DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
11:48

Néhány perc csend után kezd újjáéledni a mezőny, érkeznek vissza az autók a pályára és folytatódhat a munka.

Közben véget is ér a gyakorlás, úgyhogy Bottas-Vettel-Leclerc-Hamilton sorrenddel és Stroll hibája miatt egy piros zászlóval búcsúzunk - jövünk az összefoglalóval, majd délután a második edzéssel, tartsatok velünk akkor is!

Piros zászló! Vélhetően így vége ennek az edzésnek, Stroll a semmiből csúszott le a pályáról - saját bevallása szerint ráment a fűre és kihúzták alóla a szőnyeget.

Két perc, változás itt már aligha történik.. sőt! Sárga zászló, Lance Stroll a falban!

Hm...

Régi ismerős a Racing Point garázsában:

Nagy a csend, a Red Bullnál pedig Verstappen autójának alját nézegetik gondterhelt arccal, ami sosem jelent jót...

A Red Bull nem tette fel a lágy keveréket, csak a keményebben, így nincsenek ott az élmezőnyben, ráadásul némi meglepetésre csapaton belül jelenleg Pierre Gasly áll jobban - a középmezőnyt a Haas vezeti, az Alfa és a Racing Point viszont nem igazán működik egyelőre.

Húsz perc van még az edzésből, Vettelt visszatolják a bokszba, egyelőre úgy fest, hogy ennyi volt a csata az első helyért.

Érdekesség, hogy az utolsó szektorban tűnik gyorsabbnak a Mercedes a Ferrarinál - ezt egyébként már az előszezoni teszteken is megfigyelhettük ezen a pályán.

Vettel nem tud visszavágni, egy tizeddel kikap Bottastól, Vettel kettővel, Hamilton hattal van lemaradva - most már mindenki futott egy erősnek tűnő kört, ez a sorrend jelenleg.

Hamilton és Vettel is megcsípte a pálya szélét, de mindketten "csak" a körüket dobták el, az autót nem.

Fél órával a vége előtt odacsapott Bottas: a finn bemegy 1:18 alá, négy tizedmásodperccel megelőzi Leclerc-t.

Huhh, a végsebességek eddig. Raikkönen autójába mit tankoltak?

Grosjean kicsit túlerőltette az ügyet, kicsúszott a kavicságyba, ki is hordott onnan egy csomót a pályára.

Hamilton egyébként annyira elblicceli eddig a mai melót, hogy jelenleg az utolsó helyen áll, bár éppen kivezető kört teljesít.

Grosjean 1:18,9-cel felugrott a harmadik helyre, míg Magnussen a hatodik, eddig egész jól megy a két Haas.

Van, aki éppen a bokszkiállásokat gyakorolja - nem mondhatnánk, hogy nagyon megfeszülnének a csapatok egyelőre.

De nem mindenki, Vettel például sisak nélkül sétálgat a bokszban...

Elérkeztünk az edzés feléhez, most szinte mindenki a bokszban van, úgyhogy nézzük meg, mi is a helyzet:

 

A Verstappen-Bottas eset korábbról:

Vettel beszólt rádión, hogy a 15-ös kanyarban mintha valam lerepült volna a Ferrariról - és valóban, a lassításokon látszik, hogy egy kis terelőelemet elhagyott az autó.

Ez az edzés persze még az ilyenekről szól - mindenki kipróbál és leellenőriz mindent:

De már javul is tovább a német, 1:18,4 az új mérce. Közben Bottas és Hülkenberg is lecsúszott az útról, de mindketten vissza tudtak térni nagyobb baj nélkül.

Közben egyébként már Vettel áll az élen 1:18,8-cal, négy tizedmásodperces előnnyel.

Hopp, Verstappen kis híján bajba kerül: az utolsó sikánban kis híján fellökte a nagyon lelassító Valtteri Bottast - keményen feltartotta a Red Bullt a Mercedes, Verstappen egy "úristen" mondattal reagált erre a rádióban.

Javulgatnak a srácok, Leclerc 1:19,2-vel áll már az élen, Bottas 1:19,7-tel követi, a harmadik helyen pedig jelenleg Romain Grosjean áll.

Vettel felugrott a második helyre, alig 74 ezred a hátránya csapattársához képest - lassan beindul az élet Barcelonában...

Na, Hamilton: 1:22,217, Bottas még lassabb nála, elsőre nem siettek a Mercedesek - az élen ugyanis jelenleg Charles Leclerc 1:19,7-tel, fél másodperces előnnyel áll.

Még mindig csak várunk a listavezető csapatra:

A Mercedes a helyszíni jelentések szerint komolyabb aerodinamikai csomaggal érkezett, de még csak most "szerelik be" a pilótákat az autókba.

Gasly 1:21,4-re javít, továbbra is ő az egyetlen az eredménylistán.

Pierre Gaslyé az első olyan idő, amit felírhatunk, bár ez még messze van a komolyan vehetőtől - 1:23,115-öt futott a francia.

1:16,173 egyébként a barcelonai körrekord, Lewis Hamilton nevéhez fűződik - ma még nem láttunk mért kört.

A McLaren új csapatfőnöke, Andreas Seidl is most "debütál" csapatában.

Elrajtoltunk! Többen is kigördültek a pályára már az első percben, Carlos Sainz azonnal egy rajtpróbával nyitotta a munkát.

21 Celsius-fok a levegő, 30 a pálya hőmérséklete.

Carlos Sainz akár borotválkozhatna is ebben a sisakban:

 

Kezdjük is egy fontos hírrel: Chase Carey szerint a jelenlegi F1-es versenynaptárból két helyszín sem lesz majd ott a 2020-as programban. Szerintetek melyek lesznek ezek?

Köszöntjük kedves olvasóinkat, perceken belül kezdetét veszi a Spanyol Nagydíj első szabadedzése, amelynek eseményeiről természetesen mi is élőben számolunk majd be.