Hartley rádiózásából kiderül, hogy megsérült az első szárnya. Az új-zélandi egy ponton kiszélesítette a pályát.
A holnapi futam azonos időpontban, 17 órakor kezdődik. Hírekért és nyilatkozatokért figyeljétek a Formula.hu-t az este folyamán!
A Q3 eredménye. Felhívnánk a figyelmet Gasly 6. helyére, ami 5. rajtpozíciót jelent a Toro Roso-Hondának.
Hamilton utolsó köre nem jött össze, 4. helyezett az időmérőn, ez büntetésével 9. rajtpozíció.
Ricciardo és Raikkönen maradt: Ricciardo ötödik, Raikkönen a második rajtkockába kvalifikál, nem tudta visszavenni a vezetést Vetteltől.
Hamilton nem javít, Vettel viszont 1:27,958-cal átvette a vezetést Raikkönentől!
Gasly a 6. helyre ugrott fel a Toro Rossóval, Bottas a második helyen, Raikkönen mögött!
Bottastól és Vetteltől is legjobb első szektort látunk, izgalmas utolsó pillanatok lesznek.
3 perc maradt csak hátra, indul az utolsó roham!
A két Mercedes nem tudta átugorni a Ferrarikat: Hamilton, Bottas és Ricciardo az első ötben, majd Gasly és Sainz. Ocon, Hülkenberg és Magnussen nem teljesített gyorskört a Q3 első felében.
A finnél csak 0,095 másodperccel lassabb Vettel, annak ellenére, hogy csúnyán elrontotta az utolsó kanyart, össze is kellett szednie a Ferrarit.
Az első gyorskörök alapján Raikkönen 1:28,101-es körével vezet.
Ilyen füst van a bokszutcában, amikor beindul a Ferrari.
A Q3 is elkezdődött, a tíz résztvevőből hét a pályán.
Érdekesség Hamiltonról: a Q2 végén szuperlágy gumin még kijött egy körre. Az első két szektorban gyorsabb volt, mint lágy gumin, de az utolsóban szándékosan veszített egy másodpercet, hogy a lággyal indulhasson a rajtnál.
A Q2 sorrendje:
A kiesőzónában levők közül Hartley és Perez is javított, de senkinek sem sikerült a legjobb 10 helyre beverekednie magát. A két Renault, Magnussen, Gasly és Ocon jutott tovább a három nagycsapat mellett.
Hülkenberg és Sainz is maguk mögé taszították Gaslyt, aki most nyolcadik. Bejut a Q3-ba a Toro Rosso?
Perez, Alonso, Vandoorne és Hartley próbál megmenekülni a kieséstől.
Jönnek az utolsó körök, Vettel, Raikkönen és Ricciardo kivételével mindenki a pályán.
A Mercedes szinte elalél a közösségi médiában Hamilton körétől, amely csupán 0,117 másodperccel Vettelnél.
On the Soft tyre, too! What do you reckon guys, does that qualify as a sexy lap? #BahrainGP #DrivenByEachOther https://t.co/aPt087lKmj
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2018. április 7.
Az első nekifutás után mindenki a bokszban. A meglepetés a 6. helyen álló Pierre Gasly a Toro Rosso-Hondával.
Hamilton, aki öthelyes rajtbüntetést kap, lágy gumin ugrott a második helyre. A brit taktikája a keményebb keveréken bejutni a Q3-ba, hogy a rajtnál gumielőnye legyen.
1:28,341-gyel Vettel jobb, mint Raikkönen a Q3-ban, valamint Bottas tavalyi pole-pozíciós ideje.
14-en szerepelnek a középső szakaszban, hiszen Verstappen bejutott, de Red Bulljának csak három kereke van.
Indul a Q2, a Ferrari beindítása során nagy füst keletkezett, amit a teszteken sokszor láttunk.
A Q1 eredménye:
A 19. helyezett Leclerc az utolsó kanyarban megforgott, nem tudta befejezni gyorskörét. Alonso megmenekült: 15. helyen végzett, ugyanígy 1:30,530-at teljesített, mint Grosjean. Mivel ő futotta meg előbb a kört, a mclarenes jutott tovább.
Leintik a Q1-et, de annyian javítottak, hogy Alonso már csak a 15. helyen.
Alonso a 12. pozícióba ugrott fel, a Renault-k a top 10-be. Most Gasly áll a 15. helyen.
A kiesők most, az utolsó gyorskörök előtt: Grosjean, Alonso, Szirotkin, Leclerc és Stroll. Vandoorne-t (13. helyen), Sainzt és Ericssont fenyegeti a legnagyobb veszély.
Újraindult a Q1, 4 perc maradt hátra, a kivezető körrel együtt egyetlen gyorskörre elegendő idő.
Verstappen teljes gázzal próbált kihajtani a 2-es kanyarból, de elveszítette az autó hátulját. Ennyi volt mára a 4. helyen álló hollandtól: mivel a Q2-be egészen biztosan bejut, a 15. helyről indulhat holnap.
Piros zászló, Verstappen a 2-es kanyarból kijövet elveszítette az irányítást. Az autó bal első kereke kitört, a rádióban sokat kellett sípolni.
A helyszínen az FIA megerősítette, hogy Vettel autójába a harmadik szabadedzés problémái után bekerült a második motorvezérlő elektronika. Ebből a motorkomponensből csupán kettő használható el a szezon során, a harmadikért már büntetés jár.
A két Mercedes és két Red Bull is megjött, a 3-6. helyen Bottas, Verstappen, Hamilton és Ricciardo a sorrend. A négyesből Bottas lágy gumin, a többiek szuperlágyon.
A két Ferrari a középcsapatokkal ellentétben lágy gumin hagyta el a bokszot, nem szuperlágyon. A két keverék között a Pirelli szerint 0,6 másodperc különbség van a szuperlágy javára.
1:28,951-es körrel Raikkönen az első helyre ugrott fel, Vettel 0,109 másodperccel volt lassabb nála. Mögöttük Magnussen és Grosjean.
Az első befejezett körök alapján Leclerc vezet Ericsson és Hartley előtt. A nagycsapatok közül a két ferraris van felvezető körön.
Szabad a pálya, de a versenyzők nem sietnek: Hartley és a két Sauber hagyta el eddig a bokszot.
Ne feledjétek, hogy 18 órakor, pontosan az F1-es időmérő után indul a WTCR első futama is Marokkóban. Michelisz Norbertet sajnos az utolsó helyre sorolták vissza, mivel motort kellett cserélni autójában. A verseny a WTCR Facebookján lesz követhető.
Kié lesz a bahreini pole? Az biztos, hogy kié nem: Lewis Hamiltoné, a brit ugyanis öthelyes rajtbüntetést kapott váltócsere miatt. A kvalifikációt megnyerheti, de holnap legfeljebb a hatodik pozícióból indulhat.
A napfényes harmadik szabadedzés óta besötétedett Bahreinben, helyi idő szerint 18-kor, nálunk 17 órakor indulhat az időmérő. Az utolsó tréninget Kimi Raikkönen hozta a két Red Bull előtt.