Verstappen lekörözés során nekikoccant Stroll jobb hátsó kerekének, elég látványos sérülés keletkezett ezzel a Red Bull első szárnyának bal oldalán. Hát ez nem hiányzott!
Ezzel be is rekesztjük élő közvetítésünket, a himnuszokat már ne itt kövessétek, mert elénekelni hiába próbálnánk szövegben. Köszönjük a figyelmet!
Ricciardónak volt eseménytelen futama, 5. lett. Mögötte Magnussen remek 6., Sainz, Alonso, Perez és Leclerc még a pontszerzők.
Hamilton 17 pontra növelte előnyét a tabellán, a kontruktőrök között pedig a Mercedes újra átlépte a Ferrarit.
És itt a vége, Lewis Hamilton szezonbeli második győzelmét aratta 20 másodperces fölénnyel, a Mercedes pedig kettős győzelmével régi önmagát nyújtotta. Verstappen lett a harmadik, Vettel és Ferrari pedig majd jól megkapják a kérdéseket, hogy biztosan ki kellett-e állni arra a második kerékcserére.
Közeleg a leintés és az első 2018-as kettős győzelem.
Bottast még benzinspórolásra kérik, pedig azt gondolhatná az ember, hogy a verseny elején a hat kör biztonsági autó megoldotta ezt a nehézséget.
Hamilton idei második győzelme felé halad, és Bottas második helye sincs veszélyben, 43 kört megélt közepes keverékű gumik ide vagy oda.
Öt kör van már hátra, az eső nem jött, és olyan versenyvégi átrendeződés is nehezen lesz már itt, mint amit Bakuban vagy Sanghajban láttunk.
Vettel nem tud közeledni Verstappenre, meglehet a holland első dobogója a szezonban.
Pereznek megvan a 9. hely. Leclerc-nek viszont az utolsó pont már igencsak kinéz, hiszen Stroll már 10 másodperccel van mögötte.
A versenyben lévők közül jelenleg csak négyen nincsenek pontszerző helyen: Stroll, Ericsson, Hartley és Szirotkin.
Perez támadja már Leclerc-t a 9. helyért.
Vettel számára azért jelen állás szerint elég rossz bolt volt kiállni a bokszba, mert a 2. helyről a 4.-re csúszott, és nem nagyon halad felfelé. Mindez persze csak akkor fog rosszul festeni, ha a másik korai cserélő, Bottas viszont egy kiállással letudja a futamot.
Vettel futja a gyors szektoridőket, de Verstappen még sérült autójával sem nagyon akarja őt magához közel engedni.
És Vandoorne is félrehúzódik, elvesztette a hajtást a McLaren, azt mondja. Már csak 14-en vannak versenyben Barcelonában.
Bottast rögtön értesítik is a törmelékről, nehogy úgy járjon, mint Bakuban. Most a második helyen áll, 15 másodpercre Hamilton mögött, de épp megfutotta a verseny leggyorsabb körét, szóval a gumijai egyelőre rendben vannak. Viszont még 20 kör a leintésig.
Le is esett a Red Bull szárnyának törött darabja, a célegyenes bejáratánál, az ideális íven állt meg, páran át is hajtottak rajta rögtön. A csapat azt mondja a hollandnak, hogy ha nincs baja az autó balanszával, akkor mehet tovább nyugodtan.
Újra zöld az út, Alonso pedig rögtön egy sikeres támadással kezd Leclerc ellen, átvéve ezzel a 8. helyet.
Viszont 5 másodperces volt a kerékcsere, és emiatt éppen Verstappen mögé jött csak vissza a pályára.
Vettel jön a második kiállására. A VSC alatt ez nem jár akkora időveszteséggel a riválisaihoz képest.
Ocon a pálya szélére húzódott füstölő Force Indiájával, a motor valamely elemével lehet gond. Virtuális biztonsági autó lépett életbe, azaz a különbségek megmaradnak a pilóták között.
Leclerc még mindig ott van pontszerző helyen, jelenleg a 8., és Alonso nyomásának áll ellen remekül.
Verstappen 8 másodpercre közelítette meg Bottast. A finnek mondja a csapata, hogy szóljon, ha szerinte ezzel a gumiszettel el lehet jutni a célig. Bottas egyelőre következetesnek nevezi az abroncsok viselkedését.
Mindenki közepes keverékeken halad, nem is csak az élmezőnyben, hanem a teljes mezőnyben.
Ezzel visszaállt a futam rendje, Hamiltoné a vezetés, és 10 másodperc az előnye Vettellel szemben.
És jön Verstappen is. Vettel és Bottas párosa mögött vannak mindketten, több mint 10 másodperces hátránnyal, de talán már eggyel kevesebb bokszkiállással.
A Bottasnak most érkezett rádióüzenetből azt lehet kivenni, hogy a finn kétkiállásos taktikán van. A Red Bullok viszont biztosan egyen, szóval lehetnek itt még komoly helycserék... Ricciardo éppen most hajtott be szerelőihez a harmadik helyről.
Ocon rengeteg időt veszített a bokszkiállása során, komoly gond keletkezett a jobb hátsó kerék felhelyezésével. A francia vissza is csúszott az utolsó helyre. A Force India egyelőre nem sokra megy azzal, hogy magasan az ő autóik a leggyorsabbak a sebességmérő pontnál, még Ocon drámája előtt sem igazán veszélyeztették a pontszerző helyeket.
Sainz a még kerékcseréje előtt álló Ericssonnal vívott egy milliméteres csatát, és egyelőre nem is tudott a Sauber elé kerülni.
Helyette egy átlátszó marketinghúzással Alonso örömmámorban úszó új kis rajongóját vágják be a közvetítésbe, miután a spanyol előzött egyet a mezőny hátsó szekciójában - oda esett ugyanis korai bokszkiállása után.
Raikkönen vissza tudott térni a bokszba, a csapat pedig be is tolja autóját a garázsba. Thomas Daniel idén sem mosolyoghat a lelátón.
Hamilton is megejtette a kerékcseréjét, ideiglenesen Verstappen állt az élre, de a Mercedesnek már szinte egy teljes kiállásnyi előnye van vele szemben, Ricciardót pedig maga mögött is tudja.
A célegyenesbe fordulva a finn mintha a bokszba akart volna kanyarodni, de végül visszakozott, a mögötte haladó Verstappen pedig rögtön el is suhant mellette. Raikkönen továbbdöcög, de egyelőre nem találnak megoldást a problémára.
Oh, Raikkönen Ferrarija lelassul!
Egyelőre azonban sem Hamilton, sem Raikkönen, sem a Red Bullok nem reagálnak a másik két élpilóta bokszkiállására.
Hamilton is az esőt kérdezi, ő is nemleges választ kap csapatától.
Hajszálon múlt, de Bottas nem tudta elkapni Vettelt a bokszból kijövet, aki pedig a kelleténél tovább be volt ragadva Magnussen mögé. Kettőjük között a sorrend nem változott.
Bottas nem vár a válasszal, jött ő is kiállásra.
És a Ferrarinál bokszkiállásra készülnek, Vettel már jött is közepes keverékekért.
Hamilton előnye már 7,5 másodperc Vettellel szemben. Martin Brundle a Sky Sports kommentátorfülkéjében meg is állapítja: "Ez most Lewis azon napjainak egyike, amikor legyőzhetetlen. Most épp csak egy önmagához képest átlagos kört ment, de még ez is fél másodperccel gyorsabb mindenki másnál."
"Általában véve is szeret pörögni a hétvégéken, de a futam első köre nem a legjobb pillanat ehhez. Fel kell tennie önmagának néhány komoly kérdést" - beszélt Hülkenberg Grosjeanról a rajtbaleset után...
Talán nem is véletlen, hogy Alonso épp most érdeklődik a csapatánál az időjárás felől. "Nem változott az előrejelzés, néhány esőcsepp lehetséges, de semmi több" - mondják neki a McLarennél.
Leclerc őrzi a 9. helyet a Sauberrel, és Alonso nem is tud hozzá közelebb férkőzni az egyre használtabb szuperlágy gumijain.
Hamilton máris 4 másodperccel ellépett Vetteltől. A német mögött azért ennél kisebbek a különbségek.
Vandoorne-t vizsgálják, amiért az első körben a 2-es kanyarban történt kicsúszásakor nem a megfelelő útvonalon tért vissza a pályára...
... és ez gyors volt, mert már ki is osztották neki az 5 másodperces időbüntetést.
Hamilton legelső gyorsköre, teletankolt autóval 1:22,990. 2015-ben még a pole-kör is 1:24,6 volt. Na, ennyit gyorsult az F1 Barcelonában!
Nincs előzés az 1-es kanyarban, de Alonso birkózik Oconnal, és pár kanyarral később meg is kerülte a Force Indiát.
Hat kör elteltével jön a biztonsági autó visszafelé a bokszba, folytatódik, illetve kezdődik a verseny.
Vizsgálják is Grosjeant, a futam után születik majd ítélet. A francia két verseny alatt a második karosszériát törte szét.
Itt a videó a balesetről.
YARIŞ BAŞLADI ! GROSJEAN ORTALIĞI KARIŞTIRDI !
— Tutkumuz F1 (@F1tutkumuz) May 13, 2018
Grosjean bu çılgın spini ve kazasıyla güvenlik aracını çıkardı ! #SpanishGP #İspanyaGP
pic.twitter.com/wSofiW2zP5
Továbbra is a safety car mögött a mezőny, az alábbi az első tíz helyezett sorrendje.
Grosjean a Magnussen mögötti "piszkos levegőben" veszítette el a tapadást, senkit nem hibáztat, bocsánatot kért a csapatától a szezont szörnyen kezdő francia.
Alonso Sainzcal kakaskodott, Vandoorne is kiszélesített egy kanyart, mindkét McLaren veszített pár pozíciót.
Grosjean pördült meg, hatalmas füstfelhőt kreálva gumijaival, a pályára visszacsúszva pedig eltalálta Hülkenberget. Gasly is belekeveredett, mindhárman kiestek.
Hamilton megőrizte a vezetést, Vettel bejött Bottas elé, de biztonsági autó egy több autót érintő baleset miatt.
Hamilton, Bottas, Vettel, Raikkönen, Verstappen, Ricciardo az első hatos sorrendje, közelednek vissza a rajtrácsra...
Megkezdődött a felvezető kör, az eget pásztázó kamera pedig megerősít minket abban, hogy még mindig elég sötétek a felhők a pálya körül. A levegő 15, az aszfalt 35 fokos egyébként, szóval tényleg nincs "spanyolos" meleg.
Egyedül Alonso rajtol a szuperlágy gumikon, az első tízben mindenki más a lágyakat használta az időmérő Q2-jében.
Na, a közvetítésben felcsendült az F1 új főcímdala, már csak öt perc és kezdődik!
A McLarennél még egy csapatfotóra is volt idő összeállni a futam előtt. Ez nem tükrözi, hogy milyen feszült is ilyenkor mindenki a rajtrácson.
Team photo. #SpanishGP pic.twitter.com/cXG3CVHa4M
— McLaren (@McLarenF1) May 13, 2018
Tudjátok, a futam nem is 14-kor, de még csak nem is 15-kor, hanem 15:10-kor kezdődik el a felvezető körrel. Tavaly ilyenkor már a futam vége közeledett, de hát ez most már ilyen.
Brendon Hartley is ott van a rajtrács utolsó helyén, természetesen megkapta a rajtengedélyt annak ellenére, hogy az időmérőn nem lépett pályára a harmadik edzésen történt nagy balesete miatt. Az új-zélandi is jól van, és az autót is rendbehozák. Van egy szörnyen hosszú lista arról, hogy mi mindent kellett kicserélni az STR13-ban. De röviden: mindent.
Made it #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/22hkUIPBo6
— Toro Rosso (@ToroRosso) May 13, 2018
Szólnak a himnuszok. Többes számban, mert immár nemcsak a spanyol, hanem a katalán himnusz is felcsendül. Erre nem volt példa korábban, és bizonyosan a Katalónia és Spanyolország közötti feszült viszonyra vezethető vissza.
Már csak azért is különleges lenne egy esős futam, mert tudjátok-e, mikor volt utoljára csapadékos az F1-es Spanyol Nagydíj? 1996-ban. És tudjátok-e, miről híres az 1996-os Spanyol Nagydíj? Az volt Michael Schumacher első ferraris győzelme. Azért azóta történt már egy-két dolog az F1-ben, meg úgy a világon is.
Néhány esőcsepp is kopog már a rajtrácson lévők fején. Ezek még ártalmatlanok, de Sainz most azt mondja, a Renault tudomása szerint 70% az esélye, hogy megjön a csapadék a futamra.
Ide kattintva végigfürkészhetitek a rajtfelállást. Ezúttal csak egy büntetést osztottak ki, de az sem befolyásol semmit.
Napos napot mindenkinek! Montmelóban is napos nap van, de csak amikor a csillagunk keresztül tud kukucskálni a pálya felett vonulgató sötét, fenyegető felhők között. Lehet eső a futamon? Az FIA hivatalos előrejelzése nemrég még 80%-os valószínűséggel azt mondta, hogy igen!