A második edzésen is piros zászló! Lance Stroll bal első kerekét törte össze.
A holnapi folytatás: harmadik szabadedzés 12 órakor, időmérő 15 órától!
A második szabadedzést leintették, a két Ferrari a leggyorsabb:
Az utolsó percben Grosjean és Gasly egyszerre fékezte el ugyanazt a kanyart, a bukótérben azért elfértek egymás mellett.
Bottast versenymérnöke figyelmeztette arra, hogy a kivezető körön alaposan meg kell dolgozni a közepes gumi felmelegítéséért, mert a jelenlegi szint kritikus.
Az utolsó percekben Giovinazzi bemutatott még egy elfékezést. Az olasz a 12. helyen áll, vezérlőelektronika cseréje miatt 10 rajthelyes büntetést kapott.
A leintésig hátralevő időben már aligha látunk erős köridőt, mindenki használt abroncson tért vissza.
A Toro Rossót egy platós kocsi vitte el – szerencsére most gond nélkül –, 10 percig sem tartott a leállás.
A Toro Rossó-s mindössze 9 kört teljesített a számára peches szabadedzésen: az edzés első feléből kormányhiba miatt maradt ki, balesete miatt pedig a tréning végéig sem húzta ki.
Mindkét kerék kitörött, a fékek pedig lángra kaptak, ezért oltani kellett.
Kvjat feljött a hatodik helyre, a nagycsapatok mögé, aztán összetörte a Toro Rossót.
A 25 éves Danyiil Kvjat a mai születésnapos.
Before we get down to business... Join us in wishing @kvyatofficial a big Happy 25th Birthday! pic.twitter.com/PkQw5XkEW3
— Toro Rosso (@ToroRosso) 2019. április 26.
Kvjat is meggyőző: az edzés első felét kihagyó orosz hetedik helyre ugrott fel, megelőzve Albont.
Verstappen a többséggel ellentétben két etapot teljesített közepesen, most tette fel a lágyat: a kilencedik helyről a negyedikre ugrott fel, hátránya 0,9 másodperc Leclerc-hez képest.
Danyiil Kvjat kormányhiba miatt hagyott ki közel háromnegyed órát, most kezdte csak meg első gyorskörét.
Meglepő csúcssebességek: egy Renault egy Alfa Romeo előtt.
Gasly és Ricciardo is elfékezte magát, aztán a szűk bukótérből nehezen tudtak csak kikecmeregni.
Az állás 45 percnél, az edzés felénél:
Vettel átugrotta csapattársát: 1:43,196.
Leclerc javít, 1:43,598 az új legjobb kör. A monacói lágy gumit használ, ahogy mögötte Hamilton, Vettel és Bottas.
Ennyire szűk a pálya 8-as kanyarja:
10 perc szünet után folytatódik az edzés. Az élen 1:44,748-as körével Leclerc áll, Hamilton és Vettel előtt.
Ez most nem egy csatornafedél műve volt, hanem a pilóta hibája: először úgy tűnt, be akar fordulni a 2-es kanyarban, aztán a menekülőút felé kormányzott, de már nem fért el, és a gumifalon eltörte a felfüggesztést.
18 versenyzőnek van mért ideje, egyedül Kvjat adós még vele – Russellt nem fogjuk látni délután.
A leggyorsabb kör – 1:46,110 – Hamiltoné, őt Leclerc, Raikkönen és Magnussen követi.
Bottas a 2-es, aztán az 1-es kanyarban is elfékezte magát és felderítette a bukóteret.
Elindult a 90 perces edzés: Kubica az első között kihajtott az egyetlen talpon maradt Williamsszel.
Hamilton elnéző volt fiatal rajongójával szemben:
Az említett Russell Williamsén karosszériacserét kell végrehajtani, ezért a fiatal brit kihagyja a második szabadedzést.
George Russell balesete után a pályán több mint 300 csatornafedél rögzítését kellett ellenőrizni. Itt elolvasható, mi történt az FP1-en, amelyet alig 15 perc után megszakítottak és nem is indítottak újra.
Terv szerint, közép-európai idő alapján 15 órakor kezdődik a második szabadedzés: annak ellenére sikerült tartani a menetrendet, hogy az első F1-es tréning törlése után az F2-es időmérő később indult, majd piros zászlóval meg is szakították.