Vettel 25 körnél jár szuperlágy abroncsaival, jelenlegi etapja 15 kör óta tart.
Összefoglalónk itt olvasható el: Továbbra is gyors a Mercedes, de problémák Bottasnál
A szombati program ismét a szokásosnál egy órával később zajlik, a harmadik szabadedzés 13 órakor, az időmérő 16 órakor kezdődik. Ezeket már tévé is adja, az M4 Sport helyett azonban a Duna.
Hamilton mindkét pénteki tréninget behúzta – az edzés végeredménye:
Alonso a 4-es kanyarban kicsúszott, így ér véget a második szabadedzés.
A Toro Rosso épp a műszaki hiba előtt dicsekedett el vele, hogy Hartley jár mindenki közül a legtöbb körnél, 30-nál.
.@BrendonHartley putting in some hard work, completing his 30th lap which is the most of anyone so far @PierreGASLY is currently on 28 laps #F1 #FrenchGP
— Toro Rosso (@ToroRosso) 2018. június 22.
A kipufogóból apró lángok törtek ki, miközben Hartley megállt. A Honda-motor hangja sem tűnt túl egészségesnek.
Brendon Hartley autója lelassult, az új-zélandi megállt a pálya szélén. Virtuális biztonsági autót rendeltek el.
Stroll elvesztette türelmét: „Adjatok infót! Mondjátok meg, mit kellene csinálnom!” Mikor közlik vele, hogy hátsó gumija felhevült, közbevág, hogy „nem érzem úgy.”
Vízszivárgás miatt Bottas már nem tér vissza a pályára, közölte a Mercedes. A finn már csak a 7. helyen található, Grosjean is beékelődött elé.
A legjobb szektoridők: Hamilton mindhárom zónában a leggyorsabb, ami nem olyan meglepő, tekintetbe véve, hogy hét tizedmásodperccel előzi mindkettő Red Bullt.
A versenyzők már hosszabb etapjaikon vannak, melyeket a többség ultralágy gumin, Vettel szuperlágy abroncson ró.
Eközben az edzés állása 60 perc elteltével:
A Mercedes értesítése szerint a hűtőrendszert ellenőrzik elővigyázatosságból, ehhez azonban el kellett távolítani a 77-es autó padlólemezét.
Hamilton az ultralágyon megelőzi Ricciardót, nem is kevéssel, 7 tizedmásodperccel: 1:32,539 az új legjobb kör.
Nem túl biztató, amit a Mercedes garázsában látunk: miközben a többi autó visszatér a pályára, Valtteri Bottasét elkezdték darabjaira szedni.
Kilenc perc állás után Perez autóját elszállították, újra szabad a pálya.
A kerék nagy sebességgel gurult és pattogott végig a pályán, de szerencsére nem ütközött ellenállásba, mielőtt lelassult.
Piros zászló: Perez bal hátsó kereke egyszerűen leesett az autóról az 5-ös és 6-os kanyarok között.
Ricciardo ellenben három tizedet adott Hamiltonnak, 1:33,243-as körével az első helyre lépett. A Mercedesekre is felkerült az ultralágy.
Magnussen a harmadik helyre ugrott a legpuhább abronccsal, 0,8 másodpercre Hamiltontól, de mindjárt megelőzte őt Vettel, aki csupán 0,107 másodpercre marad le Hamiltontól.
Vettel és Ricciardo is járt már a bokszban, hogy felvegye az ultralágy abroncsokat.
A magasból leginkább útvesztőre emlékeztet a pálya, ahol számtalan különböző vonalvezetés alakítható ki.
Hartley 9., Magnussen 7. helyen ultralágy gumin, időmérős szimulációval. A dán 1,6 másodperccel Hamilton mögött.
Hamarosan jönnek a még gyorsabb, ultralágyas körök: elsőként Leclerc, Magnussen, a Toro Rossók és Williamsek váltottak a legpuhább keverékre.
A címvédő bajnok 1:33,582-re javított, 0,5 másodperccel előzi Bottast, 1-gyel Verstappent, valamint Vettelt. A brit szuperlágy abroncsot használ.
Az állás az első 30 perc elteltével:
Már Hamilton a leggyorsabb 1:33,915-tel, mögötte Bottas és egy Red Bull, ezúttal Verstappen.
Az első két lila szektor után Bottas az utolsóban egy másodperccel elmaradt saját legjobbjától.
Szirotkin lelassított, majd megállt a boksz előtt – aztán ment tovább, mert észrevette, hogy a Force India helyén van, mögötte pedig egy rószaszín autó várakozik türelmetlenül.
Információ a gumikról: a két Mercedes lágyon, a Ferrarik és Red Bullok szuperlágyon.
Megjöttek a Mercedesek: Valtteri Bottas 1:34,156-tal vette át a vezetést. Mögötte Verstappen, Vettel, Ricciardo és Hamilton.
Ezúttal már Verstappen az élen, körideje 1:34,923. A Mercedesek eddig nem hagyták el a garázst.
A két Ferrari már meg is érkezett az élre: Raikkönen 1,35,165-tel vezet, Vettel 0,500 másodperccel lassabb nála.
A két Haas az élen, Grosjean legjobbja 1:35,986. A Ferrari a 10-12. helyen, a két Mercedesnek és Red Bullnak még nincs mért köre.
Az első hiba meg is történt, Kimi Raikkönen pördült meg a 2-es kanyarban.
Az első edzés leggyorsabbja Hamiltontól 1:32,231 volt. Mivel Paul Ricard új pálya (utoljára 1990-ben rendezték itt a Francia Nagydíjat) ez az egyedüli összehasonlítási alap.
Az első gyorskörök után Vandoorne 1:37-es körrel vezet Magnussen és Grosjean előtt.
30 Celsius fokkal fullasztó meleg van Le Castellet-ben. Az aszfalt hőmérséklete 51 fok.
Egészkor elkezdődött az edzés, elsőként a Haasok és McLarenek a pályán.
Emlékeztetőül: lágy, szuperlágy és ultralágy gumik állnak a pilóták rendelkezésére a pályán.
Ericsson balesete mellett számos megpördülést láttunk az első edzésen, melyek a széles bukótereknek hála nem jártak következménnyel. A legtöbb a 6-os kanyarban történt, ezen a ponton ugyanis hirtelen megváltozhat a széljárás, ami több pilótán kifogott.
Ennek a csoki pedig mi köze az F1-hez? Olvassátok el a nap egyik nagy sztoriját: a McLaren dolgozói háborognak, amiben szerepe van annak, hogy jó munkáért olcsó csokiszeletet osztogatnak jutalomként a gyárban.
Az első szabadedzésen Hamilton, Bottas, Ricciardo, Raikkönen és Vettel alkotta az első ötöst, jól mentek a franciák. Részleteket itt találhattok róla.
Azonnal fontos hírrel kezdünk: Marcus Ericsson, akinek Sauberje kigyulladt kicsúszása következtében az első szabadedzés végén, nem vesz részt a második tréningen. A tüzet egy kábelköteg okozta, a csapatnak teljes karosszériát kell cserélnie szombatra.