DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
12:21

Közben Daniel Ricciardo elárulta, hogy délután egy komplett versenyszimulációt tervez, amikor átveszi az autót Ocontól.

Itt olvasható a mai nap összefoglalója. Jövő hét szerdán folytatódik a gyakorlás, tartsatok velünk akkor is! Köszönjük a figyelmet.

Az eheti teszt pillanatokon belül véget ér, mindjárt jelentkezünk egy összefoglaló cikkel a mai eseményekről.

Az Alfa Romeo az utolsó percekben is új elemeket tesztel, az autó orrát áramlásjelző folyadékkal borították be, mielőtt a pályára engedték Giovinazzit. 

Latifi autójába bekerült egy új erőforrás, így a kanadai az utolsó egy órára vissza tudott térni a pályára. Van mit bepótolnia, mindössze 52 körnél tart. Ma ők és a Haas a sereghajtók alig félszáz megtett körrel.

Nocsak, Ricciardo öltözködik. Minden jel arra mutat, hogy az RS20 menetképes. Eközben Giovinazzi vezeti a ma megtett legtöbb kör listáját, jelenleg 138-nál jár.

Az autó visszaért a bokszutcába, a pálya így ismét szabad. 64 perc maradt az eheti gyakorlásból.

Hol vannak már azok az idők, amikor a motorok lángcsóvákat eregetve, motorborítást átszakítva lehelték ki lelküket. A Renault látványtalanul, mindössze némi kerregés kíséretében adta be a kulcsot.

Ricciardo Renault-ja megállt a pálya szélén. A sebességváltó működött, de nagyon csúnya hangja volt az autónak. A kilences kanyar előtt parkolt le, jöhet az autómentő.

Korábban Hamilton kiengedték a második legpuhább gumikon, így vártunk tőle egy újabb leggyorsabb kört, ám két egyéni legjobb első szektor után mindkétszer visszavett.

Nem véletlen a nagy kihagyás az előző bejegyzéshez képest, a pályán némileg leültek az események. Ezt Ricciardo megnyilvánulása is tükrözi, aki a rádióban rákérdezett a csapatra, "milyen a hangulat" odabent. Az ausztrál jelenleg egy hosszú etapot teljesít a kemény gumikon.

Az állás 16 órakor:

Két órával az első barcelonai teszt befejezése előtt Mercedes 1-2 a sorrend, az autót délután átvevő Hamilton kilenc tizedmásodpercre van csapattársától. Ezen kívül azonban egészen a nyolcadik helyig nincs változás a délelőtthöz képest. Egy csapat, a Haas már most csomagol: Magnussen nem fog visszatérni kicsúszása után.

Hamilton tovább faragta az idejét és ezúttal C3 abroncson egy másodperccel megközelítette Bottast. 1:16,642 a brit körideje, a héten csak a Mercedes járt 1:17 alatt.

„Csaló” – olvasható egy fiatal rajongó tábláján egy Mercedes-embléma alatt. Készítője a híreket uraló DAS ügyében foglalt egyértelmű állást.

A Haas már most befejezte a tesztet: a csapat megerősítette, hogy Kevin Magnussen egy órája történt kicsúszása után már nem fognak visszatérni a pályára. A csapat csupán 52 kört teljesített ma, és tegnapi napjuk is incidens miatt rövidült.

Egy kis referencia: 2019-ben nyolc tesztnap legjobb köre 1:16,221 volt Vetteltől, most három nap alatt Bottas :1:15,732-ig jutott. A látványos idők pedig mindig a második tesztre maradnak.

Hamilton csupán 11 ezred különbséggel, de Ocon elé kúszott. Az összkép ismerős számunkra hétfőről: a Mercedes az első és második helyen.

És megvan a nap első 100 körös versenyzője, Antonio Giovinazzi. A következőre sokáig kell várnunk, ha lesz olyan egyáltalán: a rajta kívül délután és délelőtt is vezető Vettel 54, Stroll 52, Latifi 44 körnél jár csak. Azért ne feledjük, hogy Hamilton tegnap csak a délelőtt alatt 100-ig jutott, és nem kizárt, hogy most is ilyen ambíciói vannak…

Az iménti táblázat máris semmis, Hamilton Ocon és Stroll közé feltört a harmadik helyre, 1,600 másodperc lemaradással. Gasly közben a kilencedik pozícióba lépett elő.

A délutáni műszak összekuszálta az eredménylistát, amely az eddigi 10 helyett 16 névből áll, bár az első hat helyen még nincs változás. Ennélfogva megmutatjuk az állást 15 órakor:

Bő negyedóra után újra szabad a pálya, amit a legtöbb csapat ki is használ. Hamilton első gyorskörével a nyolcadik helyre iratkozott fel, ez 2,466 másodperccel lassabb Bottas vezető eredményénél.

Egészen pontosan ez történt:

A csapatrádió alapján nem ez történt: Magnussen defektet jelentett.

A helyszíni beszámoló szerint Magnussen a 7-es kanyar kijáratán vesztette el az irányítást, a kavicságyba csúszott, és már lassulva a falnak ütközött. Jelentős kár nincs, valószínűleg a hideg abroncs okozhatta a problémát.

Nem lesz, mert itt a nap harmadik megszakítása. Magnussen már 4. körében megállt a 8-as kanyarban.

A mára munkába álló Hamilton kijött a pályára, mégpedig a puha C4-es gumin. Ebből látványos köridő is kisülhet.

Kezd kialakulni a forgalom a pályán. Kigurult a bokszból a Ferrari is, ami remek hír: 11 óra magasságában Sebastian Vettel alatt megállt az SF1000, mikor hirtelen elszállt a hajtás. Az elmúlt három órában kicserélték a motort, így az első teszthét utolsó délutánját még hasznosítani tudják.

Az első tíz percben még csendes a pálya, csak Giovinazzi kezdte meg a körözés folytatását.

Ebédszünet után folytatódik a harmadik tesztnap! A következő csapatoknál látunk pilótacserét: Mercedes (Hamilton), Red Bull (Albon), McLaren (Norris), Renault (Ricciardo), Alpha Tauri (Gasly) és Haas (Magnussen).

És ennyi volt a délelőtt. Bottas hatalmasat ment eddig, leiskolázta a mezőnyt az egykörös tempó tekintetében, de a megtett köröket nézve is jól áll. Egy darabig Verstappen és a Red Bull is tartotta a lépést, aztán a holland nem tette fel a lágyabb gumikat, így lemaradt, Oconnak, Strollnak és Kvjatnak viszont voltak villanásai, ők mind megelőzték Verstappent.

A McLaren egy teljesen új első szárnyat próbált ki, a Haasnál pedig kisebb műszaki gond ellenére elégedettek - a nap vesztese eddig a Ferrari, Vettel alatt megállt az autó, motort kell cserélnie a csapatnak, így órákat vesztettek, de állításuk szerint délután megint ott lesznek a pályán. Latifi Williamse is megállt, ők sem lehetnek teljesen elégedettek.

Egyelőre tehát Bottas dominál a teszthét eddigi messze legjobb körével, 14:00-kor folytatjuk!

 

Ohh...

 

A Ferrari tesztje egyébként tényleg elég pocsék eddig, már az első két nap alatt is több mint száz körrel kevesebbet tettek meg, mint a Mercedes, ami óriási szám, most pedig megint órák esnek ki a technikai hiba miatt - igaz, az utóbbi években meg jól ment nekik februárban, aztán...

A Haasnál bizakodnak, Günther Steiner csapatfőnök szerint egyelőre sokkal jobb az autó egyensúlya a pilóták visszajelzése szerint, mint tavaly.

Még fél óra ebédig, nem úgy tűnik, hogy bárki is veszélyeztetné Bottas idejét.

Ocon feljön közben a második helyre, de ő is 1,3 másodpercre van Bottastól, nagy a Mercedes előnye.

Piros zászló, Latifi alatt megállt a Williams!

1:15,7! Odacsapott a Mercedes és Bottas!

Egy óra van az ebédszünetig, így állunk:

 

Bottas közben már 1:16,4-nél jár az élen...

Mit találnak még ki a Mercedesnél?

Ocon egyébként már a 60 kört közelíti, míg Grosjean alig lépte túl a 20-at, ők állnak a vonatkozó lista két végén. 

Kvjat most nem hibázott, összerakott egy jó kört és fel is ugrott a második helyre, Stroll pedig a harmadikra, Verstappen már csak ötödik, bár a többiek már lágyabb gumikeverékeket használtak. 

A Ferrarinál motort cserélnek: bejelentették, hogy az erőforrás hibásodott meg Vettel autójában, de majd csak Maranellóban vizsgálják ki az okát, most beépítik az új motort és délután ismét a pályán lesznek. 

Videón Vettel megállása:

 

Bottas tovább gyorsul közben, egyre biztatóbb a Mercedes, közben Kvjat lesodródik a pályáról, de elkerüli a gumifalat. 

Egyébként Bottas ideje most már a teszthét eddigi legjobb idejének számít, mert gyorsabb volt valamivel Hamilton hétfői körénél. 

Közben Bottas újra az élen! Akkor összegezzük, hogy mi is történt az első két órában ma: hol Verstappen, hol Bottas állt az élen, egymásnak adták az első helyet, de a holland egy kicsit meggyűrte a Red Bull padlólemezét, így egy időre a bokszba kellett mennie. Most éppen Bottas vezet már 1:16-os idővel, de jót ment Lance Stroll, illetve a Renault-val Esteban Ocon is.

A többiekkel nagy dolgok nem történtek, Sainznak volt egy elfékezése, Latifinek kellett kicsit gépészkedni, illetve Grosjean panaszkodott valami technikai hibára, de azt hamar megoldotta a csapat. A Ferrarinál viszont van baj: Vettel most sem volt gyors, ráadásul meg is állt alatta az autó valami technikai hiba miatt, ezzel piros zászlót okoztak, egyelőre nem tudni, hogy pontosan mi történt.

Így állunk most:

 

Most sikerült eltakarítani a Ferrarit, zöld jelzés!

Vettel ki is szállt:

 

Vettel megállt a pályán! A 12-es kanyarból kifelé elment az erő a Ferrariból, mindenféle lámpa kialudt a kormányán, majd megállt az autó. Piros zászló!

Hoppá, közben úgy néz ki, hogy a Mercedes nagy fegyvere már csak idén lesz szabályos: https://formula.hu/f1/2020/02/21/2021-ben-mar-tiltott-lesz-a-mercedes-trukkje

Bármi is volt a Haas gondja, megoldották, mert Grosjean visszatért a pályára. 

Egyébként a kisebb hiba előtt Verstappen átvette a vezetést, Lance Stroll pedig közben feljött a második helyre.

1. Max Verstappen, Red Bull, 1:17.636

2. Lance Stroll, Racing Point, +0.355

3. Valtteri Bottas, Mercedes, +0.356

4. Esteban Ocon, Renault, +0.717

5. Carlos Sainz, McLaren, +0.773

6. Sebastian Vettel, Ferrari, +1.344

7. Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, +2.603

8. Romain Grosjean, Haas, +4.600

9. Daniil Kvyat, AlphaTauri, +18.590

10. Nicholas Latifi, Williams, No time

Jolyon Palmer közben azt mondja, hogy szerinte a Mercedes megoldása leginkább arra jó, hogy úgy termeljen hőt az első gumikba, hogy közben a hátsókhoz nem "nyúl."

Ennél egyszerűbben nem lehet megmutatni a DAS működését:

 

Verstappen kicsit meggyalázta a Red Bull hátulját, túl keményen ment át egy kerékvetőn és leért az autó alja. Most visszament a bokszba, a csapat kárfelmérést végez.

Így állunk egy óra elteltével:

Bottas át is veszi a vezetést, 1:17,992 az új idő.

Na, most már Bottasnál is láthattuk a trükköt, az első kanyar előtti egyenesen húzta maga felé, majd tolta vissza a kormányt.

Grosjean panaszkodik a Haasra, valami nem tetszik neki, a csapat pedig vissza is rendeli a bokszba. Technikai hiba?

Vettel Ferrarijáról lekerültek az aerorácsok, mostantól "normális" köröket futhat.

Közben Verstappen ment egy erősebb kört, 1:18,032-vel jelenleg ő áll az élen.

Közben a McLaren változtat: felraktak egy teljesen új első szárnyat Carlos Sainz autójára, egészen másképp néz ki, mint az, amit eddig láttunk náluk a teszten.

Egyelőre Esteban Ocon futja a mért köröket, de ezek sem túl gyorsak, mindenesetre a Renault-nak nagy szüksége van a folyamatos munkára, az első két napon nekik azért voltak gondjaik, kimaradásaik.

Ted Kravitz, a Sky Sports tudósítója azt jelenti, hogy Sebastian Vettel frusztrált amiatt, hogy a Mercedes találta ki a nagy trükköt és nem a Ferrari.

Latifi alatt is megmozdult a Williams:

 

Max Verstappen alatt kicsit megingott a Red Bull, de gond nélkül összeszedte - a reggeli hidegben egyelőre még nem ideális a tapadás. 

Érdekes megoldás a bokszutcai kihajtásra a Renault-tól:

 

A téma továbbra is a Mercedes megoldása, még mindig ettől hangos a paddock - most a hírek szerint mindenki arra vár, hogy minden biztonsági teszten átmegy-e az eszköz.

És jön a McLaren is:

 

Elkezdődött, a Vettel-Verstappen-Bottas trió pedig azonnal ki is hajtott a pályára.

Amíg nem vált zöldre a lámpa, addig olvassátok el, hogy miért szabályos a Mercedes trükkje: https://formula.hu/f1/2020/02/21/miert-szabalyos-a-mercedes-uj-trukkje

 

Danyiil Kvjat már melegít:

 

Itt pedig mutatjuk a mai pilótafelállást:

És hogy Bottas hogy kezdi a napot? Meg sem lepődünk...

 

Kell az erő a szerelőknek is, a Mercedes videója meghozza az étvágyat:

 

Jó reggelt kívánunk, folytatjuk élő szöveges közvetítésünket az F1-es tesztről - elérkeztünk az első hét utolsó napjához, kíváncsian várhatjuk, hogy ma is a megbízhatóságé lesz-e a főszerep.