Már csak öt perc, nézzük meg, hogy mi van az élmezőny mögött: Ericsson legyőzte Leclerc-t, Magnussen pedig komolyabb pofont osztott ki Grosjeannak. A legtöbb kört egyébként Szergej Szirotkin tette meg.
Vége az edzésnek! Hamilton az élen, a Ferrarik nem tűnnek gyorsnak - minden más a hamarosan érkező összefoglalónkban és az azt követő nyilatkozatokban!
Mintha picit viseltes lenne Marcus Ericsson gumija...
Tíz perc!
Vettel panaszkodik, hogy "mindenki versenyez?" - meglehetősen nagy a forgalom a pályán, nehéz tiszta kört menni.
Mondhatni, hogy unalomba fullad ez a szabdedzés. Se akció, se jó köridők már elég régóta...
Lesz 16.?
Zajlik a gumimenedzselés és az adatgyűjtés - a hiperlágy abroncsok a jelek szerint nem bírják túl sokáig.
A két Williams most is reménytelen, de a McLaren is messze van a jótól: Fernando Alonso a 17. helyen próbálkozik...
Sebastian Vettel hibázott egy nagyobbat, de koccanás nélkül megúszta.
Már a hosszabb etapok zajlanak, nagy változásra nincs sok esély - Mercedes-Red Bull-Ferrari minta, Raikkönen pedig még ebből is kilóg lefelé. Érdekes a középmezőny, a Force Indiáké a 7-9. hely, de Pierre Gasly és a friss Honda nagyon erősnek tűnik - emiatt is dörzsölhetik a tenyerüket a Red Bullnál?
Végsebességek: Mercedes-fölény...
Nagyjából egy óra elteltével így állunk:
Mi történt a Renault-nál?
Hamilton tovább javított és 1:33,3-mal már a körrekordot közelíti - Bottas két, a két Red Bull és Vettel már nagyjából öt tizedre van tőle.
Nézzünk kicsit lejjebb: Pierre Gasly a hetedik az új Honda-motorral, a kirúgott Marcus Ericsson pedig nyolcadik a Sauberrel.
A Ferrarik már az első szektorokban elmaradnak... nem jött be az új első szárny?
Vettelt jelenleg a két Mercedes viszonylag simán, a két Red Bull szűken előzi, Raikkönen messsze el van maradva - eddig ez nem a Ferrari hétvégéje.
Hamilton három századdal megelőzte Bottast és átvette a vezetést. Erősek a Mercedesek.
Verstappen válasza 1:33,8, két és fél tizedre Bottastól.
Bottas! 1:33,5 a hiperlágyon, kilenc tized Vettel hiperlágyas körének... természetesen első.
A legjobb szektorok eddig:
Az állás fél óra után:
A 3-as kanyar:
Raikkönen jelezte korábban, hogy némi víz került a plexijére és úgy fest, hogy a csapatok tartanak is az esőtől: elég gyorsat lepörgettek a szimulációkból, komoly forgalom van a pályán.
Hamilton beköszönt, 1:34,2-vel ott van Verstappen mögött, alig nyolc századmásodperces lemaradással.
Verstappen már 1:34,1-nél tart, fél másodperccel előzi meg Bottast, nyolc tizeddel Vettelt.
Hamilton 1:35,1-et megy az ultralágyakon - rontott egy kicsit, de két tizeddel kikapott Vetteltől azonos keveréken.
Belendültek a srácok: Verstasppen megfutotta az első edzésen hozott 1:34,4-et, Vettel 1:34,9-cel követi jelenleg.
Most már visszatértek a "nagyok", a tartalékpilóták helyett Fernando Alonso, Carlos Sainz, Sergio Perez és Marcus Ericsson is megkezdheti a munkát.
Jobban forszírozzák a tempót a pilóták, sok az elfékezés az edzés elején.
A Williams egészen botrányosan mozog Szergej Szirotkin kezében, billeg, "rángatózik", már-már vezethetetlen.
Vetel egyébként most nem a hiperlágy, hanem az ultralágy gumikon futotta a körét.
Megérkezett Vettel: 1:35,3-mal az élen, az első edzésen 1:34,4 volt a legjobb idő-
A két McLaren és a két Haas már három-három megtett körnél jár, a többiek egyelőre egynél sem.
A Ferrari és a Mercedes is komolyabb aerodinamikai fejlesztéseket hozott egyébként Szocsiba, de az olaszoknál még nem biztos, hogy sikerül belőlük kihozni a legtöbbet, nem dőlt el, hogy fent is hagyják szombat-vasárnapra az új első szárnyat.
Zöld lámpa!
Köszöntjük kedves olvasóinkat élő szöveges közvetítésünkben, pillanatokon belül kezdődik az Orosz Nagydíj második szabadedzése - vajon kiderül, hogy mennyi tartalék van a Mercedesekben?