DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
14:15

Nagy bukás! Kevin Magnussen Renault-ja a gumifalban!

Ezzel véget ért közvetítésünk a Belga Nagydíjról, tartsatok velünk a jövő hétvégén is, amikor már Monzában száguld a mezőny.

A Ferrarik versenye akkor úszott el, amikor a rajtnál összeütköztek egymással és Verstappennel. Vettel a 6., Raikkönen a 9. helyig zárkózott vissza, míg a Red Bull hollandja csak a 11. lett, így a pontszerzésről is lemaradt szurkolói előtt.

Hülkenberggel és Perezzel 22 pontot kaszált a Force India, de Alonso se szomorkodhat a 7. helyével - szintén az utolsó rajtsorból indulva.

Ricciardo a második, Hamilton pedig a mezőny végéről rajtolva dobogós lett, hasonlóan a 2014-es hungaroringi produkciójához.

Nico Rosberg karrierje során először megnyerte a Belga Nagydíjat, idei hatodik sikerét aratva. A német ki tudott maradni a mögötte kialakuló zűrzavarból, senki nem fenyegette komolyan elsőségét.

Megkezdődött az utolsó kör.

A verseny újonca, Esteban Ocon az utolsó előtti, 16. helyen áll. Nasrt próbálja maga mögött tartani a leintésig.

Bottas megelőzte Massát, a brazil mögött pedig már Raikkönen érzi a vérszagot.

Hamilton közben azzal szórakoztatja magát, hogy leggyorsabb köröket futogat. Most épp egy 1:51,583-at.

A leintéshez közeledve kicsit leültek az izgalmak, de a futam első felében kaptunk belőlük bőven. Három kör van még hátra.

A közepes keverékeken haladó Ricciardo már nem számol újabb kiállással, Hamilton pedig nem hoz rajta túl sokat körönként, így nincs esélye utolérni őt. De a brit bizonyára a harmadik hellyel is nagyon elégedett lesz, hiszen így csak tíz pontot veszítene Rosberggel szemben.

Verstappen megelőzte Gutierrezt, ezzel a 11. helyen áll. Az egy pontot őrző Raikkönen tíz másodperccel halad előtte.

Vettel a DRS segítségével túljutott Alonsón, és már a 6. helyen áll. Még akár a Force Indiákat is utolérheti a leintésig.

Mindkét Williams kapott egy Ferrarit társaságul. Most Massa épp csatába keveredett Vettellel, miután a német csúnyán elfékezte magát és kisodródott.

Ricciardót megdicsérte a csapata, amiért szépen tartja maga mögött Hamiltont, míg a brittel közölték, hogy hamarosan jöhet utolsó kerékcseréjére. És már jött is, ezúttal közepes keverékeket kapott.

A Force India eddigi produkciója megsüvegelendő, Hülkenberg és Perez a 4-5. helyen haladnak. Mögöttük Alonso, Massa, Vettel, Bottas és Raikkönen lennének jelenleg a pontszerzők.

Renault: Magnussen magánál van, csak egy kis vágást szerzett a bal bokáján. Rutinvizsgálatok elvégzése miatt egy közeli kórházba szállították.

Perez és Massa hatalmas csatát vívtak egymással - a mexikói előzött, és természetesen ők is összeértek egy kicsit. Ma enélkül nem megy.

A Renault-nál jelzik, hogy hamarosan közleményt adnak ki Magnussen állapotáról.

Verstappen csúnyán elfékezte magát, amikor Vettel végleg utat talált mellette. Hamarosan Bottas is átfűzte magát a küszködő Red Bullon, amely inkább kihajtott egy újabb kerékcserére.

Rosberg is megjárta a bokszot, most Ricciardo előtt 10, Hamilton előtt 12 másodperccel vezet. Az ausztrál esett kicsit visszább a kiállások előtti állapothoz képest.

Ricciardo most áll ki, Verstappen pedig ismét összekoccan valakivel - már számolni is nehéz, hogy hányadszor. Ezúttal Sergio Perez volt a kiválasztott. Közben már Vettellel keveredett látványos csatába a holland.

A kiállások újabb hulláma után Hamilton már vissza is került a 3. helyre. Előtte azonban Rosberg és Ricciardo még nem kaptak új gumikat a piros zászló óta.

Alonso és Hülkenberg már ki is hajtottak, a bokszutca végéhez pedig egyszerre érkeztek oda, s kicsit még össze is koccantak a kerekeik. A spanyol végül utat adott a Force Indiának.  

"Rossz helyzetben vagyok?" - aggodalmaskodik a rádióban Hamilton. Mérnöke megnyugtatja, hogy nincs mitől félni, az előtte állók közül is többeknek jelenésük lesz még a bokszban a közeljövőben.

Felipe Nasr öt másodperces büntetést kapott, a versenybírók szerint előnyt szerzett pályaelhagyással.

A csúcssebességek listáját a két Mercedes vezeti féltáv környékén.

Most Hamilton is a bokszba hajtott, szerelőinek kötelékében pedig veszített is egy kis időt. A 9. helyen jött vissza a pályára, friss lágy gumikon.

Verstappen a jelek szerint három bokszkiállásra játszik, míg a többiek kettőre. A holland legutóbbi cseréje után a mezőny végére esett vissza. Hasonlóan zűrös hazai futamot teljesít, mint elődje, Danyiil Kvjat tette Szocsiban.

Raikkönen most Romain Grosjeannal koccant - bal első kereke hozzáért a Haas jobb hátsójához, amint megpróbálta megelőzni egykori csapattársát. Mérnöke jelzi a finn felé, hogy egyelőre nincs jele defektnek.

A brit hátránya mindazonáltal már 10 másodperc Rosberg mögött, és még köztük van Ricciardo is.

Néhány visszafogottabb kör után Hamilton megérkezett Hülkenberg mögé, és a Les Combes előtt el is ment a Force India mellett. A címvédő már dobogós helyen áll.

Meg is van a németnek az előzés, különösebb gond nélkül. Közben Verstappen a bokszba hajtott kerékcserére, békét hagyva Raikkönennek.

Vettel a 9. helyre jött fel Grosjean megelőzésével. A következő célpontja Kvjat.

Újabb hír erősíti meg az orvosi központból Magnussen bokasérülését. Ez akár még a következő futamon való indulását is veszélybe sodorhatja, hiszen már jövő hétvégén jön az Olasz Nagydíj.

"Ugyan már, egy ***** nevetséges, behúzza elém az autót, miközben teljes sebességgel jövök mögötte" - hangzik Raikkönen méltatlankodása.

Visszaengedte maga elé a Red Bullt, aztán a következő körben ismét meleg pillanatokat éltek át egymással, amikor Verstappen lezárta az utat a gyorsabb Ferrari előtt. Egyelőre nincs helycsere.

Raikkönen és Verstappen a mezőny második felében is egymásra találtak, a finn most ment el a Red Bull mellett, de ezúttal is összeértek egymással! Raikkönen végül a pálya elhagyásával került elé, majd panaszkodásba kezdett a rádióban.

De a brit a kör végén már tekintgetett Alonso mögött, az Eau Rouge után pedig el is ment mellette. Hamilton már a 4. 

Alonso Hülkenberget támadja, Hamilton kicsit leszakadt róla az újraindításkor.

Folytatódik a verseny. Rosberg vezet Ricciardo előtt.

Rosberg közepes keverékekre váltott, a mögötte lévők azonban lágyakat rakattak fel.

A mezőny elhagyta a bokszutcát, a biztonsági autó valószínűleg egy kör után útjukra engedi őket. Még csak a verseny 10. körében járunk.

Közben helyzetjelentés Magnussenről: a pálya orvosi központjában vizsgálják, a bal bokájában érez fájdalmat.

Piros zászló alatt továbbra is mindenki szabadon kereket cserélhet, Hamiltonék így megspóroltak egy kiállást. A brit nagyon jól jött ki az eddigiekből, és a győzelemre is reális esélye van, annál is inkább, hiszen ő már használta a keményebb gumikeveréket, és már friss lágyakon futhat a továbbiakban.

A pilóták már öltözködnek, készülődnek az újraindításra.

Verstappen és Horner megállapodtak abban, hogy Vettel volt a hibás a rajtbalesetben. Valószínűleg a németnek azért más lesz a véleménye.

Azért a jelenlegi állás is megér egy misét: az első Rosberg, a második Ricciardo, a harmadik Hülkenberg, a negyedik Alonso, az ötödik pedig Hamilton - utóbbi két pilóta ugyebár a mezőny legvégéről rajtolt, de sokakkal ellentétben még nem cseréltek kereket.

Bejelentés: 14:41-kor, azaz tíz perc múlva indul újra a verseny.

Verstappen és csapata a rajt utáni ütközésről beszélgetnek. Érdekes hasonlóság, hogy akárcsak Kínában, úgy most is egy Red Bull-pilóta rámenőssége okozta a két Ferrari összeütközését.

A versenyzők kiszálltak az autójukból, levették a sisakjukat is. Mindig egy kicsit szürreális látvány ez így egy verseny közepén.

Az FIA is megerősíti, hogy tényleg a korlát javítása miatt van szükség a kényszerpihenőre, aminek hossza egyelőre nem ismert.

A versenyzők egymás után behajtanak a bokszba, a jelenlegi szabályok szerint ugyanis ott kell várakozniuk.

Piros zászló, leállítják a versenyt. A javítás ezek szerint még el fog tartani egy darabig a gumifalnál.

A gumifal rendesen megrongálódott, lehet hogy sokáig el fog húzódni a javítás, a mezőny pedig addigis a biztonsági autó mögött kocog. Többen a bokszot is megjárták már ezen időszak alatt. Az élmezőnyből Hülkenberg volt kint, és csak egyetlen helyezést vesztett Ricciardóval szemben.

Itt egy videó Magnussen bukásáról. Látható, hogy a becsapódás pillanatában a pilótafülke köré helyezett fejvédő magasítás is kirepült a helyéről.

A baleset az Eau Rouge után történt, a Renault megcsúszott a domb tetején - az okokról bizonyára a csapat közöl még részleteket később. A SkySports szakértője, Martin Brundle szerint mindenesetre az a legvalószínűbb, hogy a dán hibázott.

Most már a tényleges biztonsági autó a pályán. Magnussen már ki is szállt az autóból, jól van, bár láthatóan biceg egy kicsit.

Az ismétlésből látszik, hogy az első körben Wehrlein hátulról belehajtott Button McLarenjébe. Ez okozta mindkettőjük korai búcsúját.

Sainz mellett már a kiesők sorát gyarapítja Wehrlein, Button és Ericsson is.

Raikkönen már körhátrányban van, bajait tetézve pedig a bokszban jártakor még autója is lángra kapott.

Eltűnt a VSC-jelzés, ismét teljes tempóban a mezőny.

Verstappen autója sem úszta meg a rajt utáni incidenst, neki is ki kellett hajtania egy szárnycserére. Vettel, Verstappen és Raikkönen jelenleg a 15., 16. és 19. helyen állnak, miután szendvicsbe szorították egymást a La Source-ban.

Virtuális biztonsági autót léptettek érvénybe, a Kemmel egyenesben rengeteg törmelék szóródott szét Sainz gumija miatt.

Carlos Sainz jobb hátsó kereke eldurrant, a spanyol kicsúszott a pályáról, miután autója irányíthatatlanná vált. Még nem tudni, mi volt a gumihiba oka.

A versenyt Rosberg vezeti, mögötte pedig alaposan felkavarodott a sorrend: a tolakodásban Hülkenberg jött fel a második helyre, akit Ricciardo, Massa, Grosjean és Bottas követ. Alonso már a 12., Hamilton a 15. az első kör után.

Verstappen, Raikkönen és Vettel egymás mellett érkeztek az 1-es kanyarhoz, de nem volt elég hely mindenkinek. A két Ferrari összeakadt, és nem csak Vettel jött ki belőle rosszul, Raikkönen is lassan halad a pályán.

Elrajtolt a mezőny, Vettel megpördült az első kanyarban!

Az idő ma is száraznak ígérkezik, a vártnál nagyobb hőség pedig különösen megterhelő lehet a gumik számára, legalábbis ettől tartanak sokan a mezőnyben.

Már zajlik a felvezető kör a 7004 méteres pályán - csak pár pillanat a rajtig.

Rosberg, Raikkönen, Vettel és Ricciardo a lágy gumikon rajtol az első tízből, köszönhetően az időmérőn látott taktikázásuknak. Hamilton és Alonso pedig az egyedüliek, akik a közepes, vagyis az itteni legkeményebb keveréket választották. Hosszú első etapot terveznek.

Marcus Ericssonnak is van egy 10 rajthelyes hátrasorolása - és ő az egyetlen, aki a bokszból fog rajtolni.

Egy rajtrács utolsó sora ritkán tartogat olyan izgalmas felállást, mint most, hiszen Hamiltonhoz hasonlóan Fernando Alonso is összeszedett egy halom rajtbüntetést, így a két bajnok a 21. és a 22. Poénkodtak is ezen.

A közönség azonban a "félhazai" hős, Max Verstappen előmenetelére a leginkább kíváncsi, aki a második helyre kvalifikált, és a Red Bull hétvégi tempóját látva a győzelemért is harcban lehet. A futam rajtrácsát itt végignézhetitek.

Napos napot mindenkinek, vágjunk hát bele a Belga Nagydíjba, a négyhetes nyári szünetet követő első F1-es versenybe, aminek különös színezetet ad, hogy a megszokottal ellentétben most a két Mercedes a rajtrács két ellentétes végéről rajtol.