DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
11:56

Leclerc kint van a C3-as gumikon, megjavította saját eddigi napi csúcsát, 1:18,0-val viszont továbbra is csak a harmadik.

Ahogy megszokhattuk, az első négy tesztnap után négy nap szünet következik, aztán a második teszt négy napja. Jövő kedden a mezőny újra Barcelonában tesztel, mi pedig természetesen ismét élő közvetítés formájában követjük az eseményeket.

A negyedik tesztnap végeredménye:

Giovinazzi újra elindult az Alfával, ami aztán megint megállt. Pár másodperc különbséggel piros és kockás zászló.

Négy és fél perccel a vége előtt újra zöld zászló.

Éppen a piros zászló előtt Norris C4 gumin előremozdult a 11.-ről a 7. helyre.

Kevesebb mint 10 perccel leintés előtt piros zászló, Antonio Giovinazzi autója állt le. Az eset a bokszutca végén történt, így gyors újraindításra számíthatunk.

Ehhez képest Russell, aki csak délután vezette a Williamst, 14 körnél jár. A brit autóján aerodinamikai méréseket végez a Williams – ne feledjünk, két és fél nap hátrányban vannak.

A teszt legszorgosabbja, Antonio Giovinazzi 150 körnél tart: igencsak impozáns mennyiség.

A nap lemenőben van Barcelonában, kevesebb mint fél óra maradt hátra az első tesztből.

Lando Norris C4-en, és bár javít, nem lép előre a 11. helyről. Az első két nap még jobb színben tüntette fel a McLarent (mindkétszer másodikként zárt a csapat a Ferrari mögött).

Fél órával a leintés előtt a C3 abroncs kapós a pályán, azaz ne várjunk nagy időket a következő percekben. Felteszi a végére még valaki a C5-öt?

Alig 10 perc leállás után folytatódott a teszt, Bottas kapott figyelmet a C4 abroncsokkal, de a finn messze volt a javítástól.

A ma teljesített körök listája csapatonként – újra Giovinazzi vezet Leclerc előtt.

Alfa Romeo - 136
Red Bull - 131
Ferrari - 131
Haas - 117
McLaren - 116
Toro Rosso - 112
Mercedes - 92
Racing Point - 72
Williams - 60
Renault - 58

Eközben egyetlen óra maradt a tesztből, mutatjuk az állást 17 órakor az új éllovassal:

A Renault pilótája kivezető körén húzódott félre a 13-as kanyarban.

Még mindig Hülkenberg: negyedórával azután, hogy megfutotta a legjobb köridőt, a német megállt a pályán. Piros zászló.

A tavalyi teszt legjobbja 1:17,182 volt, ami egyben barcelonai pályacsúcs. Hülkenberg köre alapján jó esély van rá, hogy jövő héten 1:16-os időket is lássunk.

Hülkenberg az első és második szektorban is elmaradt Albon és Ricciardo legjobb részidejétől, mégis lefaragott közel három tizedmásodpercet az addigi leggyorsabb eredményből.

Nico Hülkenberg a Renault-val megfutotta a legjobb köridőt! 1:17,393 az új csúcs.

Leclerc és Giovinazzi között megy az adok-kapok, már ami a megtett körök számát illeti. Most épp a monacói van elöl, 125-tel 123-mal szemben. A harmadik legszorgosabb, Gasly 114-nél jár.

Hülkenberg C4 abroncson farigcsál délutáni legjobb körén, 1:18,248-nál tart, amellyel a hatodik.

Kiszámolták az elméleti legjobb köridőt: Albon, Ricciardo és Bottas szektoraiból 1:17,276-ot lehetne összerakni. Ettől négy tizedre tartunk.

George Russell már Kubica előtt, körről körre javítja a Williams legjobbját, 1:20,9-cel azonban még mindig több mint egy másodpercre van az előtte álló Strolltól.

Ilyet sem sűrűn látunk: Adrian Newey borostásan a Red Bull bokszában.

Valtteri Bottas Mercedesére felkerült a C5 abroncs, a finn pedig megfutotta a csapat eddigi legjobb tesztkörét, 1:17,857-et, amely mindössze két tizeddel lassabb Albonnál. A finn maradt a harmadik helyen.

Az állás két óra után a már Hamiltonnál is gyorsabb Bottasszal, a végre kimerészkedő Hülkenberggel és Russellel, illetve a rengeteget dolgozó Leclerc-Giovinazzi-Gasly trióval:

Egy installációs kört már George Russell is teljesített, most már csak Fittipaldi neve mellett áll egy nulla a megtett köröket illetően.

Azóta már Gasly és Giovinazzi is háromjegyű körszámnál tart.

A mai nap maratonistái, avagy a legtöbb kört teljesítő versenyzők, köztük a már 110-nél járó Leclerc-rel:

 

Hülkenberg első mért köre, az 1:20.820 csak Kubicáénál volt jobb, de várhatóan a német még jócskán javítani fog.

Ha nem is végszóra, de megjött Nico Hülkenberg is a pályára.

Közben Gasly is visszaelőzte Magnussent, emellett pedig előkerültek több helyen is a C4-es gumik.

Valtteri Bottas 1:17.955-tel már a harmadik, megelőzte délelőtt futó csapattársát, Lewis Hamiltont is néhány ezreddel.

Leclerc lett végül a mai nap első versenyzője minimum 100 megtett körrel.

Kapaszkodik Magnussen is, Gaslyt már megelőzte 1:19.079-es idejével, a C3-as gumin.

A legtöbb kört eddig Charles Leclerc és Antonio Giovinazzi tették meg, a monacói 97-nél, Giovinazzi 96-nál jár.

Jelenleg csak Norris a pályán, Bottas viszont, mielőtt lement volna, még gyorsan javított, és már közel jár az 1:17-tel kezdődő köridőkhöz. Bottas jelenlegi legjobbja 1:18.130.

Bottas maradt, Giovinazzi ment, Norris jött. Mármint a pályán zajló munkáról beszélünk.

Megint gyér a forgalom, jelenleg csak Bottas és Giovinazzi a pályán, akik egyébként egymás mögött helyezkednek el a legjobb köridőket tekintve is: a finn jelenleg az ötödik, az Alfa Romeo újonca bő másfél tizeddel van mögötte.

A többség, aki ma már volt a pályán, legutóbb C2-es gumit kapott használt.

Bottas pályára gurult és futott is néhány kifejezetten jó kört, rajta kívül a délután kezdők közül egyelőre csak Kevin Magnussennek van mért ideje. Nico Hülkenberg, George Russell és Pietro Fittipaldi első körei még váratnak magukra.

Az állás az első délutáni óra után:

Magnussen Bottashoz hasonlóan csak délután ült az autóba, így a dánnál értelemszerűen azért van még hely kört javítani, a haasos jelenleg 1:19.389-nél tart, a kilencedik helyen.

Hatan jelenleg a pályán, és mivel a többség a sok üzemanyaggal futott körökre koncentrál, ez a ranglistán csak úgy jelenik meg, hogy ezen versenyzők neve mellett egyre több a megtett körök száma.

Pierre Gasly is megfutja a maga rekordját, a Red Bull-versenyző 1:19.202-nél jár, ezzel jelenleg nyolcadik.

Bottas, Leclerc és Gasly a pályán, a finn tovább javít, már 1:18.356-nál tart.

Még egyszer a versenyzőcserék délutánra:

 

Bottas mászik felfelé a ranglistán, a három, éppen pályán lévő versenyző közül (Giovinazzi, Albon és ő) saját leggyorsabb kört futott és máris harmadik 1:18.380-nal.

Antonio Giovinazzi teljesített egy tízkörös etapot, de nem éppen a legjobb köridőre ment: a leggyorsabb egy 1:24.4 alkalmával volt, ami még a saját legjobbjától is elmarad 6 másodperccel.

Bottas is megérkezett, első köre azonban igencsak bemelegítő: 1:20.399-nél állt meg a finnél az óra.

Magnussen futotta meg a délután első mért idejét, 1:19.837-tel. A dán a Haasszal jelenleg kilencedik.

Giovinazzi mellé közben csatlakozott a pályán Pierre Gasly és Lance Stroll is.

Vár ránk néhány versenyzőcsere a délután folyamán - Bottas Hamiltont váltja, Hülkenberg Ricciardo helyére ül be, de Grosjean és Kubica is átadja az autót Magnussennek, illetve Russellnek.

Indul a délutános műszak, szabad a pálya, Antonio Giovinazzi az első fecske a pályán a Circuit de Catalunyán.

Véget ért a hét utolsó tesztnapjának első fele és elég eseménydúsra sikerültek az elmúlt órák. Ugyan Lando Norris hamar kicsúszott a nap elején, emiatt az első óra elég unalmasan alakult, a folytatásban záporoztak a jó idők. Egy ideig Charles Leclerc állt az élen a Ferrarival, majd megérkezett az ezúttal már a teljesítményre koncentráló Mercedes Lewis Hamiltonnal és átvette a vezetést - hogy aztán Daniel Ricciardo is beszálljon a harcba és az első helyre álljon. A Renault ausztrálja a C4-es gumin már vezette a tabellát, majd felrakta a C5-öst és további két tizedet osztott ki a többieknek, ám a végén érkezett az újonc Albon a Toro Rossóval és megfutotta a hét legjobb körét 1:17,637-tel - féltávnál így ő áll most az élen. Ricciardo a C5-ös gumin a második, Hamilton a C4-esen a harmadik, Leclerc pedig a C3-ason követi őket. A Williams az utolsó órában kezdett el igazán kiteljesedni, addig csak bemelegítő köröket futott Robert Kubica, de a lengyel ennek ellenére még mindig az utolsó helyen áll.

Az állás:

 

Pár perc múlva véget ér a nap első fele, a csapatok többsége már be is fejezte a munkát.

Valtteri Bottas délután ül majd be a Mercedesbe, de előtte még ő is elmondta, hogy a Ferrari tűnik a mezőny jelenlegi legjobb autójának, mert minden gumin, minden üzemanyagszinttel elit tempóra képes.

Leclerc kicsúszott az ötös kanyarban, de elkerülte a csattanást, nincs baj.

ALBON AZ ÉLEN! Megint a Toro Rossóé a nap legjobb köre eddig: az újonc 1:17,637-tel a teszthét legjobb idejét rakta össze!

Norris a reggeli bakija után azért szépen gyűjtögeti a köröket, 39-nél tart és jelenleg a nyolcadik helyen áll:

 

Albon mekkorát ment! A Toro Rosso újonca felugrott a harmadik helyre, megelőzte Leclerc-t 1:18,0-s körével. A tegnapo napot behúzó Toro ma is hasít!

Ami a körszámokat illeti: Grosjean kis híján utolérte Leclerc-t, 55-58-nál járnak, a többiek közül senki sem jutott még 40 fölé.

Ricciardo még rátett egy lapáttal: felrakták a C5-ös gumit, az ausztrál pedig 1:17,7-nél jár!

Hármas csata az élen, minimális a különbség a Ricciardo-Hamilton-Leclerc trió között - így állunk egy órával az ebédszünet előtt:

 

Giovinazzi C3-as gumikon futott egy új saját csúcsot, 1:18,5-tel a negyedik helyen áll az Alfa olasz pilótája. 

Az élmezőny a bokszban van, úgyhogy most megint nincs túl sok esemény a pályán, de Ricciardo köre a Renault eheti legjobbja, úgyhogy a délelőttel elégedettek lehetnek Enstone-ban.

Albon kicsit lecsúszott a pályáról a nyolcas kanyarban, de nem történt gond, folytatta a körét.

Hejjhajj, mi van itt? Előbb Hamilton nézett be 1:18 alá, majd most Ricciardo még őt is megelőzi! 1:17,913 a Renault-val!

Na, pont most lépett oda Kubica, elkezdett értékelhető köröket futni, jelenleg 1:22-nél jár, amivel még mindig utolsó.

A Williams itt tart a negyedik tesztnapon:

Leclerc 44 körnél jár, amivel vezeti a vonatkozó listát, rajta kívül csak Grosjean érte el a 30-at.

Albon is megkapta a C4-es gumit, 1:19,7-tel feljött az ötödik helyre a Toro Rossóval.

Lance Stroll megpördült, de gond nélkül továbbment, jelenleg ötödik a kanadai.

Kubica közben Leclerc-t is feltartotta, továbbra sem F1-es tempóban kóvályog a pályán a Williams.

Hamilton visszavágott! Feltették a C4-es gumit a Mercedesre, a világbajnok pedig repesztett vele egy 1:18,3-at, amivel egy tizeddel megelőzte a kettővel keményebb keveréken köröző Leclerc-t.

Dr. Helmut Marko szerint jelenleg a Ferrari a leggyorsabb és még a Red Bull is jobb a Mercedesnél... persze kezeljük ezt azért fenntartással. Mindenesetre így néz ki a mai nap állása két óra elteltével:

 

Hamilton megint megpróbálta, lila első és második szektor, de az utolsóban kikapott Leclerc-től, bár már csak néhány századdal van lemaradva. Többen is mondták tegnap, hogy a Ferrari nagyon stabil a lassú kanyarokban, most is ennek köszönheti a jelenlegi elsőségét.

Huhh, hajszálon múlt a baleset! Hamilton óriási tempót ment, két leggyorsabb szektoron volt túl, de a sikánnál utolérte Kubicát, aki nem látta őt - a britnek le kellett mennie a pályáról, hogy elkerülje a csattanást.

Kubica továbbra sem tud érdemi kört futni, 1:47-et ment, a többiek 1:23-tól lefelé találhatóak.

Hamilton is javít, 1:18,620, maradt a második helyen, továbbra is C2-es gumikon.

Ugyan megérkezett a Williams, egyelőre mintha itt se lenne a csapat, tíz megtett kör, érdemi idő nélküli utolsó hely. Na de majd talán most.

 

Leclerc-t leszámítva mindenki elment pihenni, a monacói egyedül köröz a pályán.

És ez egyébként a Ferrari legjobb C2-es köre a héten!

Leclerc válaszol! Szintén a C2-es gumik 1:18,475, bő három tizeddel gyorsabb Hamiltonnál és átveszi a vezetést!

Említsük meg, hogy Hamilton a C2-es gumin futotta az idejét, mögötte Leclerc szintén ezen a keveréken második. Viszont a hét legjobb időit eddig a C3-as, a C4-es, vagy éppen a két legjobbat a C5-ös gumikon futották az érintettek - a Mercedes idén is a keményebb keverékekre szavaz eddig, ugyanis ez a kör a csapat legjobb ideje a hét folyamán.

A többiek is javulgatnak, Ricciardo 1:19,0-val feljött a harmadik helyre Hamilton és Leclerc mögé.

Egyedül a Williamsnek nincs jelenleg érdemi köre, Kubica 1:55-ös gurulással utolsó.

Hamilton! 1:18,800-as kör a világbajnoktól, átvette a vezetést! Tényleg elkezdenek jönni a gyors körök a Mercedestől?

Leclercé és Grosjean is a lovak közé csapott, mindketten 1:19 alá mentek, de még mindig a francia jár előrébb.

Grosjean közben 1:20 alá ment már és közelít a húsz megtett körhöz, mindkét listán ő áll az élen eddig.

Kérdés, hogy mi történik eddig a Mercedesszel: eltelt egy óra és egy installációs kört tudott le Hamilton, mást nem.

Grosjean 1:20,8-nál jár, közben Leclerc is feliratkozik a mért körök listájára egy 1:22,2-vel.

1:21,357-tel megvan a nap első mért köre! Grosjean nevéhez fűződik.

Meg is van a zöld jelzés, Grosjean, Albon, Giovinazzi és Gasly azonnal is is hajtott a pályára.

Még mindig piros zászló van, de az autó most már a teherautó hátulján pihen, úgyhogy hamarosan folytatódhat a nap.

Norris:

 

Az autó nem sérült, de beragadt a kavicságyba, ki kell onnan szedni - Norris nem lehet túl büszke erre...

Meglehetősen hideg van ma reggel Barcelonában, de ez még önmagában nem indokolja, hogy szemlátomást lassú tempóval se tudjon valaki elfordulni.

Hoppá! Norris lassan poroszkált az úton, de így is lement a pályáról a kavicságyba.

Albon megoldotta az első körét kicsúszás nélkül!

A tesztnap első tíz perce dióhéjban:

 

Ennyit a nagy mozgásról: nyolc perc alatt mindenki megnézte magának a pályát, most viszont már mindenki a bokszban van, csend honol a barcelonai aszfaltcsíkon.

Várhatunk ma valamit a Mercedestől? James Allison azt nyilatkozta, hogy a versenyszimulációkkal jól haladtak a hét elején és ma a teljesítmény kerül majd előtérbe...

Már nyolcan is megnézték maguknak a pályát, Norris, Kubica és Ricciardo két-két kört is teljesített, de egyikük sem volt még mért idő.

Kubica drukkerei megérkeztek:

Zöld a lámpa, zöld!

Színes füst száll fel a Ferrari garázsából, a Force India szerint valószínűleg pápát választottak a maranellóiak...

 

Egy Raikkönen-onboard még tegnapról:

 

Köszöntjük kedves olvasóinkat! Kezdjük is mindjárt a hét utolsó F1-es tesztnapját a mai felállással:

Mercedes - Hamilton/Bottas 
Ferrari - Leclerc 
Red Bull - Gasly 
Renault - Ricciardo/Hülkenberg 
Haas - Fittipaldi/Magnussen 
McLaren - Norris 
Racing Point - Stroll 
Alfa Romeo - Giovinazzi 
Toro Rosso - Albon 
Williams - Kubica/Russell