DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
08:19

Ricciardo és Verstappen azonban egy felvezető kör után vissza is hajtottak a bokszba. Úgy tűnik, meggondolta magát a csapat. A többiek köridejei azonban repkednek be.

Közvetítésünk ezzel le is zárul, az időmérő összefoglalóját és teljes eredménylistáját itt találjátok.

És egy újítást hallhattunk a közvetítésben, amit az F1 a WTCC-ből és a Formula-E-ből vett át. A levezető körön lévő Rosberg rádióján bejelentkezett a SkySports kommentátora, Johnny Herbert, és még azon melegében megkérdezte tőle, hogyan érzi magát. Rosberg persze nem ment bele mély elemzésekbe, egyszerűen csak örül.

A 8-10. helyen pedig sorrendben Grosjean, Hülkenberg és Gutierrez végzett.

Mögöttük a két Ferrari végzett, Raikkönen a 3., Vettel pedig a 4., de a német három hellyel hátrébb kerül a rajtrácson, így bejön elé Verstappen, Ricciardo és Perez is.

Mindkét Mercedes javított a végén, de Rosberg 1:30,647-tel lett a gyorsabb végül. A németé a pole Suzukában.

És Rosberg fordított - 13 ezreddel nyerte az időmérőt Hamilton előtt!

Már jön is a mezőny az utolsó menetekre, immár a Q3 mind a tíz autója a pályán.

Pár perc vihar előtti csend a pályán. A tényleges azonban elmarad ezen a napon is Suzukában. 

Verstappen a levezető körében jelezte a csapatnak, hogy elszállt a hatodik sebességfokozat az autójában. Vajon sikerül még helyrehozni?

Az első körök után a hétvége során először Hamilton az élen! A brit 1:30,758-as idővel kezdett, Rosberg két tizeddel mögötte. Őket követi Raikkönen, Vettel, Verstappen és Ricciardo, ez a négyes fél tizeden belül van egymáshoz képest, de a Mercedesektől is csak fél másodperccel maradnak el. Na, ez szoros lesz!

Indul a Q3, a hat élpilóta nem habozik, máris készülnek első gyorskörükre a kettő közül. A többiek bizonyára csak egy mért idővel számolnak ebben a szakaszban.

A Haasnak eddig egy Q3-as bejutása volt Monzában Gutierrezzel. Most először történt meg az amerikai csapattal, hogy mindkét autójuk ott van a legjobb tíz között.

A kiesők sorrendben: Bottas, Massa, Kvjat, Sainz, Alonso és Palmer.

Érdekesen dőlt el a 7-10. helyek sorsa. A két Haas jött be a 7. és 8. pozícióba, míg az utolsó két továbbjutó a Force India párosa, akik a nagy rivális Williams pilótáit szorították ki a Q3-ból. 

Sainz megpördült a Spoonban, de a sárga zászló senkit nem zavart meg, hiszen azonnal továbbhaladt a Toro Rosso. A spanyol ezzel viszont biztosan kieső. 

A Mercedes-Ferrari-Red Bull triumvirátus a bokszban marad, a többiek mind harcban a maradék négy továbbjutó helyért.

Utolsóként a Williamsek kezdik meg gyorskörüket. Különös taktikát alkalmazva felvezető körük végén visszatértek a bokszba egy-egy új szett lágy gumiért. Nekik csak egy mért körre lesz idejük.

A Ferrarik a 3-4., a Red Bullok az 5-6. helyre jöttek be. Ricciardo ideje már egy másodperccel gyengébb Rosbergénél. Verstappen közben a hatalmas forgalomra panaszkodik, pedig ő volt a gyorsabb kettőjük közül. 

Az eddigi legjobb pole-pozíciós idő Suzukában 1:29,599, amit Felipe Massa ért el 2006-ban. Ezt valószínűleg nem döntik meg, viszont minden idők második legjobb pole-ideje születhet ma meg.

Elsőként a Mercedesek teljesítettek mért kört, és folytatódott is az eddigi tendencia: Rosberg a gyorsabb a hétvége eddigi legjobb idejével: 1:30,714. Hamilton négy tizeddel mögötte.

Közben már folytatódik is az időmérő a Q2-vel.

Van azért egy kedvező statisztikai adat a 17. helyen végző Button számára: amikor egy McLaren utoljára innen rajtolt Suzukában, akkor Kimi Raikkönen megnyerte a futamot 2005-ben. Sajnos Buttont ez nem igazán deríti jobb kedvre, hiszen neki aligha van esélye hasonlóra a jelenlegi helyzetben.

A Q1 kiesői: Button, Magnussen, Ericsson, Nasr, Ocon és Wehrlein. A Manor németje számára így hatástalan lesz az öt rajthelyes büntetés.

A két McLaren viszont csak a 16. és 17. helyen zárt, ami azt jelenti, hogy egyikük, Jenson Button nem jutott be a Q2-be a Honda hazai hétvégéjén.

Perez megúszta, csak a 13. helyig csúszott vissza, a Force India jól érezte, hogy hány riválisuk lesz képes az övénél erősebb időt futni.

És valóban jönnek a Red Bullok is egy második körre a hajrában. Az első öt helyezetten kívül még a másik Force India, Perez is a garázsban maradt, ő azonban a 9. helyen áll, ami nem biztos, hogy elég lesz...

A Mercedes pilótái már ki is kászálódtak az autóból, ők már nem hajtanak ki ismét a Q1-ben. A Red Bullok azonban még lehet, hogy megfontolják, hiszen Hülkenberg is bejött eléjük, és nagyjából 9 tizeddel gyorsabbak csak a kiesést jelentő időtől.

Vettel pedig 15 ezredet javított még Raikkönen idején is: 1:31,659.

Viszont most megjött Raikkönen, és 1:31,6-tal az élre állt - lágy gumikon. A Ferrari pilótái több lágyat választottak erre a hétvégére, és már nem maradt annyi közepes keverékük, hogy azokkal próbálkozzanak.

Mindkét élcsapat közepes keverékeket használt, míg az eddig pályára lépő középcsapatok pilótái lágyakat, ám ezzel együtt is mindannyian mögéjük soroltak be.

A két Red Bull bejön a 3-4. helyre, hat tizeddel lemaradva Rosbergtől.

Itt a pályát elhagyó Rosberg a Degner 2-ben.

Az első körök után Rosberg 1:31,8-cal áll az élen - ami máris a hétvége legjobb ideje - és annak ellenére is gyorsabb Hamiltonnál, hogy egy helyen alaposan lecsúszott az ívről a műfűre.

Az időmérőre valószínűsített eső még nem érkezett meg, de az ég már eléggé borult. A hőmérsékletek is csökkentek tegnaphoz képest. A levegő 23, az aszfalt 27 fokos.

Megkezdődött a kvalifikáció. Néhány autó máris a pályán, köztük a két Mercedes.

Itt pedig a pályainspekciót végző, az év végén visszavonuló Herbie Blashtől búcsúznak igazi rajongó módjára a pályabírók. Blash évtizedeken át Charlie Whiting jobbkezeként ténykedik a paddockban.

 

Az időmérő előtt történt néhány különleges esemény a pályán. Hogy mást ne mondjunk, egy esküvő:

Persze már tudjuk, hogy nem úgy fog felállni a rajtrács, mint ahogy az időmérő végződik, hiszen már ketten is büntetéssel vágnak neki az előttünk álló egy órának. Sebastian Vettel a sepnagi rajtbaleset miatt három rajthelyes büntetést kap, míg Pascal Wehrlein egy ma reggeli váltócsere miatt kerül maximum öt hellyel hátrébb.

Köszöntünk mindenkit a Japán Nagydíj első tétre menő eseményéről, az időmérő edzésről. Az eddigi nem tétre menőkön Nico Rosberg tarolt, hiszen a tegnap kettő után a ma reggeli szabadedzésen is ő volt a leggyorsabb, miközben csapattársa ki sem hajtott egy utolsó, igazán gyors körre.