Szabad a pálya, a japán kiszabadult a bukótér fogságából.
Ennyi volt az első szabadedzés, már csak a megkezdett köröket fejezhetik be a pilóták. Perceken belül érkezik az edzésről készült összefoglalónk. Köszönjük a figyelmet!
Feszegetik a pilóták a pálya határait, most épp Schumacher forgolódik az egyik bukótérben.
Hoppá, Mazepin a gumifalba csúszott! Az autó jobb oldala ért a falhoz, de nagyobb törés nem történt, az orosz vissza tud hajtani a bokszba.
Verstappen 43 ezredmásodperccel javított Leclerc körén, de Norris ideje ennél is tizedmásodpercekkel gyorsabb lehetett volna.
Íme a megpördülés. Közben a két Ferrari ugrott az élre Leclerc, Sainz sorrendben. 1:43,227 a mérce.
Big spin for Lando Norris
— Formula 1 (@F1) June 4, 2021
He ends up facing the wrong way at Turn 16 but no damage done, it seems#AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/hGu5knbqmT
Hajmeresztő pillanat Norris részéről! A fiatal brit óriási körön volt, majd' egymásodperces előnyt autózott ki, de az utolsó kanyar kijáratán megpördült. Szerencséje volt, egyik falat sem találta el.
Hamilton is elnézett egy kanyart, ő a 15-öst fékezte el, és hajtott a bukótérbe.
Fél óra elteltével nézzünk rá az időmérő tabellára. Sokáig Hamilton vezetett, de Ricciardo két lila szektorral az élre ugrott.
Yuki Tsunoda fékezte el a négyes kanyart, és rutin híján Austin Powers módjára a szűk bukótérben ragadt. Az orra túl közel van a falhoz, a hátramenetet pedig nem tudja kapcsolni, így ott rostokol a pálya mellett.
A Pirelli legutóbbi Twitter-posztja azt taglalja, ezen a pályán mennyire nehéz megtalálni az autó eleje és hátulja közötti egyensúlyt. A szabadedzés egyik legfontosabb feladata tehát az, hogy a csapatok az alul- és túlkormányzottság skáláján meghatározzák a pilóta vezetési stílusának leginkább kedvező beállításokat.
Getting the balance of the car right between front and rear is one of the hardest jobs in Baku. Finding the right compromise between oversteer and understeer is a priority in free practice. #Fit4F1 #AzerbaijanGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 4, 2021
Ez az edzés még bőven a tapogatózó kategóriába tartozik, a csapatok több eltérő aerodinamikai elemet is kipróbálnak a legjobb teljesítmény elérése érdekében. Perez autóján korábban egy jelentős méretű aerorács volt látható, Alonso pedig néhány perccel ezelőtt hajtott ki a bokszba egy másik első szárnyért.
Sainznak korábban volt egy húzós pillanata, az alábbi kanyarkijáraton túlkormányzottá vált az autó, így a jobb hátsó kerék centikre húzott el a fal mellett. A spanyol már tudja, hol a határ ebben a balosban.
Virtuális biztonsági autó, a pilótáknak lassítaniuk kell. Törmelék került a pályára, de egy pályabíró másodpercek alatt eltávolította azt, így folytatódhat is a gyakorlás.
Nagy a mozgolódás a pályán, már csak Verstappennek, Pereznek, Giovinazzinak és Raikkönennek nincs ideje, de installációs kört már ők is teljesítettek. Közben Gasly azt jelentette a csapatának, hogy valami túlmelegszik az autójában, mert szokatlan szagot érez.
A megszokottnál melegebb időjárás várta a mezőnyt, hiszen korábban tavasz közepén rendezték az Azerbajdzsáni Nagydíjat. Jelenleg 26 °C a levegő, és 48 °C az aszfalt hőmérséklete. Ami a megnehezíti a pilóták dolgát, az az extrém poros pálya.
Kinyilt a bokszutca kijárata, kezdődhet az első szabadedzés!
A Pirelli a három legpuhább keverékkel készült a versenyre.
Üdvözöljük olvasóinkat az Azerbajdzsáni Nagydíj első szabadedzésének közvetítésén! A csapatok már birtokba vették a paddockot, így húsz perc múlva kezdődhet a nap első 60 perces felkészülése.