Verstappen és Hamilton bejött 5-6 tizedre, Vettel egy másodperccel, Leclerc pedig 1,3 másodperccel van most lemaradva Bottastól.
Szöveges összefoglalónk itt olvasható, holnap 11:00-kor pedig jövünk a harmadik szabadedzés közvetítésével.
Az idő letelt, vége a második szabadedzésnek. A sorrend már nem változott számottevően. Perceken belül jelentkezünk az összefoglalóval, köszönjük a figyelmet!
Bottas autója szinte biztosan nem százszázalékos, a finn mindenesetre kihajtott a pályára egy ellenőrzésre.
Törmelék eltakarítva, 12 perc maradt a körözgetésre.
Bottas érkezett hátulról az egyik egyenes végén, DRS-sel bevetődött Grosjean mellé, aki nem figyelt, és ráhúzta a kormányt a finnre. Piros zászló 18 perccel a vége előtt.
Hoppá, Bottas összeütközött az egyik Haasszal!
Miközben a pályán autók száguldoznak, vannak, akik az ehhez hasonló gyönyörű látványt élvezik.
Can we just take a moment to appreciate this photo please? #AbuDhabiGP pic.twitter.com/VceyYkrJp9
— McLaren (@McLarenF1) November 29, 2019
Antonio Giovinazzi a harmadik a sorban, aki hajmeresztő pillanatokat élt át a 19-esben. Az olasz Vettelhez hasonlóan pördült meg, ám ő megúszta a koccanást. Eközben Leclerc a pályán, az ő autója sem sérült meg.
Nézzük féltávon az állást:
We've passed the half-way mark of FP2 #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/MPXJxVI3B4
— Formula 1 (@F1) November 29, 2019
A Ferrari számára a 19-es a pálya kritikus kanyarja, ez már egyértelmű. Leclerc ugyanott koccolta a falat, ahol Vettel pár órával ezelőtt. Látszólag nem sérült az autója, de azonnal a bokszba hajtott ellenőrzésre.
Az élen továbbra is a Red Bull és a Mercedes autói: Max Verstappen vezet 1:37,145-tel, mögötte Valtteri Bottas egy tizedmásodperccel, mindketten a közepes keverékeken. Őket Hamilton és Leclerc párosa nyolc tizedmásodperccel követi a keményeken. Közben a monacói kapott egy szett lágyat.
A kemény keverékeken úgy tűnik, egálban van a Mercedes és a Ferrari, Lewis Hamilton és Charles Leclerc legjobb köre között huszonkét ezredmásodperc a különbség.
Továbbra is kérdéses, egészségi állapota miatt George Russell rajthoz tud-e állni a futamon. Jelenleg az autóban ül, két tizedmásodperccel gyorsabb is Robert Kubicánál, de minden az orvosok érétkelésén fog múlni. Szergej Szirotkin lehet a helyettesítője.
Jelenleg elsősorban a középmezőny autói aktívak, számukra holnap fontos lesz ez a 14:00-14:30 óra közötti időszak, ugyanis az időmérő első felét is pontosan ugyanekkor rendezik. A lenyugvó Nappal és a csökkenő hőmérsékletekkel kritikus időszak lesz ez.
Az élen álló Kevin Magnussen egy alkatrész meglazulásáról számult be mérnökének. Érzése szerint a bal válla környékén valami dobozszerű nincs a helyén. A csapat rögtön kihívta a pilótát a bokszba.
Az elsővel ellentétben ez az edzés naplemente környékén, illetve utána zajlik, így alkalmassá válik arra, hogy a csapatok a szintén hasonló időben zajló időmérőre és futamra készüljenek.
Zöld a bokszutca végi lámpa, kezdődhet a gyakorlás!
Húsz perc múlva már kezdődik is a második szabadedzés a Közel-Keleten. Az első eseményeit lejjebb görgetve olvashatjátok, ide kattintva pedig elérhetitek az összefoglaló cikkünket. Az első gyakorlást Bottas az élen, Vettel a falban kezdte, Hamiltonnak volt egy kisebb, Ricciardónak pedig egy nagyobb műszaki problémája. Az ausztrál autójában elfüstölt a motor, de a cseréje nem von maga után hátrasorolást.
Vettel a falban! Két perccel az edzés vége előtt, csak hogy ne legyen unalmas... Piros zászló, így ér véget a gyakorlás! Vettelnek nincs baja, de a Ferrari kapott.
A figyelmet köszönjük, jövünk az összefoglalóval, délután pedig a második edzéssel!
Öt perc van hátra, Mercedes-Red Bull szendvics az élen, a Ferrarik kicsit lemaradva.
A Renault közben megerősítette, hogy pénteki motorról van szó, úgyhogy Ricciardo hétvégéjét nem befolyásolja ez az elfüstölés.
Most így néz ki a kérdéses kanyar:
Közben folytatódik a buli, de még mindig csúszik a pálya, erre hívták fel a pilóták figyelmét.
A piros zászló még tart, húsz perc van hátra, így állunk:
Az út mellet Pierre Gaslyt is "leköpte" Ricciardo Renault-ja, a francia pilóta éppen az ausztrál mögött volt a pályán, úgyhogy az autója, sisakja, ruhája, mindene tiszta olaj lett...
No, hát Ricciardo bejelentette, hogy "ennyi volt a háta mögött", utalva a motorra, a gond az, hogy összeolajozta a pályát, mögötte többen ie megcsúsztak rajta, úgyhogy ezért van piros zászló, mert ezzel kezdeni kell valamit.
Elfüstöl egy Renault-motor! Ricciardo alatt állt meg a technika, bár valószínűleg pénteki edzésmotorról van szó.
A Racing Pointnál nagyon dolgoznak Lance Stroll autóján:
Bottas már 1:37 alatt, tele lila szektorral és ismét ő vezet - ez eddig a Mercedes edzése.
A bajnok közben motorhibát jelent a rádióban és úgy fogalmaz, hogy "besántikálok a bokszba" - egyelőre nem tudni többet.
Hamilton 1-ese:
Hamilton 1:37,5-tel az élen, egyelőre meglepően erős köröket produkálnak a pilóták.
Pedig amúgy ilyeneket látunk...
Egyébként ez az 1:37,975-ös Bottas-kör már most gyorsabb, mint az Abu Dhabiban a tavalyi első szabadedzésen futott legjobb idő.
Bottas közben javított, 1,2 másodperccel vezet Verstappen és 1,7-tel Vettel előtt.
Hopp: a Williams azt jelenti, hogy George Russell betegséggel küzd és egyáltalán nem biztos, hogy egyáltalán versenyezni tud a hétvégén - egyelőre nem tudott autóba ülni, a csapat vár az orvosok jelentésére. Ha Russell nem tudja vállalni a versenyzést, akkor Szergej Szirotkin ugorhat be a helyére, aki ott van a csapattal és készen áll az F1-es visszatérésre - Nicholas Latifinek egyelőre nincsenek meg a szuperlicensz-pontjai, így ő nem ülhet még be, hiába szerződtették 2020-ra.
Bottas kezd beerősíteni, három lila szektorral 1:38,0 és átveszi a vezetést.
Amúgy egyelőre csak egy 1:40-es Leclerc-kört tudunk feljegyezni, más érdemleges nem nagyon történt.
Lewis Hamilton autóján közben megjelent egy újdonság:
a világbajnok ugyanis úgy döntött, hogy a szezonzáró Abu Dhabi hétvégén nem a megszokott #44-es, hanem a világbajnokhoz illő #1-es rajtszámot használja - az FIA pedig engedélyezte mindezt.
# #AbuDhabiGP pic.twitter.com/hU68RMSLsE
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 29, 2019
Ééés elkezdődött! Az autók jönnek is a pályára, minimum bemelegíteni.
Amúgy 26 fokos a levegő és 35 fokos a pálya, úgyhogy természetesen kifejezetten meleg van.
Egy régi ismerős, Heikki Kovalainen is a helyszínen tekinti meg az eseményeket:
Köszöntjük kedves olvasóinkat folyamatosan frissülő szöveges közvetítésünkben, percekben belül kezdődik az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzése. A körülményeknek nincs sok közük az időmérőn és futamon várhatóhoz, így minden bizonnyal a jövő évre szóló tesztnek (is) fogják fel ezt a gyakorlást a csapatok.