DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
14:41

A Mercedesek és a Ferrarik is felrakták a hiperlágyat, de aligha fogják befejezni a körüket, hogy ultralágyon rajtolhassanak majd.

No, ennyi lett volna az Orosz GP időmérője, ezzel zárjuk mostani élő közvetítésünket. Ne feledjétek: vasárnap 13:10-kor startol a futam majd - de addig is tartsatok velünk, jövünk majd a legérdekesebb nyilatkozatokkal!

Itt a teljes sorrend:

Hát, megkövetem Bottast a néhány perccel ezelőtti bejegyzés miatt, ezt erőből húzta be a finn, Hamilton pedig bele is hibázott az utolsó körébe. Első sorban tehát a Mercedes, másodikban a Ferrari, Magnussen pedig a "best of the rest" a Haasszal.

Bottas tovább javít: 1:31,387 - ezzel övé a pole, Hamilton ugyanis elrontja! Vettel bejön 1:32 alá, ezzel ő a harmadik, Raikkönen a negyedik.

Jönnek az utolsó körök, na nézzük.

Ne felejtsük el, hogy Bottas nagyon érzi ezt a pályát: még sosem kvalifikált a harmadik helynél hátrébb, tavaly pedig első győzelmét szerezte itt. Vajon megfricskázza-e most Hamiltont? Egyelőre a középső szektor dönt a javára.

Így állunk a hajrá előtt:

Ocon és Leclerc az ötödik és hatodik helyen szintén kiélezett csatát vív: hat ezred a differencia a két fiatal között.

Vettel és Raikkönen a harmadik és negyedik helyen, a német hátránya több mint hat tized, a finné már hét Bottashoz képest. Nagyon verik Szocsiban a Ferrarit.

Atyaúristen, mekkora idő a két Mercedestől: 1:31,528 és 1:31,532 - de Bottasszal az élen! Négy ezred az előnye Hamiltonhoz képest!

A második szakasz viszont Bottasé, na mi lesz ebből a végére?

Jönnek az első próbálkozások, az első szektorok után Hamilton már egytizedes előnyben Raikkönenhez képest.

Indul a Q3, bő tizenkét perc múlva eldől, milyen idővel szerzi meg Hamilton a pole-t - elnézést a nem-hamiltonosoktól, de reálisan maximum ez a kérdés most...

Itt akkor a sorrend, búcsúzik a két Renault, a két Red Bull és Hartley:

Nem is fejezték be, de sokatmondó, hogy Hamilton közel hét tizedet adott saját magának az első két szektorban.

Hülkenberg és Sainz ki is szállt, ezzel pedig gyakorlatilag el is dőlt, hogy kik esnek ki. De azért a többiek még jönnek, szóval az első tízben még változhat a sorrend, bár ennek semmi jelentősége.

Gasly is valószínűleg hasonlóan tesz majd, de ennél sokkal érdekesebb, hogy a Renault-k sem jönnek. Történt náluk is valami vagy esélytelennek érzik a bejutást?

Már gyakorlatilag össze is csomagoltak az energiaitalosok:

 

Leclerc jelenleg az ötödik (!) a Sauberrel, méghozzá 1:33,4-es idővel, ami kifejezetten erős. A Red Bullok szemlátomást pedig már nem is fognak kijönni.

Hamilton így sem sokkal maradt el a Q1-ben futott körrekordjától, Bottas a második, mögöttük négy és fél tizedes hátrányban a Ferrarik.

Na, ahogy arra talán számítani lehetett, a Mercedes ultralágyakon küldte ki a versenyzőit, sőt a Ferrarik is ilyen taktikán vannak.

Kezdődik a Q2, cél a top 10-be jutás!

Mutatjuk a teljes sorrendet - Leclerc hetedik a Sauberrel!

Szirotkin megforgott, ő biztos kieső, a Williams hazai pilótája mellett pedig Hartley, Alonso, Vandoorne és Stroll szorult ki a Q2-ből, azaz egy Toro Rosso és a két Williams és McLaren.

Vége a Q1-nek, na nézzük, kik búcsúznak már most.

Hamilton viszont azonnal válaszol: már 1:32,410-nél jár a Mercedes pilótája, újabb pályacsúcs!

Na hát azért csak odapakoltak egy-egy kört a Red Bullok, és nem is akármilyet: bejöttek a Ferrarik elé, sőt Max Verstappen egy abszolút legjobb utolsó szektort repesztett!

A Red Bullok egyelőre mért idő nélkül, de az említett büntetés miatt nem is érdemes kapkodniuk. Rajtuk kívül Szirotkin, Vandoorne és Stroll még a kiesőzónában.

És máris megvan az új körrekord: előbb Bottas megy be 1:33 alá, aztán Hamilton rögtön válaszol 1:32,825-ös idővel. Nehéz lesz megfogni a Mercedest, ez egyértelmű.

Pedig az első két szektorban még valóban Hamilton volt a legjobb:

 

Az utolsó szektor azonban nem jött össze a címvédőnek, így egyelőre csak a tizedik helyen. Bottas, Raikkönen, Vettel a sorrend az élen.

Jönnek a Mercedesek, Bottas 1:33,170-es idővel az élre áll, de mindjárt jön Hamilton is.

Vettel máris az élre tör 1:33,5-ös körrel, de lesz ez még ennél jobb is. Hamilton a harmadik edzésen 1:33,0-s pályacsúcsot állított fel, ezt alighanem legkésőbb a Q2-ben megdöntik majd.

Érkeznek az első köridők, egyelőre Haas 1-2, de gyakorlatilag rajtuk kívül még senki sem futott mért kört.

Bár egyébként a holnapi rajtrácson már elkelt az utolsó öt rajthely, hiszen motorcserés büntetések miatt a két Red Bull, a két Toro Rosso és Fernando Alonso kibérelte a 16-20. helyeket.

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, ami nem jelenthet mást, mint hogy elindult a 18 perces Q1: a tét az, hogy melyik öt pilóta nem jut tovább a második szakaszba.

Enyhén felhős az idő Szocsiban:

 

Pedig a németnek és a Ferrarinak mindenképp le kellene győznie Szocsiban a címvédőt, hiszen immár 40 pontos a különbség a brit javára a két négyszeres világbajnok között...

A szabadedzések alapján nem is lehet kérdés, hogy hosszú idő után eleve a Mercedes vág neki esélyesként a kvalifikációnak: Lewis Hamilton a második és a harmadik tréninget is behúzta, ráadásul a mai gyakorláson hat tizedet osztott ki Sebastian Vettelnek.

Köszöntjük ismét kedves Olvasóinkat, tíz perc sincs már hátra a Formula-1-es Orosz Nagydíj időmérő edzése - tartsatok velünk a következő bő egy órában!