DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
15:16

Így cipelte körbe a pályán Hülkenberg szárnya Hülkenberget... a német viszont éppen visszahajtott a pályára, van még öt perce, hogy megpróbáljon továbbjutást érő kört futni, remélve, hogy nem sérült nagyon a Renault padlólemeze.

Köszönjük a figyelmet, kövessetek minket a futam alatt is, és addig is böngésszétek a weboldalunkat!

Ez pedig azt jelenti, hogy Bottas zsinórban a harmadik hétvégéjén szerezte meg a rajtelsőséget! A finn továbbra is elemében van, vasárnap alighanem ismét Hamilton lesz a legfőbb ellenfele. 

ÉÉéééés, kicsit antiklimax lett a vége, Bottas, Hamilton, Vettel és Verstappen sem javított második nekifutásra. Leclerc egy kicsit igen, de 5. pozícióján ez nem változtatott. Mögötte Gasly, Grosjean, Magnussen, Kvjat, Ricciardo sorrend alakult ki a Q3 végén.

Jön mindenki az utolsó körére. Leclerc-nek is belefér a második.

Leclerc az 5. helyre jött be, 1:16,6-tal Verstappen és Gasly közé. Közben elég sok kavics hordódott fel a pályára egy szakaszon, ez senki dolgát nem fogja megkönnyíteni a hajrában.

Hamiltonnak több hibája is volt a körén, ezt mutatta a visszajátszás. De vajon van benne annyi, hogy hat tizedes hátrányt ledolgozzon?

Leclerc most hajtott a pályára. Meglátjuk, belefér-e neki még egy bokszkiállás és kerékcsere.

Ehhez képest Hamilton még mindig csak 1:16,0-ig jutott, persze ezzel is második. Mögötte Vettel, Verstappen és Gasly.

A másik 9 pilóta pedig már meg is futotta első köridejét, és Jézus Mária, mit csinált Bottas! 1:15,406-tal fél másodpercet faragott a Q2 végén megfutott pályacsúcsán is!

Leclerc az egyetlen, aki eddig nem hajtott pályára, a szerelők ismét az autója padlólemezének elejét tanulmányozzák. 

2013 óta mindig a Mercedesé volt a pole ezen a pályán, és alighanem a hetedik évben is folytatódik ez a sorozat. Elindult a Q3.

A Mercedes viszont a Q2-ben úgy 8 tizeddel jobb köridőre volt képes, mint a második leggyorsabb Ferrari, ami eléggé kétesélyessé teszi a pole-ért folyó csatát...

Búcsúzott Norris, Albon, Sainz, Raikkönen és Perez. A hazai hős egy látványos hibát is vétett, ezért lett csak 13., csapattársával szemben is alulmaradva.

Bottas még javított is a végén egy nagyot csak úgy kedvtelésből: ő az első ember, aki 1:16 alatt autózott Barcelonában: 1:15,924!

A Mercedesek, a Ferrarik és a Red Bullok mögött Grosjean, Kvjat, Magnussen és Ricciardo kerültek még be a legjobb tíz közé.

Leclerc egészen a 12. helyig csúszott, mielőtt ő maga is körbeért volna, de 1:16,7-tel szinte lekopírozta Vettel körét és bejött a 4. pozícióba.

De az utolsó percekre már ismét kint mindenki, leszámítva a 3-4. helyen álló és biztos továbbjutónak tűnő Vettel-Verstappen duót.

A Ferrarinál ellenőriznek valamit Leclerc autójának elején.

Csendes időszak jött az első körök után, pár perce senki nincs a pályán. Grosjean, Leclerc, Magnussen, Sainz és Ricciardo a 6-10. helyen jelenleg.

Vettel 3., a Red Bullok mögötte Verstappen-Gasly sorrendben. Az első négy helyezett továbbjutása már aligha forog veszélyben, de mögöttük sűrűn állnak a többiek.

Leclerc ment gyengét elsőre, csak 1:17,5-öt.

Az első gyorskörök után Hamilton vezet Bottas előtt. 1:16,038 az etalon.

Indul a Q2. Mindenki a lágy keveréken, senki nem próbálkozik a közepessel egyelőre.

Szokás szerint jó nagy hajrát nyomott a mezőny második fele a Q1 végén. A 20. helytől felfelé haladva kiesett Kubica, Russell, Giovinazzi, Stroll és Hülkenberg. A németnek tehát nem sikerült benn maradnia végül, és Stroll sem jutott még idén egyszer sem túl az első szakaszon.

A két Mercedes tovább javított, Bottas már 1:16,979-nél jár! Hamilton még pár századdal Verstappen mögött. 

A két Alfa jelenleg csak a két Williamst előzi meg, nem fest jól a helyzet Raikkönenéknek az utolsó percekbe fordulva. De egy-egy gyorskörre még mindenkinek lesz ideje.

Mögöttük Leclerc, Hamilton, Vettel és még Magnussen is fél másodpercen belül.

Közben zajlottak az esmények az időtáblán, már 17 pilótának van mért köre. Bottas az első 1:17,175-tel, mögötte Verstappen 1:17,2-je váratlanul erős az eddig a Red Bulltól látottak alapján.

És amikor visszatérne a bokszbejárathoz, még ki is kell kerülnie az előtte megpördülő Russellt a Renault németjének.

A 4-es kanyarban történt a kicsúszás, tényleg minimálisan érintkezett csak a fallal, de a kavicságyon való átszánkázás tovább rontott a helyzeten.

Méghozzá a sárga autó miatt: Hülkenberg orrolt bele a korlátba egy kicsúszás után, de nem volt komoly a becsapódás, a német vissza tudott hajtani a pályára - az első szárnyát az autó alatt cipelve.

Az első mért kör Kubicáé, a második Strollé, és már lobog is a sárga zászló...

Megkezdődött a Q1. 20 pilóta, 18 perc, a végén az 5 leglassabb búcsúzásával.

Russell autójában váltót cserélt a Williams a harmadik edzés végén történt baleset nyomán, ami 5 rajthelyes büntetéssel jár a brit számára. A Williams erejét ismerve viszont jó eséllyel legfeljebb egyetlen rajthelyet fog veszíteni.

Jaj, a Ferrarinál valamit elrontott az a személy, aki a Mission Winnow szponzormatricájának sisakra való felragasztásáért volt felelős... 

Napos napot mindenkinek, kezdődik a spanyol időmérő! Továbbra is száraz pályán, mert a tegnap a Pirelli által esélyesnek gondolt eső mégsem érkezett meg a pályára - egyelőre.