Raikkönen a középső szektorban messze, Vettel viszont az első szektorban gyorsabb Hamiltonnál.
Ne feledjétek: a holnap nagydíj a szokásos 15:10 helyett 14:10-kor kezdődik.
A 4. helyen Bottas, a top 10 további sorrendje: Raikkönen, Ricciardo, Perez, Grosjean, Ocon és Hülkenberg.
Elmarad a tűzijáték, Vettel és Verstappen sem javít. Hamiltoné a pole-pozíció Szingapúrban, mögötte a holland és német.
Raikkönen 5., Bottas 4., Ricciardo 6. helyen marad.
Megkezdődtek a mért körök, Raikkönen nyitja a sort. Az első szektorban 33 ezreddel lassabb Hamiltonnál.
Felkerültek a friss szuperlágyak, a versenyzők sorjáznak ki a bokszból az utolsó gyorskörökre.
Hamilton mögött óriási a lemaradás: Verstappen 3, Vettel 6 tizeddel lassabb. Bottas, Raikkönen, Ricciardo és Hülkenberg a további sorrend.
Hamilton (1:36,015) óriási különbséggel a leggyorsabb, Raikkönen 1,4 másodperccel volt lassabb nála.
Előbb Raikkönen fejezi be gyorskörét, majd Hamilton fog következni.
Max Verstappen az egész hétvégéhez hasonlóan panaszkodik a Renault-motor működésére.
Elindult a pole-pozícióról döntő 12 perces Q3.
A Q2 eredménye a továbbjutókkal és kiesőkkel:
Alonso futólag a továbbjutó 10. helyen, de a 8. helyre előrelépő Grosjean kiejtette: Alonso, Sainz, Leclerc, Ericsson és Gasly a kiesők.
Bottas 7. helyről a 3.-ra ugrott fel. Leclerc javít, de 11. helyen így is kieső.
Letelt a Q2 kiszabott ideje.
Vettel az 5. helyre jött előre, több lassú autót is kerülgetnie kellett az utolsó szektorban.
A legpuhább abronccsal Raikkönen meg is futotta a legjobb időt, 0,020 másodperccel megelőzve Verstappent. Ideiglenesen Vettel kieső pozícióban.
Jelenleg Vettel a 10. helyen áll, a kiesők Grosjean, Leclerc, Ericsson, Gasly és Raikkönen.
Raikkönen és Vettel is hiperlágyon tért vissza az utolsó 5 percre.
A 12. helyen álló Leclerc megdörzsölte a falat.
Raikkönen inkább meg sem próbálja ultralágyon, 22 másodperccel lassabb melegítő köre után visszajött a bokszba. Vettel is visszacsúszott a 10. helyig.
Verstappen Hamiltonnál is gyorsabb, 1:37,214 az új legjobb idő.
Megjöttek a Q2 első gyorskörei: Hamilton 1:37,344-gyel a hétvége legjobb körét futotta, mögötte Bottas és Hülkenberg. Ők hiperlágyon, Vettel szintén ultralágyon a negyedik, 1,5 másodpercre Hamiltontól.
A finn azért siet, mert ultralágyon próbálja meg a továbbjutást. Ha sikerül, előnyben lesz a verseny első etapján.
Közben már ketyeg az óra a Q2-ben, Raikkönen az első, aki a pályára gurult.
A Williams hátránya figyelemreméltó: a 18. Vandoorne 1,7 másodpercre maradt le Ricciardótól, Szirotkin és Stroll lemaradása 3,1 másodperc…
Hamilton elégedetlenül rádiózott, számonkérte csapatán, hogy a hátsó gumik elfogytak, „többet kellene hallgatnotok rám, mondtam, hogy gyorsabb tudnék lenni.”
A Q1 eredménye:
Magnussen, Hartley, Vandoorne és a két Williams esett ki a Q1-ben.
Alonso a 8. helyre javult, Ericsson a 12. helyen megmenekült a kieséstől, Magnussent ütötte ki.
A Q1 letelik, a versenyzők még befejezik köreiket. Hülkenberg a 7. helyre ugrik, Gasly a 13. pozícióba.
Vandoorne, Ericsson, Hartley, Stroll és Szirotkin a kiesőzónában, várjuk az utolsó gyorsköröket.
Az eddigi legjobb szektoridők:
Grosjean nagy kört futott, a 4. pozícióban megelőzte Verstappent.
Miközben a többség már visszatért a bokszba a kerékcserére, Bottas csak most futott érdemi kört, amellyel a 7. helyre ugrott.
Hűtőköre után Vettel 65 ezredmásodperc lemaradással a második. Ricciardo, Vettel, Raikkönen és Verstappen az első négy, Hamilton már a 9. helyig visszacsúszott.
Hamilton csak az 5. helyre ugrott fel, Ricciardo viszont a leggyorsabb 1:38,153-mal.
Hamilton és Bottas versenygépén ultralágy gumi van, rajtuk kívül mindenki más hiperlágyat használ a Q1-ben.
Vettel a negyedik helyre lépett fel. A két Mercedes és két Red Bull kivezető körén jár.
Raikkönen 1:38,534-gyel az első helyen, mögötte Ocon, Perez és Leclerc.
Az első köridő Grosjeané 1:39,946-tal.
Raikkönen és Vettel már a pályán, a Mercedesek és Red Bullok még a bokszban.
Vettel is beszállt az autójába, a Ferrari idejében elhárította a műszaki gondot.
A versenyzők beszálltak autóikba, elkezdődött a Q1.
A levegő hőmérséklete 29, a pályáé 33 Celsius fok Szingapúrban.
Aggasztó hír azonban a Ferrari-rajongóknak, hogy 20 perccel az edzés kezdete előtt a csapat kapkodva kezdett el dolgozni Vettel autóján, leszerelve a padlólemezt. A hírek szerint az akkumulátorból fakad a probléma.
A late problem on Vettel’s Ferrari. “We believe it is an electrical problem with the car,” reports Ted. “The floor has been off to work on the battery.”
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) 2018. szeptember 15.
Sky Go: https://t.co/fxH131oxfk #SkyF1 #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/vsquAwxm4e
Az első edzés Ricciardo-elsősége óta a Ferrari uralja Szingapúrt, a második edzés Raikkönené, a harmadik Vettelé lett. 1:38,054-gyel a németé a hétvége legjobb körideje, a harmadik edzésen a Mercedesek fél, a Red Bullok egy másodpercre le voltak maradva.
Közép-európai idő szerint 15, Szingapúrban 21 órakor indul az időmérő edzés, amely a versenyhez hasonlóan már sötétben zajlik – eddig csak a második szabadedzés volt teljes egészében villanyfényes.