A fotó tanúsága szerint a Red Bull másik pilótája, Ricciardo is adott az abroncsoknak:
Mi ezzel meg is köszönjük Olvasóink figyelmét: az edzés összefoglalója ide kattintva érhető el; találkozunk a reggel 8-kor kezdődő időmérőn!
Íme, a teljes végeredmény:
Vége az edzésnek: Rosberg 3/3-nál jár, hiszen ismét ő bizonyult a legjobbnak.
Raikkönen és Verstappen is a forgalomra panaszkodott, miközben Ricciardo feljött a második helyre: az ausztrál három tizedre megközelítette Rosberget. Hamilton még nem futott lágy gumis kört, de már nem is fog: a brit visszatért a bokszba.
Közben már Verstappenné a legjobb első szektor: úgy tűnik, a Mercedes ezen a szakaszon lehet a legsebezhetőbb, a holland azonban így is összeszedett csaknem hét tizedmásodperces hátrányt.
Raikkönen aztán még a németnél is jobb részidőt futott az első szektorban, ám aztán utolérte az egyik Renault-t, így kénytelen volt elvenni a gázt. A másik Ferrari, Sebastian Vettelt is feltartották kissé a gyorsköre végén, ám ő így is bejött másodiknak.
És végre megérkezett az első igazán komoly köridő: Rosberg 1:32.092-vel a hétvége legjobb eredményét érte el!
A lágy guminak köszönhetően Gutierrez például fel is jött a hatodik helyre, ám a mezőny nagy része még adós a legpuhább keveréken futott időkkel.
Bár eddig nem alakult túl akciódúsan az edzés, az utolsó tíz perc igazi tűzijátékot hozhat, hiszen vélhetően a csapatok nagy része most fogja majd feltenni a lágy gumikat, hogy szimulálják a bő két óra múlva kezdődő időmérőt.
"Nem tudok gyorsan menni, mert elfékeztem a gumimat" - közölte Verstappen a rádión a csapatával. A fiatal holland be is jött a bokszba.
Az edzés utolsó harmadára fordulva már csak a Williamsek adósak mért körrel - a néhány perccel ezelőtti képen Massa még nem igazán siettette a dolgot:
Megjöttek a múlt hétvégén kettős győzelmet arató Red Bullok is: Daniel Ricciardo és Max Verstappen a Ferrarikat választotta el egymástól a negyedik-ötödik helyeken. Raikkönen lemaradása egyébként 360 ezredmásodperc az éllovas Rosberg mögött.
Most már egyre többen teljesítik első gyorsköreiket: a Mercedesek mögött a Ferrarik tűntek fel Kimi Raikkönen, Sebastian Vettel sorrendben. Utóbbi versenyzővel kapcsolatban nem szabad elfelejteni, hogy a sepangi rajtnál elkövetett hibája miatt háromhelyes rajtbüntetést hozott magával Suzukába.
Mindez azonban nem akadályozta meg abban a címvédőt, hogy bejöjjön a második helyre, csapattársához hasonlóan a közepes keverékű gumikat használva. A félidőnél egyébként négyen rendelkeznek mért idővel:
"Hő áramlik az ülésem jobb oldalából" - közölte a már szintén pályán lévő Hamilton a csapatával.
Miközben Gutierrez egy hagyományosan ipszilonozással irányba állította az autóját, Rosberg 1:33.230-es körrel az élre állt.
Esteban Gutierrez is megpróbálkozott egy gyorskörrel a még mindig roppant instabil Haas volánjánál, ám ennek egy megforgás lett a vége: a mexikói az S-kanyarokban pördült meg a nedves fűre csúszva.
Íme, a legény a gáton, aki egyelőre az egyetlen mért kör birtokosa a harmadik edzésen:
És húsz perc elteltével megszületett az első mért idő is: Alonso 1:35.935-nél állította meg a stoppert.
Úgy tűnik, a McLaren-Honda szeretné szórakoztatni a most is lelkes japán közönséget: Button után ezúttal Fernando Alonso hajtott pályára, s a spanyol is slick gumikat tett fel az autójára.
Lassan eltelik az első negyed óra, de egyelőre még senkinek nincs mért ideje - remélhetőleg a pálya száradásával párhuzamosan az akció is felpörög majd Suzukában.
Ki nem találnánk, ki volt az első, aki slick gumikkal a pályára hajtott: természetesen Jenson Button volt az, aki szokás szerint kockázatott ilyen téren, de a McLaren britje hamar vissza is tért a garázsba.
A Renault szerint MiniKevin is erre vár:
A pilóták megtették installációs köreiket, most azonban mindannyian visszatértek a bokszba. Vélhetően tényleg arra várnak, hogy feltehessék a száraz pályára alkalmas abroncsokat.
Esteban Ocon szerint jó állapotban van a pálya, hamarosan a slick abroncsok is előkerülhetnek a fiatal versenyző szerint.
Miközben a pilóták egyelőre a pálya szárítását végzik, íme, egy hír már a holnapi rajtfelállást illetően: Pascal Werhlein autójában váltót kellett cserélni, emiatt a Manor német versenyzője öthelyes rajtbüntetést kap vasárnap.
Az aszfalt még egyértelműen nedves néhány ponton, amit a versenyzők gumiválasztása is jól bizonyít: a legtöbben intermediate abroncsokon gurultak pályára, de Palmer Renault-jára például a teljesen esős gumikat tették fel.
És ebben a pillanatban zöldre váltott a bokszutca végi lámpa: Palmer az első, aki kigurul a pályára, de többen is követik a példáját.
Itt egy kép is arról, milyen is az időjárás jelenleg a Japán Nagydíj helyszínén:
Ahogy arra az előrejelzések alapján arra számítani lehetett, szombatra virradóra megérkezett az eső Suzukába. Jelenleg ugyan nem esik, de a korábbi csapadék miatt helyenként nedves a pálya, a sötét felhők alapján pedig bármikor benne lehet a pakliban, hogy újra megnyitják az égi csapokat.
Sok szeretettel köszöntjük azokat az Olvasóinkat, akik ezen a korai órán is velünk tartanak, hogy együtt kövessük végig a Formula-1-es Japán Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzését! Pénteken mindkétszer Nico Rosberg bizonyult a leggyorsabbnak - vajon a kvalifikáció előtt is a világbajnoki éllovas marad az eredménylista első helyén?