Verstappen azért megmutatja, a Red Bull is tudja a vörösök tempóját: 1:11,485-tel már övé a hétvége legjobb köre. Mindezt nyolc kör óta használt lágy gumival teljesítette.
A harmadik szabadedzést így Verstappen zárta az első helyen, miután nagy csatát vívott Sainzcal. A két Mercedes csak negyedik és hetedik pozícióban.
Ezzel gyakorlatilag véget ért a szabadedzés.
Újabb baleset, a hétvége eddigi legnagyobbja: Schumacher nagyon összetörte a Haast, lerombolta az autó bal oldalát.
A Mercedesek viszont nem tudnak közel kerülni: Bottas eddigi legjobb köre fél másodperccel lassabb a negyedik helyen…
Ezúttal viszont Verstappen átvette a vezetést, 1:11,294-gyel! Sainz 47 ezreddel mögötte.
Verstappen volt az első, aki körbeért, de nem tudta megelőzni Sainzt, 144 ezreddel maradt el mögötte.
A mentés nem tartott sokáig, alig több mint öt perc megállás után folytatódik a szabadedzés. 12 perc maradt még.
Latifi viszont összetörte a Williamst az Uszodánál: megcsípte a jobb oldali falat, átugratott a kerékvetőn, aztán féloldalasan eltalálta a szalagkorlátot.
Míg Leclerc a Sainte Devote bukóterébe látogatott, Sainz tovább javított: már 1:11,341 a mérce.
Szoros helyzet a két korábbi csapattárs, Sainz és Norris közt.
Ismét élénkül a pálya, Sainz friss lágy abroncson tért vissza. Mennyit sikerül javulni?
A Ferrarik is visszatértek a bokszutcába, fél óra elteltével ez az edzés sorrendje:
A Ferrarik még az etap 15. körében is legjobb szektoridőket dobálnak, miközben a legtöbb csapat nagyjából 10 kör után már visszatért a bokszba – ezt is érdemes megjegyezni.
Rendkívül tartósak a lágy gumik ezek között a körülmények között: Sainz etapja 13. körén teljesítette az eddigi legjobbat, 1:11,452-t!
Kollégánk a bokszutcából figyeli az eseményeket.
Már meg is van a hétvége leggyorsabb köre: 1:11,658 Leclerc-től. Mögötte Sainz és Verstappen egyelőre még 1:12 felett.
Az Alfa Romeo is jól muzsikál, Giovinazzi mindössze 0,340 másodperccel Leclerc mögött. Verstappen is feliratkozott a hatodik helyre, most már csak a két Mercedes nem hagyta el a bokszot.
Sainz pontosan egy tizedet farag le csapattársa körében, aztán ismét jön Leclerc: a monacói 1:12,223-at fut. Mögötte Sainz, Norris és Giovinazzi.
Ez azért szoros pillanat volt Giovinazzitól, aki megkapta a korlátot.
Ismerős látvány: két Ferrari az élen, Leclerc 1:12,633-mal Sainz előtt.
Most már Raikkönen csapattársa előtt egy 1:13,4-es körrel, 15 versenyző van már a pályán – a kivételek közt van a két Red Bull és két Mercedes.
Ricciardo jelentette: a pálya már teljesen száraz. Közben Giovinazzi 1:14,293-as kört teljesített, ez az első mérvadó idő.
Indul az edzés, Raikkönen az első a pályán, lágy abroncson.
A reggeli Formula-2-es futam még nedves pályán zajlott, amely a leintésig sem akart felszáradni. Az aszfalt továbbra is nyirkosnak tűnik, és tegnaphoz képest meglehetősen hűvös van Monacóban délben.
Így tisztítják a pályát a hétvége közben.
A Monacóban hagyományosan csütörtökön tartott edzésnap meglepetése a Ferrari volt: az első szabadedzésen Carlos Sainz második lett Sergio Perez mögött, a másodikon Charles Leclerc és Sainz zártak az első-második helyen. Valóban ennyire jó lehet a hercegségben a Ferrari, vagy a Red Bull és különösen a Mercedes csak szombaton fedik fel lapjaikat? A délben induló harmadik edzésen gyaníthatóan már többet tudunk.