Ééés ta-ta-ta-tam, nem biztos, hogy létezhet ennél nagyobb nyomatékú hír az F1-ben, hiszen a sorozat első emberének személye változott, négy év alatt már másodszor: Stefano Domenicali veszi át a gyeplőt Chase Carey-től a sport élén. Részletek cikkünkben, IDE kattintva.
Közben: fekete-fehér négyzetek vannak rajta, és kockásnak nevezik - mi az?
Leintették a második szabadedzést Szocsiban: az élen a két Mercedes Bottas vezetésével, majd Hamiltont Ricciardo, Sainz, Norris, Perez és Verstappen követi.
És ha már követésről van szó, tegyétek ti is velünk ezt a hétvége további részében. Köszönjük a figyelmet!
A hosszú etapos tempó alapján is Bottas bizonyul a leggyorsabbnak az átlagos köridőkre tekintve. Az F1 grafikája 1:38,5-ös átlagot kalkulál a finnek, a második leggyorsabbnak pedig Verstappent jelöli 1:39,4-gyel.
A McLarennél az új orrkúp hatásait elemzik, Norris ma mindkettőt használta, így holnapra a csapat leteheti a garast valamelyik mellett.
A változatosság kedvéért Bottasnak is volt egy elfékezése, a két Mercedes a pálya végén, a 13-14-es kanyarokban szenved.
Bocsánat!
Hamilton viszont már nem először fékezi el magát csúnyán, ez azért akkor is feltűnik, ha Domenicali-nyilatkozatokat olvasunk - és írunk - közben.
Jó, hát most annyira elárasztott minden platformot a Domenicali-bejelentés, hogy az teljesen elhomályosítja a szabadedzés történéseit (megnyugtatásul: nem történik rajta semmi érdekes). Csapatok, újságírók, mindenki erről tweetel.
Mondjuk ha az volt a cél, hogy emlékezetessé tegyenek egy szabadedzést Szocsiban, akkor sikerült.
Bottasnak ragad a bal keze.
Ezt jelentette a finn a rádión. Azt mondta, mintha valami ragasztószalag maradt volna a pilótafülkében. Ki is állt a bokszba, majd miután a szerelők kicsit sürögtek-forogtak körülötte, távozott.
Közben "váratlan" fejleményként a Lamborghini bejelentette, hogy vezérigazgatójuk, Stefano Domenicali távozik tőlük, hogy jövőre egy nagy presztízsű másik munkakört töltsön be. Vajon mi is lehet az...?
Our Chairman and CEO Stefano Domenicali will leave his position with us to take on a new and prestigious role starting January 2021. In his years with us, he has guided the company through a crucial period and led us to exceptional transformation.#Lamborghini pic.twitter.com/rDCBsB6Vje
— Lamborghini (@Lamborghini) September 25, 2020
Közben a Ferrarik - bár látszik a helyezésük az alábbi táblázatban, de mivel mégiscsak ők a Ferrarik, megérdemlik a külön kiemelést - a 8. és a 10. helyen állnak.
Egyre többen jönnek ismét a pályára, de már jobban feltankolt autóval. Vágjunk bele a versenyszimulációkba az utolsó 30 percre!
Néha bevágnak egy-egy képet a lelátón ülő rajongókról. Szinte szürreális látvány ez 2020-ban egy sporteseményen, de azért még mielőtt teljesen elhomályosulna emlékünkben a pre-Covid korszak, szólunk: ez a normális.
Itt egy állásféleség. Sokan a bokszban a legutóbbi gyorskörük után, szóval nm biztos, hogy lesznek már javítások. Ricciardo mögé a McLarenek lőtték fel magukat az utóbbi percekben.
Verstappen egy 360 fokos piruettel vetette most magát észre a 14-es kanyarban. Ha ez egy másik sport lenne (például itt, Szocsiban a téli olimpián), magas pontszámok járnának érte, így viszont, hogy ez az F1, okkal frusztrált a 7. helyen álló holland.
Az egykörös etapok időszakának végén járunk, 15 óráig valószínűleg kialakul az edzés végleges sorrendje.
Fölkerültek végre a lágy gumik az öldözők autóira is, így Ricciardo egy másodperces hátrányra zárkózott!
Na tessék, már az F1-es közvetítés feliratkészítői is belevesztek a hasonló csapatnevekbe, Alfa Romeo helyett ugyanis Alpha Romeót írtak, összekeverve azt az Alpha Taurival.
Itt emlékeztetnénk, hogy jövőre négy A betűs csapat is lesz a mezőnyben: az Alfa, az Alpha, az Alpine és az Aston. Sok szerencsét!
What about Alfa Tauri though? @F1Struggle pic.twitter.com/se7n4ymXez
— WTF1 (@wtf1official) September 25, 2020
Az üldözőknek még csak egy-két mért körük volt, és keményebb gumit használnak, de akkor is nyomasztó a látvány, hogy Ricciardo hátránya 1,8, Verstappené 2,0, Perezé 2,4 másodperc a legközelebbi üldözők közül.
Mindkét Mercedes még gyorsabb körön volt közben, és Bottasnak javítania is sikerült, 1:33,519-cel átvéve a vezetést.
Andreas Seidl, a McLaren csapatvezetője mondja a Sky-nak, hogy a szerelők kénytelenek voltak végigdolgozni az ebédidőt is az első edzés után, hogy helyrehozzák Carlos Sainz megsérült autóját. Miután a spanyol háttal a falnak csúszott, rengeteg összetevőt kellet kicserélni a McLarenen. Viszont Sainz délután azonnal munkába állhatott, és egyelőre ő áll a legtöbb, 13 megtett körrel, miközben igyekszik behozni az elvesztett gyakorlási időt.
Tegyük hozzá, a Mercedesek az egyetlenek, amelyekre már a lágy gumik is felkerültek, mindenki más csak a keményekkel vagy a közepesekkel próbálkozott eddig.
Bottas is repesztett valami gyorsat, így csak 97 ezred a lemaradása Hamilton mögött. A harmadik helyezett Ricciardóé viszont 1,555 másodperc, ami nem néz ki jól. Kivéve a Mercedes garázsában lévők számára.
Stroll megforgása az iméntről.
Leclerc a bal első gumiján megjelent fehér foltok miatt aggodalmaskodott a Ferrarinál, megkérdezte, hogy minden rendben van-e az abronccsal. Megnyugtatták, hogy igen, és csak valami festéket szedhetett fel a kerékvetőről vagy a műfűről, amit aztán a visszajátszás bizonyított is a nézők számára.
Stroll mutatott be egy piruettet az utolsó szektor szűk kanyarjaiban, de elkerülte a falat, és a mezőny is megúszta egy rövid sárga zászlóval, mielőtt a kanadai újraindult.
Na, Hamilton megérkezett a hétvégébe, 1:34,890-nel vezet, mögötte Ricciardo és Verstappen.
Megjött Bottas és az élre ugrott, de csak 65 ezreddel "veri" Norrist.
Közben egy nagyon jó rajz a bahreini pálya közösségi oldalán: ezen a hétvégén két nagy rekordot is beérhetnek, Hamilton Schumachert a legtöbb győzelem, Raikkönen pedig Barrichellót a legtöbb nagydíjrajt tekintetében. Micsoda együttállás lehet!
Na, akad is itt már egy-két köridő, egész konkrétan kettő. Norris 1:36,1-gyel az élen, de egyre többen dugják ki az autójuk orrát a bokszutcából.
Na jó, a múltbeli tapasztalatokból nagyon jól tudjuk, hogy egy ideig még bőven lesz idő miről beszélni, mielőtt megérkeznének az igazán erős körök.
Rögtön itt is van egy 100%-ig haszontalan statisztika, amit a The Race számolt ki: így nézne ki a bajnoki tabella, ha a 2020-as első szabadedzések eredménye alapján osztanák a pontokat. Hamilton nullázott a main, így Bottas előnye már majdnem olyan kényelmes, mint Hamiltoné vele szemben az igazi vb-tabellán.
What does a 2020 FP1 world championship look like? @karunchandhok asked, so... #RussianGP | #F1 pic.twitter.com/RdBG20fl9u
— The Race (@wearetherace) September 25, 2020
Na de nincs is itt idő sportpolitizálni, hiszen máris kinyitott a bokszutca, Grosjeannal és Norrisszal pedig megjelentek az első délutáni résztvevők.
Az elmúlt fél óra nagy híresztelése, hogy valószínűleg hamarosan hivatalosan is bejelentik, hogy Stefano Domenicali tényleg átveszi Chase Carey helyét az F1 élén. Már időpontot is hallottunk a közlemény érkezésére, ami 15:05-kor, az edzés ideje alatt történhet. Itt írtunk részletesen a korábbi Ferrari-főnök nagy színre lépésének esélyéről.
Napos napot mindenkinek, vágjunk is bele az eseményfolyamba!
Az első edzés Valtteri Bottas elsőségével ért véget, míg meglepetésre - már ha egy F1-es szabadedzés esetében lehet meglepetésről beszélni - Lewis Hamilton csak a 19. lett, igazán gyors köridő nélkül.