Mint csütörtökön, a Red Bullok most is olyan gyors egymásutánban javítanak a legjobb időn, hogy követni is nehéz. Verstappen bemászott 1:12 alá, egész pontosan 10 ezrednyivel.
És ez a végeredmény: a két Red Bull az első, őket követi a két Ferrari, a két Mercedes és a két Toro Rosso. Ennyit szöveges közvetítésünkről, tartsatok velünk az időmérő alatt is, ott is csinálunk majd valami hasonlót.
1:11,786 Ricciardo, 1:11,787 Verstappen. A pályán minimális különbség a két Red Bull-pilóta között, a pályán kívül viszont óriási, lévén az egyikük autója ép, a másikéról viszont ezt nem lehet elmondani.
És igen, egyetlen darab ezredmásodperccel Ricciardo átvette a vezetést!
Verstappen továbbra is őrzi a nap legjobb idejét - letaszítja-e őt valaki onnan az utolsó pillanatban?
Az edzést leállították a baleset miatt, három perc maradt hátra, amikor most újraindították.
Főként az autó jobb eleje sérült, ilyesmit azért már láttunk kijavítani két óra alatt. De kapkodniuk kell a Red Bull szerelőinek.
A holland az Uszoda előtti sikánt rontotta el. A helyszínhez közeledve éppen elment Sainz mellett, ez zökkenthette ki, majd egyenesen ráhajtott a kerékvető sárga magasítására, ami a szemközti falba katapultálta a Red Bullt.
Verstappen a falban, Verstappen a falban! Piros zászló, az autó összetört, mi lesz a hétvége egyik fő esélyesével?
Érdekesség, hogy az edzés teljes időtartama alatt minden pilóta a hiperlágy gumikat használta - leszámítva hat versenyzőt, akik csupán az egyetlen installációs körükre szuperlágyat tettek fel.
A Haasok két másodperc lemaradással a mezőny végén tanyáznak a Sauberekkel karöltve. Meglehetősen hullámzó az amerikai csapat autóinak teljesítménye idén.
Kicsit több mint tíz perc van még hátra, a nagyoktól joggal várhatunk majd még egy-egy erős próbálkozást.
Aki szereti a különbségkeresős játékokat: a felső képen a McLaren monacói első szárnya, az alsón a barcelonai. Nem mondjuk meg, hogy hány eltérést kell megtalálni, ez a nehezítés (mert mi sem tudjuk, de ez titok).
Két Red Bull, két Ferrari, két Mercedes - ez a sorrend jelenleg az élen. De az is érdekes, hogy kik érhetnek oda mögéjük: jelenleg Vandoorne, Hülkenberg és a két Toro Rosso a legközelebbi üldözők.
Bár elég egyhangú lesz így a hírfolyam képválogatása, hogy mindig csak magukat elfékező pilótákat mutogatunk, de hát ez a látványosság így ma dél körül.
Vettel pedig épp a kicsúszó Sainz mögött haladva vette vissza a harmadik helyet Raikkönentől a célvonalnál.
Ő azért megfontoltabban fordította meg az autót az elfékezése után, mint az előbb Bottas.
Hopp, Sainz az 1-es kanyar bukóterében.
Bottas próbált lemenekülni az útról, amikor Verstappen nagy tempóban megérkezett mögé.
A két Ferrari helyet cserélt, Raikkönen feljött harmadiknak.
Hazai aszfaltján mutatott be egy nagy elfékezést Charles Leclerc, 1994 óta az első monacói, aki részt vesz a Monacói Nagydíjon.
De most nem javított, vesztett egy kicsit a középső szektorban. Ricciardo azért szintén bejött 1:12 alá.
Jaj, Verstappen már megint legjobb szektoridővel kezd...
Nézzünk egy kicsit a két Red Bull mögé is: Vettel 7 tizedes hátránnyal a harmadik, őt Hamilton, Raikkönen, Hartley és Vandoorne követi.
És újabb három lila szektorral megvan az új pályarekord Verstappennek: 1:11,787!
Grosjean panaszkodott egy sort az őt feltartókra. Gasly pedig érintőre vette a falat jobb első kerekével az egyik kanyarban.
... aki tovább javít, így már a Red Bull hollandja áll az élen 1:12,336-tal.
Na megjött Ricciardo, és gondolkodás nélkül az élre is állt: 1:12,449. És érkezik Verstappen...
Ez volt a szárnysérülés előzménye.
Bottas autóján kicserélték a hátsó szárnyat, ezek szerint éppen elég nagy kár keletkezett rajta.
Közben Hamilton az élre állt 1:12,696-tal. Mögötte Raikkönen, Vettel és kissé váratlanul Hartley.
Ricciardónál a felfüggesztésen változtatnak a garázsban - ő és Verstappen is még csak egy installációs körön jártak kint.
Bottas elfékezte magát az 1-es kanyarban, kicsúszott a bukótérbe és ugyanazzal a lendülettel menetirányba is pördítette az autóját. A nagy kapkodásban viszont Mercedesének hátuljával hozzáért a falhoz. Meglátjuk, mekkora kár keletkezett, egyelőre visszatért a bokszba a finn.
Raikkönen autójába új vezérlő-elektronikát szerelt a Ferrari, szóval már a másodiknál jár - a büntetlenül felhasználható kettőből...
Mindenki hiperlágyakon egyelőre. Már nyolc pilóta iratkozott fel az eredményjelzőre, a Mercedesek bejöttek a 3-4. helyre.
Na most is voltak azért, akik nem vártak sokat a gyorskörrel: a Ferrarik álltak az élre, Raikkönen most 1:13,033-mal vezet.
1:11,841 a hétvége eddigi legjobb köre, ami pályacsúcs is egyben. Ezen tartsuk rajta a szemünket a mai nap során, mert szinte biztosan meg fog dőlni - ha nem most, hát majd az időmérőn.
A Ferrari precíz hőmérsékleti adatokkal szolgál: a levegő 25, az aszfalt 35 °C.
#Kimi7 goes on new hypersofts, temperatures: air 25C track 35C #MonacoGP #FP3 pic.twitter.com/yyNGogKZcj
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2018. május 26.
Installációs körökkel kezdett a mezőny, pedig csütörtökön többen is voltak olyanok, akik azonnal rámentek a gyorskörökre.
Zöldre is váltott a lámpa, az autók azonnal elözönlötték a pályát. Nem csoda, hogy hiányzik a vezetés a pilótáknak, hiszen két napja ülhettek az autóban utoljára - ami egy monacói sajátosság.
Magától értetődő lenne, hogy Pierre Gasly a teniszlabdákkal a Párizsban holnap startoló Roland Garrosra készül, pedig nem, hanem bizony az F1-es szabadedzésre!
Napos napot az időmérőt megelőző utolsó, egyórás gyakorlásról. A bokszutca már nyüzsög, az idő tengerparti, minden adott a szombati nap kezdéséhez.