DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
12:20

Verstappen elégedett: azt mondta a rádióban, hogy semmi nagyobb változás nem kell a beállításokban, így jó, ahogy van. 

Közben véget ért az edzés, elég drámai módon. Az összefoglalóvan azonnal jövünk, addig is rögzítsük, hogy Hamilton-Bottas-Ricciardo sorrend alakult ki az első három helyen. Köszönjük a figyelmet!

Meglátszik a tűz nyoma...

Mindenki azt találgatja, hogy mégis mi, illetve mitől gyulladt ki - elég szokatlan jelenet mostanában az F1-ben...

Piros zászló van érvényben, Ericssont "kisürgették" az autóból. 

Baleset: Marcus Ericsson összetörte a Saubert a 12-es kanyarban és tűz ütött ki az autó hátuljánál. 

Tíz perc van hátra, jönnek az utolsó körök, nagy csodákra itt már nem kell számítani. Hamilton szűk két tizeddel vezet Bottas és nem egészen hárommal Ricciardo előtt, Raikkönen nyolc tizedre van, Vettel már majdnem egy másodpercre, a középmezőnyt pedig Grosjean vezeti, Vetteléhez nagyon közeli idővel. 

Verstappen autójával valami továbbra sem az igazi, de Ricciardo tartani tudja a két Mercedes tempóját - izgalmasnak ígérkezik a hétvége. 

"Felébredt" Vettel is, futott egy ötödik időt, két tizedre van Raikkönentől, de a Ferrari összességében eddig a legkevésbé meggyőző a három topcsapat közül. 

Az eddigi leggyorsabb szektorok - fölényben a Mercedes:

Újabb hiba Leclerc-től, úgy tűnik, hogy most a kerékvető húzta ki alóla a talajt. 

Ja, semmi különös, most éppen Ocon csúszott ki:

Verstappen közben visszatért a pályára és rögtön oda is szúrt egy hatodik időt. KÖZBEN MEGJÖTT HAMILTON! Úgy fest, hogy megcsinálták a kért változtatásokat, mert új csúcsot autózott a brit és három tizedet vert Bottasra, ezzel átvette a vezetést. 

Így áll most a top10:

Beeeeng... Bottas 1:32,566-tal átvette a vezetést Ricciardótól, pontosan egy századmásodperccel!

Vettellel közben valami teljesen mást csinál a Ferrari: a német csak a 15. helyen áll és kevesebb kört is tett meg, mint csapattársa. 

Raikkönen eddig a harmadik helyen - íme egy remek kép a finn Ferrarirjáról:

Hamilton közben a beállításokra panaszkodik, szerinte nem akar fordulni a Mercedes. 

A kisebb szünet után szállingóznak vissza a pilóták a pályára, kezdődhet az edzés utolsó fél órája. 

A végsebességek az edzés felénél...

A legtöbb pilóta most az erős szélről és az aszfalt egyenlőtlenségeiről számol be a csapatának - gyűjtik a tapasztalatot a teljesen friss helyszínen. 

Egyelőre jónak tűnik a Force India: Esteban Ocon az ötödik, Sergio Perez a nyolcadik helyen áll - a Sauber viszont egyelőre még a Williamsnél is lassabbnak bizonyul. 

Hoppá, Verstappennél nagy munkában a Red Bull - a Sky Sports szerint kiveszik az akkumulátort. 

Huhh, Vandoorne nagyon lassú volt Hamilton előtt, kis híján baj lett belőle, de szerencsére elkerülték a csattanást. 

Raikkönen is...

Ericsson és Leclerc is megforgott:

Ricciardo nagyon elkapta a fonalat: már 1:32,576-nál jár, fél másodperccel gyorsabb mindenkinél úgy, hogy a lágy gumikat használja. 

Lassan azért belelendülnek a csapatok, most már csak egyedül Romain Grosjeannak van "ismerkedős" köre, a többiek mind futják a maguk etapját. 

Fokozódik a helyzet: az aszfalt hőmérséklete már 50 fok felett jár, a legjobb köridő pedig 1:34 alatt - Daniel Ricciardo hét századmásodperccel vezet Kimi Raikkönen előtt, a többiek egy nagy lépéssel le vannak maradva. 

Hát ezek a Mercedes-motorok eddig nem mennek gyengén...

Hivatalos: a Mercedes bejelentette, hogy mind a hat Mercedes-motors autó új belsőégésű motort, MGU-H-t és turbót kapott erre az edzésre. 

Közben Daniel Ricciardo is megérkezett, benézett 1:35 alá, elsőként a mezőnyben. 

Továbbra is csak a két Mercedesnek és Verstappennek van mért köre. 

Megvan az első hiba: Brendon Hartley pördült meg a hatos kanyarban. 

Jelenleg a két Mercedes dolgozik nagy elánnal, lehet, hogy már ott is van az új motor az autókban? Mindenesetre Max Verstappen 1:35,261-gyel áll az élen. 

Kint van a két Ferrari, Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen autóján is az ultralágy abroncs van. 

1:36,849 - ez az első F1-es köridő, amit feljegyezhetünk a megújult Paul Ricardon, Valtteri Bottas nevéhez fűződik. 

A levegő 25, az aszfalt 44 Celsius-fokos, ideális az idő az autóversenyzéshez - jönnek is már az autók, ismerkednek az új pályával és az új aszfalttal. 

Zöld zászló, elkezdődött az edzés!

A Red Bull-bejelentés után a Hondánál talán még izgatottabban várhatják ezt a hétvégét...

 

A hírek szerint a Mercedes azért megpróbálkozik a frissített erőforrással valamikor a mai nap folyamán, de hogy pontosan mikor, azt nem tudni. 

Köszöntjük kedves olvasóinkat élő szöveges közvetítésünkben, pillanatokon belül kezdetét veszi az első szabadedzés!