Ettől függetlenül érdekes lesz látni, milyen sorrend alakul ki a második edzésen, azok után, hogy az időmérőn két Mercedes, egy Red Bull (Verstappen) és két McLaren alkotta az első ötöt.
Vége az edzésnek, íme a végeredmény a Mercedesszel az első két pozícióban:

A másik Ferrarival is van probléma: Leclerc közölte a csapattal, kiáll a bokszba. „Nem tudom, elmagyarázni, miért” – tette hozzá.
A két Mercedes használt lágyon volt ilyen gyors: azóta Hamilton megkapta a kemény keveréket. Bottas az edzés elején használta ezt a verziót, rajtuk kívül csak a két Aston Martin körözött keményen a mai edzésen.
A két Mercedes visszavágott: 1:23,246-tal már Hamilton vezet, Bottas második, Verstappen a harmadik helyre csúszott vissza.
A két Alfa Romeo lágy gumin lépett előre: Kubica a negyedik, Giovinazzi az ötödik helyre. Hamilton a 9. pozícióig csúszott vissza.
A Ferrari visszatolta az autót a garázsba – a versenyirányítás ezt türelmesen megvárta, aztán újraindítják a szabadedzést.
Sainznak szemlátomást nem esett baja, de a nagy becsapódás érzékelhetően megviselte és az orvosi központba vitték rutinvizsgálatra. Meg kell jegyezni, hogy egy hete ugyanígy, az utolsó szabadedzésen törte össze, és négy nagydíjhétvége alatt ez a harmadik balesete.
Olaszországban vagyunk, az autót egy tréleren egyenesen visszavitték a bokszutcába, a Ferrari-szerelők már át is vették.
Miközben áll az edzés, túljutottunk a 60 perc féltávján. Így állunk most – Latifi a negyedik helyre ugrott fel a piros zászló előtt.

A baleset az Ascariban történt, Sainz gázadásnál vesztette el az irányítást, a többször megpördülő autó orral csapódott a gumifalba, nagy erővel. A sprintkvalifikáció előtt rosszul jön egy ilyen törés, igaz, négy óra van még hátra a rajtig.

Piros zászló, Sainz összetörte a Ferrarit!
A hétvégére olaszos festést kapó Alfa Romeo ebből a szögből kifejezetten mutatós:

Verstappen vezető ideje már 1:23,754, a második Perez 0,4, a harmadik Gasly 1,3 másodperccel van lemaradva.
Sokak kedvencét, az ezúttal Russellre telepített sisakkamerát újra bevágták a közvetítésbe.

Hogy mennyire messze vagyunk a tegnapi időmérő köreitől: Bottas pole-pozíciós ideje 1:19,555 volt. Természetesen ezen az edzésen nem is gyorsan menni a cél.
Ők hárman is megérkeztek: már Verstappen az első 1:24,006-tal (lágy gumin), Hamilton (lágyon) negyedik, Bottas ötödik (keményen).
Perez 1:24,870-re javított, mögötte a két AlphaTauri. A Mercedeseknek és Verstappennek nincs mért eredménye.
Egy vezetői hiba: Schumacher elfékezte a Roggia sikánt. Eközben csapattársa, Mazepin vezet 1:25,9-cel, pedig már hat pilótának van mért köre.
Heten már az első percben elhagyták a bokszutcát: a két Aston Martin, két Haas, valamint Latifi, Tsunoda és Norris.
Verstappen még a csapattagokkal bohóckodik, de pontban 12 órakor kinyitott a bokszutca.

A Ferrari most, az edzés előtt közölte, hogy motorcserét hajtott végre Charles Leclerc autójában, aki tegnap az erőforrásra panaszkodott. A monacói egy korábbi belsőégésű egységet kapott vissza, így nincs büntetés.
Az év egyik legfeleslegesebb szabadedzése következik: mivel az Olasz Nagydíj sprintkvalifikációs hétvége, péntek délután az időmérőt már megtartották, parc fermé-szabály van érvényben, így a 60 perces szabadedzésen a csapatok már csak minimálisan nyúlhatnak autójukhoz – éppen a szabadedzés lényege veszik el.