Verstappen a Red Bull-lal 18, Kvjat a Toro Rossóval 23 kört tett meg eddig ma. A Honda-motor egyszer sem mondott csődöt, a beszállító elmondása szerint már a finomhangolásnál tart.
Véget ért a mai tesztnap is, Danyiil Kvjat bizonyult a leggyorsabbnak, Kimi Raikkönennek pedig meg kell elégednie azzal, hogy ő futotta ma a legtöbb kört.
Grosjean alatt harmadszor is megállt a Haas, nagy bajban az amerikaiak. Ezzel alighanem vége is a napnak.
És megtörtént a trónfosztás is: Kvjat bejött Raikkönen elé, ideje 1:17,704.
A Ferrari a Twitteren jelentette be, hogy mára befejezte, ezzel eldőlt, hogy vége a Ferrari-uralomnak, de nincs okuk csüggedni, így is produktív napot zártak.
Ha minden igaz, Kvjat és Ricciardo is a C4-es, tehát a második leglágyabb keveréken vannak kint.
Hoppá! Danyiil Kvjat beesett a második helyre a Toro Rosso-Hondával, 25 perccel a tesztnap vége előtt. 1:18,276-ot autózott, de mire ezt leírtuk, már Ricciardo be is jött elé. Úgy fest, a végét még megnyomják a csapatok.
Egyedül Hamilton van kint a pályán, a Mercedestől pedig még mindig nem láttunk egy igazán gyors kört, most is csak a Williamst előzik meg Bottasszal.
Russell elkezdte belepakolni a köröket a Williamsbe, már 20 fölött tart, viszont még 8 másodperccel lassabb, mint az eddigi legjobb idő.
Így állunk egy órával a teszt vége előtt:
Elég nagy a csend most Barcelonában. Egyedül Verstappen és Grosjean vannak a pályán, de ők is elég nagypapás tempóban közlekednek.
Miközben George Russell harmadjára is nekifutott a Williams bejáratásának, Raikkönen minden téren átvette a vezetést, ugyanis immáron az Alfa Romeo versenyzője tette meg a legtöbb kört a mai napon.
Vettel az imént látványosan lelassult a Ferrarival, majd a bokszba hajtott a kör végén. Lehet, hogy valami probléma van az autóval, de az is elképzelhető, hogy csak elengedte maga mellett a többieket.
Hamilton a C2-es, mindenki más a C3-as keverékű abroncsokon körözget. Közben Romain Grosjean is visszatért a pályára a Hasszal.
Elég zsúfolt jelenleg a pálya. Hatan is kint vannak, de mind a hosszú etapokat gyakorolják. 1:21-1:23 közötti köröket autóznak a legtöbben.
George Russell időközben újra pályán a Williamsszel!
Daniel Ricciardo majdnem egy másodpercet javított legjobbján, ezzel ma a kilencedik helyre tud odaérni. Ideje 1:19,775.
Két óra maradt a napból, így állunk most:
Kvjat is a száz megtett kör küszöbén, az idők viszont nem javulnak, szemlátomást sok üzemanyaggal autóznak a pilóták - elég sok ilyen etapot látunk ezen a héten, a délutánok jellemzően erről szólnak.
Paddy Lowe mégsem beszélt a sajtóval - elvileg kérdezhettek volna tőle az újságírók, de Claire Williams elnézést kért és azt mondta, hogy most nagyon sok a munkája, nem ér rá.
A közösségi oldalakon közben szinte az összes csapat üdvözölte a tesztelésbe bekapcsolódó Williamset, most pedig a grove-iak is válaszoltak rá annyit, hogy köszönik, nyomják.
Thanks! Now let's get down to testing
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 2019. február 20.
A Williamsnek viszont hiába örültünk meg, Russell azóta sem tért vissza a pályára, az az egy bemelegítő kör áll eddig a neve mellett - két és fél óra maradt a napból, lassan ideje lenne csinálni valamit...
Verstappen közben megfutotta a hét leggyorsabb Red Bull-körét, ez a mai napon a harmadik helyre elég eddig, egy másodperccel elmaradva Raikkönentől.
Közben Raikkönen és Vettel is elérte a száz megtett kört a mai napon - ők a leggyorsabbak és a legszorgalmasabbak is eddig.
Még egy kis Williams:
Up and running in Barcelona! #F1Testing pic.twitter.com/EXKZynxT23
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 2019. február 20.
Hamilton továbbra sem "csapott oda", a Mercedes egyelőre nagyon visszafogott - a 10-11. helyezés semmiképp sem jó, bármilyen gumin, bármilyen üzemanymennyiséggel érték el. A brit nem is dicsérte túl az autót a nap közben tartott sajtótájékoztatón.
Raikkönen a legkeményebb gumin futott egy hosszabb etapot, íme a köridők: 1:22.7, 1:22.4, 1:22.7, 1:23.1, 1:23.5, 1:23.9, 1:23.9, 1:24.8, 1:24.3, 1:23.7, 1:23.6, 1:23.7, 1:23.8, 1:24.3, 1:23.1, 1:24.2, 1:24.6, 1:24.9, 1:25.0, 1:25.1, 1:25.1, 1:25.4, 1:25.3, 1:25.9, 1:25.3, 1:25.2.
Az óra végéhez közeledünk, érdemi változás nincs, hosszabb etapokat gyűrnek a pilóták, már aki kint van - a Williamset sem láttuk egy installációs körnél tovább, de az eddigiekhez képest az is óriási előrelépés. Az állás:
A Renault újra használja a DRS-t azok után, hogy Nico Hülkenberg ma délelőtt nem használhatta Daniel Ricciardo tegnapi balesete miatt. A csapat megerősítette, hogy Ricciardo most újra egy ilyen hátsó szárnyat használ.
Hamilton egy hétkörös etap után visszatért a bokszba, egyelőre a 11. helyen áll, bő egy tizedmásodperccel elmaradva Bottastól.
Érkezik a Renault is:
Time for the to take over! #RSspirit pic.twitter.com/Yp2OedjCvF
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) 2019. február 20.
Megérkezett a Williams, megkezdik a munkát! Két és fél nap késéssel.
Életjelek a Williams garázsából:
Stirrings in the Williams garage… #F1Testing #F1 pic.twitter.com/6FHdIwVipN
— Formula 1 (@F1) 2019. február 20.
Megint megállt a Haas! Megadta magát a technika Grosjean alatt, a francia alig ülhetett be az autóba, már ki is kellett szállnia, az autó megállt a pályán. Három nap alatt három ilyen eset nem túl biztató...
Úgy fest, hogy Raikkönen most a hosszú etapra gyúr az Alfával, már egy ideje kint van és 1:23-as köröket fut - közben Hamilton is megkezdte a munkát, a Williams még nincs a pályán.
Három csapat is pilótát cserélt: Hamilton Bottast, Ricciardo Hülkenberget, Grosjean pedig Fittipaldit váltotta.
Kezdődik a délutáni műszak! George Russell bekászálódik a Williamsbe és úgy fest, hogy végre a grove-iak is megkezdik a munkát...
Az ebédszünet után 14 órától folytatódik a móka, a várakozások szerint a Williamsszel kiegészülve.
Ez történt a harmadik tesztnap délelőttjén:
Bár a délelőtti négy óra többségében Sebastian Vettel a Ferrarival vezette az eredménylistát, fél órával az ebédszünet után viszont Kimi Raikkönen robbantott és megfutotta a tesztelés első 1:18 alatti körét: C4-es – második leglágyabb – abroncson 1:17,762-t teljesített az Alfa Romeóval. C3 abronccsal Vettel zárt a második, Nico Hülkenberg a harmadik helyen. Délelőtt egy alkalommal lengették be a piros zászlót, a Haas tesztpilótája, Pietro Fittipaldi állt meg a pályán.
Az előző két nap végén egyaránt második leggyorsabb McLaren csak fél 12-kor hagyta el a bokszot, miután éjszaka jelentős módosításokat végeztek az autón, a szerelés pedig elhúzódott. A kiesett idő ellenére Carlos Sainz gyorsan felzárkózott az eredménylista első felébe, bár végül hetedikként zárt.
A Williams hajnalban végre megérkezett a barcelonai pályára, a délelőtt pedig az FW42 előkészítésével telt a bokszban. Délután George Russell teljesíti a modell első métereit.
Az állás 13 órakor:
Sainz kicsúszott a kavicságyba, de baj nincs, visszatért a bokszba.
Sokan vannak a pályán így ebédszünet előtt, Kvjat is javított és felugrott a negyedik helyre.
Sainz közben javít, 1:19,354-gyel a hatodik a McLaren spanyolja.
Kimi köre azért egy képet megér:
Raikkönen köre amúgy a C4-es gumin született, ami eggyel lágyabb Vettelénél.
Vettel visszatért a C3-as gumikon, válaszol Raikkönennek?
Mögötte is percről percre változik a sorrend, most Vettel, Hülkenberg, Verstappen és Fittipaldi áll a 2-5. helyen.
Kimi Raikkönen a tesztelés eddigi leggyorsabb körét teljesítette 1:17,762-vel! A finn elsőként ment be 1:18 alá, csupán hat tizedmásodpercre a pályacsúcs.
Gyorsult a megállása után pályára hamar visszatérő Fittipaldi is, aki C4 gumin a negyedik helyre jött fel, 1:19,249-cel.
Az eddig utolsó Kvjat az ötödik helyre lépett előre 1:19,565-tel.
Raikkönen visszajött a második helyre, 1:18,506-os ideje csupán másfél tizeddel marad el Vettelétől. A finn a C4-es abroncsot használta, azaz a második legpuhábbat.
Bottas 55 kört tett meg délelőtt (csak Vettel rendelkezik többel, 63-mal), de a finn csupán nyolcadik helyre elég 1:20,6-os időt teljesített.
Az elmúlt egy órában megsűrűsödtek az események: Vettel tovább javított, a McLaren feltűnt a pályán és sor került az első piros zászlós megszakításra a Haas megállása miatt.
Az állás délben:
13 perc után újra kinyit a bokszutca, hat autó a pályára is siet.
Fittipaldi már visszatért a bokszba. A 8-as kanyarban rekedt VF-19-et letakarják, majd felteszik a beavatkozóautó platójára.
Ezt a képet a Williams készítette a csapat garázsában. George Russell már beült az autóba, ő fogja vezetni a versenygépet – még mindig valószínűleg csak ebédszünet után.
Itt a nap első piros zászlója: Fittipaldi állt meg a pályán. A Haas tegnap Grosjeannal is megadta magát.
Hülkenberg is előhúzott egy 1:19 alatti kört, egészen pontosan 1:18,800-at, amellyel Raikkönen elé, a második helyre ugrott. Sainz is hamar eljutott 1:19,7-ig, a McLaren az ötödik pozícióban áll.
Vettel átlépte az 50 körös határt – így áll most a számláló:
Vettel 51
Bottas 41
Raikkonen 40
Fittipaldi 40
Hulkenberg 39
Ricciardo 26
Perez 23
Verstappen 18
Sainz 5
Fittipaldi is 1:20 alatt, a brazil a negyedik pozícióban a Haasszal.
Carlos Sainz végre előjött a bokszutcából, és megtette a McLaren első mai köreit – két tapogatózó kört.
Vettel egy tízkörös etapot teljesített, hasonlót, mint Leclerc tegnap. A végére a gumik teljesítménye látszólag messze elmaradt az optimálistól.
Hülkenberg 1:19,544-es körével Perez elé ugrott a harmadik helyre: Vettel és Raikkönen után ő tudott bemenni 1:20 alá.
A német a C3-as gumin egy hűtőkör után újra nekifutott, de hiába teljesítette a legjobb középső szektort, teljes körön nem tudott javítani.
Vettel 1:18,355-ig gyorsult. Már csak egy tizedre van a tegnapi, kettőre a hétfői legjobb köridő.
A helyszínen levő, éles szemű szakértők kiszúrták, hogy a Ferrarin rovátkált felni tűnt fel a délelőtt folyamán. Ezt a kialakítást a Mercedes fejlesztette ki a tavalyi szezon második felében, és bár sok vita övezte, szabályosnak minősítették.
Az elmúlt órában Vettel és Raikkönen is bement 1:19 alá, a többiek azonban még 1:20 felett járnak. A McLaren továbbra sem járt a pályán.
Az állás 11 órakor:
Perez javított legjobb körén, de a harmadik helyezett még mindig 1:20 felett, míg az első kettő 1:19 alatt.
Vettel körei utolsó etapjáról – a Ferrari gyors és konstans: 1:19.0, 1:20.4, 1:19.9, 1:20.0, 1:20.0, 1:20.1, 1:20.3, 1:20.3.
35 körével Vettel tette meg a legtöbbet, Raikkönen és Fittipaldi egyaránt 27-tel a második. Sainz továbbra sem hagyta el a garázst.
A Ferrari és Alfa Romeo pilótája is áttörte az 1:19-es határt. Vettel 1:18,614-es köre négy tizedre van a tegnapi, ötre a hétfői legjobbtól.
Vettel, Raikkönen és Perez hármasa továbbra is legelöl, mögöttük változik a sorrend: most Fittipaldi a negyedik Verstappen és Bottas előtt.
Közben a McLarenről is hírt kaptunk: az első 80 percben azért nem járt a pályán, mert éjszaka változások történtek az autón, melynek továbbra is folyik előkészítése. A csapat arra számít, hogy az MCL34 rövidesen elhagyja a bokszot.
Verstappennek az első órában nem volt mért köre – a pályán többször is járt –, most viszont 1:20,6-tal feliratkozott az eredménylista negyedik helyére. A Red Bullon az imént megmutatott kísérleti Pirelli van.
Pozitív jel a Williamstől, az FW42-t beindították a garázsban. A hírek szerint George Russell ül a versenygépbe, amit menetkész állapotba kerül.
Megfordult az élen Hülkenberg, Perez és Raikkönen is, de – ahogy az elmúlt napokban már megszokhattuk – a Ferrari áll jelenleg az első pozícióban.
A tesztnap állása egy óra elteltével, 10 órakor:
Megint a Ferrari az élen, Vettel 1:19,591-re csökkentette a legjobb kört. A C2-es, azaz második legkeményebb abroncson futotta ezt az időt.
Egy csapat körül eddig nagy a csend: lassan letelt az első óra, de Carlos Sainz nem hagyta még el a McLaren-bokszot. Természetesen a Williams sem járt még a pályán, de az ő esetükben erre számítani lehetett.
A tovább javító finn bement 1:20 alá. 1:19,989 az új legjobb idő C3-as abroncson.
Új legjobb köridő, ezúttal Kimi Raikkönentől. 1:20,106.
Az öt száraz pályás gumikeverék mellett a Pirelli egy hatodik verziót is tesztel. A jelöletlen gumit későbbi fejlesztés céljából vetették be.
Perez három egymást követő körben megfutotta első mért körét, feljött a második, majd az első helyre. 1:20,666-os köridő áll a Racing Point neve mellett.
Vettel az élen, 1:20,877-et futott a Ferrarival. A teszten eddig nem sokat tartózkodott más csapat az első helyen…
Fél óra elteltével Hülkenberg, Fittipaldi, Bottas, Vettel és Kvjat rendelkezik mért körrel.
Hülkenberg átvette a vezetést, a DRS nélkül tesztelő német 1:21,802-t futott.
A Red Bull igazi ácsmunkát végzett Verstappen autóján. A holland eddig két kör erejéig járt a pályán.
Új név a köridők listáján: Pietro Fittipaldi, a Haas tesztpilótája 1:22,801-gyel Bottast is átugrotta.
Nincs melege a pilótáknak: a Pirelli adatai szerint a levegő 10, az aszfalt 11 Celsius fok.
There he goes! VB completes his first lap on a day in Barcelona! Let’s keep on pushing! #F1Testing pic.twitter.com/7rkCFqLleZ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2019. február 20.
Bottas 15 perc elteltével nyolc körnél és 1:23,0-s időnél jár. A Mercedes szeret a kezdés után, csendesebb pályán nekilendülni a körözésnek – viszont, ahogy az elmúlt két napban is látni lehetett, nem szeret gyors köridőket összerakni.
Vettel autóján kék jelölésű abroncsot láttunk: a német teljes esős gumival hajtott ki egy próbakörre. A hűvös reggeli órákban ez nem meglepő, Fittipaldi inter gumit használt.
Hülkenberg a ma délelőtti edzésen nem fogja nyitni a Renault DRS-ét, nyilatkozta le a csapat. Tegnap Ricciardo autójáról menet közben leszakadt a mozgó elem.
Hat autó máris kihajtott a pályára, és az első mért kör is megvan: Valtteri Bottas 1:25,2-t teljesített.
Tegnap és tegnapelőtt is kipördült egy-egy versenyző kivezető körén, hideg gumin: hétfőn Kimi Raikkönen, kedden az újonc Alexander Albon volt az áldozat. Ma is folytatódik a sor?
A bokszutcai lámpa zöldre váltott, kezdődhet a szerdai körözés. A tesztnap 18 óráig tart, 13-14 között ebédszünettel.
Helyszíni beszámolók szerint kifejezetten sötét van ma reggel Barcelonában, az ég felhős.
Statisztikai érdekesség, hogy a két legeredményesebb csapat, a Ferrari és Mercedes már most 300 kör felett jár.
Ma többségében azok a pilóták ülnek vissza az autóba, akik hétfőn is vezettek. A Haasnál délelőtt szerepet kap Pietro Fittipaldi, a tesztpilóta. A Williams még a teszt előtt adta meg beosztását, náluk jó eséllyel változás lesz.
|
Szerda (02.20.) |
Mercedes |
Bottas (de.) |
Ferrari |
Vettel |
Red Bull |
Verstappen |
Renault |
Hülkenberg (de.) |
McLaren |
Sainz |
Toro Rosso |
Kvjat |
Williams |
Latifi (de.) |
Racing Point |
Perez |
Alfa Romeo |
Raikkönen |
Haas |
Fittipaldi (de.) |
Kedden lényegében megismétlődött, amit hétfőn láttunk: a Ferrari az élen 1:18 eleji köridővel, legközelebbi üldözője a McLaren 1:18 közepi teljesítménnyel. Részletesen a második tesztnap eseményeit itt találjátok.
Ismét jó reggelt az olvasóknak, akik a Formula.hu-val követik a felkészülési időszak barcelonai eseményeit. Kezdünk a legfrissebb hírrel: az első két tesztnapot kihagyó Williams autója ma hajnalban végre megérkezett Montmelóba. Ez nem jelenti azt, hogy fél óra múlva rögtön pályára is gurulnak: várhatóan délutánra kerül menetkész állapotba az FW42.