40 perc után tehát az alábbi az állás. Ideális pillanat ez az állapotjelentéshez, hiszen most kell levenni az eddig használt első slick gumiszettet az autókról, ehhez pedig mindenki vissza is tért a bokszba.
Kövessetek minket a hétvége további részében is, mert az az egy dolog biztos, hogy ki fog derülni, legkésőbb a végére!
Itt a vége, és így is történt, nem változott már a sorrend. A Mexikói Nagydíj nyitóedzésén Lewis Hamilton volt a leggyorsabb Charles Leclerc és Max Verstappen előtt.
Ha a csapatok szintjén nézzük, Mercedes, Ferrari, Red Bull, Red Bull, Mercedes Ferrari a sorrend. Na ebből következtesse ki valaki, hogy melyikük a hétvége fő esélyese!
Az utolsó percekhez érkeztünk, mindenki a pályán, bár nem biztos, hogy az élmezőny tagjai még törekednének a sorrend megváltoztatására...
Annyian követtek el hibát, főleg a célegyenes végén az edzés során, hogy nem is soroljuk a neveket, csak annyit mondunk: egy elég hosszú és tartalmas videót meg lehetne tölteni ezekből a pillanatokból.
Leclerc és Verstappen is mentek egy elég jó kört, egy tizedre vannak Hamiltontól, Albont a 4. helyre szorítva. Vetteltől eközben csak az elrontott körök ismétléseit látjuk, nem is csoda, hogy a német egyelőre a hatodik helyen áll 9 tizedes hátránnyal.
És voilá, Lance Stroll ismét a pályán!
Igazi azték fogadtatásban volt része a paddock népének ma reggel a Hermanos Rodriguez versenypályán, az ősi viseletben pompázó táncosok utazó tudósítónkat, Mészáros Sándort is elkapták. Kövessétek kollégánk oldalát a Facebookon, ahol több exkluzív csemegével is szolgál a hétvége folyamán!
A Racing Pointnál eközben megállapították, hogy nincs szükség nagyszabású javítási munkára Stroll autóján, aki így már vissza is ült, határozott célja tehát, hogy még tiszteletét tegye a pályán az utolsó negyed órában.
Vettel és Verstappen ehelyett jókora forgalomba kerültek, amikor megkezdték volna a gyorskörüket. Mivel csak szabadedzésről van szó, Vettel is mérsékelte a méltatlankodást.
Hamilton most egy jelentősebb darabot faragott, 1:17,327-tel ugrotta át Albont és szerezte vissza a vezetést.
Vagy egy tucatnyi pályabíró próbálta visszamozgatni a TecPro védőfalat az eredeti pozíciójába. De mostanra végeztek, az utolsó 20 percre újraindul az edzés.
És a leállás előtt új név került a tabella tetejére: Alexander Albon 1:17,949-cel vezet, mögötte Bottas, Leclerc és Hamilton. Akár ez a hétvége lehet a nagy lehetőség a Red Bull thai pilótája számára a bizonyításra: a nyári szünet óta többször is az autónak nem fekvő pályákkal és motorcserés rajtbüntetésekkel találta szemben magát.
Ilyen szögben történt a becsapódás. Nem volt túl nagy erejű, de sérült azért Stroll autójának bal oldala, és esélyes, hogy számára ezzel véget is ért az edzés.
A Racing Point kanadaija a stadion elhagyását követően nem tudta bevenni a jobbost. Egy idő után el tudott indulni és visszatért a bokszba, de az FIA annyira gyorsan próbált reagálni, hogy ekkorra már elrendelte a piros zászlót. Pár perces leállás következik tehát. Egy halom pályabíró rohant ki, hogy a söprögetéssel igazolják a piros zászló létjogosultságát.
A sok kisebb-nagyobb kicsúszás után itt a hétvége első balesete: Lance Stroll a falban.
Na végre, Grosjean és Latifi megelégelte a várakozást. A Williams kanadaija kimondottan tesztfeladatokat lát el ezen az edzésen, az autójára régi elemeket raktak fel, nem is csak az összehasonlítás miatt, hanem azért is, mert a közismert alkatrészhiányuk miatt egyszerűen spórolnak az újakkal.
A versenyzők közben úgy csinálnak, mintha egy negyedórás félidő lenne, mint a futballmeccseken, hiszen egyelőre senki nem hajtott ki a gumivisszaadás óta.
Hamiltonnak ez a hétvége biztosan nem fog a megszokott kerékvágásban zajlani, hiszen ideiglenesen új versenymérnökkel kell dolgoznia, Peter Bonningtont ugyanis Marcus Dudley váltja.
Egy alkalommal Giovinazzi is úgy gondolta, hogy a füvön tágasabb.
Közben már Leclerc az élen, 1:18,649. Verstappen volt egy még gyorsabbnak tűnő körön, de hibázott a harmadik szektorban. Nagyon nehéz egyelőre hibátlanul körbeérni, aminek a most felszáradó pálya mellett a magaslati levegő is oka lehet - a fékek hűtését ez szintén befolyásolja.
Gasly a stadionrész előtt csúszott ki a bukótérbe, de egy 180 fokos forduló után visszaállt a helyes irányba.
Most Vettel is fékezett egy jó füstölőset az 1-es kanyarban. Az FIA pontosan kijelölte, milyen útvonalon térhetnek vissza a pályára a kanyart levágók, ezzel próbálva elkerülni a vitás eseteket.
Hamilton 31 ezreddel átugrotta a hollandot, most 1:19,004-gyel ő vezet. Leclerc közben a harmadik.
Közben szinte mindenki eljutott már legalább egy mért körig, az élen a sorrend ezt követően Verstappen, Hamilton, Vettel Bottas.
Raikkönen a pálya legkeményebb féktávján, az 1-es kanyarban hibázott. Várhatóan sok hasonlót fogunk látni a hétvége során a mezőnyben.
Na most már többen is nekilódulnak, köztük a két Mercedes is. És már mindenki száraz pályára való gumikat visel.
Leclerc csak egyetlen kört tett meg, majd visszatért a bokszba. Most Latifi van a pályán, slickeken. A kanadai autóján az imént még egy halom szenzor volt látható, de ezeket már el is távolították a Williams szerelői.
"Valamikor biztosan esni fog még az eső, vagy az időmérőn, vagy a versenyen" - adott előrejelzést a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner. Való igaz, egész hétvégére eső jelenlétét valószínűsítették a meteorológusok, így lehet, hogy a pénteki edzések végül a (viszonylag) száraz pályaviszonyok miatt lesznek különlegesek - és így valamennyire jelentéktelenek is.
Na, Charles Leclerc törte meg a csendet, talán láthatunk egy mért kört. Bár a monacói elővigyázatosságból még mindig az intermediate gumikat viselve hajtott ki.
Mexikóváros, és így a pálya is több mint 2000 méteres tengerszint feletti magasságon helyezkedik el, az itteni ritkább levegőnek pedig az autók motorerejére, hűtésére, sőt leszorítóerejére is hatása van. A Renault például monacói szárnyállással küldte ki a pályára autóit, de arra számítanak, hogy így sem lesz könnyű megtalálniuk a tapadást.
Utolsóként Hamilton is munkába állt. Mért körre még senki nem hajtott ki.
Többen is intermediate gumikon teljesítették első próbakörüket, a korábbi eső miatt egy kicsit még valóban nedves a pálya, de mivel csapadék a következő másfél órában nem várható, slick gumis menetekre számíthatunk a továbbiakban.
Bottas ma egy egészen különleges összetételű reggelin van túl. A múltbeli eredményeiből ítélve ez csakis jót jelenthet a továbbiakra!
Valtteri Bottas: Powered by Porridge®️
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 25, 2019
What did you start your day with today #BestFans? pic.twitter.com/08tanzFBDZ
Hamilton még csak most rollerezik be a Mercedes garázsába - ő és Bottas nem fogják sietősre, miközben a másik 18 versenyző már túl van installációs körén.
Egyelőre nehéz latolgatni a hétvégi esélyeket. A szuperhosszú célegyenes a motorerőben mindenki fölé magasodó Ferrarit helyezheti előnybe, az itteni magaslati levegőn azonban az elmúlt két évben a Red Bull működött a legjobban - igaz, akkor még Renault-motorral, most pedig már Hondájuk van, ráadásul az elmúlt pár futamon egyértelműen visszaestek harmadik erővé. Na és a Mercedes "gyengeségét" is csak akkor higgyük, ha láttuk.
Megkezdődött az első edzés, 90 perc áll tehát a versenyzők rendelkezésére, hogy elvégezzék a felkészülés első részét.
A hétvége fő tematikája természetesen az, hogy Lewis Hamilton vasárnap megszerezheti hatodik világbajnoki címét. Ehhez legalább 14-gyel kell több pontot szereznie Valtteri Bottasnál, amire a brit elég kevés esélyt lát. Már csak azért is, mert az előző év tapasztalatai alapján a Mercedes idén sem várja magát az első helyre.
Az első edzés résztvevőinek listáját átböngészve nem találhatjuk meg Robert Kubica nevét - a csapattól a szezon végén távozó lengyel helyét a tesztpilóta Nicholas Latifi veszi át a Williamsnél erre a 90 percre. És az is lehet, hogy majd 2020-ra is.
Napos napot mindenkinek ezen az - időeltolódás miatt - délutáni programon. Egyelőre száraz az idő az Autodromo Hermanos Rodriguez felett, a levegő 16 °C-os, az aszfalt néggyel több.