Azt lehetett várni, hogy az eső véget vet az edzésnek, de valaki mindig a pályán van: Stroll visszatért, Alonso és a két Force India azonban köztes abroncson elhagyta a bokszot az utolsó pár percre.
Köszönjük a figyelmet, természetesen a nap folyamán az oldalon elolvashatjátok, melyik versenyző hogyan nyilatkozott!
Ericsson a végén még megpördült a vizes pályán.
Ezzel az eredménnyel ért véget a második szabadedzés.
Most már valóban véget ért az edzés, kockás zászlóval leintették. Ocon intermediate abronccsal 18 másodperccel lassabb kört teljesített Hamilton első idejénél.
Verstappen is visszatért a bokszba, Stroll magányosan körözget a nyálkás pályán.
Mindenki tér vissza a bokszba, a kevésbé tapadó pályán Ericsson elfékezte magát.
Időközben elkezdett esni az eső a sanghaji pályán, nedvesedik az aszfalt.
Charlie Whiting épp a hétvége előtt jegyezte meg, hogy feltűnő, mennyi a bokszutcai probléma idén: Bahreinben a Ferrari balesete, Melbourne-ben a két Haas kiesése rosszul rögzített kerék miatt.
Vandoorne félreállt a McLarennel a pálya elején: a csapatrádió alapján rosszul rögzíthették a kereket…
„A mikrofonod nagyon rosszul működik, nehéz megérteni” – válaszolt a Renault Hülkenberg recsegő-ropogó hangjára, amiből semmit nem lehetett érteni.
Az ultralágy után más keverékeket is kipróbálnak a pilóták, szimulálva a versenykörülményeket: Hamilton és Raikkönen most lágy, Vettel és Bottas közepes keveréken halad.
A legjobb szektoridőkön elosztozik az első három versenyző.
Az előrejelzés szerint 9:15-kor el fog eredni az eső.
Így áll 60 perc elteltével a második edzés. Ez a sorrend már nem nagyon fog módosulni a végéig:
Vandoorne az egyetlen, aki lágy gumin rója a köröket. A McLaren pilótája is kipróbálta a szuperlágyat, de csupán 3 kör erejére.
Fontos kitapasztalni, mennyire tartós az ultralágy abroncs, hiszen sokkal lágyabb és gyorsabb, mint a másik két elérhető keverék, a közepes és lágy (a szuperlágy Kínában kimarad). Várhatóan számos versenyző ezen fog rajtolni a futamon.
Használt ultralágy gumin, de magas üzemanyagszinttel köröz szinte a teljes mezőny – a köridők több másodperccel lassabbak a legjobbaknál.
A pilóták közel fele visszatért a bokszba, a többiek használt ultralágy abroncson teljesítenek többkörös etapokat. Ez azt jelenti, hogy valószínűleg már nem sok gyors köridőt fogunk látni.
Ricciardo ultralágyas köre csupán 9. pozíciót ért 1 másodperc hátrányban, Hülkenberg, Magnussen és Sainz is a Red Bull-os előtt.
Hamilton és Raikkönen mögött Bottas, Vettel és Verstappen áll.
A mezőnyből utolsóként Raikkönen is teljesített egy kört ultralágy gumin: második helyen a finn, mindössze 0,007 másodpercre Hamiltontól.
Grosjean szintén elszenvedett egy megpördülést, a 11-es kanyarban.
Verstappen, aztán Vettel is befejezte ultralágyas gyorskörét, mindketten a harmadik helyre jöttek fel. A német 0,108 másodperccel marad le Hamiltontól.
Gondok a Williamsnél: Stroll megpördült, Szirotkin tükréből kiesett az üveg.
Bottas csupán 33 ezreddel volt lassabb Hamiltonnál ultralágyon. A Ferrarik és Red Bullok még nem használták a legpuhább keveréket.
30 perc elteltével így áll a szabadedzés:
1:33,482 a hétvége új legjobb ideje Hamiltontól.
Felkerülnek az ultralágyak: 1:34,2-vel Hülkenberg a harmadik, de Hamilton is feltette a legpuhább keveréket, és épp egy óriási kört teljesít.
Raikkönen most a vezetést is átvette, 1:34,063 az edzés új legjobb köre.
Raikkönen gyorsul a lágy abronccsal, második helyen, csupán 0,132 másodpercre Hamiltontól.
Hamilton ezzel a kisebb hibával futotta meg továbbra is legjobb körét. Az első szabadedzésen 1:33,999-et futott.
Most már Vettel a harmadik pozícióban, csupán 0,231 másodpercre Hamiltontól, ráadásul nem lágy, hanem közepes abroncson.
A finn is feliratkozott, harmadik helyre jött fel a két Mercedes mögé.
Hamilton 1:34,179-cel az élen, mögötte Bottas és Verstappen. Már csak Raikkönennek nincs mért köre, habár a finn is elhagyta a bokszot.
Probléma a Ferrarinál: „Gond van, Kimi, boksz” – hangzott a sürgető üzenet a csapatrádióban, aminek a finn rögtön eleget tett.
Záporoznak a legjobb körök, most 1:36,014-gyel Hülkenberg a leggyorsabb. Rajta kívül a két Haas, két Sauber és két Toro Rosso rendelkezik mért idővel.
Most nem kellett sokáig várni az első gyorskörre, Grosjean 1:36,927-et teljesített.
Néhány információ az időjárásról: 40 % az esélye, hogy esni fog az eső a szabadedzés végéig.
Kezdetét vette a 90 perces edzés, az első autók – a két Haas – már a pályán.
Az első szabadedzésen Lewis Hamilton futotta a legjobb kört Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas előtt. A Mercedes azonban lágy, a Ferrari ultralágy gumikat használt, ami a németek egyértelmű fölényére utal. Részletesebben az első szabadedzésről itt.
Jó reggelt kívánunk az olvasóknak – az első szabadedzésről nem készítettünk élő közvetítést, mivel hajnali 4 órakor kezdődött, a 8 órakor startoló második tréningről (ez Sanghajban 14 órának felel meg) azonban szokásos módon folyamatosan közvetítjük a történéseket és információkat.