Verstappen megy egy nagy kört, 73 ezreddel szorul Bottas mögé, ő a második!
Itt a vége! Köszönjük a figyelmet, ezzel zárult le a 2020-as szezon előtti tesztidőszak - jövünk az összefoglalóval, egyébként pedig találkozunk (remélhetőleg) Melbourne-ben!
Raikkönen? :O
Leclerc 167 megtett köre azért elég impozáns, a helyszíni infók szerint a hosszú etapja is jól sikerült, talán-talán bizakodhat kicsit a Ferrari.
Zajlanak a bokszgyakorlatok is:
PITSTOP TIME!!!
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) February 28, 2020
... But this time, captured in slow motion #F1Testing #F1 pic.twitter.com/jIqbZsuktE
Az Alfánál megunták ezt a hetet: ők már nem jönnek ki, sőt, elkezdtek összepakolni, mennek haza.
Egy óra!
A tavalyi Mercedes idén is versenyképes lesz?
Bottas odacsapott! 1:16,226, a nap legjbob ideje, átveszi a vezetést és főleg a lassú utolsó szektorban ment óriásit.
Elég csendes a pálya így délután, de most Leclerc is készülődik a visszatérésre.
A Williams elhárította a szenzorproblémát, úgy fest, hogy a csapat visszatér a pályára - még bő másfél óra maradt a tesztből, minden percet ki kell használni.
Eltelt egy újabb óra. A többség ebéd óta versenyszimulációt teljesített, ami a megtett körökön jól látszik. Jelenleg mindössze két csapat nem lépte még át a 100-as határt, a Williams és a Red Bull. Utóbbiakról kiderült, hogy fékprobléma miatt vesztegeltek a bokszban. Az állás jelenleg:
Az egyik operatőr kiszúrta Raikkönen kisfiát, Robint a pálya mellett. Ő az alacsonyabb a képen látható két személy közül.
A Sky Sports szakértője, Karun Chandhok korábban nem beszélt túl pozitívan a Ferrariról, Leclerc a mostani versenyszimulációját elnézve azonban arra jutott, hogy abban egészen ígéretes a vörös autó. Ezek szerint az egykörös teljesítményük lehet a gyengébb.
Az erős köridőknek egyébként az időjárás sem kedvez, egyre hűvösebb a pálya, és a szél is fúj. Eközben Hamilton adott egy interjút, amelyben elismerte, kissé aggódnak az utóbbi napok meghibásodásai miatt, amik megnehezítik a felkészülésüket.
Verstappennek fékproblémái vannak, 80 perc eltelte után mindössze nyolc körnél tart. Eközben a köridők az első nyolc helyen nem változtak semmit.
Karun Chandhok meglátásai szerint a Mercedes autója kimagaslik a mezőnyből - jól kezelhető, könnyen vezethető technikának tartja a W11-est. A Ferrarié ezzel ellentétben nehéznek, lustának tűnik, bár hozzátette, ők az egész teszt alatt egy programot követtek, nem foglalkoztak a csúcsteljesítménnyel. A középmezőny csapatai közül egyértelműen a Racing Point gépét tartja a legjobbnak, nem meglepő módon.
A teszten futott leggyorsabb szektoridők eddig:
S1 - Lance Stroll | Racing Point 21.531
S2 - Valtteri Bottas | Mercedes 28.120
S3 - Kimi Raikkonen | Alfa Romeo 25.133
Ezek egy 1:14,784-es elméleti legjobb időt adnak össze, ettől a Mercedes eddigi legjobb köre is egy másodpercre van.
Nemcsak a pilóták és a különböző csapattagok, hanem az autók is megebédeltek. Jelenleg az összes pályán lévő autó a délelőtti időktől másodpercekkel lassabb köröket teljesít, köszönhetően a teli tankoknak.
Martin Brundle szerint egyértelmű, hogy a Mercedes ma visszavett, elvégre minek is fedné fel az előnyét a többiekhez képest? Ráadásul még csak pontot sem kapnak a leggyorsabb körért.
A nagyok egyelőre a garázsokban várakoznak, a Racing Point, a Williams, az Alpha Tauri, az Alfa Romeo és a Renault van kint a pályán.
Az ebédidő letelt, ez az utolsó négy órányi lehetőség a gyakorlásra, mielőtt a mezőny Ausztráliába utazik. Emlékeztetésképp nézzük, ki mikor vezet(ett) ma:
Péntek | ||
Csapat | délelőtt | délután |
Mercedes | Hamilton | Bottas |
Ferrari | Leclerc | |
Red Bull | Albon | Verstappen |
McLaren | Sainz | |
Renault | Ricciardo | Ocon |
AlphaTauri | Kvjat | |
Racing Point | Perez | |
Alfa Romeo | Raikkönen | |
Haas | Grosjean | Magnussen |
Williams | Russell |
Emlékeztető: a tesztidőszak eddigi legjobb köre 1:15,732 volt Bottastól. Vajon megdöntik a délután folyamán?
Az állás 13 órakor, félidőben
A sebesség került főszerepbe péntek délelőtt: szinte az összes istálló olyan gyors köröket teljesített már reggeltől fogva, mint a megelőző öt nap során egyszer sem. A középistállók is bőven hagytak tartalékot az utolsó napra: sokáig Carlos Sainz állt az élen a McLarennel, aki ma elsőként törte át az 1:17-es határvonalat, aztán Sergio Perez érkezett a Racing Pointtal.
A Ferrari is megvillant, Charles Leclerc volt az, aki a tesztidőszak második legjobb időeredményét jegyezte délben, a legpuhább, C5 abroncson. A következő percekben úgy tűnt, Lewis Hamilton átveszi a kezdeményezést, emlékeztetve mindenkit, mit tud a Mercedes, de végül nem ő, hanem Daniel Ricciardo foglalhatta el az első helyet ebédszünetben, 1:16,276-tal. Kevesebb, mint másfél tized választotta el az első hármast, a Renault, a Ferrari és a Mercedes pilótáját. Hamilton nem csupán gyors, de produktív is volt: közel 90 kört teljesített, többet, mint a csapat a problémás tegnap egésze során.
Az első négy óra zökkenőmentesen zajlott a csapatok számára: Raikkönen, Grosjean és Albon kicsúszásán túl – melyet követően sértetlenül folytatni tudták – nem történt incidens. A garázsban sem rostokolt látványosan sokáig csapat, mindenki átlépte a 40 kört.
Az első két helyen álló versenyzők: Ricciardo és Leclerc a célegyenesben.
Úgy néz ki, az egykörös hajrák lezajlottak fél 1-ig, a versenyzők most már csak köröznek a keményebb keverékek valamelyikén. Perceken belül leintik a délelőtti szakaszt.
Raikkönen megfutotta egyéni legjobbját: az 1:17,415 azonban csak a 9. helyre elég. 1,1 másodpercre van Ricciardótól, tesztelésen nagyon ritka, hogy ilyen csekély legyen a különbség a helyezettek között.
A fiatalember a bokszban a MotoGP jelenlegi első számú tehetsége, Fabio Quartararo, aki a Mercedes vendége.
A két nagycsapat párharcába aztán befurakodott Ricciardo: 1:16,276-tal most övé a nap legjobb köre!
Az eddig lista alján fellelhető Hamilton autójára is felkerült a C5: előbb felugrott a második helyre, majd még közelebb került Leclerc-hez. Mindössze 5 század a különbség a Ferrari és Mercedes közt.
Albon is meglátogatta a kavicságyat a 11-12-es kanyarban: szép munka, hogy innen ki tudott evickélni.
Out of Turn 11 and into Turn 12...
— Formula 1 (@F1) February 28, 2020
A spin and some gravel for @alex_albon #F1Testing #F1 pic.twitter.com/hBeEKJ1rNr
Tovább gyorsul Leclerc, 1:16,360 áll a neve mellett. Ricciardo magához képest egy tizedet javított – mindketten a legpuhább, C5 abroncson. Ha mások is követik őket, az ebédszünet előtt tűzijátékot láthatunk.
Hamilton csak a nyolcadik helyen, de a köröket halmozza, már 71-nél jár. A mögötte következő Ricciardo 60-nál, Albon 59-nél.
Új éllovas, Leclerc az első helyen, és ez már a tél második legjobb körideje, csak Bottas volt gyorsabb nála! 1:16,457 a mérce.
Az állás 12 órakor:
Az ausztrál közelít, már csak 0,049 másodpercre Pereztől, C4 keveréket használ. Hamilton is megfutotta saját leggyorsabb körét, de ez csak nyolcadik pozícióra elegendő – de csak 0,547-re az első helytől!
Újabb erős kör újabb középcsapattól, a Renault-val Ricciardo 1:16,8-cal a második, miközben Perez lágy gumin megy neki eddigi csúcsának.
A harmadik helyen álló Grosjean is kifutott a pályáról a 7-es kanyarnál, de elkerülte a korlátot.
Baki a Racing Pointtól: a bokszba visszatérő Perez autójára három C5 és egy C3 abroncsot tettek fel, de kapcsoltak, mielőtt kiküldték volna.
Pontban 11-kor még Sainz vezetett, de azóta letaszították a trónról. Perez a Racing Pointtal 1:16,658-at teljesített. Valóban megvillantják a csapatok oroszlánkörmeiket, de még mindig van bőven tartalék: ez csak a C3 abroncs volt…
Az állás 11 órakor:
Két óra elteltével már mindenkinek van gyors köre. Sainz 1:16-on belül, a spanyol az első óra óta vezet, de a riválisok közelednek rá, Leclerc a percekben lépett fel a második helyre a Ferrarival.
Egy szakértő, Gary Anderson most közölte észrevételét: a Mercedes eleje nagyon erős, a versenyzők agresszív kormányváltásai ellenére is stabil marad az autó, míg a Ferrari és Haas első kerekei gyakran blokkolnak.
Kimi Raikkönen imént említett, veszélytelen megforgása:
Steady, Kimi... #F1Testing #F1 pic.twitter.com/ZcfPLWAF9y
— Formula 1 (@F1) February 28, 2020
Sainz tovább javított – de mindössze 2 ezredmásodpercet.
Az első vezetői hiba, Kimi Raikkönen túl korán lépett a gázra a 15-ös kanyarban, ezért megforgott.
Perez is tempózik, ő a második helyre jött fel 1:17,1-gyel. Eközben a két legproduktívabb versenyző, Hamilton és Ricciardo elérte a 30. körét.
Ez a McLaren-kör a középső C3 keveréken született, és néhány századdal jobb, mint Vettel tegnapi csúcsa (1:16,841). Azaz a harmadik legjobb köridő, amely a holtszezonban született, csak a két Mercedes volt gyorsabb ennél múlt héten.
Sainz nem viccel, 1:16,822-re gyorsult. A mögötte levők is javulnak, Grosjean és Kvjat fél másodpercre tőle.
Az első óra elteltével Sainz vezet Grosjean és Hamilton előtt, a tízből kilenc csapatnak van már mért köre, a kivétel, a Williams új szárnyat próbálgat.
Lila szektorokkal Sainz tovább javított, 1:17,255-re. A McLaren javára válik, hogy ezt egy jóval keményebb abroncson, C2-n érte el. Közben Hamilton újra megjelent, a második helyre jött fel és elsőként lépte át a 20 körös határt.
Már hét versenyzőnek van köre, Sainz pedig tovább javított, 1:17,508-ra.
Grosjean is feltűnt az első helyen, aztán Sainz vette át a pozícióját, C4 abroncson 1:18,109-es körrel.
Hamilton 1:19,868-ra javított, Raikkönen csatlakozott hozzá a köridőlistán kilenc tized hátrányban.
Ma senki sem tétlenkedik: öt percen belül mind a tíz csapat elhagyta a bokszát, Hamilton 1:24-gyel egy köridőt is megfutott.
Final day of #F1Testing, let’s go!#RSspirit @danielricciardo pic.twitter.com/EVbXlZl9JA
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) February 28, 2020
Kizöldült a bokszutca, ma Kimi Raikkönen az első, aki kihajtott a pályára.
Mielőtt elkezdődik az akció, a Ferrarihoz hasonlóan köszöntjük a mai születésnapos világbajnokot: Mario Andretti betöltötte a 80-at!
Buon compleanno @MarioAndretti from the #ScuderiaFerrari family! #essereFerrari pic.twitter.com/jR8qIqBxN1
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 28, 2020
Ők jutnak szerephez az utolsó tesztnapon:
Péntek | ||
Csapat | délelőtt | délután |
Mercedes | Hamilton | Bottas |
Ferrari | Leclerc | |
Red Bull | Albon | Verstappen |
McLaren | Sainz | |
Renault | Ricciardo | Ocon |
AlphaTauri | Kvjat | |
Racing Point | Perez | |
Alfa Romeo | Raikkönen | |
Haas | Grosjean | Magnussen |
Williams | Russell |
Jó reggelt! Hat nap nem sok, és valóban gyorsan elrepült a lerövidített 2020-as F1-es felkészülési időszak. Az utolsó nap azért még hátravan, és lehet, hogy ez lesz a legérdekesebb az összes közül. Egy 1:15,7-es (Valtteri Bottastól múlt pénteken), valamint néhány 1:16-os köridő született eddig a teszten, a csapatok nem igazán mentek rá a sebességre. Vélhetően mára tartalékolták az időmérős szimulációkat, jobban oda fognak lépni a korábbiaknál.