DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
13:52

Néhány időjárási alapadat: a pálya hőmérséklete 30 Celsius-fok, a levegőé 24, enyhe, 3,2 km/h erejű szél fúj.

Ne maradjatok le a holnapi programról se: szombaton ugyancsak egy órával előbb kezdődnek az események, a harmadik szabadedzés 11-kor, az időmérő 14-kor.

Albon, aki hosszas szerelés után tért vissza a pályára, csupán a 17. helyen áll. A thaiföldi a 2-es kanyart is elmérte egyszer, nem találja a ritmust.

Egy másik ütközés is majdnem történt két nagy tempókülönbségű autó között. Hamilton az ideális íven cammogó Albont tudta éppen hogy kikerülni – újra szükség volt a jó reakcióidőre.

Majdnem összeütközött a két Toro Rosso: Kvjat hirtelen belassított Gasly előtt, aki egy hirtelen kormánymozdulattal tudott csak kitérni.

A két Mercedes gyors köre sem sikerült kiugróan. Verstappen és Leclerc mögött Bottas a harmadik helyen 0,6 másodperc lemaradásban – a középső szektorban ő volt a leggyorsabb. 30 perc még visszavan az edzésből, az eredménylista azonban érdemben már nem nagyon fog változni, a csapatok most már hosszabb etapokra koncentrálnak.

Albon autója a bokszban, a Red Bull lázasan szerel rajta: a thaiföldi mindössze 8 kört teljesített az edzésen.

Verstappen gyorsabb Leclerc-nél, 1:33,162-t teljesített a lágyon. Következnek a Mercedesek, akik az első edzésen nem mutatták meg tempójukat a legpuhább keveréken.

Leclerc gondoskodott az első lágygumis kvalifikációs körről, 1:33,497 az új legjobb.

A Ferrarik már lágy keveréken, rövidesen érkeznek a látványos köridők, a pénteki edzésnap legizgalmasabb percei.

Így áll a 2. szabadedzés 30 perc elteltével:

A két Mercedes is feliratkozott a köridőlistára, Bottas a harmadik, Hamilton a negyedik helyre Leclerc és Vettel mögé. Verstappen egyelőre csak a 8. pozícióban.

Virtuális biztonsági autó – nem történt baleset, a 2-es kanyar bukóterében kialakított „szalompálya” egyik tábláját döntötték ki, melyet a sportbírók a helyére állítottak.

Ferrari az élen, az első szabadedzésen is leggyorsabb Leclerc közepes keveréken 1:34,148-at teljesített. Ez már a hétvége legjobbja, hiszen délelőtt a monacói 1:34,4-et teljesített.

Megjöttek az első köridők, amelyek természetesen még messze elmaradnak attól, amit később várhatunk: 1:36,1-gyel Norris vezet Stroll és Kvjat előtt.

Zöldre váltott a bokszutcai lámpa, és elkezdődött a második szabadedzés. Az első 90 percben a Ferrari és a Red Bull kis különbséggel állt az élen, a Mercedes azonban még nem teljesített gyors köridőt lágy abroncson, így az ő teljesítményük eddig ismeretlen tényező.

10 perc múlva kezdődik a második szabadedzés Szocsiban, melynek mozzanatai ismét nyomon követhetők lesznek nálunk.

Részletes összefoglalónk ezen a linken olvasható.

Vége az első szabadedzésnek. Az utolsó percekre két pilótának is a hátsó szárnyával akadt gondja, Valtteri Bottasé egy DRS-nyitás után kiakadt a helyéről, Daniel Ricciardo pedig egy megforgással törte le sajátját. A tabellán a sorrend érdemben már nem változott, de most még nem is a köridőkön volt a hangsúly. 

Köszönjük a figyelmet, délután folytatjuk a második gyakorlással!

Max Verstappen szűk egy tizedre megközelítette Leclerc körét, erősnek tűnik a Red Bull is, a holland viszont öthelyes rajtbüntetéssel kezdi a hétvégét, korábban ismét erősorrás-elemet cseréltek az autójában, ahogy az összes többi hondás gépben szintén.

A korábban mutatott álláshoz képest komoly Ferrari-fölény alakult ki, Charles Leclerc 1:34,462-t futott, így hét tizedmásodpercet adott a gyorsabb Mercedesben Bottasnak. Jelenleg Sebastian Vettel is nagy hátrányban van csapattársához képest, ő is kapott fél másodpercet. Hozzá kell tenni, hogy a vörösök sokkal többet mentek a puha gumikon, a Mercedesnél most a közepeseket preferálják.

Íme az állás féltávnál:

Hajmeresztő pillanatok a Mercedesnél, Lewis Hamilton kis híján hátulról felöklelte a bokszba beguruló Haast.

Az autót gyorsan félretolták, így immár zavartalanul folytatódik az edzés. Most már mindenki rendelkezik mért körrel, a két Mercedes az élen Hamilton (1:36,031), Bottas (+0,143) sorrendben. Mögöttük a Ferrarik következnek, de a tempó folyamatosan nő.

A lehető legrosszabbul kezdődik a nagydíjhétvége Danyiil Kvjat számára, a Toro Rosso pilótája sorozatban harmadszorra szenved el műszaki problémát. Az orosz leparkolt a pálya szélére.

Mért körrel egyelőre csak a két Racing Point rendelkezik, de őket is a kerékvetők óvatos használatáról figyelmeztették, ahogy más pilótákat is. Spórolósan kezdődik a körözgetés. Amíg felébred a mezőny, addig nézzük az időjárást:

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, elkezdődött a kilencven perces visszaszámlálás.

A McLaren bebizonyította. hogy pilóta nem feltétlenül szükséges a kerékcsere gyakorlásához. Hangolódik a szerelőcsapat a hétvégére.

Üdvözöljük olvasóinkat az Orosz Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésén! A mezőnynek az ilyenkor szokásos kilencven perc áll majd a rendelkezésére a gyakorlásra, kezdés 10:00-kor.