DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
16:47

Arra az utolsó pontra Albonnak fáj a foga, akiért anyukája drukkol a Toro Rosso garázsában.

Ez volt élő közvetítésünk, köszönjük a figyelmet, de a weboldalunkról azért még ne távozzatok :)

Mögötte sem változott a sorrend, Bottas a második, aki ezzel a tabellán is a második helyre csúszik 7 pont hátránnyal. Idén másodszor dobogós Verstappen, akit követ Vettel, Leclerc, Gasly, Magnussen, Sainz, Kvjat és az utolsó ponthoz végül rakaszkodó Grosjean.

Hamilton pedig sikeresen gondoskodott arról, hogy semmiféle nyomás ne helyeződjön rá a biztonsági autó után sem, és elsőként elérve a kockás zászlót megnyerte a Spanyol Nagydíjat, hozzácsapva a leggyorsabb körért járó egy pontot is.

A két Renault csak a 12-13., mögöttük pedig Raikkönen, akinek alighanem véget ér idei pontszerző sorozata. 

Grosjeant viszont nagyon elkezdték előzgetni, Sainz után most Kvjat is elment mellette, az idei első pontszerzésére ácsingózó francia már csak a 10.

Állandósulni látszanak a kartávolságnyi különbségek Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel és Leclerc között.

Grosjean egymás után két körben is kénytelen volt átvágni a 2-3-as kanyar sikánját, előbb a Magnussennel, majd a Sainzcal való csata miatt.

Hamilton nagyon érdeklődik a leggyorsabb kör hogyléte felől - ő idén még egyszer sem zsebelte be az érte járó pontot. Valószínűleg erről szólhatott az az első két gigagyors köre is, hiszen annak köszönhetően most ő birtokolja ezt a részsikert.

A két Haas jól elvan egymással, most Magnussen Grosjean előtt a 7-8. helyen.  

Az újraindítás pillanatai, illetve egész pontosan egyetlen pillanata.

A következőben viszont látványosan visszalassult ehhez képest, és Bottas volt két másodperccel gyorsabb nála! 

Huh, Hamilton közben egész durva dolgokat csinált, az első két körében egyaránt több mint két másodperccel volt gyorsabb Bottasnál. 

Gasly támadta Leclerc-t az újraindítás után, de nem jutott előrébb, mögöttük a két Haas akadályozta kissé egymást.

Na, nagy nehezen visszahívták a biztonsági autót, folytatódhat a verseny egy egészen új mederben. Az élen nem történt változás, Hamilton máris próbál valamiféle előnyt kiépíteni.

Szegény Russell és Kubica még így is körhátrányban maradnak, ők ugyanis már kétkörös lemaradásban voltak.

Most még elengedik a lekörözötteket... Hamilton mögött többen is ott csoportosultak.

Lehetnek azért így még izgalmak az utolsó 15 körre, hogy összesűrűsödött a mezőny.

A Mercedesek használt lágyakat kaptak, így azok sem számítanak lényegesen frissebbnek, mint a Verstappen és Vettel által pár körrel korábban felrakott, akkor friss közepes keverékek.

Leclerc is kereket cserélt a biztonsági autó érkezésekor, így a sorrend most: Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel, Leclerc, Gasly, Grosjean, Magnussen, Kvjat, Sainz.

Ez lett a vége.

A visszajátszásból látszik, hogy Norris volt túl optimista a baleset előtt: a Stroll ellen indított támadás során a McLaren még "ott hagyta" jobb első kerekét a következő kanyarban, így összeakadt a két autó.

Bottas még a biztonsági autó előtt kihajtott a második kiállásra, Hamilton pedig közvetlenül a bevetése után, így egyikük helyezése sem került veszélybe.

Norris és Stroll összeütköztek, mindketten a kavicságyban, biztonsági autó!

Látva hogy Vettel milyen gyors az új gumikon, jött Verstappen is a bokszba - közepeseket kapott, és a két Ferrari között tért vissza a pályára.

Előtte még versenymérnökével megállapították, hogy Leclerc aligha fogja második kerékcsere nélkül abszolválni a futamot.

Gaslynek megint egy magányos hatodik hely néz csak ki, ráadásul közelebb van hozzá a mögötte lévő Grosjean, mint előtte a Ferrarik voltak Vettel mostani kiállásáig.

Na, és Vettel már meg is jött a második bokszkiállására. Közepeseket vételezett, ezúttal jól ment a csere, és Gasly mögé érkezett vissza, akit viszont gyorsan el is kapott.

Na, végül most Leclerc húzódott félre, hogy elengedje Vettelt. Rájár a rúd a Ferrari stratégáira, hogy pilótáik tényleg minden versenyen egymásba botlanak (lehetőleg többször is), de ezek a döntések akkor is elég döcögősek.

Hamilton most már egy bokszkiállásnyi előnnyel rendelkezik a Ferrarik előtt, szóval őt már semmilyen taktikával nem tartják sakkban - Verstappennek pedig ugye muszáj még jönnie, hiszen eddig csak egyféle gumit használt.

A 33. kör elején Vettel komolyan bepróbálkozott a DRS-sel, de nem tudott előzni.

Na most viszont Vettel nem tágít Leclerc sarkából, és üzeni, hogy gyorsabb, ami a keverékek közötti különbségek alapján érthető is.

Szóval eltérő gumitaktikákat láthatunk az élen: Hamilton, Bottas és Vettel közepes keveréken, Verstappen lágyon, Leclerc keményen. Azt a kérdést lehet esetleg feltenni, hogy Leclerc jön-e még második kiállásra, mert a többiek minden bizonnyal igen.

Most már a Mercedes sem vár, Bottas és Hamilton is jöttek egymást követő körökben. Ők közepeseket kaptak. Hamilton előnye 10 másodperc csapattársával szemben, Verstappen viszont - aki az imént lágyakat kapott - három másodpercen belülre került Bottashoz képest.

Leclerc is jött a bokszba, és nála is lassú volt a csere a bal hátsó kerék miatt! Ő viszont kemény keverékeket kapott, és csak közvetlenül Vettel elé tért vissza. 

Friss gumikon Kvjat mutatott be egy külső íves előzést Raikkönennel szemben. Közben pedig Ricciardo is túljutott Sainzon, akit a rajt óta üldözött.

Vettel ezeken a gumikon azért jobban érzi magát, és már Grosjeant üldözi, miután Magnussen kiállt előle kerékcserére.

Vettel kiállása egy árnyalattal lassabb volt a kelleténél, lassan ment fel a bal hátsó.

Verstappen még a Haasok elé is bőven visszatért, Vettel most verekedte be magát a Toro Rossók közé.

Verstappen is reagált a Ferrari taktikai lépésére a következő körben. Közben Hamilton a legutóbbi körben 1,9 másodperccel gyorsabb volt Bottasnál.

És most jött is kerékcserére a német, közepes keveréket kapott és visszatért Sainz elé, a Toro Rossók mögé.

Vettel már nagyon kérdezgeti, hogy mikor jön el az idő a bokszkiállásra - a csapat próbál úgy időzíteni, hogy ne legyen előtte forgalom, amikor visszatér a pályára.

Hamilton 1:21-es köröket fut, övé a leggyorsabb idő, miközben Bottas 4, Verstappen 11 másodperccel van mögötte. És a Ferrarik is tovább távolodnak, nagyon úgy tűnik hogy ez (is) egy olyan hétvége, amelyen senki nem tud meccsben lenni a Mercedes versenytempójával.

Leclerc máris három másodperccel elhúzott csapattársától, de a Mercedesek tempóját nem tudja tartani, már 14 másodperc a lemaradása Hamiltonhoz képest.

Na, a csapatrádióban megérkezett a "csere" utasítás a pilóták felé, és Vettel a célegyenes végén félre is húzódik, maga elé engedve Leclerc-t. Jó döntés a jelen körülmények között, de megint a szemükre lehet hányni, hogy feleslegesen vártak ennyit a döntéssel.

Leclerc már kukucskál csapattársa mögött. 10 másodpercre vannak Hamiltontól és 4-re Verstappentől, és ha így folytatják, a különbség csak tovább fog nőni.

Hamilton már 3 másodperccel vezet, közben a Ferrarikat csak tizedek választják el...

Giovinazzi hajtott a bokszba már a 6. kör végén, kemény keverékű gumit kapott. Vajon el lehet ezzel menni a végéig egy ilyen "sodrós" pályán?

A Ferrarik mögött Gasly, Grosjean, Magnussen, Kvjat, Albon a pontszerző helyen jelen pillanatban. 

Leclerc érkezett most meg egy másodpercen belülre az elfékezett gumival közlekedő Vettel mellé. Na, lesz csapatutasítás sokadik felvonás?

Oh, Raikkönen viszont kisodródott a kavicságyba az első körben, így áll most csak a 18. helyen, a két Williams előtt. A bokszból rajtoló Hülkenberg már ez a hármas előtt tanyázik.

Szép volt azért ez a kép a rajt után, az 1-es kanyarba három autó egymás mellett érkezett. Itt fékezte el Vettel, és így fért be elé Verstappen is, miközben Hamilton simán elfordult elsőként a belső íven.

Három kör után Hamilton előnye 1,8 másodperc, Bottas nem bír DRS-ezni. És mögötte is mindenki épp egy másodpercnél egy kicsit többel üldözi az előtte haladót.

Vettel panaszkodik amiatt, hogy foltosra fékezte az első gumiját.

Verstappen így most a harmadik Bottas mögött, utána Vettel és Leclerc.

És a rajt: Hamilton kapta el a legjobban és az élre ugrott. Vettel is jól rajtolt, de a külső íven kisodródott.

A nap első balesetét a szintén itt vendégeskedő Neymar idézte elő, aki véletlenül kilöttyintette a Red Bullját a Hamilton tartaléksisakját tartalmazó táskára...

Elkezdődött a felvezető kör. A mezőny első kétharmadában mindenki lágy gumin, közepeset csak Raikkönen, a Williamsek, Stroll és a bokszból rajtoló Hülkenberg választott.

A rajtrácson vendégeskedett a spanyol Marta Garcia is, a múlt héten elstartolt W Series nyitófutamának harmadik helyezettje.

A rajtfelállásra itt vethettek még egy pillantást, amiből kiderül, hogy mindkét Renault-t büntetés sújtja, meg az is, hogy Valtteri Bottas élete formájában van zsinórban harmadik pole-jával. De utóbbit persze már mindenki tudta, aki látta a tegnapi időmérőt.

Napos napot, 15:10-kor indul a felvezető kör, most már ne menjetek olyan nagyon messzire, legfeljebb csak kicsit.