És el is indult az évad utolsó tét nélküli 60 perce, Kimi Raikkönen az első, aki pályára hajt.
Hamilton és Verstappen kezdi meg az első két rajtkockából a szezon utolsó nagydíját. A futam vasárnap 14 órakor kezdődik, addig is élő közvetítésünk elbúcsúzik.
A Q3 eredménye:
Bottas a második helyen zárta az időmérőt, de mindenképpen a mezőny végéről kell indulnia. Verstappen harmadik, lett, Leclerc utolsó gyorskör nélkül is negyedik maradt Vettellel szemben.
Hamilton 1:34,779-es pályacsúccsal megszerezte a rajtelsőséget!
Leclerc pedig ráfázott, nem ért fel a gyorskörre! Az előtte haladó Vettel lassított, hogy a távolságot tartsa, így a monacóinak már nem maradt ideje.
Ezen a kivezető körön nagy a forgalom, Hamilton Norris mögé rekedt.
Az ausztrál Sainzot megelőzve a hetedik. Másfél perc van hátra, a többiek már kivezető körön.
Ricciardo más taktikát teljesít, egyetlen gyorskörre összpontosít, amíg a többiek már a bokszban vannak.
A Ferrarinak nem kedveznek a lágy gumik és az utolsó szektorban is szenved a csapat. Leclerc-rel közölték, hogy hat tizedet veszít a hármas szektorban: a monacói is csak hüledezett, mikor hallotta.
Az első menet végén Hamilton vezet 1:34,828-cal, tekintélyes előnnyel, 0,311 másodperccel Verstappen előtt. Bottas, Leclerc és Vettel a további sorrend.
Miközben lemegy a nap, következnek az első Q3-as körök.
Leclerc tartogatott egy csavart a végére, 1:35,543-mal az első helyre ugrott, Hamiltont is megelőzve. Az igazán lényeges azonban, hogy közepes abroncson javított, így a Mercedesekhez és Red Bullokhoz hasonlóan ezen rajtolhat holnap, ellentében Vettellel, akinek lágyon kell startolnia.
A Q2 eredménye:
Stroll és Gasly futólag felugrott a 10. helyre, de végül visszaestek a kiesőzónába. Perez, Gasly, Stroll, Kvjat és Magnussen nem jutnak a Q3-ba, a búcsúzó Hülkenberg 10.-ként még éppen bent van.
Kvjat, Norris, Stroll, Gasly és Magnussen a kieső helyeken, miközben az óra másodperceken belül lejár.
Bottasnak eddig nem volt mért köre, de a finn is bepótolta a hiányosságot: a második helyre ugrott fel. Ezzel gyakorlatilag biztos a Q3-ba jutás, ahol szélárnyékkal segítheti Hamiltont.
0,063 másodperc csak a különbség Hamilton és Leclerc között, de hozzátartozik, hogy a brit csak közepest, a Ferrarik lágy keveréket használnak.
Első nekifutásra Hamilton 1:35,634-gyel vezet, mögötte Leclerc, Vettel és Verstappen.
A Q2 is elkezdődött, megint Albon az első a kint pályán – amit szóvá is tett a rádión: „Miért mindig én vagyok az első?”
Robert Kubica 0-21-es időmérős aránnyal zárta a szezont csapattársához, George Russellhoz képest. Valószínűleg ennél mindenki eredményesebb visszatérésre számította a lengyeltől.
„Sajnálom, fiúk, jobbat érdemeltünk volna. Valami gond történt” – mondta Grosjean. Tegnap még ő volt a középmezőny legerősebbje, a mai időmérőn kiesett. Hozzátartozik a történethez, hogy a Bottasszal való ütközése során tönkrement a csomag, amellyel ezt a hétvégét akarta teljesíteni.
Albon is a végére tartalékolt egy remek kört, így Hamilton mögött a második helyen zárta az első szakaszt. A Q1 eredménye:
Letelt a Q1, nagy mozgolódás volt a végén a kiesőzónában, végül Grosjean, Giovinazzi, Raikkönen, Russell és Kubica esett ki.
Félreértés a bokszutcában, Kvjat Toro Rossóját engedték ki Grosjean elé, akinek félre kellett rántania a kormányt, majd panaszkodott, hogy majdnem megpördült. Az esetet az edzés után vizsgálják.
Hamilton odalépett, főleg az utolsó szektorban, 1:35,851-re javította a legjobb időt. Bottas felzárkózott a második helyre, 0,349-re csapattársától.
Vettel nem állt ki kerékcserére, a szettel, amelyen megforgott, az ötödik helyre lépett fel. Hamilton, Verstappen, Bottas és Leclerc állnak előtte.
Érkeznek a többiek, Hamilton (1:36,231) Verstappenél és Leclerc-nél is jobb kört teljesített. Vettelnek nincs mért ideje, az utolsó kanyarban megforgott.
Ennek megfelelően Alboné az első mért kör 1:37,699-cel.
A 18 perces Q1 kezdetét vette, de a versenyzők nem sietnek a pályára. Albon hajtott ki elsőként másfél perc elteltével.
Két érdekes adat a Mercedestől: a 2009-es első versenytől tavalyig több mint 6 másodpercet gyorsult a pole-pozíciót érő idő.
1:40.948 2009 Abu Dhabi GP pole, Lewis
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 30, 2019
1:34.794 2018 Abu Dhabi GP pole, Lewis
That’s a difference of over six seconds! #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/Z93McVlngG
Hiába remekelt pénteken Bottas, aki a hétvége eddigi leggyorsabb körével is rendelkezik, ő biztosan nem indulhat az első rajtkockából: erőforráscsere miatt a mezőny végére száműzték.
Visszatértünk! Negyed óra múlva zöldre vált a lámpa, és elkezdődik a szezon utolsó időmérő edzése. Az első két tréningen a Mercedes, egészen pontosan Valtteri Bottas volt az úr, a harmadikon azonban Max Verstappen jelezte, vele is számolni kell.
Itt mostanra meg is köszönjük a figyelmeteket, mindenki menjen el gyorsan ebédelni, hiszen 14 órától jön a 2019-es Formula-1-es szezon utolsó időmérője Abu Dhabiból.
Közben letelt a 60 perc, az élen pedig már nincs változás: Verstappen a leggyorsabb a Mercedesek előtt, és Albon is megelőzi a Ferrarikat. Mutatjuk a teljes sorrendet:
A mexikóit szemlátomást mindez nem hátráltatta, átvette Ricciardótól a "best of the rest"-pozíciót.
Közben Raikkönen fedélzeti kameráját permetezte be némi olajjal Perez autója...
¡Otra cámara llena de aceite! Es la de Räikkönen, del coche de Pérez https://t.co/hox3ih0ett #F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/biadIDOzcr
— SoyMotor.com (@SoyMotor) November 30, 2019
Verstappen nem is elégedett meg a harmadik hellyel, 1:36,566-tal az élre ugrik! Öt perc még hátra az FP3-ból.
Ezt nyomatékosítva Albon is feljön a negyedik helyre Vettelék elé. A középmezőnyt pedig egyébként Daniel Ricciardo vezeti a Renault-val.
Jön az utolsó tíz perc, Verstappen pedig beugrott a Ferrarik elé, sőt egy tizeden belül Hamiltonhoz képest is a holland. Egyértelműen a Mercedes tűnik egyelőre a legerősebbnek, de nincs messze sem a Red Bull, sem a Ferrari.
Bottas sem hagyja magát, most visszajön másodiknak, és csak 15 ezred a hátránya Hamiltonnal szemben. Nagyon él eddig ezen a hétvégén a finn, sajnálhatja a motorcserés büntetést...
Rákapcsoltak a Ferrarik, az első két szektorban Leclerc abszolút legjobb időt autózott, de az utolsó részen sokat veszített a monacói és Vettel is, így csak Hamilton mögé tudtak bejönni a második-harmadik helyre.
Hamilton egyébként közben tovább gyorsult, már 1:36,640-nél jár a hatszoros világbajnok.
Képen is mutatjuk az iménti Albon-Hülkenberg majdnem-incidenst:
Közben letelt az edzés fele, mutatjuk a teljes állást - az élbolyból Charles Leclerc adós még egy erős idővel:
Alexander Albonnak is volt egy necces pillanata, Nico Hülkenberg Renault-ját találta el majdnem hátulról.
Sebastian Vettelnek közben volt egy szép elfékezése:
And Seb is the next to lock-up, but this time it's on the entry Turn 8#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/uWoYoE0Q7m
— Formula 1 (@F1) November 30, 2019
Gyorsan érkezik a válasz a Mercedesektől: Hamilton három tizeddel visszaveszi a vezetést, és Bottas is néhány ezreddel a holland elé ugrik.
Ismét változás az élen: Max Verstappen ragadta magához az első helyet, 1:37,202-es ideje csaknem fél másodperccel gyorsabb Hamilton eredményénél.
Végszóra meg is érkezett Bottas a pályára, átvette a vezetést, de nem sokáig örülhetett az első helynek, mert Lewis Hamilton két tizeddel megelőzte őt.
Közben a Mercedes nemrég megerősítette Twitteren, hogy Bottas autójába beszerelik az ötödik motort, és mivel gyakorlatilag minden erőforráselem új lesz, a finn a rajtrács végéről startolhat csak vasárnap.
Eltelt negyed óra, és csak Norris rendelkezik mért idővel: 1:38,987 az első köridő a mostani edzésen.
Amíg nem történik semmi, egy érdekesség a statisztikákat imádóknak: 1963 óta nem fejeződött be ilyen későn az F1-es szezon. Akkor ráadásul december 28-án (!) rendezték a Dél-afrikai Nagydíjat.
Hemzseg az ex-F1-esektől a paddock: Nico Rosberg épp a Sky Sportson szakért, de Mark Webber is feltűnt a képernyőn.
G'Day, @AussieGrit
— Formula 1 (@F1) November 30, 2019
The nine-time F1 race winner is in the house#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/NYkFn3xV09
Egyelőre csak installációs köröket teljesítenek a versenyzők, de az említett okok miatt ne is számítsunk túl sok akcióra az első tizenöt-húsz percben.
A Nap még süt Abu Dhabiban, azaz értelemszerűen teljesen mások a körülmények, mint majd a naplementében kezdődő időmérőn és futamon lesznek.
It's a nice day to be in the desert to watch some F1
— Formula 1 (@F1) November 30, 2019
Challenging conditions for the drivers in the early afternoon sun#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/YQMVFSkwql
A pénteki tréningeken Valtteri Bottas volt a leggyorsabb, a másodikon még úgy is, hogy beiktatott egy ütközést is Romain Grosjeannal, amiért aztán megrovásban részesült.
Nagy szeretettel köszöntjük Olvasóinkat, perceken belül startol az F1-es szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzése - tartsatok velünk a következő bő egy órában!