DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 25. szerda
15:58

A ferraris mérnökök már sürögnek is az SF71H körül. Füstfelhőt is eregetett a motor, nem jó hír ez az olaszoknak.

Kint van a kockáz zászló, véget ért a másfél órás második szabadedzés. A gumiproblémák miatt érdekesen alakulhatnak majd a hétvégi stratégiák. Köszönjük a figyelmet!

A sorrend gyakorlatilag semmit nem változik az utolsó percekben, mindenki a versenyszimulációkkal van elfoglalva. A mezőny többsége az itteni legpuhább keveréken, a szuperlágyon köröz.

Vettellel és Verstappennel is kifogott a tempós egyes kanyar: míg a német csak kiegyenesítette azt, a holland meg is pördült, kockásra koptatva gumiszettjét.

Eközben újra zöld zászló, hat perce van még a mezőnynek a leintésig.

Nincs annak a Force Indiának semmi műszaki problémája, a bal első kereket viszont rosszul rögzítették, ezért kellett megállnia a mexikóinak. Kezdenek elharapódzni az ilyen esetek.

Kissé megakadnak a versenyszimulációk, Sergio Perez előbb lelassult, majd meg is állt a pálya szélén. Most az ő autóját kell menteni.

 Így már érthető a pályaelhagyás - Leclerc vezeti a legjobb végsebességek listáját.

Három érdekes köridő a Sky Sports-tól:

- Robert Kubica délelőtti legjobb ideje 1:21.510
- Lance Stroll mai eddigi legjobb ideje 1:21.566
- Szergej Szirotkin délutáni legjobb ideje: 1:22.060

Charles Leclerc Saubere is kap egy kis törődést alulról. A pályaelhagyás számára sem járt külső sérülésekkel, ám a mérnök rászólt a monacóira, hogy jobb, ha most beiktat egy hűtőkört.

A Sky Sports helyszíni tudósítója szerint a Ferrari garázsa kívülről úgy hat, mintha semmi sem történt volna Raikkönennel. Akármi is romlott el az erőforrással, a szerelők a motorburkolaton kívül egyelőre semmit sem szedtek le az autóról. A számítógépek képernyőibe annál többen merültek bele, először vélhetően a szenzorok adatait elemzik ki.

Fél óra van hátra a leintésig, ideje ránézni a live timingra:

 

Eközben a középmezőnyben közelharc dúl, a hetedik-kilencedik helyen egy tizedmásodpercre egymástól Kevin Magnussen, Stoffel Vandoorne és Romain Grosjean.

Raikkönen bajban: A kicsúszás látszólag nem sértette meg az autóját, ám a mérnöke most szólt rá a finnre, hogy állítsa le az autót. Szerencséje van a ferrarisnak, hogy közel járt a bokszutca bejáratához, így lényegében lendületből haza tudott gurulni. Csúnya hangokat hallatott a motor.

Többeknek is meggyűlik a baja a lágy keverékekkel: korábban Daniel Ricciardo két felvezető kört futott egymás után, Kimi Raikkönen pedig (az egyéni legjobb középső szektora ellenére) sem tudott javítani saját idején, ráadásul most a pályát is elhagyta.

Így állnak jelenleg a legjobb szektoridők:

Hamilton az utóbbi percekben időmérős köröket gyakorolt, ám az ötös kanyarban porfelhőt felverve szélesítette ki a pályát. Az ex-F1-es Paul di Resta szerint a Mercedesnek továbbra is nehezére esik üzemi hőfokon tartani a lágyakat.

Beszámolók szerint Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója képeket készített a Ferrari új visszapillantó tükreiről... Hogy ez mennyire rossz hír a Ferrarinak, az egyelőre kérdés.

Így áll a top10 fél óra után:

Egészen meglepő módon 25 perc után a Sauberek a a legjobbak végsebességben.

 

A Pirelli időjárás-jelentése: négy fokkal lett melegebb a levegő az első edzéshez képest.

Hamilton 1:18.259-cel vette át a vezetést, miközben Vandoorne is beült az autójába. A kép szélén épp az autó motorburkolatát csavarozták vissza.

Mostanra már csak egyetlen pilótának, a mclarenes Stoffel Vandoorne-nak nincs köridő a neve mellett. Eközben csapattársa, Fernando Alonso a közepes gumit használva hatodik helyen áll, 1,8 másodperces hátrányban a lágygumis Verstappen mögött.

Az első percekben természetesen folyamatosan javul a tabellát vezető köridő, most épp Max Verstappen áll elöl 1:19.050-nel.

Szabad a pálya, elszállították a beragadt Haast. A mezőny döntő többsége már körön van.

Grosjean autója egyszerűen túlkormányzott lett az egy tempós balosban. A francia azóta vissza is ért a bokszba, ahol rögtön elkezdett átöltözni.

Sárga zászló, Grosjean a sóderágyban. Az autója távol maradt a gumifaltól.

A két edzés között egy elírást is ki kellett javítani a bokszutcában...

Zöld zászló, érkeznek is az első autók a pályára.

Kevin Magnussen megint nem bírt magával az első edzésen:

 

Köszöntjük olvasóinkat élő szöveges közvetítésünkben, percekben belül kezdetét veszi a második szabadedzés a spanyol F1-es pályán - az első gyakorlásról írt összefoglalónk ezen a linken olvasható: https://formula.hu/f1/2018/05/11/folenyben-bottas-es-a-mercedes-az-elso-edzesen