DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 27. péntek
11:52

Az első tréningen Fernando Alonso és Lewis Hamilton autóját is felszerelik a halóval – a spanyol ezt fogja látni a pilótafülkében ülve.

Addig azonban – hátha lemaradtatok valamiről – ajánljuk figyelmetekbe az edzés összefoglalóját teljes eredménylistával.

Ne feledjétek a szokásostól eltérő szingapúri menetrendet: a második edzés 15:30-kor kezdődik, természetesen arról is élő közvetítést olvashattok a Formula.hu-n.

Élő közvetítésünk azzal kezdtük, vajon sikerülhet-e a tavalyi évhez hasonlóan erőből megverni a Mercedest: nos, a Red Bull 1-2-es eredménnyel indította a szingapúri hétvégét. Persze buták lennénk, ha nem tennénk hozzá: ők ultralágyon, a 4-5. helyen záró Mercedes a kettővel keményebb lágy keveréken futotta meg idejét.

Raikkönen azért szépített a legvégén, íme az első edzés eredménye:

Vége az edzésnek, ahogy sejtettük, nem történt számottevő változás, Verstappen legjobbjánál 5 másodperccel lassabb körrel zárta az edzést.

Ami a még pályán levő versenyzőket illeti: a többség továbbra is köröz, de már csak lassú időket teljesítenek, változás vélhetően már nem fog történni. Verstappen vezet 0,04 másodperccel Ricciardo és 0,4-gyel Vettel előtt.

Ezt nevezzük páholynak, az Auto Motor und Sport riportere a sajtóközpontból fotózta le a bokszba visszatérő Rosberg hiányos orrkúpját. 

Ezt bizony benézte Rosberg a 18-as kanyarban (a lelátó alatti, keskeny fordulóban). Mindkét első kereke blokkolt, nem tudott megállni, de legalább tompította az ütközést. Ő már biztosan nem tér vissza a hátralevő percekre.

Hoppá, miközben már kezdtünk elbóbiskolni, meglepő eset történt: Rosberg autója a falban, első szárnyát elveszítette!

20 perccel a vége előtt a többség megint a bokszban, mint például a képen látható Palmer. A két Renault a 16-17. helyen áll, valószínűleg ez sem lesz az ő hétvégéjük. 

A tavalyi pole-pozíciós idő – amely több helyszínen már az első szabadedzésen megdőlt – egyébként még mindig messze, Sebastian Vettel 1:43.885-tel szerezte az elmúlt három év egyetlen ferraris rajtelsőségét 2015-ben. 

Raikkönen van most meglepően hátul, a 8. helyen áll 2,1 másodperc hátránnyal, míg csapattársa 0,4-re marad le harmadikként. Vajon előbbre tudja verekedni még magát a finn?

Lábjegyzet az előzőhöz sorrendhez: a többség ultralágy abroncson futotta meg legjobb körét, a Mercedesek és Hülkenberg lágy, Alonso szuperlágy gumin, akárcsak a közben 9. helyre felugró Felipe Massa.

Persze, hogy változott időközben: adok-kapok a Red Bullok között, 1:45.823-mal megint Verstappen az élen.

30 perc van hátra, mutatunk egy listát a legjobbakról, mielőtt újra változik:

Aztán jött Ricciardo, aki betört az 1:45-ös zónába. Meglepően elöl a két Toro Rosso, Sainz és Kvjat a 6-7. helyen.

1:46.229 (58 ezreddel Vettel előtt): Verstappen révén megint a Red Bull az élen. Eljátszik egymással a három nagycsapat. Verstappen és Vettel ultralágyon érte el legjobb körét.

Közben Vettel 1:46.2-re javította a legjobb időt – Mercedes (Rosberg), Red Bull (Verstappen), Mercedes (Hamilton) követi őt. 

Közben csendben Alonso is feliratkozott gyorskörével, a hetedik helyen áll a Mercedes, Red Bull és Ferrari pilótái mögött.

Közeleg a helyi idő szerint 19 órás naplemente, egyre sötétebb van, és gyúlnak fel a fények. A képet a Haas fotósának köszönhetjük.

Ennyit Grosjean esélyeiről a pályára való visszatérésre: már átöltözve kártyázgat az egyik csapattaggal. A pontos hibáról eddig nem hallottunk, a francia a rádión keresztül az akkumulátorra panaszkodott.

Rosberg magányosan köröz a pályán: ultralágy helyett a lágy (a hétvégi legkeményebb) abroncs került fel autójára, ehhez képest 0,8 másodperccel megjavította Verstappen legjobb idejét, 1:46.5 az edzés eddigi csúcsa.

Miközben féltávhoz érve a pálya elcsendesedik, mutatunk egy felvételt a pillanatról, mikor Vettel megkóstolta a falat. Elmondása szerint „csak kozmetika” volt.

Hülkenberg autóján még mindig fent volt a halo, mikor közel 40 perc elteltével visszatért a garázsba: a német a 10. helyen áll, 12 kört teljesített az installációval.

A Red Bull az élen, Verstappen 1:47.3-at durrantott. Közben Button is feliratkozott a listára.

Kinek nincs még mért köre? Először is a két McLarennek: Button autóját nem sikerült helyrehozni a megállás óta, Alonsóéről pedig a halót kell eltávolítani. Grosjeannak is problémái lehetnek, eddig csak két installációs kört tett meg.

Fél óra elteltével így áll az edzés: köszönhetően a harmadik helyre fellépő Verstappennek három különböző csapat az élen.

Gyors pillantás a topsebességek listájára, Mercedes-motoros autók az első öt helyen, köztük egy Manor a másodikon.

Hamilton 1:47.3-ra javította a legjobb időt, de Vettel is közelebb került a Ferrarival: a második helyre ugró német lemaradása 0,362 másodperc. 

Vettel is megtette első gyorskörét, jelenleg HAM ROS VET RAI az első négyes sorrendje, de Verstappen, aki érintőre vette a falat, már ott van mögöttük a Red Bull-lal.

Bár a közvetítés lemaradt róla, Carlos Sainz a garázsból távozva koccant a szemben levő bokszfallal. Nem egy szerencsés kezdés.

Gutierrez után Raikkönen is csatlakozott az eredménylistához, harmadik helyre lépett fel. A mezőny többsége rögtön az ultralágy gumikkal kezdett.

Ez már jobban fest: a brit 1:47.4-re javított a fejvédővel.

A két Mercedeshez fűződnek az első gyorskörök: Rosberg 1:47.9-et teljesített ultralágy gumikkal, Hamilton 2:07.8-at halóval.

Az installációs körök és VSC miatt 10 perc elteltével még senkinek sincs mért köre. Alonso után Hamilton is kijött halóval a pályára. Emlékezhetünk rá, három hete Belgiumban Rosberg a fejvédővel felszerelve futotta meg az első edzés legjobbját.

Ez nem tűnt veszélytelennek: mivel a helyen, ahol Button félreállt, nincs megnyitás, a pályabírók a bokszutcába tolták az autót. Igaz, hogy a virtuális biztonsági periódus végig érvényben volt, de akkor is forgalom volt a pályán, ráadásul a bokszbejáratnak van egy beláthatatlan szakasza.

A harmadik versenyző, akiről eddig nem esett szó: Hülkenberg autóján is fent a halo.

Jenson Button már félre is állt, elmondása szerint nem tud elevickélni a karnyújtásnyira levő bokszig. Virtuális biztonsági autót rendeltek el.

Közben elindult az edzés, elsőként a két Haas a pályán, de Vettel és Alonso is hamar kigurult.

Hamilton autóján is megcsodálhatjuk a halót – ha pedig egy másik, a napokban nyilvánosságot látott fejvédő fejlesztésre vagytok kíváncsiak, kattintsatok ide az aktív szélvédő terveihez.

Bár az előrejelzések szerint nagy az esély, hogy zivatarok csapnak le a pályára, ennek egyelőre nyoma sincs, az ég derűs, a hőmérséklet 30 Celsius feletti.

Egy versenyző és csapat is jubilál: a szingapúri Nico Rosberg, valamint a Toro Rosso 200. nagydíja.

A versenyzők egyöntetű véleménye, hogy a Szingapúri Nagydíj a szezon legmegerőltetőbb versenye – a forróság pokoli, a futam hosszú, ráadásul a közeli falak miatt nincs lehetőség hibázni.

A hétvégét megelőzően fontos témát jelentett az egy évvel ezelőtti verseny, amelyen a Mercedes egészen váratlanul a dobogóért sem tudott küzdeni. Megoszlanak a vélemények arról, sikerült-e ledolgozni azóta a pályán mutatott másfél másodperces hátrányukat, vagy a Ferrari és Red Bull remek lehetőséghez jut vasárnap, hogy erőből nyerjen. Talán már az első szabadedzésen kapunk némi kiindulási alapot.

Bízunk benne, hogy minél többen olvassátok automatikusan frissülő szöveges közvetítésünk. Magyarországon dél, Szingapúrban 18 óra van: bár az időmérőt és futamot villanyfényben tartják, ez az edzés még világosban kezdődik.