Záporoznak a legjobb körök, rövid időn belül Sainz, Kvjat, majd Leclerc az élen, a monacói 1:18,950-nel. Lágy és közepes keveréken is köröznek autók az edzés kezdetén.
Beszámoló: Hamilton az élen, Ocon nagyot bukott a végén
15 órakor folytatjuk az időmérő edzéssel!
A baleset az edzés végét is jelenti, ez lett az utolsó tréning eredménye:
Kép a balesetről: a leselejtezendő orrkúpon kívül jelentős károsodás nem történt.
Ennek lesz folytatása! A nagyon lassan poroszkáló, figyelmetlen Magnussen fékezett Ocon előtt, aki nem tehetett mást, félre kellett rántania kormányát, a megforgó autó eltalálta a betonfalat, az orrkúp tört össze jelentősen. Az esetet már vizsgálják is.
Az utolsó gyorskörökre már nem kerülhet sor – Ocon törte össze a Renault-t!
Az eddig látottak alapján két gyorskör abszolválható egy szett lággyal, így egy hűtőkör után várható még tűzijáték az utolsó percekben.
Javul mindenki: Gasly a hatodik helyre ugrott, Stroll az ötödikre, Leclerc-t és a franciát is megelőzve!
Hamilton az edzés során először átvette a vezetést, 1:17,222-vel.
Bottas pedig hat tizedmásodpercet csíp le, 1:17,373-mal az élen. Ez még mindig messze a tegnapi legjobbtól, 1:16,785-től.
A spanyol remek köre már a következő rohamok kezdetét jelzi. Vettel és Leclerc is javított, egymás után az ötödik helyre ugrottak.
Sainz viszont meg is csinálja: szintén legjobb első szektor, a kör végén pedig a második helyen, a két Mercedes között 1:18,046-tal!
Erős kör Norristól: legjobb első szektor, megúszás az utolsóban, de így is negyedik 1:18,8-cal.
Verstappen meglepően közel van a Mercedesekhez: második tempós körén csak 0,189 másodperc a lemaradás.
Hamilton javított, de még mindig Bottas mögött. Fél óra elteltével így áll a harmadik szabadedzés:
Vége a többiek bulijának: megjött a Mercedes lágyon, Bottas első, Hamilton, aki belehibázott köre végébe, második. A finn 1:17,971-es ideje majdnem egy másodperccel a harmadik Leclerc előtt…
Híradás a stewardoktól: péntekről szombatra Carlos Sainz és Romain Grosjean autójában is motort cseréltek. Az ICE, TC és MGU-H egység mindhárom pilóta esetében új, ezenfelül a McLarenbe MGU-K, a Haasba CE került be. Büntetés egyik cseréért sem jár.
Daniel Ricciardo sisakja közelről – ő sem hagyta még el a bokszot.
Negyedóra elteltével is mindössze Lando Norris rendelkezik egy 1:19,6-os mért körrel. Még mindig csak hatan jártak a pályán.
Az első 5 percben senkinek sem volt sietős: az említett három versenyző a kör végén vissza is jött a bokszba, jelenleg senki nincs a pályán.
Pontban 12:00-kor kinyitott a bokszutca, Grosjean, Magnussen és Sainz elsőként hajtott a pályára.
A pénteki nyilatkozatokban számos pilóta kiemelte, hogy hiába teszteltek a barcelonai pályán a tél folyamán, augusztusban azok az adatok nem relevánsak. Charles Leclerc szaunának nevezte az állapotokat: már most, délben 29,4 Celsius a levegő, 42,4 az aszfalt hőmérséklete.
Eddig elég egyértelműek az erőviszonyok a Spanyol Nagydíjon: a Mercedes mindkét pénteki szabadedzést behúzta – egyiket Bottas, a másikat Hamilton – az előny nyolc tizedmásodperc az üldözőbolyhoz képest, melyet szokás szerint Max Verstappen vezet a Red Bull-lal, de Daniel Ricciardo a Renault-val is ott volt pénteken.