis versenyt láthattunk Bottas és Albon között: az alfás előzte meg a williamsest a célegyenes végén. Elképzelhető, hogy éppen azt próbálgatták, mennyire lehet jobban követni egymást az új autókkal.

Bottas javít egy nagyobbat: a finn az ötödik helyen az Alfa Romeóval.

Csak hogy ismerkedjük az új Haas-festéssel:

Perez eközben elérte a 100 megtett kört, ezzel messze ő és a Red Bull ma a legszorgalmasabb. A spektrum másik végén a Haas mellett a McLaren: Norris mindössze 30 körnél jár, pedig ő is egész napot teljesít.

Közben egy érdekes adalék: felmerült, hogy a későn megérkező felszerelések miatt a Haas extra pályaidőt kaphatna vasárnap délelőtt. Ehhez azonban természetesen teljes egyetértés kell a csapatok között, márpedig úgy fest, ez nem feltétlenül van meg: Mattia Binotto a Ferraritól támogatja az ötletet, Toto Wolff a Mercedestől már kevésbé, Mike Krack Aston-főnök szerint pedig a legfontosabb, hogy akkor innentől mindenkire a mostani döntésnek megfelelő szabályok vonatkozzanak.

Sainz eddig a legjobb a délután körözők közül: a spanyol a hatodik helyen áll összesítésben a Ferrarival - amely kapcsán Russell és Verstappen is utalást tett az ebédszünetben tartott sajtótájékoztatón, hogy a legmeggyőzőbb autónak tűnik számukra.

Közben pedig már Russell is a pályán a Mercedesszel.

Eltelt egy óra a délutáni felvonásból is, így állunk most:

1. Leclerc, Ferrari, 1m34.531s, C3 - 64 kör

2. Albon, Williams, 1m35.070s, C4 - 58

3. Vettel, Aston Martin, 1m35.706s, C3 - 39

4. Perez, Red Bull, 1m36.247s, C2 - 86

5. Hamilton, Mercedes, 1m36.365s, C3 - 62

6. Ocon, Alpine, 1m36.768s, C2 - 42

7. Zhou, Alfa Romeo, 1m38.164s, C3 - 53

8. Norris, McLaren, 1m37.580s, C2 - 30

9. Bottas, Alfa Romeo, 1m37.668s, C3 - 11

10. Gasly, AlphaTauri, 1m37.888s, C2 - 44

11. Sainz, Ferrari - 1m39.692s, C4 - 6

12. Alonso, Alpine, 1m40.449s, C2 - 10

13. Fittipaldi, Haas, 1m41.750s, C2 - 7

14. Stroll, Aston Martin, 1m42.482, C3 - 4

Csak mondanunk kellett: Sainz pályán az F1-75-ös Ferrarival.

Nem tartott sokáig a takarítás, máris újra zöld zászló van. Egyelőre egyébként a Ferrarin kívül a Mercedes sem gurult még pályára az ebédszünet után, és láthattuk nemrég, hogy Russell autóján is dolgoznak.

Megvan a bahreini teszt első piros zászlós megszakítása: Stroll Aston Martinjáról hullott le egy darab aerorács, azt kell eltakarítani a pályáról.

A Haas első méterei Bahreinben a megújult festéssel:

Alonso is munkába állt: 1:41,506-nál állította meg elsőre a stoppert a C2-es gumin. Egyelőre mindenki csak tapogatózik itt a délutáni menet során.

Bottas is közben autóba ült, 1:44-es idővel iratkozott fel az eredményjelzőre az Alfa Romeo pilótája.

Nagy probléma azért mégsem lehetett, a tudósítások szerint visszakerült a padlólemez a Ferrarira.

A Skynál azt is hozzátették, hogy nem rutinszerű munkának tűnik, amit a Ferrari végez az autón, szóval először ütközhetnek problémába a vörösök a tesztidőszak során. Meglátjuk, mennyi időbe telik mindez nekik.

Norris megkezdte a délutáni munkát, miközben a Ferrarinál szépen elparavánozták a garázst: a Sky közvetítése szerint ugyanis a padlólemezt is leszerelték az F1-75-össel.

De az sem meglepő, hogy végül Fittipaldi lett az első pályára hajtó: a Haas a felszerelések késése miatt kihagyta ugyebár a délelőttöt, így értelemszerűen rájuk vár a legtöbb munka.

Nem meglepő módon senki nem hajtott még pályára - valljuk be: mi sem szoktunk visszasietni a melóba egy jóleső ebéd után...

Vissza is jöttünk, folytatódik az első tesztnap egy újabb négyórás etappal. Néhány csapatnál pilótacsere történt: a Mercedesnél Russell, a Ferrarinál Sainz, az Alpine-nál Alonso, az Aston Martinnál Stroll, a Williamsnél Latifi, az Alfa Romeónál Bottas váltja a csapattársat, a Haas reményei szerint pedig végre Fittipaldi is pályára gurulhat.

 

Kockás zászló! Itt a vége a délelőtti gyakorlásnak, féltávnál Charles Leclerc áll az élen, mögötte Alexander Albon és Sebastian Vettel következnek az első háromban, a körszámot tekintve pedig Sergio Perez áll a legjobban 69 körrel, míg a Haas a legrosszabbul, ők nem hajtottak ki a pályára. Legtöbben a Mercedes újításaira voltak kíváncsiak, de az amerikai istálló új festése és Sebastian Vettel sisakja is érdekességként szolgált. A folytatás 13 órakkor következik, ahol több csapatnál is pilótacsere lesz, így George Russell, Carlos Sainz, Lance Stroll, Valtteri Bottas és Fernando Alonso is megkezdi majd a munkát. 13:00-kor jövünk!

Az állás a nap első fele után:

1. Leclerc, Ferrari, 1m34.531s, C3 - 63 kör

2. Albon, Williams, 1m35.070s, C4 - 53

3. Vettel, Aston Martin, 1m35.706s, C3 - 37

4. Perez, Red Bull, 1m36.247s, C2 - 69

5. Hamilton, Mercedes, 1m36.365s, C3 - 61

6. Ocon, Alpine, 1m36.768s, C2 - 42

7. Zhou, Alfa Romeo, 1m38.164s, C3 - 53

8. Norris, McLaren, 1m37.580s, C2 - 21

9. Gasly, AlphaTauri, 1m37.888s, C2 - 44

 

 

 

 

Megjött a zöld is elég gyorsan, bő öt perc maradt még az ebédig.

Életbe lépett a Virtual Safety Car, műszaki mentésre azonban nem lesz szükség, mivel csak a rendszert ellenőrzik. Egy tesztnaphoz ilyenek is hozzátartoznak.

Albon tovább javít, 1:35.070 az új legjobbja, a megtett köröket illetően pedig már 50 felett jár. Rajta kívül erre csak Charles Leclerc és Sergio Perez volt képes a mai délelőttön.

A brit-thai versenyző a pálya elején és a végén egészen közel volt a Ferrari idejéhez, a középső szektorban kapott sokat, bő fél másodpercet.

Alexander Albon fut egy nagyszerű kört, amivel megelőzi Vettelt és átveszi tőle a második helyet a listán. A Williams pilótája 1:35.217-at ment a C4-es gumikon.

Sebastian Vettel közben visszatért a pályára és felugrott a második helyre. A négyszeres világbajnok 1:36.166-al jött fel Leclerc mögé a C3-as keveréken.

A jelenlegi legnagyobb végsebességek szektorokra bontva:

1. szektor: Leclerc - 235 km/h

2. szektor: Leclerc - 265 km/h

3. szektor: Ocon - 292 km/h

Vettel és Leclerc már a bokszban Hamilton és Perez viszont újabb fontos kilométereket tesz meg az ebéd előtt. A hétszeres világbajnok sem lassú, de a mexikói már a saját eddig legjobbja közelében járt.

Már egy óránál is kevesebb van az első etapból. Így állunk jelenleg:

1. Leclerc, Ferrari, 1m34.531s, C3 - 41 kör

2. Perez, Red Bull, 1m36.247s, C2 - 44

3. Hamilton, Mercedes, 1m36.365s, C3 - 38

4. Albon, Williams, 1m36.578s, C3 - 39

5. Vettel, Aston Martin, 1m36.637s, C2 - 29

6. Ocon, Alpine, 1m36.768s, C2 - 25

7. Zhou, Alfa Romeo, 1m38.164s, C3 - 33

8. Norris, McLaren, 1m37.580s, C4 - 21

9. Gasly, AlphaTauri, 1m39.720s, C2 prototype - 31

 

A Sky Sportsnak nyilatkozott nemrégiben Christian Horner: „Kissé meglepődtem, amikor olyan megjegyzéseket olvastam, amelyeket állítólag én tettem. Hogy őszinte legyek, nem fordítottam rá nagy figyelmet, de nyilvánvalóan ez egy eléggé eltérő koncepció. Az aerodinamikval foglalkozó srácok és a tervezők dolga, hogy belemerüljenek” – mondta a Red Bull csapatfőnöke.

Norris, Ocon és Perez visszajöttek, Leclerc viszont ismét pályára hajtott a C3-as keveréken, de Albon is így tett a C4-esen. 

Egyelőre elég álmoskás a hangulat a pályán. Kicsit több, mint egy órával az ebédszünet előtt mindössze négy autó köröz a pályán. Perez, Vettel, Ocon és Norris dolgoznak jelenleg, a németek négyszeres világbajnoka pedig bemutatott egy kisebb elfékezést.

Leclerc amúgy még mindig vezet, Perez a második 1,7 másodperces hátránnyal, Hamilton lemaradása pedig 1,8 szekundum.

Közben készítettünk egy remek kis képválogatást a bahreini teszt első óráiból - kattintsatok ide, ha nézegetnétek képeket!

Naszóval: Horner mégis nyilatkozott, de az nem tekinthető a Red Bull hivatalos állásfoglalásának - ez a csapat módosított hivatalos kommünikéje az ügyben.

Ross Brawn nyilatkozik épp a Sky Sports adásában: az F1 sportigazgatója szerint láthatunk néhány extrém megoldást, ami vitákat fog generálni. Mondjuk ehhez nem kell nagy jóstehetség. 

Minimális fennakadás az Alfa Romeónál: Zhou tért vissza a bokszutcába, ám annak elején megállt.

Hogyan is alakította ki a radikális dizájnját a Mercedes? Lássuk, mit mondanak erről magának a csapatnak a szakemberei.

Így állunk két óra elteltével:

1. Leclerc, Ferrari, 1m34.531s, C3 - 23 kör

2. Hamilton, Mercedes, 1m36.365s, C3 - 27

3. Perez, Red Bull, 1m36.581s, C2 prototype - 30

4. Vettel, Aston Martin, 1m36.637s, C2 - 19

5. Norris, McLaren, 1m37.580s, C4 - 8

6. Albon, Williams, 1m.37.794s, C2 prototype - 21

7. Ocon, Alpine, 1m37.852s, C2 prototype - 11

8. Zhou, Alfa Romeo, 1m38.675s, C3 - 29

9. Gasly, AlphaTauri, 1m40.366s, C4 - 19

Na, kiderült azonban, hogy az egész kamu: a Red Bull rövid közleményben jelezte, hogy Horner semmilyen sajtóterméknek nem nyilatkozott az új Mercedesről.

A slágertéma ma természetesen a Mercedes oldaldoboz-mentesített W13-asa: talán még egy órája sem láthattuk az átalakított autót, amikor a nagy rivális Red Bull főnöke, Christian Horner máris szabálytalanságot említett. Részletek itt olvashatók.

Leclerc 1:34,531-re javít a C3-as abroncsokon - egy hét múlva ez lesz majd a legpuhább keverék a szezonnyitón. Közben Hamilton is végre fut egy elfogadható kört, ezzel második a hétszeres világbajnok.

Nagy a csata azért a második helyért: most Perez birtokolja a Red Bull-lal.

De mire leírtuk, már Vettel a második: ő legalább már hét tizeden belül van a továbbra is vezető Leclerc-hez képest.

A másfél órás határhoz közeledve Albon jött fel másodiknak a Williamsszel, méghozzá a jelöletlen, keverék szintjén a C2-essel megegyező prototípus gumikon.

A Haas közben jelenti: továbbra is tartják a tervet, hogy a délutáni etapban már pályára gurulnak, Pietro Fittipaldival a volánnál.

Még egy fotó az új W13-asról:

Valamiféle szalag lifegett a Mercedes oldalán - szándékosan nem oldaldobozt írtunk, mert hát az ugye nem sok van neki...

Ocon felugrott a második helyre, de egyelőre az ő hátránya is csaknem két másodperc Leclerc mögött.

Így állunk egy óra elteltével - Ocon, Albon és Norris még mért idő nélkül:

1. Leclerc: 1:35,953, C4

2. Vettel: 1:37,945, C2

3. Perez: 1:37,950, C2

4. Zhou: 1:39,290, C3

5. Hamilton: 1:40,605, C2

6. Gasly: 1:43,070s, C4

Na de mi újság a delfinezéssel? Nos, még mindig megvan, és szemlátomást az átalakított Mercedesszel sem sikerült teljesen úrrá lenni rajta:

Csak mondanunk kellett: Norris is megkezdte a munkát. Ahogy írtuk, az egész nap az övé, miután Ricciardo nem érzi jól magát.

A Haas mellett egyébként a McLaren nem gurult még pályára így az első óra végéhez közeledve.

Leclerc 1:35,9-re javít közben - az összehasonlítás kedvéért: tavaly 1:28,9-es volt a legjobb idő a teljes bahreini teszt legvégén.

Na és akkor: a Haas ugyan elvileg a felszerelések késése miatt csak délután tud pályára hajtani, cserébe viszont megmutatták a végleges(nek szánt) 2022-es festésüket! A változásra az Uralkalival felbontott szerződés miatt volt szükség - nagy módosulás nincs, de tény, hogy a kék szinte eltűnt, így már nem "oroszos" a fényezés:

Változás az élen: Charles Leclerc 1:37,071-es idővel tereli az élre a Ferrarit - a C4-es gumin, ami egyébként a jövő hétvégi szezonnyitón nem lesz a kínálatban.

Sebastian Vettel Ukrajnát támogató sisakfestéssel szerepel Bahreinben:

Sergio Perez vezet pillanatnyilag 1:38-as idővel, de ezt nehezen nevezhetnénk még mérvadó körnek.

Hamilton és Vettel is produkált már egy-egy látványos elfékezést a 8-as kanyarnál.

A Mercedes is megosztott egy képet, miközben Hamilton folyamatosan köröz az autóval:

Íme, lesznek még ennél is jobbak:

És már pályán is a Mercedes Hamiltonnal, úgyhogy rövidesen valóban lesznek fotók/videók a minimális oldaldobozos W13-asról.

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, Pierre Gasly az első pályára hajtó, nyomában Guanyu Zhouval. Aki esetleg nem tudná: erről a tesztről már van élőképes közvetítés, az F1 TV-n és a Sky Sports F1-en is lehet követni a történéseket.

Rövidesen Lewis Hamilton pályára is viszi az autót, akkor lesznek majd jobb és teljesebb fotóink is a radikális megoldásról. Közben íme, a napi pilótabeosztás csapatonként:

Mercedes: Hamilton / Russell

Red Bull: Perez

Ferrari: Leclerc / Sainz

McLaren: Norris

Alpine: Ocon / Alonso

AlphaTauri: Gasly

Aston Martin: Vettel / Stroll

Williams: Albon

Alfa Romeo: Zhou / Bottas

Haas: Fittipaldi (csak délután)

Még egy közelebbről a helyszínen dolgozó szakíróknak köszönhetően:

Na de hagyjuk is ezeket az infókat, hiszen a legfontosabb, hogy igen, igaznak bizonyultak a híresztelések: valóban új autóval érkezett meg a Mercedes Bahreinbe - és valóban szinte oldaldobozok nélküli az átalakított W13-as! Íme, néhány kép róla:

A tesztnap szokás szerint két négyórás etapból fog állni: itthoni idő szerint 8-tól 12-ig, valamint 13-tól 17 óráig dolgoznak majd a csapatok. Lesz egy változás is az eredeti pilótafelálláshoz képest: a McLaren közlése szerint Daniel Ricciardo nem érzi jól magát, így egész nap Lando Norrist láthatjuk az autóban.

Köszöntünk mindenkit ismét, negyed órán belül kezdődik a bahreini teszt első napja - tartsatok velünk egészen délután 17 óráig, ha nem akartok lemaradni a fontosabb eseményekről!