Verstappen 10 másodperces időbüntetést kapott Vettel megforgatásáért. Hacsak nem áll ki a végéig (ami nagyon valószínűtlen), utólag adják hozzá a büntetést, ami Vettel mögé küldi vissza.
Köszönjük, hogy velünk követtétek a kicsit laposan induló, de aztán annál fordulatosabb Kínai Nagydíjat. Folytatás két hét múlva Azerbajdzsánban!
A Kínai Nagydíj pontszerzői:
Vettelt végül Sainz is megelőzte, a pole-pozíciós csak a 7. helyen végzett.
A második helyért való csata végül elmaradt, Bottas, Raikkönen és Verstappen ért célba egymás mögött – de Verstappen büntetése miatt Hamiltoné a negyedik pozíció.
Ricciardo rendkívül magabiztosan, 9 másodpercre növelt előnnyel megnyeri a Kínai Nagydíjat!
A spanyol nem volt túl sportszerű, a kanyarkombinációban ráhúzott, és kitolta a pályáról Vettelt.
Közben Alonso utolérte a 7. helyen szenvedő Vettelt, akit sérült autó és viseltes abroncs hátráltat.
Bottas, Raikkönen és Verstappen vonattá álltak össze. Raikkönen már csúszkál az elfogyott gumik miatt.
A csapat kérésére Brendon Hartley kiállt a bokszba, vélhetően stratégiai megfontolásból. Furcsa, de ő a Kínai Nagydíj első kiesője.
Ha már Hülkenberg: Verstappen olyan gyors, hogy büntetése hozzáadása után már a két német előtt végezne, az 5. helyen.
Nem foglalkoztunk sokat az utóbbi időben a mezőny többi részével. A középcsapatok pilótái közül Hülkenberg viszi a prímet a 6. hellyel, Vettel előtt áll. Az utolsó három pontszerző helyen Alonso, Sainz és Magnussen halad.
Verstappen könnyedén megelőzte Hamiltont, Ricciardo előnye 4,5 másodpercre nőtt, Raikkönen pedig frissebb közepesein egy másodpercen belülre érkezett meg Bottashoz képest.
A holland tempója továbbra is remek, harmadszor érkezett meg rövid időn belül Hamilton mögé.
Ennek is ütközés lehetett volna a vége: Ricciardo messziről, szemtelenül vetődött be a 6-os kanyarban, Bottasnak észnél kellett lennie. A Red Bull vezeti a nagydíjat!
Nincs sok időnk ezen rágódni, Ricciardo a 45. körben már támadási pozícióban Bottashoz képest.
Verstappen egy nagyon apró résbe akart befurakodni.
Verstappen az 5., Vettel a 7. helyre esett vissza, Hülkenberg mögé.
A hátsó egyenes végén Verstappen Vettel ellen próbálkozott, kiforgatta a németet és saját magát!
A 42. körben meg is volt: Verstappen könnyedén megelőzte Hamiltont, és Ricciardo átvette a második helyet Vetteltől!
Támadó üzemmódban a két Red Bull: most Ricciardo Vettelhez, Verstappenhez Hamiltonhoz képest van fél másodpercre.
A hátsó egyenes végén Ricciardo bevetődött Hamilton mellé, harmadik helyen a Red Bull.
Most a 0,7 másodpercre levő Ricciardo támadja Hamiltont. Vettel azonban elhúzott a Mercedestől, 1,4 másodpercre, és közelít Bottashoz.
Verstappen már Hamilton ellen próbálkozott, a két autó majdnem összeért – Verstappen elrántotta a kormányt, visszaesett Ricciardo mögé.
Három körrel az újraindítás után nyitható a DRS: Hamilton Vettel, Verstappen pedig Hamilton ellen használhatja, egy másodpercnél közelebb vannak a másikhoz.
Ricciardo DRS nélkül, szélárnyékban előzte meg a hátsó egyenesben Raikkönent.
Gasly büntetést is kapott: 10 másodpercet kell állnia kiállása után a Hartley-val való ütközés után.
A középmezőnyben Hülkenberg és Alonso előzte Magnussent és Grosjeant a 7. és 9. helyért, de az élmezőnyben nem történt előzés az újraindítás után.
A 35. kör végén bejött a biztonsági autó, újra szabad a versenyt!
Verstappen negyedik, Ricciardo hatodik helyen: a mardék 20 körben friss lágy abroncson támadhatják a használt közepessel rendelkező Mercedeseket és Ferrarikat.
Kik álltak ki kétszer? A két Red Bull, Renault, Force India, Toro Rosso, valamint Szirotkin.
A biztonsági autó még bent, a lekörözött versenyzők most kaptak engedélyt a megelőzésére.
A kiállás előtt Verstappennek sietős volt: a bokszbejáraton előzte meg a lassabban haladó Gaslyt.
Így öklelte fel Gasly csapattársát:
Biztonsági autó a Toro Rossók törmelékei miatt, a két Red Bull ki is rohant a bokszba.
Közben egy onboard felvételen a közvetítésben megmutatták, hogy Bottas jobb hátsó abroncsa feltűnően szemcsésedik.
Felpörögtek az események, Gasly megtorpedózta Hartley-t – azt hitte, a csapattárs elengedi őt, de az új-zélandi becsukta az ajtót. A Toro Rosso ezúttal messze a pontszerzéstől.
Leclerc megpördült az első kanyarban, csupán utolsó a monacói fiatal.
28 körnél, éppen az 56 körös futam felénél járunk. Alonsót és Ericssont kivéve mindenki járt a bokszban, így állunk most:
Az eset után Raikkönen teljesítette is kiállását. A finn számos pozíciót bukott, csak a 6. helyre jött vissza, Verstappen, Hamilton és Ricciardo mögé. Az esetében azonban nem kérdés, hogy a közepes abroncsok végigbírják a futamot.
Az előzés:
Most tehát Bottas és Vettel az első két helyen, DRS-távolságon belül.
DRS-re sem volt szüksége, Bottas az 1-es kanyarban körbeautózta Raikkönent – aki pillanatok múlva csapatjátékosként elengedte maga mellett Vettelt.
Botttas közvetlenül Raikkönen mögött, a DRS-t is használhatja, a két finn nagyon hamar helyet cserélhet.
Egymásra ér az első három versenyző: Raikkönen előnye Bottashoz képest 2 másodperc alá csökkent, Vettel pedig DRS-távolság közelében a harmadik helyen.
Bottas csak egy körrel előbb állt ki, mint Vettel, de 2 másodperccel jobb kivezető kört autózott. A pillanat, amely akár győzelmet is érhet:
„Szép munka!” – dicséri a Mercedes a remek kivezető kört teljesítő Bottast.
A 21. körben Vettel is kiállt, de csak Bottas mögé ért vissza. Raikkönen az élen, de virtuálisan Bottas vezeti a versenyt!
A 20. körben pedig Bottas is megérkezett. Már csak a két Ferrari nem állt ki az élmezőnyből: a sorrend Vettel, Raikkönen, Bottas, Verstappen, Hamilton, Ricciardo.
Egy körrel később jött Hamilton is, akit arra kértek, hogy az ellenkezőjét tegye, mint Raikkönen. Ő lágyról váltott közepesre.
Mindkét pilóta közepes gumit kapott, Verstappen 5., Ricciardo 7. helyre ér vissza.
A 18. körben mindkét Red Bull érkezik kerékcserére: a harmadik helyről érkező Verstappenről éppen végeztek, aztán pillanatok múlva megjött Ricciardo is.
„Nem tudok közelebb kerülni Kimihez” – panaszkodik Hamilton, aki 2 másodpercre van a finntől. Néhány körrel ezelőtt DRS-távolság közelében volt, de nem tudott 1 másodpercen belülre kerülni.
1:39-cel Verstappen legjobb egyéni körét teljesítette. Van még tartalék az ő ultralágyaiban.
A végsebességek rangsora: Force India és Honda-motoros Toro Rosso a leggyorsabb az egyenesben.
Sainz is kiállt a 8. pozícióból, ultralágyra közepest kapott.
Alonso Grosjean mellé került, fej fej mellett haladtak, de továbbra sem sikerült megelőznie az utolsó pontszerző helyen álló franciát.
Amint ezt leírtuk, megjött Brendon Hartley a Toro Rossóval. Közepes keverék került fel az ultralágy helyett. Vajon kivitelezhető az egy kiállás?
11 kör telt el, az ultralágyon startolóknak már figyelniük kell abroncsaikra, de még senki sem állt ki.
Helycsere a Haasnál: Grosjean átengedte Magnussennek a 9. helyet. A dán annak ellenére gyorsabb, hogy ő a lágy gumit használja, Grosjean az ultralágyat.
A visszajátszásokból látszik, hogy Alonso az első kanyarkombinációban határozottan kitessékelte a pályáról Perezt. A spanyol a 11. helyen halad.
Számszerűsítve Vettel 2,5 másodperccel Bottas, Bottas 1,6-tal Verstappen előtt.
A 3. körben nyitható a DRS, az első öt helyen azonban mindenki az 1 másodperces távolságon kívül, így nem használhatják a segédletet.
A rajt pillanata: Vettel behúzódásának is szerepe volt abban, hogy Bottas megelőzte Raikkönent.
Az első kör végén Vettel, Bottas, Verstappen, Raikkönen és Hamilton az első öt sorrendje.
Verstappen megelőzte Hamiltont, majd Raikkönent is, a finn már csak negyedik.
Bottas remek rajttal megelőzte Raikkönent, a második helyen Vettel mögött.
Készüljünk, pillanatokon belül rajt!
Időközben már tart a felvezető kör.
A két Ferrari és Mercedes lágy abroncson kezdi a futamot, mivel a Q2-ben megtehették, hogy ezzel a gumival teljesítik leggyorsabb körüket. A mögülük induló hat versenyzőn ultralágy keverék.
Természetesen a rajtrácsgyerekek sem hiányoztak a felvezetésből – Kínában különösen szerencsésnek érezhetik magukat.
Kellemes időjárás, napsütés és 19 Celsius fok Sanghajban.
A mezőny élén a két Ferrari, Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen. A második sorban Bottas és Hamilton, harmadikban Verstappen és Ricciardo, negyedikben Hülkenberg és Perez – és így tovább, a teljes rajtrácsot itt találjátok.
Az autók és versenyzők már harci készültségben a rajtrácson várakoznak.
Jó reggelt kívánunk ismét olvasóinknak ebben a vasárnapi korai időpontban, rövid időn belül, 8 óra 10 perckor indul a szezon harmadik versenye, a Kínai Nagydíj.