A legtöbb versenyző kemény keveréken van, míg közepesen az ötödik Ricciardo, nyolcadik helyre visszaeső Perez és a mögötte levő Sainz, valamint a 13. helyen Vettel. Perez a biztonsági autó alatt megkapta a keményet, aztán visszakérte a közepest.
A hihetetlen Szaúd-arábiai Nagydíj végeredménye:
Verstappen a második, Bottas pedig a célegyenesben veszi el Ocon dobogóját, 0,102 másodperc különbséggel!
2 óra 10 perccel a rajt után csak véget ért a Szaúd-arábiai Nagydíj: Hamiltont inti le elsőként a kockás zászló elképesztő fordulatok után.
Hátrébb Bottas ostromolja Ocont a dobogó alsó fokáért: a francia annyira akarja a helyezést, hogy még a leggyorsabb első szektort is megfutotta.
Verstappen az időbüntetés mellett nem kockáztatja az extra kiállást a leggyorsabb körért. A pályán Hamilton sérült szárnnyal is a leggyorsabb, 1:30,734-gyel a futam legjobbját futotta.
Vettel, akinek autója teljesen széthullott, ötödik kiesőként kiszáll – könnyű elfelejteni, hogy Hamiltonon és Verstappenen kívül más is van ebben a versenyben.
Egy körrel később Verstappen ismét elengedte Hamiltont – valószínűleg nem tudott a büntetésről, így teljesen felesleges volt az előzékenység.
Folytatódik az őrület: Verstappen elengedte Hamiltont, de azonnal visszavette a pozíciót, ráadásul a DRS-vonalnál ő volt hátrébb, ezért a célegyenesben ő nyithatta a hátsó szárnyat, és elhúzott.
Pillanatokkal később azonban Verstappen öt másodperces időbüntetést kapott a pályaátvágásért.
A két autó folytatja, de Hamilton 2,5 másodpercre szakadt le, szárnyvéglapja megsérült.
Mi történt? Verstappen lelassított Hamilton előtt, hogy átadja a helyet. A brit nem merte megelőzni, a végén azonban nekiment a Red Bull hátuljának!
Hamilton mindössze fél másodperc hátrányban fordult a célegyenesre, egymás mellé került a két autó, majd összeértek! Verstappen marad az élen.
Újabb törmelék a pályán, újra virtuális biztonsági autós fázis! Hamilton éppen megfutotta a leggyorsabb kört (1:31,199), és minden eddiginél közelebb, hat tizedre van Verstappentől.
Újraindult a futam a VSC után, Verstappen továbbra is DRS-távolságon kívül tartja Hamiltont az egyenes előtt.
Alonso rádiózása szerint rendes biztonsági autóra lenne szükség: ilyen rossz állapotban még nem volt a pálya, számos piros zászló volt, most mégis hagyják őket 300-zal száguldani.
Virtuális safety car két alkalommal is: egy alkalommal rövid időre rendelték el, de maradt még törmelék a pályán, ezért újra VSC-fázis van érvényben. Több mint másfél óra után 30 kör telt el, 20 még hátravan.
A visszajátszásból kiderült, hogy nem is a Tsunoda-eset miatt sérült meg Vettel Astonja, hanem Kimi Raikkönennel is összeakadt – az Alfa szárnycserére érkezett a bokszba.
Vettel autójából leszakadt egy kis darab az ütközés következtében, amelyért Tsunodát 5 másodpercre büntették. A letört elem azonban nagyon rossz helyen van a pályán.
Alonso megpördült, és pokoli szerencséje volt: elkerülte a falat, a mögötte következők pedig őt, de utolsó előtti helyre esett vissza.
A VSC után visszaállt a különbség Verstappen és Hamilton között, 1,2 másodperc. A Mercedes szárnyal az egyenesekben, de DRS-távolságon belül kell lennie az érzékelési ponton, hogy előzési helyzetbe kerüljön.
Sárga zászló, majd virtuális biztonsági autó: egy AlphaTauri a bukótérben, Tsunoda Vettellel ütközött az első kanyarkombinációban, miután a német becsukta az ajtót. Az autó alá beszorult a szárny, de Tsunoda tolatgatással végül megszabadult tőle, bár időközben a fék is lángra kapott.
Ha nem lett volna eddig elég fordulat, Verstappen motorerőhiányra figyelmeztet: a Red Bull visszajelzése szerint azonban ez csak vaklárma, az akkumulátor töltődik.
A 3-as kanyarban történt tömegbalesetet – Perez, Mazepin és Russell esetét – majd a verseny után vizsgálják ki.
Az első kör (mármint újraindítás utáni első kör) végén Hamilton a célegyenesben átlépte Ocont és Verstappen nyomába ered.
Három autó egymás mellett a rajt után, Verstappen átvette a vezetést!
A piros zászló után bokszutcába még elsőként érkező Verstappen a felvezető körön engedte el Ocont és Hamiltont, így a harmadik rajtkockába áll fel.
A mezőny kihajt az újabb kivezető körre. A gumiválasztás is hoz egy csavart: Verstappenék feltették a közepest, míg Ocon és Hamilton keményen lesz. A negyedik Ricciardo szintén keményen, az ötödik helyre visszaeső Bottas közepesen startol.
A Red Bull elfogadta a Masi által felajánlott sorrendet: Ocon rajtol a pole-pozícióból, mögüle Hamilton és Verstappen. Öt perc múlva látunk egy nagyon izgalmas harmadik rajtot…
Ilyet még nem hallottuk: Michael Masi alkudozik a Red Bull-lal és a Mercedesszel a csapatrádión, mi legyen a rajtsorrend – a pályán kívüli előzésért Verstappent Hamilton mögé akarják sorolni a rajtrácson, így visszaadva a pozíciót Hamiltonnak.
Perezt Leclerc pöckölte meg – akinek nem maradt helye a fal mellett –, Mazepin pedig a roncs melletti tülekedésben találta el hátulról Russellt. A Red Bull, a Haas és a Williams kiesett.
Hamilton jobban rajtolt, Verstappen viszont rendkívül erőszakos volt, és a pályán kívül visszaelőzte Hamiltont – annyira kiterelte, hogy Ocon is bejött Hamilton elé. Hátrébb Perez és Mazepin összetörte, másodperceken belül újabb piros zászló!
Állórajttal indul újra a futam a 15. körben.
James Vowles Mercedes-stratéga jelentése Hamiltonnak: nem várható kerékcsere a megmaradt 36 körben, de az autóban megvan a kellő tempó.
A falat hamar megszerelik, 19:15-kor már folytatódni fog a verseny.
A stabil vezető pozíciót így elveszítő Hamilton most dühös mindenre és mindenkire: a piros zászlóra – ő az autóból úgy látta, a fal rendben van – és a csapatra is, amiért kiálltak.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy Verstappen vezeti a versenyt Hamilton és Bottas előtt, azonos feltételek mellett – mögöttük pedig Ocon és Ricciardo jött fel a negyedik-ötödik helyre, Verstappenéhez hasonló szerencsefaktorral.
Három körrel később piros zászló került elő, javítani kell a TecPro falat! A mezőny beáll a bokszutcába – Verstappen pedig szabadon kereket cserélhet.
A mezőny nagyobb része kiállt a bokszba a safety cart kihasználva, köztük a két Mercedes, Verstappen azonban kint maradt. A holland arra panaszkodik, hogy Bottas feltartotta – hogy lehetővé tegye a Mercedes dupla cseréjét.
Megtörtént az első baleset, Mick Schumacher a falban! A Haas csúnyán összetört, beküldik a biztonsági autót.
A különbség már 2,5 másodperc a két Mercedes között, és Bottas is tartja maga mögött Verstappent, 1,4 másodperc a differencia.
Bottas a csapatrádióban jelentette, hogy nagyobb résre lenne szükség autója előtt – válaszul Hamilton rákapcsolt egy 1:33,260-as leggyorsabb körrel.
Sainz felzárkózása is halad: a 15. helyről kemény keveréken induló spanyol Tsunodát az 1-es kanyarban megelőzve már a 12. pozícióban.
Ocon két pozíciót nyert a rajtnál, Tsunoda viszont négyet is elveszített a nyolcadik rajthelyhez képest A 16-17. helyen haladó Russellt és Strollt jegyezték a 7-es kanyarban történt incidens miatt.
A rajt után nem változtak lényegében a pozíciók, Hamilton vezet Bottas, Verstappen és Leclerc előtt, Norris lágy abroncson nyert egy pozíciót, hatodik helyen.
Elindult a felvezető kör: Hamilton és Bottas az első két pozícióban, mögöttük Verstappen, akit talán legjobban érdemes lesz figyelni a rajtnál.
A nagydíjat megelőző mai Formula-2-es főfutamon semmi sem jött össze: csúszott a rajt, két piros zászló volt, az érdemi körözés tíz percet tett ki. Reméljük, az F1 ennél sokkal sikeresebb lesz!
Fontos hír, hogy Max Verstappen autójában nem kellett sebességváltót cserélni a Q3-as baleset után, így a két Mercedes mögül, a harmadik rajtkockából megkezdheti a nagydíjat.
Szokatlan időpontban, 18:30-kor rajtol majd az első Szaúd-arábiai Nagydíj. A verseny előtt a 79 évesen elhunyt Sir Frank Williamsre emlékezett a Formula-1 közössége.