DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
16:31

Még mindig semmi nyoma a Ferrarinak. Az Auto Motor und Sport információi szerint az első szárny, az orrkúp, az első felfüggesztés és akár még az oldalszekrények is sérülhettek Vettel balesetekor, van tehát mit javítani.

IDE KATTINTVA érhető el a teszt összefoglalója.

És itt a kockás zászló, nem történt már változás a végén. Pillanatokon belül jövünk a napi összefoglalóval.

Óhó, Leclerc kihajtott egy installációs körre, majd visszatért a bokszba. Legalább nem lehet őt azzal vádolni, hogy nem csinált ma semmit. Ez így sem nevezhető már érdemi munkának a Ferraritól, de legalább megbizonyosodhattak róla, hogy sikerült-e mindent a helyére rakni.

És igen, Hamilton félnapi munkával is eljutott 100 körig, azért ez sem akármilyen mérföldkő. A Mercedes így már 175-nél jár, ami alighanem az egyik legmagasabb szám, amit egy nyolcórás kollektív teszten egy nap alatt egy csapat valaha is fel tudott halmozni.

Na, Perez került eddig a legközelebb Sainzhoz, 1:17,842-vel bejött a második helyre. Végre mutatott valami látványosat a Force In...g Point.

Leclerc-ből pedig már biztosan nem fogunk ma többet látni annál, mint tegnap Bottasból. A monacói tegnap és ma is sok időtől esett el, a két nap alatt eddig 29 kört tudott megtenni.

Sainz is visszatért a pályára a tesztnap utolsó fél órájába fordulva. Hamilton meg közel áll ahhoz, hogy úgy is elérje a száz kört, hogy csak a napi munka fele az övé.

Hamilton visszatért a pályára, közben pedig már Perez és Raikkönen is átugrotta a tabellán a Mercedes párosát, akik így a 8-9. helyre csúsztak. A nap során eddig szinte észrevétlen Raikkönen 1:18,209-cel 14 ezreddel érkezett meg Vettel ideje mögé. Az élen egy másodperces előnnyel álló Sainzra azonban eddig senki nem jelentett veszélyt.

A Toro Rossónak is megvan a 100 kör, most már jóval könnyebb azokat a csapatokat sorolni, akiknek nincs: a Racing Point (78) és a Ferrari (40). A délelőtt 11 óra 10 perc óta egyáltalán nem köröző olaszok elkönyvelhetik maguknak az utolsó helyet a mai körszámlálón.

Hamilton befejezte közben a versenyszimulációját, ami két kerékcserét tartalmazott. Biztosan ő győzött, elvégre egyedül vett részt ebben a "versenyben".

Grosjean és Raikkönen szinte egyszerre juttatták el 100 körig a Haast és az Alfa Romeót. Kvjat is közeledik ehhez a mérföldkőhöz, ő közben az idején is javított, 1:18,6-tal fölugrott a Mercedesek elé.

Jaj, már megint eltelt egy óra, úgyhogy állásjelentés-idő van. Igazából leginkább a körszámokban történt változás.

EasyCapture1_1

Hamilton egyenlített Bottasszal körszám tekintetében, mindketten 75-tel állnak, azaz a Mercedes elsőként már a 150-et is elérte. A két pilóta között ebben a pillanatban tényleg csak az a legjobb körük közötti két ezred a különbség.

Az Auto Motor und Sport tette közzé az első közeli képet Vettel balesetéről, ide kattintva megtekinthető.

Közben a Renault is elérte a 100 kört a Ricciardo-Hülkenberg kombinációval. Ötödik csapatként tették ezt meg ma. A Haas, az Alfa Romeo és a Toro Rosso "vívnak szoros csatát" azért, hogy melyikük lesz a hatodik.

Hamilton most épp kiállt egy kerékcserére a versenyszimulációja során. A szerelők bizonyítják, hogy nem rozsdásodtak be a tél folyamán.

Az egy ideje már szakértőként ténykedő korábbi pilóta, Karun Chandhok Twitteren tartott gyorselemzést a keddi hosszú etapos eredményekból kiindulva. Röviden azt mondja, hogy a Ferrari még mindig erős, a Renault közeledett a Red Bullhoz, a Mercedes pedig egy fokkal keményebb gumin tud hasonló tempót, mint a Red Bull. Ebből nem arra lyukadt ki, hogy hány éves a kapitány, hanem arra, hogy sokkal jobb lenne minden, ha mindhárom gumikeverék használata kötelező lenne a futamokon, ami garantálná a kétkiállásos taktikákat.

Még nem hívtuk fel rá külön a figyelmet, de Hamilton legjobbja csupán két ezredre van Bottas délelőtt futott legjobbjától. A brit a 16 órakor közölt állásjelentés óta szinte folyamatosan a pályán van, akkori 33 köréhez már újabb 30-at hozzátett hosszú etapjaival.

Hülkenberg lépdelt még kicsit előre az előző percek során, 1:19,1-es körrel most a 8., köreinek száma pedig az autójának számával egyezik meg ebben a pillanatban: 27. 

Grosjean javított az idején, eddig negyedik volt, most már még negyedikebb a kevesebb mint egytizedes előrelépésnek köszönhetően.

És ha már a német lapot emlegettük, velük kapcsolatos hír, hogy feltörték az autójukat barcelonai tartózkodásuk alatt. Ilyet még a mi szerkesztőségünk is tapasztalt, amikor két éve a MotoGP miatt utaztunk a városba - a mi autónk megúszta, de mások nem voltak ilyen szerencsések.

A Williams ma is eljutott 100 körig, ezúttal Kubica hathatós segítségével. Ők a negyedik csapat, akik ma ezt elérték a Red Bull, a Mercedes és a McLaren után.

Ha van kedvetek 90°-ban elfordítani a fejeteket és közben hunyorogni, akkor itt van Vettel 3-as kanyarban történt balesete az 1-es kanyar előtti lelátóból filmezve...

Ha van kedvetek hunyorogni, akkor a Parc Fermé rovatunkban megnézhetitek Vettel 3-as kanyarban történt balesetét az 1-es kanyar előtti lelátóból filmezve...

14 óra óta csupán néhány változás történt az eredménylistán, az első három idő egyelőre érintetlen.

Az állás 16 órakor:

Robert Kubica átlépte a 90 kört, harmadikként a tesztelők közül: Sainz (96) és Verstappen (114) vannak előtte.

Lassan két óra eltelt a délutáni fázisból, és továbbra sincs semmi hír a Ferrariról.

Szokatlan elem a Renault-n: 

A Fox Sports stábja társaságában lefotózott korábbi Sauber- és Haas-pilóta, Esteban Gutierrez a Mercedes kötelékébe tartozik: fejlesztőpilóta státuszban kötött szerződést a címvédő istállóval.

A két Renault nagyon lassú bárki máshoz képest: a 10. helyezett Kubicának 1:19,3-as köre van, a mögötte álló Hülkenbergnek és Ricciardónak 1:22-es.

Hamilton már 1:19 alatt és a 6. pozícióban. A brit körszámlálója 26-nál tart.

Jelentős késéssel Hülkenberg is teljesítette első köreit délután. A német rögtön Ricciardo elé ugrott, a 11. helyre.

Jelentős különbségek vannak a megtett körök számában: a 114-gyel vezető Verstappen mögötti Sainznak 82 van csupán. A harmadik helyen a csak délelőtt vezető Bottas áll 75-tel.

Újra nincs túl intenzív élet a pályán, jelenleg Sainz és Raikkönen körözget C2 gumin.

Ahogy a táblázaton látszik, nem csupán Leclerc, de a Ricciardót váltó Hülkenberg sem merészkedett még elő délután.

A délutáni etapból el is telt az első óra, mutatjuk az állást 15-kor:

Vettel első nyilatkozata a balesetről:

„A 3-as kanyarba mentem, amikor az az érzésem támadt, hogy gond van a bal elsővel. Onnantól már semmit nem tehettem, hogy elkerüljem a becsapódást. Azután nem én irányítottam, egyenesen a gumifalba rohantam. Padlógázzal dolgozunk azon, hogy megértsük, ami történt. Sokkal egyszerűbb dolgunk lenne, ha lett volna több bukótér, az autónk pedig nem ütközött volna, ugyanis így sok minden megsérült” – mondta Vettel. Szavaiból kiderül, a probléma egyelőre ismeretlen a Ferrari számára.

A harmadik helyen álló Verstappen elsőként lépte át a 100 körös határt.

Hamilton 1:19,071-gyel egyéni legjobbját teljesítette, ezzel hetedik helyre ugrott.

Az álmos első félóra után elkezdenek javulni a köridők: Grosjean 9.-ről a 4. helyre lépett elő 1:18,4-es körrel.

Az első félórában mindenki lassú köröket a keményebb abroncsokon, 1:20 alatti időt nem is láttunk.

Trükkös tükrös kép a Racing Pointtól. Perez a 7. pozícióban áll.

A címvédő a 10. helyre iratkozott fel 1:21-es körével, az egész délelőtt tesztelő Ricciardo elé.

A helyszínen levő Autosport stábja „nagyon kék olajos füstöt” figyelt meg a Mercedesből előszállni. Hamilton mai első köreit tette meg.

Aki pályán tartózkodik, mind C3 vagy keményebb abroncson teljesít 1:23 feletti, lomha köröket.

Kezd benépesülni a pálya, többek között kiment Kubica is – épp Raikkönen elé, a Williams most feltartja az Alfa Romeót.

Eddig egyedül Raikkönen hajtott ki, magányosan köröz a pályán.

Az ebédszünet után folytatódik a teszt. Csapattársát váltva autóba ül Bottas és Ricciardo helyett Hamilton és Hülkenberg – és majd Leclerc is, ha a Ferrari megjavítja az összetört SF90-t.

Itt a kockás zászló, vége a délelőttnek. Hogy mi történt? Az első óra főleg tapogatózással telt (Verstappen és Bottas kezdett be igazán), majd a másik órában jött Carlos Sainz és megfutotta az egész téli teszt eddigi legjobb körét, amivel azóta is vezet - C4-es gumin volt a spanyol. Ezt aztán a piros zászlók órája követte: előbbi Sainz okozott megszakítást, mert víznyomás-problémák miatt megállt a McLaren, majd Verstappen Red Bullját tolták vissza a bokszba, végül Sebastian Vettel okozta a legnagyobb kimaradást. A német a hármas kanyarban mechanikai hiba miatt leszáguldott a pályáról, neki a falnak, összetörte a Ferrarit és könnyen lehet, hogy délután sem nagyon látjuk majd újra a csapatot.

Így állunk most:

 

A Sky egyik szakértője szerint a múlt héten látott Mercedes még egy novemberi, "biztonsági" verzió, a most látott autó pedig az "igazi" - félvezeti a népet a világbajnok?

A Kubica-tábor természetesen most sem hiányozhat:

 

A Ferrari az közölte, hogy a Vettel által összetört autó még órákig nem térhet vissza a pályára, ebből arra következtethetünk, hogy a délutánból is vesztenek majd - megint Leclerc jár pórul, mint tegnap.

A Racing Point továbbra sem az igazi, Strolléknál Barcelonában eddig csak a Williams teljesített kevesebb kört, pedig a grove-iak két és fél napot késtek. Perez ma is utolsó ezen a listán, 29 körrel a "zsebében" ül a bokszban húsz perccel az ebédszünet előtt.

Ricciardo becsülettel dolgozik:

 

Verstappen éppen egy meglehetősen hosszú etapot teljesít, stabilan 1:21-es körökkel, lehet, hogy ő már az ebéd előtt megkezdte az ilyen jellegű munkát - ez eddig jellemzően a délután programja szokott lenni.

Aki nagyon csendes eddig ma, az Kimi Raikkönen és az Alfa Romeo, a finn még harminc kört sem tett meg, nála kevesebbel csak Sergio Perez rendelkezik jelenleg - fél óra van hátra az ebédszünetig.

A csapat szerint egyébként a Renault most a megbízhatóságra gyúr és ami a motort illeti, a teszt összességével abszolút elégedett is lehet. Eddig.

Ricciardo és Bottas is 50 megtett körön túl, az ausztrál viszont az időket tekintve utolsó, mert most már a belendülő Kubica is megelőzte.

A reggeli 0 Celsius-fokos aszfalt egyébként most már 25 Celsius-fokos.

Az azért jó, hogy ilyen sokan vannak kint már a teszten is...

Többen is javítottak, Verstappen pedig elkerülte az ötven megtett kört, ezzel ő a legjobb ebben a tekintetben a mai napon.

Most "megtelt" a pálya:

 

Bottas javít is, 1:18,9-cel mai legjobbját futja.

Jó negyven perc szünet után folytatódik a munka a pályán, a mezőny fele vissza is tért az aszfaltra.

Közben egy fontos hír: Fernando Alonso visszaül a McLarenbe! Klikk: https://formula.hu/f1/2019/02/27/hivatalos-alonso-visszaul-a-mclarenbe

 

Egyébként az is kiderült, hogy Sainz korábbi megállását víznyomás-problémák okozták.

Közben az autó is visszaért, zöld zászló!

Vettelt megnézték az orvosok, de elvileg rendben van.

A Ferrari hivatalos információja: "mechanikai hiba" okozta Vettel balesetét.

Nem hivatalos forrás, de pályaszéli információ, hogy fékhiba okozta az egyébként elég furcsa balesetet.

Most emelték ki a Ferrarit a baleset helyszínéről, dolgoznak a gumifal helyreállításán, Vettel pedig sétál...

Úgy tűnik, hogy Vettel egyenesen kirohant a pályáról a hármas kanyarban, neki a falnak, ahol jelentősen megtörte a Ferrari elejét, főleg a bal elejét. Neki nincs baja, de az autót a következő órákban aligha látjuk újra a pályán - jelentős kiesés a Ferrarinál!

Egyelőre nem tudni pontosan, hogy mi történt, de a Ferrari a falban van, összetört - Vettelnek nincs baja. 

Hoppá, megint piros zászló, most Vettel! A német kicsúszott a hármas kanyarban.

Úgy tűnik, hogy rajtpróbált tartott, csak... nem rajtolt el.

Újabb piros zászló! Verstappen ugyanúgy a bokszkijáratnál állt meg, mint korábban Sainz.

Így állunk két órát követően - közben pedig Sainz visszatért a pályára, megcsinálták a McLarent.

Kevin Magnussen azon kevesek közé tartozik, aki szerint többet lehet majd előzni az idei módosítások miatt. Klikk: https://formula.hu/f1/2019/02/27/megis-joval-tobb-elozes-lehet-iden

 

Sainz autóját visszavitték a bokszba, szabad a pálya.

Csak hogy mutassunk egy videót is a mai napról:

 

Piros zászló! Sainz ebben is az első: a bokszból kifelé megállt alatta a McLaren.

Közben a Renault bejelentette, hogy Szergej Szirotkin lesz a csapat tartalékpilótája 2019-ben.

Mit csinál a McLaren?

Sainz nem lassít, 1:17,144-gyel megfutja a téli tesztek eddigi leggyorsabb körét, két tizeddel megjavította Nico Hülkenberg eddigi idejét!

Sainz nagyon belejött! 1:17,503 a spanyoltól, ez a McLaren legjobb köre a teszten, sőt, az egész mezőny második legjobb ideje a bő öt nap során, elvileg a C4-es gumin.

Érdekesség: Grosjean intermediate gumikon futotta az installációs körét, azóta egy órát ült a bokszban, most tér vissza a pályára.

A Mercedes bokszkiállást gyakorol, az elmúlt tíz percben Bottas többször is visszatért a bokszba egy gyors kerékcserére.

Közben Vettel is megelőzte Verstappent, Perez felugrott a negyedik helyre, egyelőre nagyon szoros az eleje - most már azért mindenki aktív, így állunk egy óra elteltével:

 

Sainz! 1:18,8, a tegnapi naphoz hasonlóan ismét egy McLaren az élen!

Kubica is megérkezett:

 

Sainz első komolyabb köre rögtön a második helyre elég, Verstappenen kívül eddig csak ő ment be 1:20 alá.

Most ismét csendesebb a pálya, Verstappen már 17 körnél tart ugyan, de sokan ücsörögnek a bokszban, Bottas például az erős rajt óta az elmúlt húsz percet a garázsban töltötte.

Érdekes információ: a hét folyamán eddig a sebességméréseknél mindig a Renault-motoros autók voltak a leggyorsabbak - Hülkenberg nem a vakvilágba beszélt, amikor azt mondta, hogy érzi az erőt?

Verstappen 1:19 alatt, 1,2 másodpercre van a tegnapi nap legjobb idejétől - közben Vettel a második, Raikkönen pedig a harmadik, éledeznek a többiek is.

Vettel az első, aki visszatér a pályára, a Ferrarinak a tegnapi nap után lenne min javítania - bár a körszámokat tekintve a teljes tesztet nézve már vezetnek a Mercedes előtt.

Bottas és Verstappen is kilenckörös etappal nyitott, most mindketten visszatértek a bokszba, úgyhogy teljesen kiürült a pálya - mindenki (Perez is) megtette az első lépéseket, egyetlen autó sincs mozgásban.

Negyedóra elteltével már csak a Racing Point autóját nem láttuk a pályán, Sergio Perez egyelőre "pihen". 

Verstappen közben már 1:19-ben jár, gyorsan felvette a ritmust.

Most már Verstappen is bekapcsolódik, a hetet most kezdő holland megtett három kört és 1:21,038-cal átvette a vezetést a már nyolc körnél tartó Bottastól.

Az első percekben egyedül Bottas végez komolyabb munkát, a Mercedes finnje máris megtett öt kört, a többiek egyelőre csak kinéztek a pályára.

1:24,626-tal Bottasnak már mért köre is van, még ha ez nem is tekinthető "igazi" mért körnek - közben Vettel is végiggurult már kétszer a pályán, de most visszatért a bokszba.

A mezőny nagy része azonnal meg is kezdte a munkát, a tegnap rengeteg időt veszítő Valtteri Bottasé az első (nem mért) kör.

Éééééés zöld zászló, kezdődik!

Tegnap a Renault tette meg a legtöbb kört és a McLaren-Renault volt a leggyorsabb, bár a Honda sem panaszkodhat - ki lesz a mai úr?

Az idei teszt eddigi legjobb idői:

1. Hülkenberg 1:17.393 (Test 1, Day 4)

2. Albon 1:17.637 (Test 1, Day 4)

3. Kvjat 1:17.704 (Test 1, Day 3)

4. Norris 1:17.709 (Test 2, Day 1)

5. Gasly 1:17.715 (Test 2, Day 1)

A zöld lámpáig nézzük meg a keddi nap összefoglalóját:

 

Álmos reggel a pályán:

A mára tervezett pilótafelállás a következő:

Mercedes - Bottas (délelőtt) - Hamilton (délután)

Ferrari - Vettel (délelőtt) - Leclerc (délután)

Red Bull - Verstappen

Renault - Ricciardo (délelőtt) - Hülkenberg (délután)

Hare - Grosjean

McLaren - Sainz

Racing Point - Perez

Alfa Romeo - Raikkonen

Toro Rosso- Kvjat

Williams - Kubica

Nagyon hideg reggelre ébredtek a csapatok Barcelonában, hideg az aszfalt is, bár az előrejelzések szerint hamarosan "normális" hőmérsékletre melegszik az idő.

Jó reggelt, szép napot minden kedves olvasónknak! A maival együtt már csak három nap van hátra az F1-es téli tesztekből, úgyhogy egyre fontosabb az, hogy minden jól működjön - tegnap a Ferrari és a Mercedes is technikai gondokkal küzdött, Hamiltonék ráadásul hatalmas változtatásokat eszközöltek az autón, amellyel a figyelem középpontjába kerültek.