Itt is lehetnek még izgalmak!
Mi ezzel búcsúzunk, köszönjük a figyelmet - azonnal jövünk az összefoglalóval, majd a friss nyilatkozatokkal, hírekkel, információkkal!
Alonso utoljára 2014-ben állt pódiumon, hét év után ér be a top háromba.
Hamilton a 102. győzelmét aratja, Verstappené a bónuszpont, Alonso pedig óriási bravúrt mutat be - valószínűleg három boldog dobogóst látunk majd.
És vége: Lewis Hamilton nyeri a Katari Nagydíjat Max Verstappen és a nap egyik hőse, Fernando Alonso előtt! A spanyol F1-es dobogóra állhat az Alpine-nal, Hamilton pedig nyolc pontra csökkenti hátrányát Verstappennel szemben.
Vége a VSC-nek, egy kör!
Verstappen azért kijön, megkapja a lágy gumikat, csak hogy bebiztosítsa.
Virtuális biztonsági autó, valószínűleg itt a vége! A törmelékek miatt jöhetett a jelzés - ezzel Alonso dobogós?
Verstappennek lehet, hogy ki sem kell jönnie - egy másodpercet adott az eddigi leggyorsabb körnek.
Három kör, nyolc másodperc a dobogós meccs helyzetjelentése!
Latifi defektje:
Ha beér a spanyol, akkor övé ez a dobogó, Perez nem jön egyelőre olyan ütemben, hogy utolérje. Verstappené közben a leggyorsabb kör.
Latifi is bal első defektet kap, ez már a harmadik azoknál, akik túl sokáig maradtak kint. Alonsónál is ez a veszély.
Már csak 10,8 másodperc maradt Alonso előnyéből, öt kör van még.
Russell-defekt! Ő ezzel nem veszít sokat, Alonso viszont aggódhat...
Bottas... a Mercedes szólt neki, hogy menjen a bokszba, mert kiállnak, megóvják az autót.
Norris a bokszban, így már nincs akadály Perez előtt. Szűk 14 másodperc maradt még.
Ocon megtette, amit lehetett, több kanyaron keresztül mindent bevetett Perez ellen, de annyival gyorsabb az új gumikon érkező Red Bull, hogy most ennyi volt a maximum. Tíz kör, 15,5 másodperc az Alonso-Perez, és Norris még ott van közöttük.
Ez a Perez-taktika tényleg érdekes, most a pilóta is megkérdezi a csapatát, hogy ezt miért is kellett - simán harmadikak voltak, de kihozták, így most megint támadnia kell és több emberen át eljutnia Alonsóig.
Alonso! Beleszólt a rádióba, hogy "mondjátok meg Estebannak, hogy úgy védekezzen, mint egy oroszlán!" Ocon Perez előtt van, aki most éppen megfutotta a leggyorsabb kört.
Alonso és Perez között 18 másodperc van 12 körre. Ha Alonso kint marad és nem jár úgy, mint Bottas... na de nézzük.
Egyik esetben sem történt hiba, Hamilton 8,5 másodperccel vezet Verstappen előtt, viszont Alonso a harmadik - Perezék vagy úgy számolnak, hogy mindenki kiáll előlük, vagy úgy, hogy most a friss gumikon átvágnak mindenkin.
És így természetesen Hamilton is kihozták, hogy levédjék magukat - közel tíz másodperccel vezetett már a brit.
Meg Perez is a bokszban!
Verstappent a bokszba hívják!
Bottas a 13., reális esélye nincs már a pontszerzésre. Maximum annyit tehetnek vele, hogy a végén egy boksziállással elveszi a leggyorsabb körért járó pontot a Red Bulloktól, ha képes rá.
Éles csata maximum Stroll és Ocon között van, a kanadai egy másodperc körül követi a franciát, a többiek szétszakadtak.
Hamilton közben rendet tett és már ismét nyolc másodperc feletti az előnye. A helyzet viszont így az, hogy bár most ismét övé a leggyorsabb kör, annyira szétesett a mezőny, hogy Verstappen biztosan ki fog jönni még egyszer a végén a bónuszpontért és Hamilton erre nem tud majd reagálni.
Így állunk bő húsz körrel a vége előtt.
Bottas már a bokszban, az autó egyben maradt, megkapja az új gumikat, orrkúpot cserélnek, így nem hogy nem lesz dobogós, de a 14. helyre esik vissza - ennyit a finn futamáról...
Bottas-defekt!!!
Mazepin is a bokszban, így csak és kizárólag Bottas megy már azokon a gumikon, amikkel rajtolt. 19 másodperccel van Perez előtt.
Verstappen most megint gyorsabb, igyekszik a holland, hogy futamot csináljon ebből, most 6,5 másodperc a hátránya. Összességében azért az látszik, hogy Hamilton menedzselheti a dolgokat az élről, Verstappennek hátrafelé nem kell néznie, a harmadik helyért pedig Perez és Bottas csaphat majd össze a futam utolsó részében.
Perez remek manőverrel elmegy Alonso mellett és már harmadik! Nagy futamot megy a mexikói és "ténylegesen" már ő követi az élen álló kettőst - csak éppen jó 50 másodperces hátránnyal. Közöttük még Bottas van ott, aki 20-szal vezet Perez előtt és még nem volt a bokszban.
Verstappen be is mondta a rádióba, hogy unatkozik, mert esélye nincs semmire, úgyhogy inkább nyomja, hogy közelítsen - a csapat azt válaszolta, hogy jó, de vigyázz a bal első gumira. Hamilton közben válaszol és kioszt neki 6 tizedet...
Verstappen tovább közelít, már csak 6,8 másodperc a hátránya!
Itt volt Leclerc elfékezése, előbb még Alonso előtt, de aztán Perezt terelte le a pályáról.
Leclerc beleszól egy kicsit az Alonso-Perez meccsbe, elsőre kicsit leszorítja a mexikóit, majd másodjára sem könnyíti meg a dolgát - egy-két kört még nyert ezzel a spanyol.
Norris is a bokszban, ő is keményet kap, Perez pedig kezdi támadni Alonsót. Norris Gasly mögé jön vissza.
Verstappen közben egy másodpercet kiharapott Hamilton előnyéből, övé a leggyorsabb kör! 7,5 másodperc a különbség.
Alonso a bokszban a harmadik helyről! Kemény gumit kap a spanyol, a nyolcadik pozícióba jön vissza, méghozzá Perez elé, a mexikói a Vettel-harc miatt nem tudta a bokszban kikerülni Alonsót!
Na, Bottas megoldja, bevetődik Norris mellé és feljön negyediknek! Meg Perez is "megeszi" Vettelt. Bottas tizenegy másodpercre van a harmadik Alonsótól.
Bottas közben beragadt Norris mögé, míg Perez Vettellel nem bír a kiállása után.
Hamilton újabb lila kört dob a kemény gumikon is...
Perezt is hozza a Red Bull, keményet kap és bár fél másodpercet elveszít a bokszban, de minden bizonnyal így is megelőzi Alonsót - aki még mindig köröz a lágyakon.
8,7 most a különbség a brit javára az első kerékcserék után.
Hamiltont is hozzák! A brit nem akart jönni, könyörgött, hogy hagyják, mert jók a gumijai, de a csapat nem kockáztat, nagy előnyük van, inkább gyorsan lefedik Verstappent.
Verstappen a bokszban! Nem cserélnek szárnyat, viszont kemény gumikat kap - pont Alonso elé jön, éppen befordul a spanyol elé.
Bottasnak megvan Ocon is a célegyenesben, jön ő is, ahogy kell most már - ő a hatodik, két és fél másodpercre van előtte Norris.
Perez hátránya Alonsóhoz képest 3,5 másodperc, de a spanyol a lágy gumikon rajtolt, ezek pedig lassan kezdenek elfogyni...
Perez DRS-sel iszonyatosan könnyen megy el Norris mellett második próbálkozásra - a mexikói a negyedik. A konstruktőri verseny miatt éppen ezért kell rohannia Bottasnak is...
Hamilton sorra dobálja a lila köröket és már szűk nyolc másodperccel vezet Verstappen előtt.
Bottas közben megelőzi a célegyenes végén Sainzot, feljön a hetedik helyre és rögtön ott is van Ocon mögött.
A harmadik Alonso egyébként 28 (!) másodpercre van már Hamiltontól, alig 15 kör alatt. Vagyis Hamilton és már lassan Verstappen is az őket üldözők elé jönne vissza, ha kilátogatna a bokszba.
Gasly is a bokszban!
Gasly Perezzel sem viaskodik, elengedi a mexikóit, aki már az ötödik és mehet Norris után. Ebből az erős középmezőnyből továbbra is Alonso áll az "élen", a harmadik pozíciót foglalja el és néhány másodperccel meg is lógott a többiek elől.
Az élen eléri a hat másodpercet a Hamilton-Verstappen különbség, a címvédő a gyorsabb, Verstappennél felmerült, hogy megsérült az első szárnya.
Norris megelőzi Gaslyt és feljön a negyedik helyre, újra jó a McLaren!
Bottas megelőzi Strollt is, kilencedik, talán hatottak Wolff szavai...
Tsunoda az első, aki kijön a bokszba, a tizenegyedik helyről - mert hogy közben Stroll és Bottas (!) is megelőzte.
Perez már Ocont is átlépte, óriási formában van a tegnap csúnyán betliző mexikói. Már az ötödik a tizenegyedikről rajtolva, sőt, utolérte Norrist is.
Óriási. Toto Wolff beleszólt Bottas rádiójába: "gyerünk már, előzd meg ezeket az autókat." Bottas továbbra is tizenegyedik. Értékelhetetlen.
Hamilton előnye Verstappennel szemben 4,5 másodperc, a harmadik Alonso pedig már 11 másodpercen kívül van - a top kettőnek csak egymásra kell figyelnie.
Perez is zárkózik, most már Sainzot támadja.
Bottas műsora érthetetlen. A büntetések miatt Verstappen elé került a rajtnál, ebből sikerült azt kihoznia, hogy eldobott hat helyet az első kanyarig, azóta pedig vígan autózik ott, ahova visszacsúszott.
Alonso is megvan: az ötödik körben Verstappen a második, bő négy másodperccel van lemaradva Hamiltontól. Most elindul fő ellenfele után...
Gasly hibázik az utolsó kanyarnál, leszalad a pályáról, Verstappen megelőzi, a holland már a harmadik, ott van előtte Alonso - ha ő is meglesz neki, akkor pillanatok alatt el is tünteti az öthelyes büntetését.
A sok gyors kanyar miatt nehéz követni a másikat, mert a hátul érkező rengeteg leszorítóerőt veszít, most Verstappen nem is tud közeledni Gaslyhoz.
Így:
Alonso megelőzi Gaslyt, átveszi a második helyet a spanyol! Baleset nélkül lezajlott a rajt, Hamilton vezet Alonso előtt, majd jön Gasly és a nagyot rajtoló Verstappen, Perez a kilencedik, az óriásit hibázó Bottas pedig minden Mercedes-sanszot eldobott taktikailag és a top tízből is kicsúszott.
Bottas betlizett, már csak a 11. helyen halad!
RAJT! Hamilton megjött elsőként, Gasly és Alonso a második-harmadik, Verstappen pedig már a negyedik!
Elindult a felvezetőkör!
Öt perc a rajtig, a felfokozott idegállapot adott - vajon képes élni ezzel a lehetőséggel Hamilton?
A Gasly-Alonso csatát természetesen az AlphaTauri-Alpine különmeccs miatt is érdemes lesz figyelni, hiszen a két csapat pontegyenlőséggel áll jelenleg a tabellán. Nagy lehetőség ide, lágy gumik oda, nekik elsősorban egymásra kell majd figyelniük és csapataik aligha lennének boldogok, ha mondjuk összeakadnának Hamiltonnal és emiatt eldobnának egy kiemelkedő eredményt...
Az égbolt már "beállt" a szükségesre...
Alonso most el is mondta az interjúban: 16 méterrel előrébbről rajtolhat, mint az eredeti felállás szerint, így szeretné támadni az élen autózókat.
Még egy dolgot ne felejtsünk: Hamilton a közepes gumikon rajtol az élről, míg Gasly, Alonso és Norris is a lágyakon jön mögötte - a világbajnoknak nagy esélye van ezen a futamon a vb-harcot illetően, de hogy a rajtnál hátrányban lesz a körülötte lévőkhöz képest, az biztos.
Az FIA az ötödik helyet egyébként nem tudta elsőre eldönteni... Bottas és Sainz úgy gondolta, hogy ő állhat oda...
Some dispute here as to who is 5th on the grid between Merc and Ferrari pic.twitter.com/ttflyvN55A
— Martin Brundle (@MBrundleF1) November 21, 2021
Ami viszont kiemelendő Pierre Gasly második rajthelye mellett, az az, hogy Fernando Alonso a harmadik pozícióból vághat neki a viadalnak - a kétszeres világbajnok utoljára 2013-ban, Brazíliában kezdhetett ilyen magasról egy futamot. A tiszta oldalról rajtolhat és ő a mezőny talán legjobb "elsőkörös" pilótája - ha megérzi a vérszagot, ebből bármi kisülhet...
Verstappen így a hetedik helyről indulhat, kérdés, hogy mire lesz képes onnan, bár azért a Red Bull tempóját látva nyilvánvalóan jó eséllyel pályázik a második helyre - az elsőhöz Hamiltonnal történnie kell valaminek.
Kezdjük a legfontosabbal: nagyjából másfél órával a rajt előtt bejelentették a versenyfelügyelők döntését, mely szerint Max Verstappent öt, Valtteri Bottast pedig három hellyel hátrébb sorolták a rajtrácson. A holland egy dupla sárga jelzést, a finn pedig egy szimpla sárgát nem vett figyelembe a tegnapi időmérő végén, emiatt kapták a büntetést, a harmadikként beidézett Carlos Sainz viszont megúszta, mert az adatok alapján ő Pierre Gasly lehúzódott autóját meglátva lassított.
Köszöntjük kedves olvasóinkat, már egy órát sem kell várni és kezdetét veszi az első F1-es Katari Nagydíj!