
Az ausztrál rákészült gyorskörére, amellyel 0,004 másodperccel megelőzte Hamiltont, és az élre állt!
Ricciardo négy ezreddel Hamilton előtt – beszámoló a szabadedzésről. Folytatás 15 órakor!
Az első edzés végeredménye:

A szabadedzés véget ért, Ricciardo zárta az élen az első tréninget.
A sokáig garázsban maradó Alonso visszatért a pályára, a 12. helyre lépett előre.
A három nagycsapat mögött az elmúlt versenyeken gyakran látott módon Ferrari-motoros autók következnek: a 7. helyen Grosjean, majd Magnussen és Leclerc.
Ricciardo, Hamilton, Verstappen, Vettel és Bottas találhatók az első öt helyen.
Az ausztrál pilóta nem sokkal később elgázolt egy pályára került, üres sörösdobozt. A Red Bull rendkívül lassan halad a pályán, de nem állt ki a bokszba.
Ricciardo friss ultralágyon javított gyorskörén, Verstappent éppen, 0,015 másodperccel megelőzve a második helyre lépett előre.
20 perc van vissza az első szabadedzésből, mikor Vandoorne teljesítette első gyorskörét, amely 20. helyet ért. Alonso a 19. pozícióban, a két McLaren összeadva mindössze 10 körnél jár…
Habár Hamilton vezet, csak a középső szektorban volt ő a leggyorsabb.

Hülkenberg nagy tempóval száguldott ki a bukótérbe, a kavicson és füvön rodeózott át. A bukótér méretének köszönhetően azonban elkerülte az ütközést a fallal.

60 perc elteltével, az egykörös nekifutások után ez a sorrend:

Hamilton visszavette a vezetést (1:13,529) mögötte Verstappen és Vettel. A német velük ellentétben friss lágyon érte el a jó kört.
A végsebességek táblázata egészen más sorrendet mutat, a Renault és Force India a leggyorsabb.

Verstappen is teljesítette ultralágyas nekifutását, Bottast megelőzve hetedik helyről az elsőre szökkent, 1:13,714 az új csúcs.
Raikkönen lágy abronccsal csak 0,370 másodperccel maradt el Bottastól, ő a harmadik.
Több mint 10 perces csend után újra feléledt a pálya, Bottas ultralágyon 1:13,903-mal ugrott az élre.
Két versenyzőnek még mindig nincs mért köre: ezek Giovinazzi és Vandoorne.
A versenyzők az edzés felénél kivétel nélkül visszatérnek a bokszba, hogy a csapatok leadhassák a Pirellinek az első szetteket. A két Mercedes és Ferrari lágy gumin körözött eddig, Ricciardo ultralágyon, Verstappen viszont közepes gumin.
Hamilton 1:14,181-gyel az élen, ez a kör pedig már gyorsabb, mint a 2016-os pole-pozíció (1:14,363).
Giovinazzi autójának belsőségei és a leesett motorborítás.
Giovinazzi's car develops an allergic reaction to its engine cover #GermanGP #F1 pic.twitter.com/9lrqPgP0ba
— Formula 1 (@F1) 2018. július 20.
Az élmezőny már 1:14-ben jár, Verstappent többen megelőzték, fél óra elteltével ez az edzés sorrendje:

Antonio Giovinazzi autójáról hatalmas darab, a baloldali motorborítás repült le a pályán. Az olasz ezután még több kört megtett a félmeztelen Sauberrel.

A mezőny felének már van mért köre: még mindig Verstappen vezet korábbi idejével (1:15,055) Raikkönen és Hamilton előtt. Már csak Alonso nem járt a pályán.
Friss hír, hogy Ricciardo autójába három motorelemből is új került (MGU-K, energiatároló, elektronika), így biztosan utolsó helyről kell indulnia vasárnap.
Végre a két Toro Rosso-pilóta is feliratkozott az eredménylistára: Verstappen vezet Gasly és Hartley előtt.
Orrkúpcsere a Williamsnél Stroll autóján – a csapatok ilyenekkel foglalkoznak, 20 perc elteltével ugyanis még mindig csak Verstappennek van mért köre.

A két Mercedes és két McLaren nem járt még egyáltalán a pályán.
Hamilton szokásához híven nem sieti el, hogy kimenjen az első edzésen. Negyed óra elteltével feltűnt a Mercedes-bokszban, hogy csapattagokkal pacsizzon.

Verstappen 5 körnél jár, legjobbja 1:15,334, másoknak azonban még mért eredményük sincsen.
Két beugró versenyző is szerepel az első szabadedzésen: Antonio Giovinazzi a Saubernél Ericsson helyén, Nicholas Latifi pedig a Force Indiánál Ocon helyén.

Verstappené az első köridő, 1:16,526.
Ilyet sem látni gyakran: a McLaren padlólemezének szegélyét az edzés első percei közben formálták.

Kinyitott a bokszutca, Ricciardo vezetésével számos autó kigurult a pályára.
A verseny a Mercedesnek és Sebastian Vettelnek is hazai pályája. A Ferrari pilótája különleges sisakfestéssel készült a Német Nagydíjra:
Special helmet for #Seb5’s home race #GermanGP #FP1 pic.twitter.com/ECw9lAhH3R
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2018. július 20.
A hétvége eddig a hazai csapatról, a Mercedesről szól: csütörtökön Lewis Hamilton maradását jelentették be (2019-re és 2020-ra), péntek reggel pedig Valtteri Bottas szerződéshosszabbítását (2019, opció 2020-ra).
Rövidesen indul a Német Nagydíj első szabadedzése. Hockenheimben utoljára 2016-ban versenyzett a Formula-1-ben, ahogyan 2015-ben, úgy tavaly is elmaradt a német futam.