Ha postabélyeg emlékezne meg Jenson Button karrierjéről, valahogy így nézne ki:

Köszönjük, hogy itt voltatok, hamarosan jelenkezünk további érdekességekkel, holnapi pedig ismét jönnek élő közvetítéseink!
Ide kattintva pedig az összefoglalót is megtaláljátok.
Itt az edzés végeredménye:

Leintik az edzést, Hamilton a leggyorsabb, mindjárt mutatjuk a végeredményt.
A két bajnokesélyes a legszorgalmasabbak között - Rosbergnél senki nem tett meg több kört a 2. edzésen, s Hamilton is csak kettővel van mögötte annak ellenére, hogy az elején műszaki gondok miatt a bokszban vesztegelt.
A Renault-nak is az jutott eszébe, mint nekünk - mit tenne most Fernando?

Perceken belül véget ér az edzés, a többség minden pillanatot ki akar használni, négy autó műszaki hiba miatt nem köröz, négyen megpihentek már, a többiek viszont a pályán vannak.
Vettel a pálya szélén álldogál, úgy tűnik, hogy ő nem keres kamerát magának, mint két hete Alonso...
Vettel a pálya szélére parkolta a Ferrarit - váltóhiba.
A többségnél véget értek a szuperlágyas etapok: Nasr 18, Magnussen 16, Massa és Raikkönen pedig 15-15 kört tett meg a lilákon.
A Toro Rossók mellett Grosjean edzése is véget ért - a francia vízszivárgás miatt kényszerült idő előtt a bokszba.
Íme az év utolsó 90 perces edzésének állása negyed órával a leintés előtt.

Ilyet úgyis ritkán szoktunk mutogatni - így használták a gumikat az edzés első 70 percében:

A csapatok szorgosan gyűjtik a kilométereket és keresik a beállításokat. A hosszú etapok nem épp a szabadedzések legizgalmasabb részei.
Rosberg 13 ultralágyas kör után tette vissza a lágyakat, mások viszont még mindig a lilákon köröznek.
Ez a szabadedzés jól tükrözi Grosjean egész évét: az elején még minden rendben volt, most viszont műszaki problémák gyötrik...
Az edzés közben egy újabb fontos hír röppent fel, aminek alighanem mindenki örülne: a bakui szervezők szeretnék elmozdítani a futamukat, hogy ne ütközzön a Le Mans-i 24 órás versennyel. A Német Nagydíj kiesésével erre lehet is esély...
Az autók többsége a pályán köröz, a két STR viszont a bokszban vesztegel. Nagyon komolyan foglalkozni kell a defektek kérdésével a kisbikáknál.
Rosberg nyúzza közben az ultralágyakat, már a 10. körnél tart. Érdekes kérdés, mennyit lehet kihozni belőlük...
Ha már a gumiknál tartunk, azt is emeljük ki, hogy egynél több szett ultralágyat senki nem rakott fel - ami arra is utal, hogy ez már nagyjából a végeredmény. Kivéve például Button helyezését, hiszen ő csak most indulhatott neki először a lila abroncsokon.
Vettel kezdte el az élmenők közül elsőként az időmérős szimulációt, s most ő tette vissza először a lágyakat.
Hamilton mostani köre egyébként még két és fél másodperccel gyengébb, mint az által tartott pályacsúcs - azaz ez aligha fog megdőlni idén.
A defektekkel küzdő Toro Rossókon és Buttonon kívül mindenki futott már ultralágyas kört. A két Manor gyorsabb a Saubereknél és Magnussennél is!
Féltávhoz közeledve így áll a 2. szabadedzés.

Megjön Hamilton, 1:40,861-es idővel átveszi a vezetést.
Hamilton a pályán a műszaki nehézségek után.
Verstappen a harmadik, Perez az ötdödik helyre jön fel - mindketten lila abroncsokon. Zajlik az időmérős szimuláció.
1:40,940, Vettel két tizedet kap Rosbergtől, immár a másik német az élen.
Bakizott a finn, Rosberg viszont remek körön van a hűlő pályán.
Jelenleg a 2. és a 4. helyen a két ultralágyas Williams, de jön Raikkönen is a lila Pirelliken. Vettel már 1:41,1-nél tart, a finn is erre a környékre érkezhet...
Mindeközben Bernie Ecclestone úgy nyilatkozott, hogy a brazil futam jövő évi megrendezése még mindig kérdéses. Óriási érvágás lenne, ha a német mellett a brazil futam is kiesne, de Massa visszavonulása és Nasr potenciális kiesése nem teszi teljesen elképzelhetetlenné a dolgot...
Vettel megfutja a hétvége legjobb körét - 1:41,404-et teljesít a német a lila ultralágy keveréken.
Hamilton a hajtásláncra panaszkodott a rádión, kérte a csapatát, hogy nézzék meg a váltóját.
Közel volt a korlát, a Mercedes is megdícsérte a Twitteren Kvjatot.

Már Jo Bauer, az FIA technikai felelőse is a Toro Rosso garázsában van, hogy végére járjon a defektek ügyének.
Nasr igen előkelő helyen van, jelenleg kilencedik - de ez csalóka, hiszen mögötte sokan lágyon futottak mögötte.
Közben ismét Raikkönen az élen, egy ezreddel előzi Bottast. Az etalon jelenleg 1:42,257.
Nagyon káromkodott az orosz a rádióban, gyakorlatilag az egészet ki kellet sípolni.
Kvjat most biztosan nem bánja, hogy Tilke ekkora bukótereket tervez a pályáira...
Bottas veszi át a vezetést honfitársától - szintén szuperlágyon.
HOPPÁ! Danyiil Kvjat második defektje ma - a Toro Rosso autóját valami kivágja a gumikat, ez egyre biztosabbnak tűnik, Sainz is így járt két hete.
Az élen jelenleg Kimi Raikkönen: az egyetlen élpilóta, aki szuperlágyakat tett fel.
Az első szabadedzésen a mexikói Celis Jr vezette Hulk autóját.

Hülkenberg is megkezdi utolsó (?) hétvégéjét a Force Indiánál. A német pilóta a Renault-nál folytatja jövőre.
Kénytelenek vagyunk a pályán kívülre tekinteni, hiszen most érkezett a hír, miszerint Ecclestone és a csapatok megegyeztek, hogy 2017-től minden safety car-szakaszt állórajt követ majd. Vajon hány versenyig marad életben a szabály, ha egyáltalán bevezetik...?
Három perc elteltével már a mezőny fele a pályán.
Hamarosan jelentkezünk a WTCC-kvalifikáció összefoglalójával, de most már koncentráljunk a Formula-1-re, ahol mindjárt jönnek az első mért körök.
Ebben a pillanatban ért véget a WTCC időmérő edzése: Mehdi Bennani és Thed Björk az első rajtsorban, elképesztő eredmény!
Indul a móka, a két Haas a zöld zászló pillanatában a pályára hajtott, s Ocon is korán kezd ma.
Abu Dhabiban kétségkívül a 2. szabadedzés a legfontosabb a három közül, hiszen most tapasztalhatják meg a csapatok és a pilóták a kvalifikáción és a versenyen várható viszonyokat.
A bajnokesélyesek és a visszavonulók mellett a hétvége legnagyobb sztárjai egyértelműen a jövő évi Pirellik, melyeket Jackie Stewart is alaposan szemügyre vett.

Eközben, bár menetrend szerint már véget kellett volna érnie, továbbra is zajlik a WTCC időmérője, amelyet kétszer szakítottak meg piros zászlóval. Másodszor sajnos Michelisz Norbert miatt, aki egyedüli hondásként a Q3-ba jutott, ott azonban defektet szenvedett.

Rövidesen indul a második szabadedzés Abu Dhabiban. Az elsőt Lewis Hamilton nyerte Rosberg és Verstappen előtt, beszámolónk itt olvasható.