DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
09:41

Albon közben 1:18,5-ös körrel átveszi a vezetést.

Íme az összevisszafoglaló: KATT RÁM

És véget is ért a munka mára. Grosjean még felugrott az eredménylista 9. helyére, de más érdemi változás már nem történt. Hamarosan jövünk a napi összefoglalóval.

Na, és az utolsó öt percre meg is kapták a zöldet, Albon, Ricciardo, Giovinazzi, Bottas és Grosjean is a pályán.

Pár perc van csak hátra, még mindig piros a lámpa, de néhány autó felsorakozott a bokszkijáratnál Bottas vezetésével, folytatást remélve.

Ez meg is akadályozta Bottast abban, hogy eljusson három számjegyű körig, de a Mercedes ma is utolérhetetlen volt az eddigi 176-jával.

Tényleg csak áll, nincs nyoma balesetnek.

Na, és egy újabb piros még így a nap végéhez közeledve. Ebben most Leclerc a ludas, aki alatt megállt a Ferrari a 9-es kanyar előtt.

Valaki meglátta, hogy a Red Bullnál már a bokszutcai irányítóközpontról is elkezdtek elpakolni, és arra következtetett, hogy a csapat autójában akkora kár keletkezett Gasly balesetekor, hogy nemcsak ma, de már holnap sem tudnak pályára lépni. Az istálló reagált Twitteren, jelezve, hogy erről szó sincs, egyébként is tervben volt ez a pakolászás.

Albonnak is megvan a 100+ kör a második helyen tanyázó Toro Rossóval. És úgy tűnik, a maradék négy csapat már nem fog tudni eljutni eddig a mérföldkőig ma.

Az eddig a napi legkevesebb kört jegyző Haasnál annyira örültek ennek a pillanatnak, hogy le is videózták.

Na, és végre befutott, jobban mondva kifutott a bokszból Grosjean is. Az ebédszünet alatt észlelt kipufogóhibát mostanra sikerült orvosolni, így első köreit teheti meg az autóban, amit Magnussentől vett át.

Albon, Giovinazzi, Russell, Bottas is akcióban most már. A finn is megkísérli azt, ami tegnap Hamiltonnak összejött, azaz négyórás munkanap alatt is 100 kört felhalmozni. Most 83-nál jár, az időbe bőven beleférhet még az a 17...

Nem menekülnek ki hanyatt-homlok a pilóták a pályára, pár perc elteltével is még csak Ricciardo gondolta úgy, hogy kellene folytatni a körözést.

A Mercedes idézőjeles "komoly technikai hibájára" hívja fel a figyelmet egy helyszínen tartózkodó újságíró: gond van az emelővel, amit hamar kezelésbe is vettek a csapattagok.

Stroll autóját vissza is szállították a bokszba, jöhet a folytatás!

Ha azt hittük, hogy a csapatok nem tudnak mit kezdeni magukkal a leállás alatt, rosszul hittük. A Williamsnél mutatják, hogy kiváló alkalom ez egy bokszkiállás-gyakorlásra.

A piros zászló ritka lehetőséget ad arra, hogy pontosan a valós pillanatnyi állást közöljük 17:00-kor, és ne álljon fel annak a veszélye, hogy többen is újabb köröket, esetleg egyéni legjobb köridőket fussanak az eredménytábla rögzítése, ezen poszt megszületése és a Facebook-oldalunkon való megosztás között.

EasyCapture1_2

Nincs nyoma balesetnek, az RP19-es egyszerűen megállt a 10-es kanyar felé vezető szakaszon. 

Aki szeret hunyorogni, a képen megtalálja a bajba jutott autót.

Na, és ennyit a Racing Point meneteléséről, Stroll autója megállt a pályán, piros zászló.

A Racing Point nem nagyon volt még ennyire serény az előszezonban, de most Stroll révén ők is megugrották a 100 körös határt. 

Ricciardo még egy kicsit faragott a legjobbjából, 1:17,204-gyel még mindig az ötödik. És még mindig egy másodpercre Leclerc-től.

A Williams ma is a mezőny aktívabbik felébe tartozik, negyedik csapatként érték el a 100 megtett kört Russell révén. Szükségük is van rá.

Közben az Alfa Romeónál Raikkönent is bevonták az utolsó csiszolások elvégzésébe.

Ricciardo még egy kicsit javított, 1:17,4-gyel most már az ötödik, három ezreddel saját csapattársa, Hülkenberg előtt.

Közben előkerült egy kép arról, hogy Gasly autójának a hátsó szárnya is leszakadt a balesetben - tényleg nagy becsapódás lehetett.

Ricciardo javított az egyéni legjobbján, 1:17,7-tel felugrott a 8. helyre, ami a mai köridőviszonyok között egyáltalán nem számít látványosnak. Az elmúlt napok alapján a délután már nem a csúcstempó próbálgatásáról szól a csapatoknak, így ha fogadni kellene, most arra tennénk a 100 forintunkat, hogy ma nem fog már tovább javulni Leclerc etalonja. Pénteken viszont még komoly veszély leselkedhet a mindenkori pályacsúcsra Barcelonában.

Közben a Mercedes már megint összegereblyézett 150 kört, míg mögöttük a Ferrari és a Renault is még csak most lépte át a 100-at.

És akkor ezzel a héten mindhárom (tavalyi) élcsapatnak volt jelentősnek mondható idővesztesége: a Ferrarinak kedden és szerdán, a Mercedesnek kedden, a Red Bullnak pedig ma. A baleset nagyságát a képek alapján megítélve kicsi az esélye, hogy Gasly a hátralévő két órában még visszatérhet a pályára, és akkor számára a falban fejeződött be a téli tesztelés. 

A Haas közölte, miért nem láttuk még a Magnussent váltó Grosjeant délután: ebédszünetben a kipufogón fedeztek fel rendellenességet, most nagy munka zajlik a bokszban.

A teszt állása 16 órakor:

Bottas úgy meg körbe, mint a kép: egyhuzamban öt 1:21,1-es vagy 1:21,2-es kört teljesített.

Ricciardo javított legjobb körén, 1:18,161-gyel a 10. helyen.

A korlátnak sem esett nagyobb baja, 20 perc elteltével újra szabad az út.

Gaslyt lefotózták, amint látszólag teljesen rendben visszafelé sétál a bokszutcába, miközben a letakart autót is visszaszállították a garázshoz.

A pályabírók alaposan átvizsgálják a védőfalat. Ha a Tecpro sérült, el fog húzódni a megállás.

Gasly a 9-es kanyar elején veszítette el az irányítást. A gyors jobbosban kicsi a bukótér, a Red Bull így elkerülhetetlenül a védőegységeknek csapódott.

Kép az összetört autóról a 8-as kanyarban.

Piros zászló! Gasly a bukótérben, és a helyszíne hírek szerint nagy ütközés történhetett, a versenyző azonban épen kiszállt az autóból.

Bottas alig több mint egy óra alatt összegyűjtött 45 köre is igencsak meggyőző. A finn most egy 20 körös etapot teljesített.

Körszámban Albon 88-nál tart, azaz megelőzte a csak délelőtt vezető Hamiltont (lásd a korábbi listát).

Leszámítva, hogy Ricciardo és Bottas felkerült a lista végére, semmiféle változás nem történt a legjobb köridőkben az ebédszünet óta eltelt egy órában.

Az állás 15 órakor:

A 4. helyen álló Pierre Gasly átlépte az 50 körös határt: az egész nap vezető pilóták között még csak Giovinazzinak nem sikerült ez.

Csendesebb háromnegyed óra után megélénkült a forgalom a pályán, tízből nyolc versenyző van kint, de a jelek szerint egyelőre senki sem a köridőre fog rámenni, hosszú etapokat rónak.

Bottas és Ricciardo most egyaránt köröznek a pályán: egyelőre az eredménylista utolsó két pozíciójában állnak, előrébb az ausztrállal.

Bottas C3-as abroncson zsinórban 19 kört teljesített, ezzel kezdte a Mercedes délutáni programját.

Ricciardo is előmerészkedett a bokszból, az ausztrál Hülkenbergtől vette át a volánt.

Ha összeadjuk Hamilton és Bottas teljesítményét, láthatjuk, hogy a Mercedes átlépte a 100 kört, míg a csapatok közül második Toro Rosso csak 75-nél tart.

A körszámláló állása jelen pillanatban:

Hamilton - 85
Albon - 75
Hulkenberg - 73
Norris - 66
Leclerc - 58
Russell - 58
Magnussen - 53
Giovinazzi - 49
Stroll - 46
Gasly - 44
Bottas - 17

Bottas szorgosan gyűjti a köröket, már 9-nél jár, bár 1:22-nél jobb időt még nem teljesített.

Leclerc kommentálta 1:16,231-es gyorskörét, a tesztelés messze legjobbját: nem nyomta teljes gázzal, volt még benne tartalék.

Bottas ma először kigurult: hozzá hasonlóan Ricciardo és Grosjean is csapattársát váltja délután. A Ferrarinál viszont ma végig Leclerc vezet, kárpótlásul azért, hogy Vettel balesete miatt tegnap egyetlen kört tehetett csak meg.

Pár perc elteltével Russell, majd Stroll törték meg a csendet.

A bokszutca kinyitott, jön az utolsó előtti tesztnap második fele. Délelőtt sziporkáztak a tesztelés eddigi legjobb körei, látunk vajon további javulást?

Leclerc tovább javít, de itt a vége a rendkívül eseménydús délelőttnek. Hogy mi is történt? Csak kapkodjuk a fejünket, ugyanis a várakozásoknak megfelelően most már rendszeresen láttunk időmérős szimulációkat, előkerültek a C4-es és C5-ös gumik, a csapatok pedig valóban a köridőt helyezték előtérbe - legalábbis voltak csapatok, amelyek így tettek.

Állt az élen Lewis Hamilton, Alex Albon, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg és Lando Norris is, az eddigi legggyorsabb tesztkört hamar megdöntötték a versenyzők, a délelőtti végén aztán Charles Leclerc tett rendet: a C5-ös keveréken 1:16,2-t produkált, ezzel ő áll az élen - ez a kör már csak egyetlen tizedmásodperccel lassabb Lewis Hamilton 2018-as pole-jánál, úgyhogy semmilyen lassulásról nincs itt szó. Leclerc a C4-es és a C2-es gumin is impresszív kört futott, Hamilton kezdeti nagy C2-es idejét nyolc tizeddel osztotta le, a britnek maradt a brutális körszám, már a kilencvenet közelíti a Mercedes.

Tehát így állunk a nap felénél:

 

Tovább, tovább... Leclerc most már tényleg felrakta a C5-ös gumit és repesztett is egy 1:16,3-at. Két tizedre a tavalyi pole-kör!

A Ferrari fiatalja egyébként nem is a C5-ös, hanem a C4-es gumin futotta a körét. Hamilton közben már 75 kört tett meg, ezen a listán ő az első.

Lecleeeeeerc! 1:16,658 az új szintidő, ez a monacói teljesítménye a Ferrarival.

Zajlik a munka:

Leclerc is benézett 1:17 alá már, de Albont még nem tudta megverni.

Most már azért illik felírni, hogy a 2018-as pole 1:16,1 volt Hamiltontól. Most a Toro Rosso újonca 1:16,8-at tud a hetedik tesztnapon, februárban úgy, hogy másfél-két másodperccel lassabbnak kellene lenni az autóknak.

Nem lassítanak a srácok: Leclerc 1:17,0-ja már piros oldalfalú gumikon érkezik, Albon viszont 1:16,8-ra javítja a körrekordot, megállíthatatlan.

Közben a híres Roscoe is tiszteletét teszi a teszten!

Albon... folytatódik a parádé. A Toro Rosso újonca 1:16,981-et repesztett a C5-ös gumin, ezzel ő az első, tovább javul a tesztidőszak legjobb köre, megvan az első 1:16-os idő. 

Ez természetesen a Ferrari eddigi leggyorsabb köre a teszt folyamán, így pláne impresszív a C2-es keverék...

Wow, odacsapott a Ferrari! Ha már szó volt Hamilton hatalmas C2-es köréről: Leclerc szintén a C2-es gumin futott egy 1:17,2-t, nyolc tizedet osztott ki Hamiltonnak és csak két tizedre van az eddigi (bármilyen gumis) csúcstól!

Egy óra van hátra az ebédszünetig, így áll a helyzet:

 

Teltház azért nincs.

A McLaren most már másra figyel, Norris visszatért a pályára, de 1:23-as köröket autózik, úgy fest, hogy elindult egy hosszú etapra, megtankolva.

Jelenleg ott tartunk, hogy a papíron másfél-két másodperccel lassabb F1-ben, az utolsó előtti téli tesztnapon, hidegben (bár azért melegszik rendesen), a középcsapatokkal az élen a táblázat első öt helyezettje bejutott volna a Q3-ba a tavalyi barcelonai időmérőn.

Közben Stroll is 1:17,5-nél - ki emlékszik már arra, hogy reggel Hamilton C2-es köre volt a nap sztárja (és még mindig nagyon erős...) és hogy robbantást vártunk a Ferraritól? Leclerc egyébként jelenleg a nyolcadik, 29 megtett körrel, miközben Magnussen már 51-nél tart.

Gasly is bemutat egy 1:17,0-t jelöletnek gumikon, a korábban belengetett 1:16-os köröket most már biztosra lehet venni, csak az a kérdés, hogy mikor jön az áttörés.

Ezzel egyébként a téli tesztek eddigi két leggyorsabb köre a McLaren-Renault-é!

Nem úgy néz ki, hogy lassult volna az F1 a télen - a középcsapatok időmérő-közeli (biztos, hogy a melbourne-i szombatnál több üzemanyag van az autókban) szimulációi máris parádés időket hoznak és akkor még hol vannak az élmenők...

Éééés itt van Norris válasza! Igaz, C5-ös gumin, de 1:17,084, a téli teszt eddigi leggyorsabb köre!

Albon! 1:17,480 a C3-as Pirelliken, övé az első hely! Ráadásul a következő köre is 1:17,7, ezt tudja a Toro Rosso.

Norris is javít, 1:17,5, két századra van az első helyen álló Hülkenbergtől.

Norris iparkodik:

 

Nemcsak Kubica kap molinót...

Nico Hülkenberg az élen! A német a C5-ös gumit használta, ez az oka az 1:17,4-es körének - így állunk két óra után:

 

Csak Hülkenberg van a pályán (és most tér vissza Norris), a körszámokat tekintve pedig Kevin Magnussen az első, már elérte a 40-et.

A mai nap sem telhet el McLaren-elsőség nélkül! Lando Norris a 20. körében 1:17,838-cal átveszi a vezetést a C3-as abroncsokon!

A Racing Pointnál közben azon keseregnek, hogy 19 körük van a 18-as autóval, így nem jött össze a tökéletes tweet...

 

Ez a Gasly-kör egyébként csak két tizeddel lassabb az eddigi legjobb téli Red Bull-körnél és ez csak a C3-as gumi - a helyszíni tudósítók szerint elnézve az eddigi szűk két órát, akár láthatunk ma 1:16-os kört is.

Gasly! A nap első 1:18 alatti köre, 1:17,911 a C3-as gumin, a Red Bull az élen!

Most már csak ketten vannak egy másodpercen kívül Hamiltonhoz képest, plusz Russell, akinek nincs mért köre. Szoros...

Jönnek a javítások, Hülkenberg C4-es gumin a második, Leclerc C3-ason a harmadik.

Közben némi értékelés Hamilton 1:18,0-s, C2-es köréről: a Ferrari C2-es legjobbja eddig 1:18,6 volt, a Mercedes eddigi legjobb tesztköre pedig 1:17,8 a C5-ös gumin. Ment az altatás...

Hoppá! A Ferrari arról számol be, hogy egy "idegen tárgy" miatt sérült meg tegnap Vettel bal első felnije, ez okozta a balesetét.

Egyelőre a McLaren a legcsendesebb, Lando Norris csak nyolc kört teljesített szűk másfél óra alatt, mért ideje még nincs.

Gasly is megérkezik egy 1:18,5-tel és egy harmadik hellyel - Leclerc közben megint a bokszban, tíz kört tett meg.

Albon tovább javít, 1:18,4 az újonctól, továbbra is második. 

Közben Hamilton is visszatért és odatett egy 1:18,6-ot, ezzel felugrott a második helyre - sőt, a következő köre 1:18,0, már Hamilton az első! Sokan vannak a pályán, most sorra jönnek a gyors körök, így állunk az első óra végén:

 

No, Leclerc-nek most már mért köre is van, 1:19,1 a C3-as gumin - ezzel a harmadik és most már "tényleg" dolgozik a csapat, a monacói pilóta hat kört tudott le eddig.

Lengyel ízek a Williamsnél - Fat Thursday van náluk:

 

A Williamsnél még mindig itt tartanak:

Leclerc egyetlen installációs kört tett meg, azóta megint a bokszban van, Albon viszont nemcsak a leggyorsabb, de a legszorgalmasabb is: már 19 kört tett meg.

Leclerc megérkezett, negyven percet kellett erre várni...

Lance Stroll ugrott az élre C2-es gumikon, 1:19,138-cal, egyelőre csak ő ment be 1:20 alá. Magnussen és Hülkenberg közben már a tíz megtett kört is elkerülték.

Bár arra számíthattunk, hogy a Ferrari azonnal beleugrik a munkába a tegnap elvesztett idő miatt, Charles Leclerc egyelőre nem jött ki a pályára. Felmerül a kérdés, hogy talán megint valami probléma van a Ferrarinál?

Érkeznek lassan a komolyabban vehető körök is, Magnussen 1:20,7-tel vezet jelenleg, a legszorgalmasabbak már hét-nyolc megtett körnél járnak.

Hamiltonnak beírtak egy 2:01-es mért kört, hivatalosan ez a nap első ilyenje.

Érdekesség: a Haas megint az intermediate gumin futotta az installációs kört, pedig csontszáraz a pálya, bár tény, hogy borzasztó hideg.

Nem rohanták le a pályát a csapatok, egy-egy bemelegítő kör után mindenki visszatért a bokszba. Hosszú még a nap...

Zöld a lámpa, zöld!

Pierre Gasly szerint "jó, de nem tökéletes" napja volt tegnap a Red Bullnak, akadt némi technikai gondjuk a váltóval.

A szerdai nap összefoglalója videón:

 

Ezúttal is meglehetősen hűvös a reggel Barcelonában, hat Celsius-fokos a levegő, az aszfalt még ennél is hidegebb.

Így a mai tervezett felállás:

Mercedes - Hamilton (délelőtt) / Bottas (délután)

Ferrari - Leclerc

Red Bull - Gasly

Renault - Hülkenberg (délelőtt) / Ricciardo (délután)

Haas - Magnussen (délelőtt) / Grosjean (délután)

McLaren - Norris

Racing Point - Stroll

Alfa Romeo - Giovinazzi

Toro Rosso - Albon

Williams - Russell

Sebastian Vettel tegnapi balesete miatt változtat a programján a Ferrari - klikk: https://formula.hu/parc-ferme/21271

 

Szép jó reggelt kedves olvasóinknak! Hamarosan kezdődik a téli F1-es teszt utolsó előtti napja, amelyről természetesen a megszokott módon élő szöveges tudósítással jelentkezünk.