DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
19:00

A harmadik helyen pedig így a középmezőnyt végigelőző Perez áll, akinek van egy kiállása, de egyszer még jönnie kell.

Egy elképesztő verseny, a Szahíri Nagydíj végeredménye:

Bottas nyolcadik, Russell végül kilencedik a leggyorsabb körért járó pluszponttal – egészen más eredménnyel végződhetett volna ez a beugrás a Mercedesnél.

Perez megcsinálta: a mexikói megszerezte első F1-es győzelmét! Ocon második első dobogójával, Stroll a harmadik.

Russell már pontszerző, feljött Gasly elé, az utolsó körben pedig még Norrist is elkaphatja.

Perez kilenc másodperccel vezet, Ocon és Stroll mögött egy másodperc a rés. A nyolcadik Bottas a gumikra panaszkodik, szörnyű állapotban vannak.

Russell újra pakolja a leggyorsabb köröket és előzi a riválisokat: élete első pontszerzése még összejöhet…

Elképesztő: Russell bal hátsó defektet kapott, ki kellett jönnie, a 15. helyre tért csak vissza…

Miközben Russell lopja a távolságot Perezhez képest, Bottas pozíciókat veszít a használt gumikkal (a kiálláskáoszban a keményeket tették vissza), már csak a kilencedik.

Újabb előzés, majd leggyorsabb kör (56,514): Russell üldözőbe vette Perezt. 13 kör van hátra.

Russell a győzelemért megy, egy kör múlva a célegyenes végén Strollt is megelőzte. Eközben az élen Perez már 3 másodperccel Ocon előtt.

Bottas hibázik a 4-esben, Russell előz, a negyedik helyen, üldözőbe veheti az előtte álló Racing Pointokat és Renault-t!

Marad az első öt sorrendje, Russell közel Bottashoz, de DRS nélkül nem tud előzni.

A 68. kör végén kiáll a biztonsági autó – Ocon és Stroll majdnem összeütköztek a megelőző másodpercekben.

A két Mercedes ezzel negyedik-ötödik helyre esett vissza, Bottas áll jobb helyen. Perez, Ocon és Stroll az első három…

Egy körrel később Russell újra kijött! A kettős kiállás során összekeverhették a gumikat, és Bottasé mehetett fel rá…

VSC helyett biztonsági autó. A Mercedes úgy gondolta, teljesít egy biztonsági cserét, de ennél rosszabb végkifejlet nem is történhetett volna, Russell kerékcseréje is lassú volt, a mögötte érkező Bottasé pedig rettentő lassú.

Hoppá, egy fordulat: Jack Aitken megforgott az utolsó kanyarban, a gumifallal való ütközés során leszakadt és a pályán maradt az első szárny. Virtuális biztonsági autó.

Előrébb Bottas gumielőnyét élvezi: sorra futja a leggyorsabb köröket (most 56,563), öt másodperc alá csökkentette lemaradását.

Perez két újabb előzést teljesített rövid időn belül, Strollt és Ocont is megette: a mexikói feljött a harmadik helyre, és a jelek szerint nem kell már többször kiállnia. Azok után, hogy az első körben mi történt vele…

Sainz, Ricciardo, Norris és Vettel is jött a VSC alatt, a két Alpha Tauri pedig pár körrel korábban teljesítette második kiállását. A ferrarisok sokat vacakoltak a cserével.

Latifi műszaki hiba miatt megállt, virtuális biztonsági autó, amíg kitolják az autót a pályáról.

Russell iménti ijedsége a Mercedes jelentése szerint egy szenzorprobléma volt, egy kapcsolással meg tudták oldani, így nem kell félni motorhibától.

Az 50. körben Bottas is kiállt, négy körrel nyújtotta el a kiállást. Ő is közepeset kapott és nagyon messze tért vissza: 8 másodpercre a brittől.

Perez és Albon is kiállt, így a sorrend jelenleg a következő: Bottas (az egyetlen, aki még nem állt ki), Russell, Sainz, Kvjat, Ricciardo, Gasly, Stroll, Perez és Norris.

Russell ránk ijesztett kicsit, jelentette, hogy nincs hajtás: ezt követően viszont két lila szektort autózott, aztán az első teljes körben 56,644-et, az eddigi leggyorsabbat.

A 46. körben kijött Russell, kemény keveréket kapott, amivel elmegy a futam végéig.

Stroll bejött, 43 (!) kört teljesített a lágy abroncsain. A kanadai megint megkapta Ocont: elé tért vissza, de üzemmeleg abroncsokon a francia megelőzte.

A 87 körös futam 39. körében tartunk, azaz elértünk féltávhoz. A pontszerzők sorrendje:

Egy érdekes statisztikába futottunk a Twitteren: Russell már most fellépett az idén élen töltött körök listájának harmadik helyére, Hamilton és Bottas mögé.

Egyetlen versenyző van még kint lágy gumin 32 kör után, a harmadik Lance Stroll. Mögötte Ocon, Perez és Albon, akik az elejétől közepesen vannak (illetve Perez első körben történt cseréje óta).

A Mercedes mindkét versenyzőjét megkérte, vigyázzanak a rázókövekkel. Közben a különbség 3 másodpercre hízott.

A harmadik-negyedik Sainz és Ricciardo is kiálltak, így futólag Stroll jött fel a dobogós pozícióra. Ricciardo csak Kvjat mögé ért vissza, az orosz pozíciót nyert az elévágással.

A 28. körben megcáfol minket Kvjat, aki az ötödikről a 11. helyre esett vissza kiállásával. Lágyra közepeset kapott.

A mezőny hátsó traktusában zajlanak a kiállások, a két Alfa és Magnussen is kiállt, de a pontszerző helyekről eddig senki sem követte Norrist.

Fotó a rajt utáni másodpercekről: Russell mellett Verstappen és Perez is nagyot rajtolt, de az első körben bajba kerültek.

És Perez folytatja a parádét, Albont is megelőzte egy rámenős megmozdulással, nem sok hely volt a Racing Point és Red Bull között.

Albon a kilencedik helyért előzte Norrist, a kizökkentett McLarent pedig Perez is átlépte, így feljött a pontszerzők közé. A kör végén Norris kijött kerékcserére, elsőként a mezőnyből (leszámítva Perezt, aki nem terv szerint állt ki).

Bottas is válaszolt egy 57,978-cal, ismét két másodpercen belül a különbség. A 20. körben járunk: a pálya rövid, a táv 87 kör, így gyorsan pörög a számláló.

58,008-cal Russellé a futam eddigi leggyorsabb köre: a tempó jó öt másodperccel lassabb az időmérősnél.

Sainz az energiavisszanyerésre panaszkodik, ennek ellenére továbbra is harmadik, egy másodperccel Ricciardo előtt.

Perez kiváló formában van, Vettelt átlépve már a 11. helyen, egy pozícióra a pontszerzéstől.

Az élen Russell előnye 1,9 másodperc Bottashoz képest, akit 1,4 másodperccel követ Sainz. A spanyol mögött viszont nagyobb boly torlódott fel: Ricciardo, Kvjat, Stroll és Gasly.

Kicsit hátrébb Norris menetel, már a 9. helyen van tíz pozíciót javítva rajthelyéhez képest, Vettelt előzte meg. Perez pedig kerékcseréje óta nyert három helyet, 15. pozícióban.

6. kör végén kijött a biztonsági autó, Sainz a lágy gumikkal az első kanyarban megelőzte Bottast, aztán a spanyol hibázott, így ismét a finn a második.

A belül levő Leclerc ütötte ki Perezt, Verstappen pedig nem tudott menekülni, a poros bukótérben pedig nem tudott elfordulni és megállni a falig.

Hármas baleset, Verstappen és Leclerc a falban, Perez is megforgott. Russell, Bottas és Sainz az első három helyen, bent a safety car!

Rajt! Russell átvette a vezetést!

„Szabadon versenyezhetnek. Ezzel tartozunk mindenkinek. Elengedjük a pórázt” – ígérte Toto Wolff az időmérőt követően.

A két Mercedes közepes abroncson rajtol, Verstappen és még hét versenyző mögülük lágyról.

Bottasé a pole-pozíció, de múlt héten pocsék rajtja volt, számos helyet veszített, és ennek is szerepe volt benne, hogy csak nyolcadik lett.

A levegő 22, az aszfalt 24,3 Celsius-fokos: hűvösebb van a megszokottnál, ráadásul az oldalszéllel is számolni kell, nem beszélve a befújt homokról.

Két rajtbüntetést osztottak ki motorcsere miatt: Lando Norris és Pietro Fittipaldi indul az utolsó két helyről. Az eredetileg 15. helyre kvalifikáló Norris esetében taktikai megfontolásból cseréltek: csak néhány pozíciót veszített, cserébe az utolsó két futamra a többséggel ellentétben friss motorért. Fittipaldi cseréjét sem kell magyarázni, hiszen Grosjean összetört autójában nem maradt ép alkatrész.

A teljes rajtrács itt található meg.

Három változás a mezőnyben, két bemutatkozó újonccal: George Russell a koronavírusos Lewis Hamilton helyén a Mercedesben, Jack Aitken Russell helyén a Williamsben, Pietro Fittipaldi pedig a sérült Romain Grosjean helyén a Haasban. 2001-ben történt meg utoljára, hogy szezonnyitó versenyen ketten is debütáltak.

Akárcsak egy héttel ezelőtt, a helyszín változatlanul Bahrein, ám eltérő vonalvezetéssel, a külső pályán, ahol az időmérőn 53 másodperc alatt körbe lehetett érni, a múlt hetinél későbbi kezdéssel: 18:10-kor rajtol a nagydíj.