A két Mercedes, akiket kizökkentett a VSC, is teljesítette lágy gumis gyorskörét. Bottas csak a 13. helyen, Hamilton viszont felugrott harmadiknak – ebben viszont Perez volt segítségére akaratán kívül a szélárnyékkal.
Ezt az időmérőt nagyon várjuk – nehogy lemaradjatok róla, 14 óra a kezdés!
Leintették a szabadedzést, Gaslynek tényleg sikerült: egy AlphaTauri a leggyorsabb az időmérő előtt!
Micsoda kör Gaslytől! 1:42,251, három tizeddel gyorsabb Pereznél.
A hátralevő pár percre maradt még tartalékban pár gyorskör, Gasly lila első szektorral kezdett.
Újabb autó a pálya szélén: Russell az 1-es kanyarban húzódott félre műszaki hiba miatt, elment a motorerő és a sebességfokozatok. Virtuális biztonsági autó.
A két Mercedes a 17-18. helyen, de az utolsó percekre ők is feltették a lágy abroncsot: kíváncsian várjuk, ez mire lesz számukra elég.
Véget ért az AlphaTauri királysága: Perez és Leclerc is megjavította Gasly legjobb körét, a mexikói 1:42,595-tel a leggyorsabb.
Mazepin megsúrolta a falat a 15-ös kanyarban, sérült az első szárny, ezért a Haas kiállt a bokszba.
Bottas a 17. helyen áll és nem túl biztató rádióüzentet váltott a csapattal: „A változás egyáltalán nem volt érzékelhető, nem tudom” – mondta.
Tsunoda javított, 0,193 másodpercre közelítette meg Gaslyt. A harmadik Leclerc lemaradása fél másodperc a franciához képest.
Kétszer is felvillant a sárga zászló, Latifi és Sainz is megjárta a menekülőutat.
A két Mercedest leszámítva mindenki lágyat használ, így rövidesen jöhet a tűzijáték.
Többen javítanak, elismerésre méltó Latifi hatodik helye – ez már az egyik első időmérős szimulációs kör.
10 perc állás után indul újra a szabadedzés, amelyből 25 perc maradt még. Ha valahol, az AlphaTaurinál nem bánják, hogy ennyi ideig nézegethették az eredménylistát Gasly és Tsunoda nevével az első két helyen.
Verstappen is tudja, ezzel a hibával értékes edzésidőt veszít el – szerencsére az autó nem sérült jelentősen, de már nem lesz esélye a lágy gumikat kipróbálni az időmérő előtt.
A baleset a 15-ös kanyarban történt, Verstappen első szárnyának fele letört, ráadásul a holland tolatni sem tud, így számára véget ért az edzés.
Gasly 1:43,051-re javított, de a következő percben piros zászló: Verstappen a falban!
Színskála a gumiválasztást tekintve: az AlphaTauri lággyal kezdett, ennek köszönhető Gaslyék jó tempója, a Red Bullokon kemény van, a Ferrarikon és Mercedeseken pedig közepes keverék.
Az edzés feléhez közeledve a két Mercedes ismét csak a középmezőnyben: Hamilton a 10., Bottas a 14. pozícióban.
Két AlphaTauri az élen: már Gasly vezet 1:43,187-tel, Tsunoda, Leclerc és Verstappen előtt.
Üzenet Hamiltontól, amely arra utal, továbbra sem stimmelnek a dolgok a Mercedesnél: „Nincs meg a hátulja… vagy eleje.”
Javítás az élen: 1:43,447 Yuki Tsunodától, mögötte Leclerc és Sainz.
Hasonlóan járt Verstappen a 4-es kanyarban tolatnia kellett. Ezt követően azonban a holland megrázta magát, és feljött az ötödik helyre.
Bottas viszont belehibázott első gyorskörébe, megjárta a tegnap is forgalmas menekülőutat.
Érkeznek a köridők, Perez 1:44,404-gyel ugrott az első helyre, mögötte Tsunoda, Ricciardo és Norris iratkozott fel a listára.
A köridőlistára Alonso csatlakozott, de a 10. perchez közeledve a többiek is kezdenek kiszivárogni a pályára.
A hétvége eddigi legjobb ideje Pereztől 1:42,115 volt.
1:46,717-tel Mazepin az első helyen, Schumacher másfél másodperccel maradt el mögötte.
Elindult a harmadik szabadedzés, egyelőre csak a két Haas a pályán.
A helyszínen már délután 1 óra van, a levegő 27 Celsius-fok, a pálya hőmérséklete 53 fok.
A Mercedes pénteki napja azonban katasztrofálisan alakult: Hamilton a 11., Bottas a 16. pozícióban végzett a második edzésen, így az éjszaka folyamán feltétlenül ki kellett találniuk valamilyen nagy ötletet. „Nem volt jó érzetem ezen az edzésen, hiába voltam határon, az autó korlátoz. Egyes területeken gyorsabbnak kellene lennem, de nincs hozzá megfelelő tapadás” – mondta tegnap Hamilton.
11 órakor indul az azeri versenyhétvége harmadik szabadedzése. A két pénteki tréning a Red Bull elsőségét hozta – Sergio Perez nevéhez fűződött a legjobb köridő, aki elmondása szerint végre megértette az autót –, míg a legközelebbi üldözőnek a Ferrari bizonyult.